گوگل برای نتایج صفحه اصلی، برچسب‌های عنوان را با نام سایت جایگزین می‌کند


به نظر می رسد گوگل نشان دادن برچسب عنوان برای نتایج جستجوی تلفن همراه برای کل وب سایت را متوقف کرده است، مانند جستجو برای نام یک وب سایت که به طور کلی صفحه اصلی را نشان می دهد.

این ویژگی برای زیر دامنه ها کار نمی کند.

طبق اسناد جستجوی مرکزی گوگل برای نام سایت ها:

در حال حاضر، جستجوی Google از نام‌های سایت از صفحات اصلی در سطح دامنه پشتیبانی می‌کند، و نه در زیر دامنه (به عنوان مثال، https://news.example.com) و یا زیر شاخه (مثلاً https://example.com/) اخبار) سطح.”

آنچه در جستجوهای تلفن همراه نشان داده می شود فقط نام عمومی یک وب سایت است.

به عنوان مثال، جستجوی موبایل برای ژورنال موتور جستجو یک صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را با نام عمومی وب سایت، مجله موتور جستجو نشان می دهد.

نتیجه جستجو برای کلمات کلیدی مجله موتور جستجو.

تگ عنوان صفحه اصلی بالا عبارت است از:

<title>Search Engine Journal - SEO, Search Marketing News and Tutorials</title>

جستجوهای بدون مارک برای کلید واژه ها به نظر می رسد همچنان تگ های عنوان را نشان می دهد.

نام برند + جستجوهای کلیدواژه همچنین به نظر می رسد همچنان تگ های عنوان را نشان می دهد.

چرا گوگل از نام سایت استفاده می کند؟

گوگل از نام سایت ها استفاده می کند تا کاربران بتوانند وب سایت خاصی را در نتایج جستجو راحت تر شناسایی کنند.

اعلامیه رسمی گوگل توضیح داد:

«امروزه، Search نام‌های سایت را در نتایج جستجوی تلفن همراه معرفی می‌کند تا شناسایی وب‌سایتی که با هر نتیجه مرتبط است را آسان‌تر کند…»

این ویژگی جدید به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی و آلمانی در دسترس است و در چند ماه آینده به سایر زبان‌ها نیز نمایش داده خواهد شد.

ویژگی جدید همیشه کار نمی کند

جستجو برای نام دامنه ترکیبی کلمه مانند “Search Engine Journal” و “searchenginejournal” همان نتایج جستجو را نشان می دهد که نام سایت های جدید را به عنوان لینک عنوان نشان می دهد.

اما جستجو با استفاده از کلمه ترکیبی نام دامنه HubSpot، نتیجه جستجوی نسخه قدیمی را با تگ‌های عنوان نشان می‌دهد.

نتیجه جستجو برای عبارت کلید واژه “HubSpot”

گوگل برای نتایج صفحه اصلی، برچسب‌های عنوان را با نام سایت جایگزین می‌کند

اما جستجوی Hub Spot (با فاصله بین دو کلمه) کار می کند و نام سایت را نشان می دهد.

نتیجه جستجو برای عبارت کلید واژه: “Hub Spot”

گوگل برای نتایج صفحه اصلی، برچسب‌های عنوان را با نام سایت جایگزین می‌کند

جستجوی نام ترکیبی کلمه “Wordfence” و “word fence” همان جستجوی نام سایت را برمی‌گرداند.

نتایج جستجو برای کلمات کلیدی “Wordfence” و “Word Fence”

نتیجه جستجو برای عبارت کلیدواژه

بنابراین به نظر می رسد که گوگل به طور مداوم نتایج نام سایت را برای HubSpot برمی گرداند، اما این کار را برای بسیاری از سایت های دیگر به درستی انجام می دهد.

داده های ساختاریافته برای ویژگی نام های سایت جدید

گوگل استفاده از نوع داده های ساخت یافته وب سایت را توصیه می کند.

