گوگل در مورد استفاده از عکاسی استوک


دو کاربر گوگل در پادکست اخیر Search Off the Record درباره استفاده از عکاسی استوک بحث کردند، جایی که آنها مزایا و معایب نسبی این عمل را بررسی کردند.

نظرات بسیاری موافق و مخالف استفاده از عکاسی استوک وجود دارد. شاید یک نقطه توافق این باشد که ممکن است در زمینه‌های خاصی مانند صفحات «تیم ما» که کاربر ممکن است انتظار تصاویری از کاربران واقعی را داشته باشد، نامناسب باشد.

اما افرادی که اسناد پشتیبانی گوگل را سرپرستی می کنند، در مورد آن چه احساسی دارند؟

کارمندان Google همان نگرانی‌هایی را دارند که هر کس دیگری محتوا منتشر می‌کند.

معایب عکاسی استوک؟

لیزی ساسمن، که سرپرستی مستندات جستجوی مرکزی گوگل را بر عهده دارد، بحث در مورد عکاسی استوک را ابتدا با پرسیدن اینکه آیا ملاحظاتی در مورد استفاده از آن وجود دارد یا خیر، آغاز می کند.

لیزی ساسمن:

خوب، می تواند برای سرگرمی باشد. گاهی اوقات می‌گوییم: «اوه، ما یک تصویر آرایشی سرگرم‌کننده برای یک پست وبلاگ یا چیزی شبیه به آن می‌خواهیم».

جان مولر:
منظور من این است که…

لیزی ساسمن:
شما همچنین می گویید “خوبی؟”

جان مولر:
مطمئن.

لیزی ساسمن:
یا آیا استفاده از عکاسی استوک مضراتی دارد؟

جان مولر:
من فکر می کنم اگر می خواهید از آنها به عنوان یک عنصر تزئینی در صفحه استفاده کنید، بسیار خوب است.

کمی طعم، کمی رنگ بیشتر به پست یا هر محتوایی که در آنجا داریم اضافه می کند.

بنابراین، اگر این یک مقاله با موضوع هالووین است، نمی‌دانم، سپس اضافه می‌کنیم… نمی‌دانم… عکاسی استوک از یک عنکبوت…

من حدس می زنم عنکبوتی، شما نمی خواهید آنها را خیلی واقع بینانه داشته باشید.

این ممکن است برای برخی افراد محرک باشد.

اما برخی از عکس‌های استوک با مضمون هالووین، و برای سایت ما خیلی ترسناک نیستند، حدس می‌زنم… این کاملاً خوب خواهد بود.»

مولر تأیید می کند که استفاده از عکاسی استوک در زمینه زنده کردن بافت متنی مناسب است و همچنین به این نکته اشاره می کند که تصویر باید برای مخاطب مناسب باشد، مثلاً از تصاویر بیش از حد ترسناک در چارچوب اسناد جستجوی مرکزی Google استفاده نکنید، حتی اگر زمینه هالووین است.

عقل سلیم، درست است؟

عکاسی استوک و جستجوی تصویر

کارمندان گوگل نوبت بعدی برای بحث در مورد عکاسی سهام در زمینه جستجوی تصویر هستند.

یادآوری، لطفاً توجه داشته باشید که مولر در حال بحث درباره تصاویر سهام در زمینه فرضی Search Central با استفاده از تصاویر استوک است.

«جان مولر:
اما من فکر می کنم جنبه آن عکاسی استوک است.

و اگر مردم در جستجوی عکس های هالووین هستند، بعید است که در نتایج جستجو برای آن ظاهر شویم.

ما آن تصویر را خواهیم داشت، اما احتمالاً، من نمی دانم، 20، 30 سایت دیگر هم همین تصویر را دارند و همه آنها مجوز آن را دارند و نشان دادن آن خوب است.

و شاید حتی سایت اصلی عکاسی سهام آن تصویر را در نتایج جستجو داشته باشد.

و اگر به دنبال چیزی شبیه تصویر هالووین هستید، احتمالاً می خواهید با سایت اصلی بروید.

اینطور نیست که اسناد گوگل برای آن پرس و جو رتبه بندی کند.

حدس می‌زنم جنبه دیگر نیز این است که شما برای این مورد در جستجوی تصویر رتبه‌بندی نمی‌کنید، اما در مقابل آن نیز حساب نمی‌شود.

بنابراین شما تصاویر خوب دیگری در همان صفحه یا در سایت دارید… یا اگر در مورد جستجوی وب صحبت می کنید، این به سایت شما آسیبی نمی رساند.

بیشتر است، مانند، خوب، تزئینی است، اما این چیزی نیست که سایت شما در مورد آن است.

بنابراین، شما برای آن عکاسی سهام خاص رتبه ای نخواهید داشت.

اما همه چیز خوب خواهد بود.

اینطور نیست که ما بگوییم: «اوه، این یک سایت عمومی است. ما نباید آن را در جستجو نشان دهیم.”

عکاسی استوک – جوانب مثبت و منفی

پادکست Search Off the Record چندین نکته را در مورد عکاسی استوک روشن می کند.

عکاسی استوک تأثیر منفی بر عملکرد جستجوی وب برای یک صفحه وب نخواهد داشت، که باید هرگونه اضطرابی را که توسط کسانی که از آن استفاده می‌کنند یا در حال فکر کردن هستند، کاهش دهد.

از طرف دیگر، انتظار نداشته باشید که عکاسی استوک در جستجوی تصویر رتبه بندی کند.

برخی معتقدند که عکاسی استوک ممکن است حواس بازدیدکنندگان سایت را پرت کند یا عدم اصالت را نشان دهد.

اما این تنها در صورتی است که عکاسی استوک در زمینه‌ای باشد که نیاز به اصالت دارد، مانند صفحه وب «درباره ما» یا «تیم ما».

جان مولر در مورد عکاسی استوک و اصالت در پاتوق Office-Hours در سال 2020 اشاره کرد و گفت:

برای جستجوی تصویر، اگر همان تصویری باشد که در بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود، سخت‌تر خواهد بود.

همچنین پس از انجام جستجو، تأثیر بالقوه‌ای بر روی کاربران می‌گذارد، به عنوان مثال: اگر عکس تیم شما عکس‌های استوک آشکار باشد، آیا بر تبدیل تأثیر می‌گذارد؟»

چیزی که ناگفته نماند این است که استفاده از داده های ساختاریافته برای تصاویر در صفحه وب دارای ارزش است.

بنابراین حتی اگر تصویر برجسته یک تصویر استوک باشد، باز هم ممکن است برای Google مفید باشد که بداند این تصویر برجسته از طریق داده‌های ساختاریافته است.

تصاویر در داده های ساختاریافته برای گنجاندن در هر نتیجه غنی واجد شرایط هستند.

طبق اسناد گوگل:

«اگر داده‌های ساخت‌یافته را در نظر بگیرید، Google Images می‌تواند تصاویر شما را به‌عنوان نتایج غنی، از جمله یک نشان برجسته، نمایش دهد که اطلاعات مرتبطی درباره صفحه شما به کاربران می‌دهد و می‌تواند ترافیک هدفمند بهتری را به سایت شما هدایت کند.»


نقل قول

این قسمت از پادکست Search Off the Record را در ساعت 4:21 دقیقه گوش دهید

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Asier Romero





منبع