
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
گروه فیسبوک خود را با این 7 ایده بازاریابی تقویت کنید
چشم انداز رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است.
و در حالی که مهم است که با این تغییرات همراه باشید، باید یک چیز را در نظر داشته باشید - هنوز هم چیزهایی وجود دارند که ثابت می مانند.
یکی از این موارد اهمیت حضور قوی در کانال های متعدد است. این شامل کانال های بازاریابی دیجیتالی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر می شود.
یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن حضور خود و دستیابی به مخاطبان هدف خود در هر پلتفرم بسیار مهم است.
به عنوان مثال، راه دیگری برای گسترش استفاده از فیس بوک، ایجاد یک گروه فیس بوک است.
یک گروه فیس بوک مکانی عالی برای افراد برای به اشتراک گذاشتن افکار و علایق خود و ایجاد روابط است.
گروه های فیس بوک یک انجمن خصوصی فراهم می کنند که در آن اعضا می توانند از طریق پست ها، نظرات، عکس ها و ویدیوها با یکدیگر تعامل داشته باشند.
آنها یک راه عالی برای حفظ ارتباط با جامعه شما هستند.
گروه های فیس بوک همچنین مکانی را فراهم می کنند که کسب و کارها می توانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و برند خود را تبلیغ کنند. آنها یک ابزار فوق العاده مفید برای کسب و کارها هستند تا از مشتریان خود بازخورد بگیرند و مخاطبان خود را افزایش دهند.
در این راهنما، یاد خواهید گرفت که چرا داشتن یک گروه فیس بوک برای برندها مفید است، چگونه یک گروه ایجاد کنید، و برخی از تاکتیک های بازاریابی مفید برای شروع رشد گروه خود.
چرا باید یک گروه فیس بوک ایجاد کنید؟
اگر به دنبال برقراری ارتباط با سایر مشاغل یا افراد با علایق مشابه هستید، یک گروه فیس بوک می تواند مکانی عالی برای شروع باشد.
آنها مکانی را فراهم می کنند که اعضا می توانند سؤال بپرسند و از کارشناسان پاسخ بگیرند.
گروه های فیس بوک همچنین برای دریافت بازخورد مشتری یا به اشتراک گذاری اطلاعات با سایر اعضا عالی هستند.
به علاوه، آنها می توانند به کسب و کار شما دسترسی به مخاطبان بیشتری از مشتریان بالقوه را بدهند.
با این حال، برخی از کسب وکارها اهمیت داشتن یک جامعه قوی را نادیده می گیرند، که می تواند منجر به نرخ مشارکت پایین تر شود.
نکته کلیدی یافتن استراتژی بازاریابی مناسب است که متناسب با برند شما باشد.
یک جامعه پر رونق به این معنی است که اعضا درگیر هستند.
نامزدی به اشکال مختلفی مانند لایک، کامنت و اشتراک گذاری انجام می شود.
برای مشاهده نرخ تعامل بالاتر، باید بر ارائه ارزش برای اعضای گروه خود تمرکز کنید.
تعداد افرادی که به یک گروه می پیوندند بسته به هدف آن متفاوت است.
به عنوان مثال، یک گروه عمومی هزاران شرکت کننده دارد، در حالی که یک گروه بسته معمولاً کوچکتر است - گاهی اوقات کمتر از 100 عضو.
چگونه می توان یک گروه در فیس بوک ایجاد کرد؟
بنابراین، ما علاقه شما را برانگیخته ایم. در اینجا نحوه ایجاد یک گروه فیس بوک در چند مرحله ساده آمده است:
برای ایجاد گروه در فیس بوک، به قسمت سمت راست بالای فیس بوک بروید و انتخاب کنید گروه.
سپس نام گروهی را که می خواهید بسازید وارد کرده و ضربه بزنید ایجاد گروه.
پس از آن، تنظیمات حریم خصوصی گروه را انتخاب خواهید کرد.
سپس، وقتی کار را تمام کردید، فرمی ظاهر می شود که می توانید اعضای گروه خود را اضافه کنید.
کلیک اضافه کردن عضو در کنار هر فردی که می خواهید به گروه بپیوندید.
پس از افزودن همه اعضا، کلیک کنید ذخیره تغییرات. و سپس کلیک کنید ایجاد کردن.
