گوگل در حل نحوه نوشتن متن جایگزین خوب


در یک پادکست Google Search Off the Record، لیزی ساسمن و جان مولر از گوگل درباره نوشتن متن جایگزین و به اشتراک گذاشتن فرآیند فکری پشت متن جایگزین استثنایی بحث کردند.

مکالمه بعدی نشان داد که مسائلی مانند ایجاد تعادل بین نیازهای سئو و استفاده صحیح از متن جایگزین برای هدف دسترسی وجود دارد.

لیزی ساسمن از گوگل بحث را با در نظر گرفتن اینکه بهترین رویکرد برای نوشتن متن جایگزین چیست، شروع می کند و به این فکر می کند که آیا راه درست توصیفی بودن است یا راه دیگری وجود دارد.

لیزی ساسمن:

اگر متن جایگزین داشته باشید، اما مطمئن نیستید که خوب است، چه؟

می‌توان آن را از نظر توصیفی بودن بهبود بخشید، یا اینکه تصویر را توصیف می‌کند، اما لزوماً به بهترین شکل نیست؟

زیرا وقتی شروع به نشستن و نوشتن متن جایگزین کردید، متوجه می‌شوید که می‌توانید چیزهای زیادی در مورد آن بگویید، مانند «اوه، این یک نتیجه جستجو است» یا شبیه چیزی که در حال وقوع است را توصیف می‌کنید.

شاید این نموداری از نحوه عملکرد جستجو باشد، مانند چیزی که یک مفهوم را توصیف می کند.

یا تصویری از یک رویداد یا چیزی شبیه به آن است.

آیا از توصیف آنچه در آن است به آن نزدیک می شوید؟

یا آیا استراتژی‌های دیگری وجود دارد که می‌توانیم برای بهبود کلماتی که برای یک تصویر استفاده می‌کنیم استفاده کنیم؟»

دسترسی و متن جایگزین

جان مولر موضوع دسترسی و متن جایگزین را لمس می کند.

هدف از متن جایگزین در تصاویر این است که برای مخاطبان صفحه خوان راهی برای درک تصاویر فراهم کند.

چیزی برای کمک به درک نحوه تلاقی متن جایگزین و دسترسی توسط نهاد رسمی استاندارد برای HTML، کنسرسیوم جهانی وب (W3C) در قالب یک ترفند کوچک برای نوشتن متن جایگزین برای اهداف دسترسی ارائه شده است.

«تصور کنید که دارید صفحه وب را با صدای بلند از طریق تلفن برای کسی می‌خوانید که نیاز به درک صفحه دارد.

این باید به شما کمک کند که تصمیم بگیرید (در صورت وجود) اطلاعات یا عملکردی که تصاویر دارند.

اگر به نظر می رسد که ارزش اطلاعاتی ندارند و پیوند یا دکمه نیستند، احتمالاً می توان با آنها به عنوان تزئینی برخورد کرد.”

جان مولر اظهار داشت:

«بنابراین فکر می‌کنم شما باید مراقب دسترسی باشید… نمی‌دانم… مثل همه چیز در مورد دسترسی.

بنابراین ممکن است این چیزی باشد که باید با کسی که در مورد دسترسی کمی اطلاعات بیشتری دارد بررسی کنید.

مانند نحوه انتخاب متن جایگزین.»

متن جایگزین و متن تصویر

جان در ادامه متن جایگزین را از منظر سئو مورد بحث قرار می دهد.

او ادامه داد:

از نقطه نظر سئو، توصیه من همیشه این است که زمینه تصویر را در متن جایگزین نیز فراهم کنید.

بنابراین اگر تصویری از یک ساحل دارید، فقط اینگونه نباشید، “اوه، این یک عکس از یک ساحل است.”

اما بیشتر مانند این است که “این ساحل قبل از نشت مواد شیمیایی است.” و…

از آنجایی که اگر کسی برای تعطیلات به دنبال ساحل باشد، زمینه بسیار متفاوتی دارد، مانند این است که “اوه، من می خواهم یک ساحل زیبا ببینم.” من در تعطیلات به آنجا خواهم رفت.

و اگر متوجه شدید، خوب در واقع، این قبل از نشت مواد شیمیایی است، پس مانند این است، “خب، شاید این خود به انواع مختلف جستجوهای جستجو کمک کند.” “

سپس جان متوجه می شود که کاربران از تصاویری که در جستجوی تصویر گوگل نشان داده می شوند چه می خواهند.

