گوگل کمترین رشد درآمد را در 10 سال اخیر گزارش می دهد


پس از اینکه آخرین گزارش درآمد این شرکت نشان داد کندترین سه ماهه رشد درآمد تقریباً در یک دهه اخیر، سهام آلفابت مادر گوگل به شدت کاهش یافته است.

رشد درآمد سال به سال Google (YOY) افزایش یافته است 6%، کمترین افزایش از سال 2013، به غیر از یک ماه در طول همه گیری.

ممکن است به نظر خوب باشد که درآمد گوگل به طور کلی افزایش یافته است، اما مشکل زمانی آشکار می شود که آن را با رشد سال گذشته مقایسه کنید. 41%.

حاشیه عملیاتی گوگل کاهش یافته است 32% سال گذشته به 25% امسال و درآمد خالص کاهش یافته است 36% YOY.

از آنجایی که گوگل کمتر از انتظارات بود، درآمد و درآمد هر سهم (EPS) ضعیف تر از پیش بینی تحلیلگران بود.

همانطور که داده‌های زیر نشان می‌دهد، تنها دسته‌ای که گوگل در آن تخمین‌ها را شکست داده، درآمد ابری است:

  • EPS: 1.06 دلار در مقابل 1.25 دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای Refinitiv).
  • درآمد: 69.09 میلیارد دلار در مقابل 70.58 میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای Refinitiv).
  • درآمد تبلیغات یوتیوب: 7.07 میلیارد دلار در مقابل 7.42 میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای StreetAccount).
  • درآمد Google Cloud: 6.9 میلیارد دلار در مقابل 6.69 میلیارد دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای StreetAccount).
  • هزینه های جذب ترافیک (TAC): 11.83 دلار در مقابل 12.38 دلار مورد انتظار (طبق برآوردهای StreetAccount).

انتظار می رفت قبل از فراخوان درآمد، آلفابت کمترین رشد درآمد را در دو سال اخیر داشته باشد. این کندترین رشد درآمد در هر سه ماهه از سال 2013 بوده است.

کاهش هزینه تبلیغات گوگل و یوتیوب

بزرگ‌ترین خبر در مورد کسب درآمد کاهش درآمد تبلیغات دیجیتال گوگل است.

درآمد تبلیغات دیجیتال گوگل در سه ماهه سوم تنها 2.5 درصد رشد داشته است. حداقل بالا رفت، همانطور که نمی توان همین را برای YouTube گفت.

درآمد تبلیغات یوتیوب به 7.07 میلیارد دلار کاهش یافت که 2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت و انتظارات تحلیلگران از دست رفته 7.42 میلیارد دلار بود.

این اولین کاهش درآمد تبلیغات YouTube از زمان گزارش آلفابت در سال 2019 است.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت، در جریان تماس درآمد اظهار داشت:

“در تماس درآمد سه ماهه دوم، ما متوجه کاهش هزینه های برخی از تبلیغ کنندگان در YouTube و Network شدیم، و این عقب نشینی در هزینه ها در سه ماهه سوم افزایش یافت. در «جستجو و سایر موارد»، بزرگترین عامل کاهش سرعت در سه ماهه سوم، کاهش عملکرد بزرگ در سال 2021 بود. در سه ماهه سوم، ما شاهد کاهش هزینه‌های برخی از تبلیغ‌کنندگان در مناطق خاص و تبلیغات جستجو بودیم. به عنوان مثال، در خدمات مالی، ما شاهد عقب نشینی در زیرمجموعه های بیمه، وام، وام مسکن و رمزنگاری بودیم.

درآمد تبلیغات YouTube در سه ماهه دوم 2021 به 84٪ رسید. یک سال بعد، به منفی 2٪ کاهش یافت.

کاهش شدید هزینه تبلیغات در یوتیوب و گوگل همزمان با کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال است.

این نکته شایان ذکر است، زیرا پورات می‌گوید کریپتو زیرمجموعه‌ای است که تبلیغ‌کنندگان در آن هزینه‌های خود را عقب می‌کشند.

بیت کوین در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید، درست در زمانی که یوتیوب بالاترین رشد درآمد ثبت شده خود را تجربه کرد. این ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال 2022 سقوط کرد که با کاهش درآمد تبلیغاتی گزارش شده توسط Porat مطابقت دارد.

حالا چی؟

در اقتصاد امروز، قابل درک است که شرکت ها در حال کاهش هزینه های تبلیغاتی هستند. رکود در حال ظهور به معنای دور شدن از مخارج سرمایه ای به حفظ سرمایه است.

اگر یک کانال YouTube کسب درآمد را اجرا می کنید، درآمد تبلیغات شما ممکن است کاهش یابد، اگر قبلاً این کار را نکرده باشد.

اکنون زمان آن است که به فکر راه‌هایی برای تنوع بخشیدن به درآمد خود باشید.

در YouTube، این می تواند شامل فروش کالا، ارائه عضویت در کانال یا پخش زنده باشد. اینها همه راه هایی برای کسب درآمد بدون تکیه صرف به تبلیغات هستند.

اگر درآمد پخش زنده سازندگان از درآمد تبلیغاتی آنها پیشی بگیرد، من را شگفت زده نخواهد کرد. به طور حکایتی، من دیده ام که سازندگان محتوای YouTube مستقل هزاران دلار در هر جریان از پول اهدایی بینندگان از طریق Super Chats به دست می آورند.

همچنین می‌توانید در سال 2023 برای کسب درآمد از YouTube Shorts آماده شوید. راحت‌تر شدن با ایجاد ویدیوهای کوتاه سرگرم‌کننده و آموزنده ممکن است به کانال شما کمک کند با انتشار تبلیغات Shorts درآمد بیشتری کسب کند.


منابع: CNBC، Motley Fool، Alphabet (لینک PDF)

تصویر ویژه: FellowNeko/Shutterstock





منبع