گوگل از گسترش قابلیت های اندازه گیری تجارت الکترونیک در Google Analytics 4 (GA4) خبر داده است.
در مجموع، 30 بعد و معیار جدید مربوط به تجارت الکترونیک اکنون در سازنده گزارش سفارشی GA4 موجود است.
ابعاد جدید تجارت الکترونیک داده های دقیق تری را در مورد اقلام، تبلیغات و رفتار خرید ارائه می دهد.
بازاریابان اکنون میتوانند معیارهای گروهبندی شده بر اساس ویژگیهای محصول مانند نام مورد، نام تجاری، دستهبندی، نام تبلیغاتی و موارد دیگر را مشاهده کنند.
چه جدید در GA4 برای سایت های تجارت الکترونیک
ابعاد جدید تجارت الکترونیک
آخرین بهروزرسانی Google برای GA4 چندین بعد تجارت الکترونیک جدید را معرفی میکند که میتوان از آنها برای تقسیمبندی دادهها استفاده کرد.
ابعاد تجارت الکترونیک زیر اکنون در سازنده گزارش سفارشی موجود است:
- وابستگی آیتم
- برند کالا
- دسته بندی آیتم
- دسته بندی اقلام 2
- دسته بندی اقلام 3
- دسته بندی اقلام 4
- دسته بندی آیتم 5
- شناسه مورد
- شناسه لیست آیتم
- نام لیست آیتم
- موقعیت لیست آیتم ها
- شناسه مکان مورد
- نام آیتم
- نام خلاق تبلیغ مورد
- شکاف خلاقانه تبلیغ آیتم
- نام تبلیغ مورد
- نوع مورد
- ردیف حمل و نقل
این ابعاد جدید به بازاریابان اجازه میدهد تا معیارها را بر اساس محصول و ویژگیهایی مانند برند و تبلیغات تحلیل کنند. این امکان تجزیه و تحلیل دقیق تری از آنچه باعث درآمد آنلاین می شود را فراهم می کند.
معیارهای کلیدی درآمد
علاوه بر ابعاد جدید، معیارهای مهم درآمد تجارت الکترونیک اضافه شده است.
معیارهای تجارت الکترونیک زیر اکنون در سازنده گزارش سفارشی GA4 در دسترس هستند:
- درآمد ناخالص اقلام
- درآمد ناخالص خرید
- مبلغ بازپرداخت کالا
- درآمد مورد
- اقلام اضافه شده به سبد خرید
- موارد بررسی شد
- موارد در تبلیغات کلیک شده است
- اقلام خریداری شده
- موارد مشاهده شده
- موارد مشاهده شده در لیست
- موارد مشاهده شده در تبلیغات
- درآمد خرید
- مقدار بازپرداخت
- مبلغ حمل و نقل
- مقدار مالیات
داشتن درآمد ناخالص خرید به عنوان یک معیار به فروشگاه های تجارت الکترونیک کمک زیادی می کند تا عملکرد فروش را درک کنند.
پیش از این، بازاریابان مجبور بودند درآمد ناخالص خرید را با استفاده از فرمولی که سایر معیارها را ترکیب می کند محاسبه کنند. اکنون، مستقیماً در سازنده گزارش سفارشی در دسترس خواهد بود.
معیارهای اکتشاف به روز شد
همراه با بهروزرسانیهای گزارش سفارشی، Google معیارهای تجارت الکترونیک را در کاوشهای GA4 سادهسازی کرده است.
معیارهای جدید مانند درآمد ناخالص خرید و مبلغ بازپرداخت جایگزین معیارهای موجود مانند درآمد تجارت الکترونیک می شود.
معیارهای درآمد جدید زیر اکنون در دسترس هستند:
- درآمد ناخالص کالا (کل درآمد فقط از اقلام، بدون احتساب مالیات و حمل و نقل)
- درآمد ناخالص خرید (کل درآمد حاصل از خریدهای انجام شده در وب سایت یا برنامه شما)
- مبلغ بازپرداخت (کل مبلغ از بازپرداخت داده شده در وب سایت یا برنامه شما)
Google در کاوشها معیارهای درآمد تکراری زیر را از انتخابگر Metrics حذف میکند:
- درآمد تجارت الکترونیک
- درآمد رویداد
اکتشافات موجود که از این معیارهای حذف شده استفاده می کنند به کار خود ادامه خواهند داد، اما اکتشافات جدید باید از معیارهای درآمد جدید استفاده کنند.
علاوه بر این، Google توصیه میکند هر کاوشی را که از معیار درآمد تجارت الکترونیک یا رویداد استفاده میکند، بهروزرسانی کنید تا از معیار درآمد خرید استفاده کنید.
به طور خلاصه
این تغییرات در GA4 دیدن داده های تجارت الکترونیک معنی دار را آسان تر می کند.
بازاریابان دیگر مجبور نیستند برای دسترسی به معیارهای درآمدی کلیدی، گزارش های سفارشی بسازند.
تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک