گوگل آنالیتیکس گزارش بازدید از فروشگاه را متوقف می کند


گوگل به ناشران توصیه می کند که دیگر اطلاعات بازدید از فروشگاه را در Google Analytics گزارش ندهند. تولید داده‌ها در پایان اکتبر متوقف می‌شود، اگرچه داده‌های تاریخی در دسترس باقی خواهند ماند.

این اعلامیه بی سر و صدا از طریق به روز رسانی در صفحه راهنمای Google Analytics منتشر شد.

این به روز رسانی توسط چارلز فارینا از Adswerve مشاهده شد که کشف خود را در لینکدین به اشتراک گذاشت:

در این اطلاعیه آمده است:

“بر 2022/10/31، گزارش بازدید از فروشگاه متوقف خواهد شد. از این تاریخ، گزارش بازدیدهای جدید از فروشگاه ایجاد نخواهد شد. تاریخی گزارش بازدید از فروشگاه در دسترس باقی خواهد ماند. لطفا با خودتون دراز کنید مدیر حساب اگر هر سوالی دارید.”

بازدید از فروشگاه در گوگل آنالیتیکس تخمینی از تعداد افرادی است که پس از بازدید از وب سایت از یک مکان فیزیکی بازدید کرده اند.

Google با دنبال کردن فعالیت افرادی که سابقه موقعیت مکانی در تلفن هایشان فعال است، داده های بازدید از فروشگاه را ردیابی می کند.

گزارش‌های مربوط به بازدید از فروشگاه فقط برای مشاغلی در دسترس است که دارایی Google Analytics آنها به حساب Google Ads مرتبط است.

این بدان معناست که کسب‌وکارها داده‌های خود را از دست نمی‌دهند، زیرا Google Ads پس از توقف در Google Analytics به گزارش بازدیدهای فروشگاه‌ها ادامه می‌دهد.

اگر از Google Analytics برای نظارت بر داده‌های بازدید از فروشگاه استفاده می‌کنید، باید تا پایان ماه به Google Ads بروید.

به غیر از مشورت با یک گزارش متفاوت برای ردیابی داده ها، نباید به دلیل این تغییر اختلالی ایجاد شود.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock





منبع