یک راهنمای عمیق برای هر صاحب کسب و کار امروز


بازاریابان از دهه 1940 از ویدئوها استفاده کرده اند، اما اصطلاح “بازاریابی ویدئویی” در دهه گذشته شتاب بیشتری پیدا کرده است.

خرید یوتیوب توسط گوگل در سال 2006 را می توان نقطه عطف مهمی در رشد بازاریابی ویدئویی در نظر گرفت.

بازاریابی ویدیویی یک موضوع بحث داغ و یک منطقه متمرکز برای هر تیم بازاریابی است، صرف نظر از صنعت یا اندازه سازمان.

بنابراین، برای خوانندگانی که هنوز در مورد اصطلاح بازاریابی ویدیویی سردرگم هستند، در اینجا یک تعریف استاندارد وجود دارد که آن را توضیح می‌دهد: بازاریابی ویدیویی استفاده از ویدیوها برای آموزش، سرگرمی و درگیر کردن مخاطب برای دستیابی به اهداف تجاری یا شخصی شما است.

اینها می توانند ویدیوهای آموزش کوتاه، حلقه های اینستاگرام، شورت های یوتیوب، ویدیوهای یوتیوب و موارد دیگر باشند.

چرا بازاریابی ویدئویی؟

بازاریابی ویدئویی در دهه گذشته به قدری مورد توجه قرار گرفته است که تقریباً هر کسب و کاری در حال کاوش در آن است.

دلایل متعددی پشت افزایش پذیرش ویدیو به عنوان قالب محتوا برای بازاریابی وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • انسان ها بیشتر از کلمات عاشق تصاویر بصری هستند: مغز ما تصاویر بصری را بسیار سریعتر از کلمات پردازش می کند و یک مطالعه MIT نشان داد که ما می توانیم تصاویری را که کمتر از 13 میلی ثانیه دیده ایم شناسایی کنیم. با کاهش دامنه توجه مخاطبان شما، ویدیوها بهترین گزینه برای جلب توجه آنها هستند.
  • ویدئوها احساسات را برمی انگیزند: از طریق داستان سرایی تاثیرگذار، ویدئوها می توانند احساسات مناسب را در بینندگان برانگیزند. سازندگان می توانند داستان سرایی خود را بر اساس اهدافی که با محتوای خود در تلاش برای رسیدن به آن هستند برنامه ریزی کنند.
  • ویدئوها حس های متعدد بینندگان را درگیر می کنند: یک ویدیو می تواند حواس بیننده مانند بینایی و شنوایی را درگیر کند. این به برانگیختن احساسات و متقاعد کردن کمک می کند.

ویدیوهای اهداف کلیدی کسب و کار می توانند به شما در دستیابی به آن کمک کنند

محتوای ویدیویی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به چندین هدف و مقاصد خود دست یابند. برخی از این اهداف عبارتند از:

  • افزایش ترافیک وب سایت و تعامل: ویدئو یک رسانه موثر برای هدایت ترافیک با کیفیت به وب سایت شما و افزایش تعامل با برند شما است.
  • ایجاد یک جامعه رسانه های اجتماعی: ویدئو می تواند به عنوان یک سرگرم کننده عمل کند و یک منبع آموزشی برای مخاطبان با ارائه این نوع ارزش به مردم، محتوای ویدیویی می تواند به شما در تعامل با کاربران رسانه های اجتماعی و رشد جامعه اجتماعی شما کمک کند.
  • جذب و حفظ مشتری: ویدئو می تواند برای آموزش مشتریان بالقوه در مورد برند، محصول و ارزش پیشنهادی شما استفاده شود. از این نظر، اغلب برای تبدیل افراد به مشتری و در نهایت افزایش سود شما مفید است.
  • افزایش مصرف محتوا: شکی نیست که ویدیو یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین قالب‌های محتوای امروزی است – بنابراین استفاده از آن در پلتفرم‌های مناسب برای گفتن داستان‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • به دست آوردن رهبری فکری: به شرط اینکه بهترین شیوه ها را دنبال کنید و روی داستان سرایی منحصر به فرد تمرکز کنید، ویدیو می تواند به شما کمک کند در یک بازار شلوغ برجسته شوید و داستان خود را بگویید.
  • بهبود تجربه مشتری: محتوای ویدیویی می‌تواند تلاش‌های شما را برای ارائه بهترین تجربه برای مشتریانتان افزایش دهد، خواه از طریق توضیح محصول، دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها یا مطالعات موردی مشتری باشد.