او توضیح داد:

«زیرا در نهایت، وقتی در مورد جستجوی تصویر صحبت می‌کنید، این نیست که مردم یک تصویر را می‌خواهند، بلکه اطلاعاتی را می‌خواهند که به آن تصویر پیوست شده باشد.

آن‌ها می‌خواهند یک موضوع خاص را برای یافتن اطلاعاتی درک کنند.

و این زمینه اضافی چیزی است که می توانید در متن جایگزین ارائه دهید.

و این چیزی است که آنها ممکن است به دنبال آن باشند.

و اگر آنها به دنبال آن هستند، پیدا کردن آن را برای آنها آسان کنید.”

لیزی ساسمن پاسخ داد:

“درست است.

و قرار دادن زمینه در اطراف تصویر نیز، زیرا لزوماً نیازی به قرار دادن همه آن در متن جایگزین ندارید.

این می تواند پاراگرافی باشد که ساحل را معرفی می کند.

و ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد محل وقوع آن داشته باشد، مثلاً در چه ساحلی هستیم، چه سالی بود، و همه این موارد.

و از آن املاک و مستغلات در اطراف تصویر استفاده کنید، زیرا لزوماً مانند یک پاراگراف بزرگ به عنوان متن جایگزین نیز نمی‌خواهید.

…درست؟

و بنابراین چگونه می دانید که کدام متن باید کجا قرار گیرد؟

اما من فکر می‌کنم فراهم کردن زمینه همیشه برای معرفی آن برای صفحه‌خوان‌ها نیز خوب است، زیرا خواندن آن مانند بالا به پایین است.

بنابراین، اگر قبل از آن متنی برای آماده کردن شما وجود داشته باشد، مانند «خیلی خب، مثل این است…» من نمی‌دانم… «پیش‌زمینه‌ای در مورد آنچه قبل از نشت نفت اتفاق می‌افتاد.»

و اکنون، این پیش از نشت نفت در ساحل است، اطلاعات بیشتر، و سپس پست ساحل… نه، در طول نشت نفت.

و سپس فعالیت پاکسازی… من نمی دانم… چنین چیزی.»

جان مولر:

«چیزی در همین راستا.

بنابراین، اگر به مستندات جستجو نگاه می‌کنید، و نمونه‌ای از یک اسکرین‌شات با نتیجه دستور غذا دارید، می‌توانید زمینه اضافی را در متن جایگزین ارائه دهید، جایی که می‌گویید: «این یک دستور پخت است. نتیجه با این پنج زمینه. “

لیزی ساسمن:

“آره. و منظورم این است که… حتی به روشی که شما این جمله را در آنجا بیان کرده اید.

مانند، “این یک نتیجه غنی از دستور العمل است.” این احتمالاً بهترین متن جایگزین نیست زیرا مانند یک جمله کامل است.

با کلماتی شروع می شود که ربطی به موضوع ندارند.

و شاید مردم، مانند استفاده از صفحه‌خوان، از آن عبور کنند.

بنابراین یکی از بهترین روش ها این است که هر تصویر را با یک اسکرین شات، یک اسکرین شات از شروع نکنید، زیرا در این صورت، فقط تکراری می شود.

مانند، ما قبلاً می‌دانیم که این یک تصویر است. نیازی نیست بگویید “این یک تصویر است” و سپس آن چیز.

فقط با هر توضیحی که باشد راه اندازی کنید. و همچنین لزوماً لازم نیست که یک جمله کامل باشد، فکر می کنم.

ممکن است فقط یک عبارت توصیفی باشد. فکر می کنم نیازی به فکر کامل نیست.»

عبارت توصیفی با متن

نکته جالب توجه از این بحث پادکست، تفکر در مورد زمینه تصویر به منظور نوشتن یک عبارت توصیفی برای متن جایگزین است.

نکته قابل توجه دیگر این است که از نوشتن یک متن جایگزین با کلماتی که نشان می دهد یک تصویر یا یک اسکرین شات است خودداری کنید، بلکه بیشتر بر بافت آن تصویر در معنای کلی صفحه وب تمرکز کنید. بنابراین اگر صفحه وب در مورد آسیب های زیست محیطی ناشی از نشت نفت باشد و تصویر یک ساحل قبل از نشت نفت باشد، این زمینه است.


نقل قول

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Cast Of Thousands

به پادکست Search Off the Record از دقیقه ۱۱:۵۳ گوش دهید





منبع