شما آن را دارید، یک گروه فیس بوک.
اکنون می توانید قوانین و همچنین عکس روی جلد و توضیحات را به گروه خود اضافه کنید.
در مرحله بعد، می خواهید ادمین هایی را به گروه خود اضافه کنید، زیرا آنها افرادی هستند که گروه را مدیریت می کنند.
اکنون چگونگی ایجاد یک جامعه پر رونق در اطراف برند خود را بررسی خواهیم کرد.
شما می توانید با استفاده از این هفت تاکتیک بازاریابی رسانه های اجتماعی، دسترسی گروه خود را افزایش دهید.
7 تاکتیک بازاریابی گروهی فیس بوک
1. پیوند فیس بوک را به صفحات کلیدی اضافه کنید
اگر از قبل یک وبلاگ دارید، این یک پلت فرم آسان برای تبلیغ گروه فیس بوک شما است.
این نه تنها راه دیگری را برای ارتباط با شما در اختیار افراد قرار می دهد، بلکه به گسترش اطلاعات در مورد گروه شما نیز کمک می کند.
حتی می توانید از اعضا بخواهید که به گروه بپیوندند و نظرات خود را درباره محصولات یا خدمات خود ارسال کنند.
همچنین می توانید پیوندی به گروه فیس بوک خود در صفحه تماس وب سایت خود اضافه کنید یا آن را به ناوبری یا نوار کناری اضافه کنید.
برخی از مکان های عالی دیگر برای پیوند دادن به گروه فیس بوک شما شامل پین کردن یک تصویر گرافیکی با پیوند به توییتر و صفحه فیس بوک، کانال یوتیوب و بیو اینستاگرام برند شما است.
از آنجایی که پینترست و اینستاگرام ماهیت بصری تری دارند، می توانید یک تصویر گرافیکی برای تبلیغ گروه فیسبوک خود ایجاد کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
برندها باید هدفشان این باشد که به صورت دوره ای درباره گروه در رسانه های اجتماعی پست کنند.
همچنین می توانید آن را در سایر گروه های فیس بوک در صنعت خود یا حتی گروه های اجتماعی مرتبط تبلیغ کنید.
علاوه بر این، می توانید پیوند گروه خود (و سایر رسانه های اجتماعی خود) را به امضای ایمیل خود اضافه کنید.
به این ترتیب، افراد به راحتی می توانند به گروه فیس بوک شما بپیوندند یا شما را مستقیماً از ایمیل شما در رسانه های اجتماعی دنبال کنند.
2. نظرسنجی، نظرسنجی و آزمون ارسال کنید
یک راه عالی و سریع برای جذب مخاطب از طریق نظرسنجی، نظرسنجی و آزمون ها است.
محتوای پرسش محور راهی عالی برای ترغیب افراد به صحبت در گروه شما و در عین حال یادگیری بینش ارزشمند در مورد اعضا و بازار هدف است.
می توانید از آن ها برای پرسیدن از فالوورها استفاده کنید که می خواهند درباره چه موضوعاتی در گروه شما بیشتر بشنوند یا بفهمند مردم کدام محصولات را بیشتر دوست دارند.
این تاکتیک های تعامل همچنین یک راه عالی برای یافتن روندهای مرتبط با برند شما هستند و ایده های بیشتری برای پست های رسانه های اجتماعی به شما می دهند.
و خوبی در مورد نظرسنجی ها این است که می توانید ایمیل های کاربران را برای لیست اشتراک خود جمع آوری کنید.
می توانید برای افزایش تعامل و تشویق مردم به شرکت در آزمون ها یا نظرسنجی ها، یک هدیه یا تخفیف برای برند خود اضافه کنید.
3. سری ایمیل خوش آمدید
سعی کنید گروه فیس بوک خود را در ایمیل سری خوش آمدگویی برای مشترکین جدید تبلیغ کنید.
برای انجام این کار می توانید پیوند را به هر ایمیل در مجموعه خود اضافه کنید.
یا در یکی از ایمیل ها می توانید در مورد گروه فیس بوک صحبت کنید و در مورد مزایای عضویت در گروه بیشتر صحبت کنید.
در همان ایمیل، می توانید درباره سایر پلت فرم های رسانه های اجتماعی که برندتان استفاده می کند صحبت کنید و تاکید کنید که برای مشاهده محصولات جدید و تخفیف هایی که ممکن است به وجود آیند، مهم است که آنها را دنبال کنید.