آماری که ظهور بازاریابی ویدئویی را اثبات می کند

برای درک قدرت و تسلط ویدئو در دنیای بازاریابی، باید به آخرین آمار از گزارش وضعیت بازاریابی ویدئویی Wyzowl در سال 2022 نگاه کنیم:

  • 86 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در سال 2022 استفاده کردند.
  • 81 درصد از بازاریابان گفتند که ویدیو به آنها کمک کرده تا فروش خود را در سال 2022 افزایش دهند.
  • 94٪ از بینندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات در سال 2022، ویدیوهای توضیحی را تماشا کرده اند.
  • 87 درصد از بازاریابان می گویند که ویدیوها به آنها کمک کرده تا ترافیک را در سال 2022 افزایش دهند.

تنها با توجه به این آمار مشخص است که ویدئو صرف نظر از اندازه و صنعت، به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی یک شرکت متوسط ​​تبدیل شده است.

و در حالی که در گذشته، بازاریابان با موانع چالش برانگیزی برای ورود محتوای ویدئویی مانند هزینه های بالا، ابزار ناکافی، و عدم دسترسی به استعدادها مواجه بودند، ظهور ابزارهای مقرون به صرفه plug-and-play باعث شده است که محتوای ویدئویی برای هر کسب و کاری قابل انجام باشد. امروز.

فرمت های ویدیویی اکنون بر بازاریابی تسلط دارند

اگر به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود در حال بررسی ویدیوها هستید، این بهترین زمان برای تحقیق و تفکر در مورد نحوه برخورد با محتوای ویدیویی است.

طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها و قالب‌ها برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار در دسترس است تا در هنگام بیان داستان برند شما، آن‌ها را آزمایش کنند.

سوالاتی که باید قبل از ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی خود بپرسید

با فرمت‌های مختلف موجود برای بازاریابی ویدیویی، باید قبل از شروع تلاش‌های بازاریابی ویدیویی، چند سؤال مهم از خود بپرسید.

لطفاً به سؤالات زیر صادقانه پاسخ دهید تا بتوانند به شما در ایجاد یک استراتژی محتوای ویدیویی معتبر و قدرتمند برای کسب و کارتان کمک کنند.

  • آیا مخاطبان خود را به خوبی می شناسید؟ شناخت خوب مخاطبان سنگ بنای موفقیت شما در بازاریابی ویدئویی است.
  • آیا مخاطبان شما از محتوای ویدیویی استفاده می کنند؟ اگر در اینجا پاسخ «نه» بدهید، هدر دادن انرژی یا منابع خود در بازاریابی ویدیویی فایده ای ندارد.
  • آیا داستان (یا داستان) جذابی برای گفتن به مخاطب خود دارید؟ هر کسب و کاری باید داستان جالبی برای گفتن به مخاطبان خود داشته باشد. اگر مال خودت را نمی‌دانی، وقت آن است که بروی آن را پیدا کنی!
  • آیا زمان و منابع لازم برای اجرای استراتژی بازاریابی ویدیویی را دارید؟ این سوال مهم به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه شکاف هایی را ممکن است برای موفقیت برنامه خود پر کنید.
  • چقدر متعهد به اجرای موفق یک برنامه بازاریابی ویدئویی هستید؟ بازاریابی ویدئویی، مانند هر تاکتیک بازاریابی دیگر، نیازمند تعهد بلندمدت شما برای به ارمغان آوردن نتایج برای کسب و کار شما است.

همه این سوالات پاسخ های مناسبی را برای ساختن یک برنامه بازاریابی ویدیویی موفق ارائه می دهند.

ساخت یک استراتژی بازاریابی ویدئویی قدرتمند

یک استراتژی بازاریابی ویدئویی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند برای کسب و کار یا برند شخصی شما شگفتی ایجاد کند.

