یوتیوب از شورت ها با تقسیم درآمد 45 درصدی درآمد کسب می کند


YouTube اعلام کرد که Shorts به زودی واجد شرایط کسب درآمد خواهد بود و سازندگان 45٪ از درآمد حاصل از بازدید را حفظ خواهند کرد.

این به‌روزرسانی قابل توجهی برای سازندگانی است که در YouTube درآمد کسب می‌کنند.

برخلاف ویدیوهای طولانی که به سازندگان اجازه می دهد از درآمد تبلیغات سود ببرند، Shorts مسیر مستقیمی برای کسب درآمد ندارد.

YouTube یک “صندوق” Shorts دارد که به سازندگان برای ویدیوهای پرطرفدار جایزه می دهد. با این حال، این همان جریان درآمد باقیمانده نیست.

YouTube علاوه بر کسب درآمد از Shorts، معیارهای واجد شرایط بودن را برای YouTube Partner Program گسترش می‌دهد. این به سازندگان بیشتری کمک می‌کند که واجد شرایط کسب درآمد با محتوای طولانی و کوتاه باشند.

در اینجا اطلاعات بیشتری درباره زمانی که سازندگان می‌توانند با YouTube Shorts کسب درآمد کنند و چه کسانی واجد شرایط کسب درآمد هستند، آمده است.

کسب درآمد از YouTube Shorts

از اوایل سال ۲۰۲۳، سازندگان در YouTube Partner Program واجد شرایط کسب درآمد از ویدیوهای Shorts خواهند بود.

این به سازندگان اجازه می‌دهد از تبلیغاتی که بین ویدیوها در فید Shorts اجرا می‌شوند، درآمد کسب کنند.

YouTube درآمد حاصل از تبلیغات را در فید Shorts اضافه می کند و در پایان ماه سهمی را به سازندگان پرداخت می کند.

از مجموع مبلغ تخصیص یافته به سازندگان، 45 درصد از درآمد را حفظ خواهند کرد که بر اساس سهم آنها از کل بازدیدهای Shorts توزیع شده است.

این یک رویکرد جالب برای پرداخت به سازندگان است، و کل جامعه را تشویق می‌کند که پشت Shorts قرار بگیرند.

هرچه درآمد تبلیغاتی از Shorts در طول ماه بیشتر باشد، بیشتر است هر کس پرداخت خواهد شد.

روی کاغذ، به نظر می‌رسد که این روشی هوشمندانه برای جمع کردن جامعه یوتیوب پشت Shorts است، این دقیقاً همان کاری است که این شرکت باید انجام دهد تا از رقبایی مانند TikTok جلو بیفتد.

برخلاف صندوق Shorts، YouTube می‌گوید این مدل اشتراک درآمد برای پایداری بلندمدت ساخته شده است:

“ما انتظار داریم اکثر دریافت کنندگان صندوق کوتاه ما تحت این مدل جدید، که برای پایداری طولانی مدت ساخته شده است، درآمد بیشتری کسب کنند. به جای یک صندوق ثابت، مدل اشتراک درآمد را دوچندان می کنیم که اقتصاد سازندگان را تقویت کرده و سازندگان را قادر می سازد از موفقیت پلتفرم بهره ببرند.

گسترش واجد شرایط بودن برنامه شریک YouTube

برای بهره مندی از درآمدزایی از Shorts، سازندگان ابتدا باید در برنامه شریک YouTube پذیرفته شوند.

YouTube معیارهای واجد شرایط بودن جدید را برای جذب سازندگان بیشتر با تمرکز بر Shorts به برنامه Partner معرفی می‌کند.

از اوایل سال 2023، سازندگان می‌توانند با رسیدن به آستانه برای YouTube Partner Program درخواست دهند. 1000 مشترک و 10 میلیون نمای شورت بیش از 90 روز

این تغییر به سازندگان اجازه می‌دهد حتی اگر ویدیوهای طولانی منتشر نمی‌کنند واجد شرایط برنامه Partner Program باشند.

وقتی این تغییر اعمال شود، YouTube معیارهای موجود خود را حفظ خواهد کرد – یعنی 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا.

در نهایت، یوتیوب می‌گوید که آستانه واجد شرایط بودن بودجه طرفداران را در اوایل سال 2023 کاهش می‌دهد و به سازندگان غیرشریک برنامه اجازه می‌دهد از خرید بینندگان درآمد کسب کنند.

وقتی به‌روزرسانی‌ها به زمان راه‌اندازی نزدیک‌تر شوند، جزئیات بیشتر در دسترس خواهد بود.


منبع: یوتیوب
تصویر ویژه: Mehaniq/Shutterstock





منبع