کلمات کلیدی منفی چیست؟ تعریف و مثال های تبلیغات گوگل


این راهنما به این سوال پاسخ می‌دهد که “کلمات کلیدی منفی چیست؟”

در زیر، همه چیز در مورد کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل، از جمله تعریف، نحوه عملکرد آنها در کمپین های تبلیغاتی، انواع مختلف تطابق منفی، و نمونه هایی از کلمات کلیدی منفی برای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) را خواهید دید.

همچنین فهرستی از نکاتی را در مورد استفاده موثرتر از کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل برای کمک به افزایش بازگشت سرمایه برای بودجه بازاریابی دیجیتال خود خواهید یافت.

کلمات کلیدی منفی چیست؟

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

کلمات کلیدی منفی چیست؟

کلمات کلیدی منفی، کلمات کلیدی مطابقت منفی هستند که به شما امکان می دهند عبارات جستجو را از کمپین های تبلیغاتی خود حذف کنید. یک کلمه کلیدی منفی مانع از نمایش تبلیغ شما به کاربرانی می شود که آن عبارت را آنلاین جستجو می کنند.

کلمات کلیدی منفی چگونه کار می کنند؟

کلمات کلیدی منفی با جلوگیری از تحریک تبلیغ شما توسط یک کلمه یا عبارت خاص کار می کنند. فرآیند فیلتر کردن کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی خود را فقط بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای مشتریان هدف شما اهمیت بیشتری دارند.

افزودن کلیدواژه‌های منفی به کمپین‌های تبلیغاتی گوگل نیز باعث افزایش بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود. با ایجاد لیست کلمات کلیدی منفی، می توانید تبلیغات خود را در جستجوی گوگل و شبکه نمایش برای عبارات جستجویی که احتمال پایینی برای ایجاد سرنخ، مشتریان و فروش جدید دارند، متوقف کنید.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

به عنوان مثال، اگر یک کمپین تبلیغاتی در Google Ads داشتید که عبارت «خدمات میزبانی وب» را هدف قرار داده بود، ممکن است بخواهید عباراتی مانند «رایگان»، «آزمایش آزمایشی رایگان» و «بدون نیاز به کارت اعتباری» را به فهرست کلمات کلیدی منفی اضافه کنید تا از آن جلوگیری کنید. تبلیغ شما از نمایش داده شدن برای افرادی که به دنبال خدمات میزبانی وب آزمایشی رایگان هستند. این به حذف جویندگان رایگانی که احتمال تبدیل آنها به مشتریان پولی را ندارند کمک می کند.

کلمات کلیدی منفی در Google Ads همچنین برای فیلتر کردن جستجوهای نامرتبط (در جستجوی گوگل) و وب سایت ها و ویدیوها (در شبکه نمایش گوگل) که ممکن است به طور مصنوعی تعداد بازدیدها و کلیک های تبلیغاتی از انواع مشتریان اشتباه را افزایش دهند، کار می کنند. یک مثال خوب از این فرآیند برای Google Ads اضافه کردن کلمات کلیدی مطابق با منفی مانند “لیوان شراب”، “لیوان نوشیدن” و “لیوان شام” به کمپینی است که بر فروش عینک متمرکز است. در این مثال، شما نمی‌خواهید بودجه کمپین خود را صرف نمایش تبلیغات یا کلیک‌های افرادی کنید که به‌جای عینک برای صورت خود به دنبال لیوانی برای نوشیدن هستند.

کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل: صفحه نمایش لپ تاپ

انواع کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل

سه نوع کلمه کلیدی منفی در گوگل ادز وجود دارد:

  • تطابق گسترده منفی: این نوع پیش‌فرض برای کمپین‌های تبلیغاتی است. اگر جستجو، وب‌سایت یا ویدیو حاوی همه عبارت‌های کلیدی منفی باشد، تبلیغات نشان داده نمی‌شوند، حتی اگر این عبارات به ترتیب متفاوتی باشند. دستور خاصی لازم نیست.
  • تطابق عبارت منفی: اگر جستجو، وب‌سایت یا ویدیو حاوی کلمات کلیدی دقیق به همان ترتیب باشد، تبلیغات نشان داده نمی‌شوند. نحو شامل نقل قول هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند “iPhone” است.
  • تطابق دقیق منفی: اگر جستجو، وب‌سایت یا ویدیو حاوی کلمات کلیدی دقیق باشد، به همان ترتیب، بدون کلمات اضافی، تبلیغات نشان داده نخواهد شد. نحو شامل براکت هایی در اطراف کلمه کلیدی شما مانند [iPhone].

توجه: در اینجا می‌توانید درباره انواع تطابق کلمات کلیدی اطلاعات بیشتری کسب کنید. این راهنما در مورد انواع مختلف تطابق کلمات کلیدی مثبت و منفی در تبلیغات گوگل توضیح می دهد.

مثال های کلیدواژه های منفی

مثال های تطابق گسترده منفی

کلمه کلیدی منطبق براد منفی: شلوار مسافرتی

جستجو کردن مدت، اصطلاح می تواند تبلیغ کند نشان دادن؟
سفر سیاه شلوار آره
مسافرت رفتن شلوار آره
پنبه شلوار مسافرتی خیر
شلوار برای مسافرت رفتن خیر
شلوار مسافرتی خیر

مثال های تطبیق عبارات منفی

کلمه کلیدی Negative Broad Match: ساعت مردانه

جستجو کردن مدت، اصطلاح می تواند تبلیغ کند نشان دادن؟
دیجیتال تماشا کردن آره
مرد تماشا کردن آره
رنگ قهوه ای ساعت مردانه خیر
ساعت مردانه آره
ساعت مردانه خیر

مثال های تطابق دقیق منفی

کلمه کلیدی تطابق گسترده منفی: کیت آرایش

جستجو کردن مدت، اصطلاح می تواند تبلیغ کند نشان دادن؟
آرایش هدیه کیت آره
مسافرت رفتن کیت برای آرایش آره
قابل حمل کیت آرایش آره
کیت آرایش آره
کیت آرایش خیر

اطلاعات بیشتر درباره لیست کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل

  • در هر لیست می توانید تا 5000 کلمه کلیدی منفی اضافه کنید.
  • هر فهرست کلیدواژه منطبق منفی می تواند حداکثر 20 عبارت جستجو را در خود جای دهد.
  • لیست کلمات کلیدی منفی را می توان در چندین کمپین تبلیغاتی گوگل اعمال کرد.
  • کلمات کلیدی را می توان در هر زمانی از یک لیست اضافه یا حذف کرد و تغییرات در تمام کمپین های تبلیغاتی با استفاده از لیست اعمال می شود.
  • بهترین کار این است که کلمات کلیدی منفی در تبلیغات گوگل را بر اساس مضامین سازماندهی کنید تا بتوانید محصولات یا خدمات مختلفی را که ارائه می دهید هدف قرار دهید. به این ترتیب، می‌توانید از تحریک تبلیغات خود برای جستجوهای نامربوط بر اساس یک موضوع خاص جلوگیری کنید.
  • کلمات کلیدی منفی را در نظر بگیرید که نرخ تبدیل پایینی دارند. این می تواند به افزایش ROI برای کمپین های تبلیغاتی شما کمک کند.
  • در مورد انواع مسابقه منفی هوشمندانه رفتار کنید. فقط زمانی از تطابق دقیق منفی استفاده کنید که بخواهید از نمایش تبلیغات خود به افرادی که به دنبال یک عبارت جستجوی خاص هستند جلوگیری کنید. و زمانی که می‌خواهید تبلیغات خود را از جستجوها، وب‌سایت‌ها و ویدیوهایی که در مورد یک عبارت خاص هر کاری انجام می‌دهند حذف کنید، از عبارت منفی یا تطابق گسترده استفاده کنید.

توجه: این نکات برای سایر پلتفرم های تبلیغاتی نیز کار می کند. اگر به دنبال شبکه‌های تبلیغاتی اضافی برای مدیریت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال هستید، این راهنمای مرتبط را در مورد بهترین گزینه‌های Google Ads ببینید.

خلاصه کلمات کلیدی منفی

امیدوارم از این راهنما برای پاسخ به این سوال در مورد کلمات کلیدی منفی لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، کلمات کلیدی منفی در گوگل ادز، کلمات کلیدی منطبق هستند که به شما امکان می دهند عبارات جستجو را از کمپین های تبلیغاتی خود حذف کنید. یک کلمه کلیدی منفی مفید است زیرا از نمایش آگهی شما به افرادی که در جستجوی آن عبارت خاص یا عبارات مرتبط نزدیک در جستجوی Google و شبکه نمایش Google بر اساس نوع مطابقت هستند، جلوگیری می کند.





منبع