کلمات کلیدی بدون مارک برای ترافیک ارگانیک


با الهام از استراتژی های سئو که توسط Adobe و Canva پذیرفته شده اند، شروع به مطالعه صفحات ویژگی و امکان استفاده از کلمات کلیدی غیر مارک برای افزایش تبدیل کردم.

چند ماه پیش، من شروع به ساختن یک “فایل سوایپ” SEO برای برندهای SaaS و نرم افزار کردم و صفحه اول را با کلمات کلیدی غیر مارک در صفحات ویژگی آنها رتبه بندی کردم.

در ابتدا قرار بود این یک پروژه آسان باشد. چند مثال بیاورید و از آن در کارم با مشتریان و همکاران استفاده کنم تا نشان دهم چه چیزی ممکن است.

سپس کاملاً مشخص شد که بسیاری از وب سایت ها از این استراتژی استفاده نمی کنند، بنابراین کاوش در صدها صفحه منجر به 30 برنده شد.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا در نظر گرفتن کلمات کلیدی بدون مارک برای صفحات فرود شما یک استراتژی سودآور است و برخی از افسانه های سئو در مورد ساخت یک صفحه بهینه شده را از بین می برد.

استفاده از کلمات کلیدی بدون مارک در صفحات فرود

صفحات فرود معمولاً منطقه‌ای نیستند که متخصصان سئو درباره آن فریاد می‌زنند، زیرا محتوا نازک دیده می‌شود و به دلیل تعداد کم کلمات نمی‌تواند رتبه‌بندی کند. صفحات فرود نیز در مقایسه با سایر محتواها خود را به بک لینک نمی دهند.

بیایید به عقب برگردیم و منظور من از صفحه فرود را روشن کنیم.

Viola Eva یک مقاله عالی برای Ahrefs درباره سئوی صفحه فرود نوشت و صفحات فرود را به عنوان “صفحات وب طراحی شده برای تبدیل ترافیک به سرنخ” تعریف می کند.

این شامل صفحات ویژگی، محصول و راه حل، و همچنین صفحات رقیب، موارد استفاده، یا آهنرباهای سرب می شود.

در حالی که می‌توانیم درباره زبان‌شناسی همه بحث کنیم، نکته این است که صفحات راه‌حل، صنعت و ویژگی‌ها را می‌توان برای دسترسی ارگانیک بهینه کرد. در واقع، آنها مبدل های بسیار قدرتمندی هستند.

من بیش از صد صفحه ویژگی را بررسی کردم تا ببینم چه چیزی برای رتبه بندی در صفحه اول لازم است، و نتایج کاملا قانع کننده هستند.

سلب مسئولیت: من برای Flow SEO کار می کنم که از طریق دسترسی به Ahrefs به پشتیبانی از این تحقیق کمک کرد و برخی از شرکت های موجود در لیست مشتریان ما هستند.

شناسایی فرصت‌ها برای صفحات ویژه بدون برند

متأسفانه، ما نمی‌توانیم Salesforce یا Oracle باشیم – که مردم با نام آن‌ها را می‌شناسند و محصولات خود را با جست‌وجوهای مارک‌دار جستجو می‌کنند.

بهینه سازی صفحه ویژگی خود برای کلمات کلیدی بدون مارک فرصتی برای هدایت ترافیک ارگانیک برای کسانی است که هنوز به برند وفادار نیستند. این فرصتی است که واقعاً اجازه دهید ویژگی های محصول شما بدرخشد.

آیا همه ویژگی ها باید یک صفحه دریافت کنند؟ احتمالا نه.

من توصیه می کنم یک صفحه با تمام ویژگی ها به عنوان یک مرکز ایجاد کنید و صفحات ویژگی را برای رقبای قوی ایجاد کنید.

بنابراین چگونه صفحات ویژگی مناسب را شناسایی کنیم؟

ما در جستجوی کلمات کلیدی و صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دستمان را کثیف می کنیم.

این تمرین «خودت را به جای آنها بگذار» است. فهرستی از تمام کلمات یا عبارات پیرامون آن ویژگی تهیه کنید و در عین حال تصور کنید که اگر در بازار آن محصول بود، چه چیزی را جستجو می کرد.

چگونه استفاده می شود؟ در چه صنایعی کاربرد دارد؟ چه مشکلی را حل می کند؟

اینجاست که فهرستی از کلمات کلیدی بالقوه را گردآوری می‌کنید و از آن‌ها برای بررسی اینکه آیا هدف جستجو، همانطور که در SERP نشان داده شده است، با صفحه ویژگی وب‌سایت مطابقت دارد یا خیر، استفاده می‌کنید.

