گوگل در مورد استفاده از تصاویر هوش مصنوعی


در جستجوی اخیر پادکست رکورد، لیزی ساسمن و جان مولر از گوگل درباره استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در وب سایت ها بحث کردند.

برخی از نظرات آنها ممکن است با توجه به نحوه برخورد گوگل با محتوای متنی تولید شده توسط هوش مصنوعی تعجب آور به نظر برسد.

جان مولر محدودیت های ذاتی در فناوری تولید کننده تصویر هوش مصنوعی را برجسته کرد.

محتوای تولید شده به صورت خودکار

محتوای متنی تولید شده به صورت خودکار برای جستجوی Google در چارچوب محدود استفاده از آن برای دستکاری نتایج جستجو ممنوع است.

دستورالعمل‌های Google در مورد محتوای تولید شده خودکار بیان می‌کند:

«در مواردی که هدف آن دستکاری رتبه‌بندی جستجو و عدم کمک به کاربران باشد، ممکن است Google اقداماتی را در مورد چنین محتوایی انجام دهد.»

جان مولر گوگل همچنین در سابقه خود اظهار داشته است که محتوای متنی تولید شده توسط هوش مصنوعی هرزنامه محسوب می شود:

برای ما، اینها اساساً همچنان در دسته محتوای تولید شده به صورت خودکار قرار می گیرند، چیزی که تقریباً از ابتدا در دستورالعمل های وب مستر داشته ایم.

شک من این است که شاید کیفیت محتوا کمی بهتر از ابزارهای قدیمی مدرسه باشد، اما برای ما همچنان محتوا به طور خودکار تولید می شود، و این بدان معناست که برای ما هنوز با دستورالعمل های مدیر وب سایت مخالف است. بنابراین ما آن را به عنوان هرزنامه در نظر می گیریم.

اما برای ما، اگر ببینیم که چیزی به طور خودکار تولید می‌شود، تیم وب هرزنامه قطعاً می‌تواند در مورد آن اقدام کند.»

و شاید در نشانه‌ای از سرعت سریع تکامل فناوری، مناطق خاکستری در ممنوعیت‌های Google در مورد تولید خودکار محتوای وجود دارد.

به عنوان مثال، استفاده از ترجمه خودکار متن برای تولید محتوا برخلاف دستورالعمل‌ها است، مگر در مواردی که انسان محتوا را بررسی و مدیریت می‌کند.

در دستورالعمل ذکر شده در بالا در مورد محتوای تولید شده خودکار، محتوای ترجمه شده خودکار با عبارت زیر ممنوع است:

“متن ترجمه شده توسط یک ابزار خودکار بدون بررسی یا نظارت انسانی قبل از انتشار.”

گوگل همچنین اجازه تولید خودکار توضیحات متا را می دهد، احتمالاً به این دلیل که توضیحات متا برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی شود.

«برای سایت‌های بزرگ‌تر مبتنی بر پایگاه داده، مانند جمع‌آوری‌کننده‌های محصول، توصیف دست‌نویس می‌تواند غیرممکن باشد. … تولید برنامه ای توصیف ها می تواند مناسب باشد و تشویق می شود.

بنابراین، گوگل محتوای هوش مصنوعی را در همه جا ممنوع نمی کند، فقط در شرایط خاص.

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی

با توجه به اینکه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی ممکن است برای رتبه بندی در تصاویر گوگل واجد شرایط باشد، می توان فکر کرد که تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی نیز ممنوع هستند.

اما ظاهراً اینطور نیست.

لیزی ساسمن و جان مولر به طور فرضی در مورد استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در گوگل بحث کردند و آنها تقریباً با آن موافق بودند.

این است که گفتند:

لیزی ساسمن: هی! بنابراین فقط برای شروع کار، می دانم که شما کارهای زیادی را با DALL-E در سایت Craiyon انجام داده اید، و همه این نوع مکان ها برای دریافت تصاویر سرگرم کننده.

و من در این فکر بودم که اگر ما شروع به لوله‌کشی آن برای تازه کردن تصاویر خود در کل سایت کنیم، در مورد استفاده از DALL-E برای تولید تصاویر برای سایت ما، Google Search Central، چه می‌گویید – چه می‌گویید؟

جان مولر: این یک حرکت هیجان انگیز خواهد بود.

تنها بخشی که مولر در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تصاویر محتاطانه ابراز می کند، زمانی است که چیزی را به تصویر می کشد که باید به درستی یک چیز واقعی باشد، مانند یک اسکرین شات.

مولر ادامه داد:

«من فکر می‌کنم بخش دشوار این است که اگر اسکرین‌شات‌هایی از چیزهای خاصی را نشان می‌دهید، و آن را به چیزهایی که توسط هنر ماشینی تولید می‌شود وارد می‌کنید، شاید لزوماً اسکرین‌شات‌های واقعی دریافت نکنید.

لیزی ساسمن: می تواند به مسیر جالبی برود. خوب، پس به نظر می رسد که شما خریداری شده اید. آیا این کار را انجام می دهید؟

جان مولر: من آن را امتحان خواهم کرد. منظور من این است که…

لیزی ساسمن: نمیخوای به من بگی نه؟

جان مولر: من “نه” نمی گویم.

من نمی دانم چه شکلی خواهد بود. شاید واقعا عالی به نظر برسد. یا شاید برای هالووین، بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

محدودیت های محتوای تولید شده با هوش مصنوعی

تنها چیزی که جان مولر در مورد تصاویر هوش مصنوعی داشت این بود که این فناوری مبتنی بر مجموعه داده های تصویری است و بنابراین توانایی تولید یک تصویر محدود به آنچه در آن کتابخانه از تصاویری است که روی آن آموزش دیده است.

لیزی و جان به بحث خود ادامه دادند:

من فکر می‌کنم یکی از بخش‌های پیچیده با همه این ابزارها، ساختن یک کتابخانه شناخته شده از تصاویر است.

و اگر تصاویر به اندازه کافی در آنجا منعکس نشده باشد، پس هر چه بپرسید بسیار مبهم است.

بنابراین من یک بار بسیاری از اصطلاحات سئو را امتحان کردم، و بیشتر اوقات وقتی متوجه می‌شد که این چیزی شبیه به سئوی بازاریابی است، نموداری از برخی نمودارهای میله‌ای با نمودار خطی را به من نشان می‌داد.
طراحی، و مانند این است که “این سئو است.”

مثل این است که “خب، یک جورهایی شبیه … این است …”

لیزی ساسمن: این نظر شماست، مرد.

جان مولر: بله. دقیقا.”

تصاویر هوش مصنوعی در حال حاضر خوب هستند؟

ظاهراً استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در یک وب سایت مشکلی ندارد.

اگرچه محتوای متنی تولید شده خودکار برای رتبه‌بندی در جستجوی Google ممنوع/محدود است، اما در کمال تعجب هیچ ممنوعیت یا هشدار مشابهی در مورد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی و رتبه‌بندی در Google Images بحث نشده است.


نقل قول

به پادکست Search Off the Record گوش دهید

قسمت مربوط به استفاده از تصاویر هوش مصنوعی در حدود 34 ثانیه شروع می شود.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/san4ezz





منبع