محتوای ویدیویی را می‌توان برای اهداف مختلفی برای کسب‌وکارتان، مانند بهبود آگاهی از برند، افزایش ترافیک وب‌سایت، تولید سرنخ، رزرو دمو و موارد دیگر، به کار گرفت.

از آنجایی که ویدیوها اغلب می توانند به سرعت توجه مخاطب را جلب کنند، اگر به درستی اجرا شوند می توانند به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند.

در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موثر برای کسب و کار خود دنبال کنید:

پژوهش مخاطب (شامل تمرین شخصی خریدار)

اولین قدم در ایجاد یک استراتژی ویدیویی موثر، تحقیق در مورد مخاطبان شماست.

هدف شما در این مرحله این است که جمعیت‌شناسی، چالش‌ها و اولویت‌های محتوایی مخاطبان خود را درک کنید.

این تمرین به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا محتوای ویدیویی در حل چالش های مخاطب هدف شما مفید است یا خیر.

تعیین تم برای داستان سرایی ویدیویی

هنگامی که ترجیحات مخاطبان خود را روشن کردید، می توانید به سراغ شناسایی برخی از موضوعات کلیدی بروید که می توانید در استراتژی محتوای خود از آنها استفاده کنید.

این تم ها به شما کمک می کند تا در مورد انواع محتوا و داستان هایی که می توانید با استفاده از فیلم ها بگویید، تصمیم بگیرید.

این تم ها می توانند آموزشی، تعطیلات، رویدادها، به روز رسانی های منظم و موارد دیگر باشند.

شناسایی ابزارهای مناسب برای برنامه

هنگامی که مضامین مشخص شدند، می‌توانید ابزارهای مناسب مورد نیاز برای استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را شناسایی کنید.

اینها می توانند ابزارهایی برای ایجاد، تحقیق موضوع، سئو، توزیع محتوا و ردیابی عملکرد ویدیوها باشند.

انتخاب افراد مناسب برای برنامه

حیاتی ترین عنصر برای موفقیت برنامه، افرادی هستند که آن را اجرا می کنند.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، این می تواند شما باشید! یا، اگر در بند زمان هستید، ممکن است مجبور شوید افراد مناسب را برای این کار استخدام یا شناسایی کنید.

قرار دادن مکانیزم اندازه گیری مناسب

موفقیت استراتژی محتوای ویدیویی شما به نحوه نظارت و سنجش عملکرد بستگی دارد.

معیارهای مهم برای اهداف خود را شناسایی کنید و مکانیسم هایی را برای اندازه گیری مداوم آنها در نظر بگیرید.

بهبود استراتژی ویدئو به طور مداوم

نظارت مداوم به شما کمک می کند تا تغییرات مورد نیاز برای افزایش اثربخشی بازاریابی ویدیویی خود را تعیین کنید.

با اعمال تغییرات به موقع برای بهبود عملکرد محتوای خود، برنامه را بهبود بخشید.

نکات داستان سرایی برای بازاریابی ویدیویی موثر

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است با سوالاتی روبرو شوید، مانند:

  • چه داستان هایی می توانم با استفاده از فیلم ها بگویم؟
  • آیا داستان های من حتی برای مخاطبانم جذاب خواهد بود؟
  • چگونه با استفاده از محتوای ویدیویی به طور مداوم داستان بگویم؟
  • آیا می توانم این سفر بازاریابی ویدئویی را ادامه دهم؟

بیایید یک لحظه واقعی شویم.

داستان سرایی ویدیویی کار ساده ای نیست. این نیاز به فداکاری، تعهد و تمرکز بی‌وقفه خالق دارد.