نکاتی برای شناسایی صفحات و کلمات کلیدی:

  • ویژگی‌هایی مانند گزارش‌ها، اعلان‌های پیامکی یا سایر ویژگی‌های استاندارد به عنوان پرس و جو بسیار مبهم هستند و به احتمال زیاد هرگز رتبه بندی نخواهد شد – مگر اینکه یک قلاب طاقچه (به عنوان مثال، صنعت، اندازه کسب و کار و غیره) وجود داشته باشد.
  • با استفاده از کلمات عملی، با گزینه های کلیدواژه خلاق شوید مانند «یافتن تأثیرگذار» یا «بررسی کننده سرقت ادبی». افراد زمانی از این پرسش‌ها استفاده می‌کنند که در لحظه نیاز هستند و به طور بالقوه آماده تبدیل هستند.
  • از علامت تجاری یا برند کردن هر چیزی در کلمه کلیدی خودداری کنید، به خصوص اگر در سئو نسبتاً تازه کار هستید. در اینجا برترین کلمات کلیدی بدون مارک پیدا شده در تحقیقات من آمده است:
لیستی از کلمات کلیدی غیر مارک پیدا شده در تحقیقاتاسکرین شات از Ahrefs، دسامبر 2022

اکنون، دیدن اینکه مارک های دیگر دارای صفحات ویژگی در صفحه اول هستند، به این معنی نیست که سایت شما نیز چنین خواهد شد.

روی صفحات کلیک کنید و سعی کنید مخاطبان و صنایعی که آنها را هدف قرار می دهند را درک کنید.

لازم نیست سخت باشد.

یکی از راه های مورد علاقه من برای انجام این کار این است که به سادگی از مشتریانم در مورد محصولشان بپرسم، عبارات خاص و زبانی که آنها استفاده می کنند را یادداشت کنم و همچنین درباره نحوه استفاده مشتریان از محصول یا بازخوردهای خاص در مورد آن ویژگی بپرسم.

مصاحبه با مشتری یا مخاطب هدف بهترین راه برای ارتباط از طریق یک زبان و دیدگاه مشترک است.

نکات سئو برای صفحات ویژه بهینه شده

این توصیه ها بر اساس مطالعه تعداد بی پایانی از صفحات ویژگی است که منجر به فهرست نهایی 30 صفحه ویژگی SaaS و نرم افزار با رتبه بندی صفحه اول برای کلمات کلیدی غیر مارک شده است.

تعداد کلمات توصیه شده وجود ندارد

قبلاً اشاره کردم که چگونه برخی افراد ممکن است صفحه فرود را به عنوان یک فرصت سئو در نظر نگیرند.

یکی از دلایل اصلی این امر این است که این باور نادرست وجود دارد که صفحه باید دارای متن های زیادی برای رتبه بندی باشد.

تحقیقات من نشان می دهد که این یک فرض کاملا نادرست است.

مجموع کل کلمات کلیدی در مقایسه با تعداد کلمات تخمینیاسکرین شات از Ahrefs، دسامبر 2022

تعداد کلمات تخمینی 30 صفحه ویژگی مورد بررسی 170-2600 است.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، بیشترین تعداد کلمات مربوط به صفحه ویژگی ZenDesk است.

این صفحه در نیمه پایینی از 30 کل کلمات کلیدی و دامنه های ارجاع دهنده قرار دارد.

در حالی که Grammarly و Adobe بر کل کلمات کلیدی تسلط دارند، تعداد کلمات آنها نسبتاً کم است.

رتبه بندی کلمات کلیدی بدون مارک شماره 1اسکرین شات از Ahrefs، دسامبر 2022

با تفکیک بیشتر این موضوع، نمودار بالا آن سایت‌هایی را نشان می‌دهد که کلمات کلیدی بدون مارک دارند در رتبه اول قرار دارند.

بار دیگر، تعداد کلمات به طور قابل توجهی این صفحات را رتبه بندی نمی کند، زیرا تعداد کلمات از 170 تا 970 متغیر است.

در عوض، این نشان می‌دهد که آن صفحه‌ها مختص محتوا هستند و به سؤالات افراد به اندازه کافی پاسخ می‌دهند.

بک لینک ها باعث ایجاد یا شکست صفحه شما نمی شوند

خبر خوب با تعداد کلمات کمتر متوقف نمی شود.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که ارجاع دامنه ها در اولویت یا ضروری نیست.

در کمترین حد مطلق، یک صفحه ویژگی دارای 3 دامنه ارجاع دهنده و بالاترین دارای 2400 دامنه بود.

کل کلمات کلیدی در مقایسه با دامنه های ارجاع دهنده و تعداد کلماتاسکرین شات از Ahrefs، دسامبر 2022

نمودار بالا ممکن است آشنا به نظر برسد، اما من این بار یک خط برای ارجاع دامنه ها به URL قرار دادم.

جالب اینجاست که رابطه قوی با تعداد کل کلمات کلیدی در صفحه یا تعداد کلمات نشان نمی دهد.

