گوگل برای جلوگیری از انحصار انحصار تجارت تبلیغاتی را پیشنهاد می کند


به گزارش وال استریت ژورنال، گوگل برای جلوگیری از شکایت ضد تراست توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، پیشنهاد کرده است بخش هایی از تجارت فناوری تبلیغاتی خود را جدا کند.

گوگل پیشنهاد تغییر ساختار بخش شرکت را که تبلیغات اینترنتی را به حراج می‌گذارد و در یک شرکت جداگانه تحت عنوان Alphabet, Inc، شرکت مادر موتور جستجو قرار می‌دهد، تغییر می‌دهد. بسته به دارایی های گنجانده شده، این می تواند میلیاردها دلار ارزش داشته باشد.

پیشنهاد پیشنهاد می کند که تحقیقات در حال تکمیل شدن است

وزارت دادگستری مدتی است که در حال بررسی ادعاهایی است مبنی بر اینکه گوگل از قدرت خود به عنوان یک کارگزار تبلیغات دیجیتال و حراج دار سوء استفاده کرده است. اخیراً در اکتبر 2020، از این شرکت به دلیل ادعای استفاده غیرقانونی از قدرت خود برای مهار کردن رقبا شکایت کرد.

در حال حاضر، این وزارتخانه در حال آماده سازی یک شکایت حقوقی به اتهام اقدامات ضدرقابتی است که ممکن است در تابستان امسال تشکیل شود.

گوگل از چندین جهت زیر آتش گرفته است

این اتهام اخیر در پی سه پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا است که در آن گوگل به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود به عنوان یک موتور جستجوی مسلط بین سال‌های 2006 تا 2016، 1.6 میلیارد دلار جریمه شد.

این موتور جستجو همچنین با شکایتی از چندین ایالت روبرو است که این شرکت را به داشتن انحصار متهم می کند. با این حال، گوگل درخواست رد این پرونده را داده و ادعا می کند که این پرونده نادرست و فاقد ارزش است.

علاوه بر این، یک لایحه دو حزبی در ماه مه در کنگره ارائه شد که به دنبال تجزیه تجارت تبلیغات دیجیتال این شرکت است. قانون رقابت و شفافیت در تبلیغات دیجیتال، شرکت‌هایی را که سالانه بیش از 20 میلیارد دلار تراکنش‌های تبلیغات دیجیتال را پردازش می‌کنند، از مشارکت در بیش از یک بخش از فرآیند تبلیغات دیجیتال منع می‌کند.

در بیانیه ای، سخنگوی گوگل رقابت رو به رشد در فناوری تبلیغات آنلاین را تایید کرد و در عین حال تاکید کرد که “هیچ برنامه ای برای فروش یا خروج از این تجارت وجود ندارد.”

تقسیم می‌تواند فرآیند مناقصه آگهی را تغییر دهد، هزینه‌های کمتری را کاهش دهد

چه وزارت دادگستری با این پیشنهاد موافقت کند و چه پرونده به محاکمه برسد، این ادعای اخیر می تواند به طور گسترده بر بازاریابان دیجیتال تأثیر بگذارد.

اگر بخش فناوری تبلیغات گوگل تقسیم شود، می‌تواند راه را برای دیگر شرکت‌های تبلیغات دیجیتال باز کند تا سهم مهم‌تری از بازار را به خود اختصاص دهند. این افزایش رقابت می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها شود زیرا هر شرکتی به دنبال کاهش سهم خود از رقبای خود در درآمد تبلیغاتی است.

در سال گذشته، درآمد تبلیغاتی گوگل بیش از 209 میلیارد دلار بود.


منبع: مجله ی وال استریت

تصویر ویژه: ByEmo/Shutterstock





منبع