به این ترتیب، هر کسی که ایمیل را می خواند، این فرصت را دارد که به گروه شما بپیوندد یا راه دلخواه خود را برای به روز ماندن در مورد برند شما پیدا کند.
4. از موضوعات از گروه استفاده کنید
با نظارت بر نظرات و بررسی تعامل از طریق بینش های گروهی خود، می توانید موضوعاتی را برای استفاده در محتوای دیگر پیدا کنید - از جمله پست های اجتماعی آینده.
گروه های فیس بوک نیز وسیله ای عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات جدید هستند.
هنگامی که محصول یا خدماتی را راه اندازی می کنید، می توانید آن را در شبکه های اجتماعی و در گروه خود به اشتراک بگذارید.
می توانید در مورد نسخه جدیدتان از گروه خود بازخورد دریافت کنید و به سؤالاتی که ممکن است مخاطبانتان داشته باشند پاسخ دهید.
5. از Facebook Insights استفاده کنید
Facebook Insights به شما کمک می کند بفهمید که افراد درباره گروه شما چه چیزهایی را دوست دارند، چگونه از محتوای شما استفاده می کنند و از کجا آمده اند.
همچنین نشان می دهد که چند نفر از گروه شما بازدید می کنند و هر چند وقت یکبار با پست های شما تعامل دارند.
همچنین می توانید از Insights فیسبوک برای یافتن بهترین زمان ها، روزهای ارسال و زمانی که فعال ترین کاربران را دارید، استفاده کنید.
به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که اعضای خود پست ها را می بینند و تعامل بیشتری دریافت می کنند.
حتی می توانید پست هایی را که برای اینستاگرام یا صفحه فیس بوک خود انجام می دهید، برنامه ریزی کنید تا محتوایی که قبلاً در صف بارگذاری شده باشد.
6. فیلم های زنده فیس بوک را بسازید
ویدیوهای زنده فیس بوک به مخاطبان شما کمک می کند تا با تیم و برند شما آشنا شوند.
آنها همچنین می توانند به شروع گفتگوهای بیشتر در گروه شما کمک کنند و مردم را در مورد برند شما هیجان زده کنند.
برخی از ایده ها برای ویدیوهای فیس بوک لایو، آموزش هایی با محصولات شما هستند که به مخاطب اجازه می دهد در یک محصول آینده وارد شود، در پشت صحنه به آنچه روی آن کار می کنید نگاه کند یا به سؤالات مخاطبان پاسخ دهد.
7. بازاریابی مشارکتی
یکی از راه های کمک به رشد تعامل این است که به افراد اجازه دهید چیزهایی مانند گروه ها، محصولات یا خدمات دیگر را در گروه فیسبوک شما تبلیغ کنند.
می توانید یک روز در هفته را کنار بگذارید و به افراد اجازه دهید کسب و کار خود را در نظرات تگ کنند.
اعضای گروه فیس بوک همچنین می توانند موفقیت های خود را با استفاده از محصولات یا خدمات شما به اشتراک بگذارند.
می توانید با اینفلوئنسرها یا اعضای گروه همکاری کنید تا پست هایی ایجاد کنید که برند شما را تبلیغ می کند و محصولاتی را که از آنها لذت می برند به اشتراک بگذارید.
غذای آماده
برای رشد ارگانیک گروه فیس بوک خود نباید تنها به تبلیغات پولی تکیه کنید.
در عوض، روش هایی را برای ایجاد و پرورش جامعه معتبر در میان اعضای گروه خود امتحان کنید.
روی ایجاد محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و به اشتراک گذاری آن در گروه فیس بوک و در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.
تصاویر محصولات خود را پست کنید، پست های وبلاگ را به اشتراک بگذارید و راه هایی برای تعامل بهتر با مخاطبان آنلاین خود بیابید.
کلید رشد ارگانیک گروه شما ثبات است.
اطمینان حاصل کنید که به طور منظم و پیوسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید.
وقتی این کار را انجام دادید، پایه محکمی از اعتماد و وفاداری در میان اعضای خود ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می کند اعضای جدیدی را که علاقه مند به پیوستن به انجمن خود هستند جذب کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: نقطه کانونی/Shutterstock
منبع