قبلاً سایت داده های ساختار یافته وب سایت بی معنی تلقی می شد زیرا بدیهی است که گوگل می داند که یک وب سایت یک وب سایت است و برای درک اینکه گوگل یک وب سایت را نمایه می کند به داده های ساختاریافته نیازی نداشت.

اما این تغییر کرده است زیرا گوگل اکنون از نوع داده ساختار یافته WebSite، به ویژه ویژگی “name” برای درک نام سایت یک وب سایت استفاده می کند.

گوگل نمونه ای از داده های ساختار یافته وب سایت را با ویژگی “name” در حال استفاده منتشر کرد:

<title>Example: A Site about Examples</title>
<script type="application/ld+json">
{
"@context" : "http://schema.org",
"@type" : "WebSite",
"name" : "Example",
"url" : "https://example.com/"
}
</script>

داده های ساختاری بالا باید در صفحه اصلی نشان داده شوند.

صفحه جستجوی مرکزی گوگل برای نام سایت موارد زیر را برای قرار دادن داده های ساختار یافته وب سایت توصیه می کند:

«داده های ساختار یافته وب سایت باید در صفحه اصلی سایت باشد.

منظور ما از صفحه اصلی، URI ریشه در سطح دامنه است.

برای مثال، https://example.com صفحه اصلی دامنه است، در حالی که https://example.com/de/index.html صفحه اصلی نیست.

اگر یک سایت یک نام جایگزین داشته باشد چه؟

آنچه در مورد داده های ساختار یافته وب سایت مفید است این است که این فرصت را به گوگل ارائه می دهد که نام جایگزین وب سایت چیست.

گوگل نحوه انجام آن را توضیح می دهد:

اگر می‌خواهید یک نسخه جایگزین از نام سایت خود ارائه دهید (مثلاً یک نام اختصاری یا کوتاه‌تر)، می‌توانید با افزودن ویژگی alternateName این کار را انجام دهید.

این اختیاری است.»

داده های ساخت یافته برای افزودن یک نام اختیاری به این صورت است:

داده های ساختار یافته JSON برای نام اختیاری

<script type="application/ld+json">
{
"@context" : "http://schema.org",
"@type" : "WebSite",
"name" : "Example Company",
"alternateName" : "EC",
"url" : "https://example.com/"
}
</script>

گوگل بیشتر از داده های ساخت یافته استفاده می کند

اسناد Google در نام سایت توضیح می دهد که Google از اطلاعات داخل صفحه، خارج از صفحه و داده های متا علاوه بر داده های ساختاریافته برای تعیین نام سایت صفحه وب استفاده می کند.

این چیزی است که گوگل برای درک نام سایت استفاده می کند:

  1. داده های ساختار یافته وب سایت
  2. برچسب عنوان
  3. سرفصل ها (H1، H2، و غیره)
  4. داده های متا پروتکل گراف، به ویژه og:site_name را باز کنید

چیزی که باید به آن توجه داشت این است که og:site_name ویژگی یک ویژگی اختیاری است اما پیشنهاد می شود Open Graph.

نماد Open Graph معمولاً در کد HTML به این صورت است:

<meta property="og:site_name" content="Example Name of Site" />

نام های سایت گوگل

ویژگی جدید نام سایت در جستجوی گوگل در دستگاه های تلفن همراه جذاب به نظر می رسد.

منطقی است که در SERP ها برای جستجوی نام تجاری صفحه اصلی، شلوغی کمتری وجود داشته باشد. اگرچه من می توانم شکایت هایی را در مورد عدم تأثیر برچسب عنوان در این نوع جستجوها ببینم.


استناد

اطلاعیه رسمی را بخوانید

معرفی نام سایت در جستجوی گوگل

اسناد مرکزی جستجو را بخوانید

نام سایت را در جستجوی گوگل قرار دهید

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero





منبع