گوگل 2 معیار جدید را به گزارش های GA4 اضافه می کند


گوگل آنالیتیکس در حال اضافه کردن دو معیار جدید به ویژگی های GA4 است که بینش بیشتری را در مورد تعداد صفحاتی که بازدیدکنندگان مشاهده می کنند و مدت اقامت آنها ارائه می دهد.

بازدید در هر جلسه و میانگین مدت جلسه اکنون در Explorations and Reporting Customization در GA4 در دسترس هستند.

بازدید در هر جلسه تعداد صفحه‌های برنامه یا صفحات وب را که افراد در طول یک بازدید به آنها نگاه می‌کنند، ردیابی می‌کند میانگین مدت جلسه زمانی را که کاربران در وب سایت صرف می کنند اندازه گیری می کند.

اعلامیه ای از Carly Boddy، مدیر محصول در Google Analytics، نشان می دهد که چگونه می توان این معیارها را هنگام ساخت گزارش های سفارشی اضافه کرد:

اگر بازدیدها در هر جلسه و میانگین مدت جلسه را برای ویژگی های Universal Analytics (UA) دنبال کنید، چند تفاوت کلیدی در مورد GA4 وجود دارد که باید بدانید.

احتمالاً تفاوتی در تعداد جلسات مشاهده خواهید کرد که بر اساس عوامل زیر می‌تواند از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر متفاوت باشد:

  • جغرافیا: ویژگی های UA یک جلسه جدید را در نیمه شب شمارش می کنند حتی اگر کاربر آن را ترک نکرده باشد، به این معنی که تعداد جلسات ممکن است بیشتر از GA4 باشد. مناطق زمانی کاربران خود و میزان احتمال عبور آنها از آستانه نیمه شب برای راه اندازی مجدد جلسه را در نظر بگیرید.
  • برچسب گذاری UTM: برچسب گذاری UTM در وب سایت شما، جلسه را در UA بازنشانی می کند، به این معنی که ممکن است تعداد جلسات بسیار بیشتری را در UA نسبت به GA4 مشاهده کنید.
  • فیلترها: داده‌های گزارش‌دهی UA ممکن است مشمول فیلترهایی باشند که داده‌ها را حذف می‌کنند. داده‌های موجود در گزارش GA4 برای مشتریان GA360 ممکن است تحت فیلترهایی قرار گیرند که مشخص می‌کنند کدام داده از یک ویژگی منبع در یک ویژگی فرعی ظاهر می‌شود.
  • برآورد کردن: ویژگی‌های GA4 از تخمین آماری تعداد جلسات در وب‌سایت یا برنامه شما با تخمین تعداد شناسه‌های جلسه منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند، در حالی که ویژگی‌های UA تعداد جلسات را تخمین نمی‌زنند. ویژگی های GA4 به طور کارآمدتر جلسات را با دقت بالا و میزان خطای کم شمارش می کند.

منبع: @carly_boddy در توییتر
تصویر ویژه: photo_gonzo/Shutterstock





منبع