یک ابزار رایگان ایجاد کنید

یکی از مواردی که در حین انجام این تحقیق برای من بسیار متمایز بود این است که استفاده از ویژگی محصول کلی شما و در دسترس قرار دادن آن به عنوان یک ابزار رایگان یک استراتژی عالی است.

این ابزار رایگان لازم نیست همه قابلیت‌های مشابه ابزار پولی شما را داشته باشد، بلکه به اندازه‌ای است که برای مردم مفید باشد، حتی شاید بیش از یک بار.

Grammarly یک مثال عالی از این استراتژی است.

صفحه ویژگی آن برای سرقت ادبی دارای یک ابزار رایگان برای اسکن یک سند یا متن است، و این اولین چیزی است که هنگام فرود بر روی آن می بینید.

جستجوگر سرقت ادبی گرامر تصویر از Grammarly.com، دسامبر 2022

این صفحه به همین جا ختم نمی‌شود و به توضیح «چرا از چک‌کننده سرقت ادبی استفاده می‌شود؟» ادامه می‌دهد. و محصول آن برای چه کسی است، در حالی که با یک فراخوان برای اقدام (CTA) به پایان می رسد تا «هم اکنون متن خود را بررسی کنید».

این یک استراتژی رایج است که توسط سایر شرکت های معروف مانند Adobe یا Canva استفاده می شود.

این کار به این دلیل است که به بازدیدکنندگان وب سایت شما بدون نیاز به ثبت نام، راه حلی فوری ارائه می شود.

این یک تجربه کاربری مثبت با نام تجاری شما ایجاد می کند و رقص متقابل را آغاز می کند.

طرحواره به تولید نتایج غنی کمک می کند

صفحه ویژگی شما یک صفحه فرود است، بنابراین می خواهید تبدیل شود.

شما می خواهید از همان اولین لحظه ای که نتایج جستجو جمع می شوند، چشم ها را جلب کنید.

استفاده از طرحواره یا داده های ساختاریافته می تواند به برجسته شدن صفحه ویژگی شما در SERP با افزودن نتایج غنی کمک کند. این نتایج غنی می تواند رتبه بندی مرور بصری، چرخ فلک، قیمت گذاری یا سایر عناصر بصری را ارائه دهد.

اجرای آن هیچ هزینه ای ندارد، اما به شما یک ورودی قوی SERP فراتر از یک پیوند آبی واحد می دهد تا به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید.

پاپ‌آپ‌ها خارج می‌شوند – روبات‌های چت وارد می‌شوند

از 30 وب سایت مورد بررسی، تنها یکی از آنها دارای یک پاپ آپ در صفحه بودند، در حالی که 16 وب سایت دارای چت بات و 14 وب سایت هیچ کدام را نداشتند.

می دانم که نمی توانم در جشن مرگ پاپ آپ ها تنها باشم.

پنجره‌های بازشو نه تنها یک ویژگی مزاحم هستند که اکثر مردم از آن لذت نمی‌برند، بلکه می‌توانند به اضافه بار حسی برای بسیاری از افراد کمک کنند، بنابراین در دسترس نیستند.

رتبه بندی دامنه تا زمانی که اینطور نباشد مهم است

از 30 صفحه ویژگی مورد مطالعه، میانگین امتیاز دامنه 82 است که از 57 تا 96 متغیر است.

نمودار زیر مجموع کل کلمات کلیدی را به همراه رتبه بندی دامنه نشان می دهد.

در حالی که URL هایی با بیشترین کلمات کلیدی تمایل به رتبه بندی دامنه بالاتری دارند، رابطه چندان واضحی در این نمودار نشان نمی دهد.

رتبه بندی دامنه در مقابل مجموع کلمات کلیدیاسکرین شات از Ahrefs، دسامبر 2022

این به من می‌گوید که به داشتن رتبه دامنه قوی بالای 50 کمک می‌کند، اما به این معنی نیست که برای رتبه‌بندی در صفحه اول با یک کلمه کلیدی غیر مارک، به 96 نیاز دارید.

کلمات کلیدی بدون مارک برای بقیه ما

متأسفانه، اکثر شرکت‌ها به رسمیت شناختن برند ندارند.

بنابراین، در حالی که مارک‌های معروف می‌توانند یک صفحه ویژگی را رها کنند و بهینه سازی آن را برای سئو در نظر نگیرند، بقیه ما باید خلاق باشیم تا سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری به دست آوریم.

ما صفحات ویژگی بالقوه را برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی بدون مارک شناسایی کرده‌ایم و در تحقیق بررسی کردیم تا ببینیم برای رسیدن به شماره یک چه چیزی لازم است.

این یک چارچوب محکم برای بیرون رفتن و اجرای این استراتژی است.

من دوست دارم نظرات همه را در مورد این موضوع بشنوم، به خصوص اگر این استراتژی را با موفقیت اجرا کرده باشید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: amgun/Shutterstock





منبع