
بروزرسانی: 02 تیر 1404
گوگل خط مشی در برابر سوء استفاده از اعتبار سایت را تقویت می کند
گوگل توضیحات جدیدی را در مورد خط مشی سوء استفاده از شهرت سایت خود که در اوایل سال جاری راه اندازی شد، صادر کرده است. این روش های «سئو انگل» را هدف قرار می دهد که در آن وب سایت ها از دامنه های ایجاد شده برای دستکاری رتبه بندی جستجو از طریق محتوای شخص ثالث استفاده می کنند.
کریس نلسون از تیم کیفیت جستجوی گوگل بیان می کند:
ما به وضوح از کاربران شنیده ایم که سوء استفاده از شهرت سایت – که معمولاً به آن «سئوی انگل» گفته می شود – منجر به تجربه جستجوی بدی برای افراد می شود، و به روزرسانی خط مشی امروز به سرکوب این رفتار کمک می کند.»
شفاف سازی خط مشی
خط مشی به روزرسانی شده بیان می کند که استفاده از محتوای شخص ثالث برای بهره برداری از سیگنال های رتبه بندی سایت، بدون توجه به دخالت یا نظارت شخص اول، دستورالعمل های Google را نقض می کند.
این شفاف سازی پس از بررسی Google در مورد ترتیبات تجاری مختلف، از جمله خدمات برچسب سفید، قراردادهای مجوز، و ساختارهای مالکیت جزئی ارائه می شود.
زبان خط مشی به روز شده بیان می کند:
"سوء استفاده از شهرت سایت، روش انتشار صفحات شخص ثالث در یک سایت در تلاش برای سوء استفاده از رتبه بندی جستجو با استفاده از سیگنال های رتبه بندی سایت میزبان است."
جزئیات سیاست
نقض چیست؟
Google چندین مثال از نقض خط مشی را بیان می کند، از جمله:
- سایت های آموزشی میزبان بررسی وام روز پرداخت شخص ثالث
- سایت های پزشکی محتوای نامرتبط در مورد بررسی های کازینو منتشر می کنند
- سایت های بررسی فیلم حاوی محتوایی درباره خدمات رسانه های اجتماعی
- وب سایت های ورزشی میزبان بررسی مکمل های شخص ثالث بدون نظارت تحریریه هستند
- سایت های خبری محتوای کوپن را از اشخاص ثالث بدون دخالت مناسب منتشر می کنند
چه چیزی نقض نمی شود؟
Google اذعان می کند که بین شیوه های توهین آمیز و محتوای قانونی شخص ثالث تفاوت وجود دارد.
نمونه های قابل قبول عبارتند از:
- سرویس سیمی و محتوای خبری سندیکایی
- محتوای تولید شده توسط کاربر در وب سایت های انجمن
- محتوای تحریریه با مشارکت نزدیک سایت میزبان
- محتوای تبلیغاتی که به درستی افشا شده است
- واحدهای تبلیغاتی استاندارد و پیوندهای وابسته
پس زمینه
اجرای سیاست سوء استفاده از شهرت سایت در آغاز شد می.
همانطور که اولگا زار مستند کرده است، این عرضه تأثیر قابل توجهی در صنعت اخبار و انتشارات دارد.
سازمان های بزرگ، از جمله CNN، USA Today، و LA Times، از اولین کسانی بودند که جریمه های دستی دریافت کردند، در درجه اول برای میزبانی کوپن های شخص ثالث و محتوای تبلیغاتی.
گلن گیب مشاهدات اولیه را به اشتراک گذاشت:
در اینجا یک مثال دیگر است. پرس و جو "کدهای تبلیغاتی uber" CNN را به عنوان شماره 2 دیروز و Fortune در رتبه 4 به دست آورد. هر دو در حال حاضر رفته اند. من حتی نمی توانم آنها را پیدا کنم. عجب pic.twitter.com/0Oc48ggYeh
- گلن گیب (@glenngabe) 6 مه 2024
روند بازیابی الگوهای واضحی را نشان داده است: سایت هایی که محتوای توهین آمیز را حذف کرده اند یا برچسب های noindex را در بخش های آسیب دیده پیاده سازی کرده اند، شروع به برداشتن اقدامات دستی خود کرده اند. با این حال، بازیابی رتبه به زمان نیاز دارد زیرا خزنده های Google باید این تغییرات را پردازش کنند.
BTW، در اینجا سایتی وجود دارد که هرگز سقوط نکرده است (باید هنگام ارسال اقدامات دستی از بین رفته باشد). اما، آنها اخیراً فهرست کوپن ها را فهرست بندی نکرده اند. وقتی دیگران به دلیل اقدامات دستی از تحصیل خارج می شوند، سایت در واقع افزایش می یابد. اما باز هم آن محتوا بدون ایندکس است… pic.twitter.com/6lz8umfeBl
- گلن گیب (@glenngabe) 11 مه 2024
نگاه کردن به جلو
در حالی که اعمال بر اقدامات دستی متکی است، Google برنامه هایی را برای به روزرسانی های الگوریتمی برای شناسایی خودکار و کاهش سوء استفاده از شهرت سایت نشان داده است، اگرچه جدول زمانی خاصی اعلام نشده است.
صاحبان سایت هایی که تخلف می کنند، اعلان هایی را از طریق کنسول جستجو دریافت می کنند و می توانند درخواست های بررسی مجدد ارسال کنند.
تصویر ویژه: JarTee/Shutterstock
منبع