در اینجا چند نکته داستان سرایی برای هر صاحب کسب و کاری که استراتژی ویدیویی خود را ایجاد می کند آورده شده است:

  • معتبر باشید: داستان‌های معتبر احتمالاً مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند – بنابراین سعی کنید محتوای خود را اصیل نگه دارید و نمایشی واقعی از برند خود را به تصویر بکشید.
  • مقاوم باش: بازاریابی ویدئویی، مانند هر تاکتیک بازاریابی دیگر، بیش از هر چیز دیگری مستلزم ثبات است. با محتوای ویدیویی خود سازگار باشید و در مسیر ادامه دهید.
  • آزمایش: همیشه محتوای ویدیویی خود را آزمایش کنید. از آنجایی که فرمت های جدید به طور منظم ظاهر می شوند، باید چابک باشید تا آنها را آزمایش کنید و آنچه را که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود پیدا کنید.
  • مشتری محور باشید: مشتری مداری یک عنصر حیاتی برای موفقیت استراتژی بازاریابی ویدیویی شما خواهد بود. محتوای خود را با مشتری خود، چالش های او و نحوه حل آنها برای بهترین نتایج هماهنگ کنید.
  • پوست کلفت داشته باشید: با محتوای بسیار بصری مانند ویدیو، همیشه با بازخورد و انتقاد مواجه خواهید شد. اطمینان حاصل کنید که یادداشت های سازنده را در هیئت مدیره داشته باشید، اما همچنین انعطاف پذیری را برای نادیده گرفتن بقیه و حفظ آن ایجاد کنید.

ابزارهایی برای حمایت از بازاریابی ویدیویی شما

ابزارهای زیادی برای کمک به شما در اجرای یک برنامه بازاریابی ویدیویی موثر در دسترس هستند.

در اینجا چند گزینه مقرون به صرفه و کاربر پسند برای هر صاحب کسب و کار آورده شده است:

  • انیموتو: یک نرم افزار ایجاد ویدیو که قالب های آماده ای را برای کمک به شما در ایجاد ویدیوهای مختلف برای رسانه های اجتماعی و سایر اهداف بازاریابی ارائه می دهد.
  • کانوا: یک پلت فرم طراحی گرافیکی و ویدیویی با بزرگترین مجموعه قالب ها برای پشتیبانی از بازاریابی ویدیویی شما.
  • TubeBuddy: ابزار اصلی شما برای مدیریت و رشد بازاریابی ویدیویی YouTube شما.
  • StreamYard: ابزاری که به شما کمک می‌کند پخش‌های زنده و وبینارها را برای کسب‌وکارتان برنامه‌ریزی و اجرا کنید.
  • لومن 5: ایجاد سریعتر ویدیو را برای صاحبان مشاغل از وبلاگ ها و محتوای نوشتاری فعال می کند.
  • بافندگی: نرم افزار قدرتمند ضبط صفحه نمایش برای ساخت فیلم های آموزشی و تبلیغاتی در حال حرکت.
  • InVideo: یک پلتفرم ایجاد ویدیو با الگوهای مفید متناسب با نیازهای محتوای ویدیویی شما.
  • یوتیوب: پلتفرم عالی برای آپلود محتوای ویدیویی برای مخاطبان هدف شما.
  • Speechelo: ابزاری با کاربری آسان برای ایجاد صداهای حرفه ای برای ویدیوهای شما.
  • ویوند: یک پلتفرم ویدیویی برای ایجاد ویدیوهای متحرک تاثیرگذار و توضیح دهنده تخته سفید.

برخی از ایده های محتوا برای شروع بازاریابی ویدیویی شما

برای کمک به شما در شروع بازاریابی ویدیویی خود، در اینجا چند ایده محتوا وجود دارد که بسته به اشتها و منابع خود می توانید آنها را آزمایش کنید:

  • یک ویدیوی مقدماتی برای کسب و کار شما: ویدیویی ایجاد کنید که در آن کسب و کارتان، ارزش منحصربه‌فردی که ارائه می‌کند، و به چه کسانی خدمت می‌کند توضیح دهید.
  • یک ویدیوی متحرک برای محصول/خدمت شما: یک ویدیوی متحرک تهیه کنید که محصول خود را توضیح دهد و ویژگی های برتر آن را برجسته کند.
  • پخش زنده نمایش با ذینفعان: اگر احساس شجاعت می کنید، یک برنامه پخش زنده برای رسانه های اجتماعی با مهمانانی مانند اینفلوئنسرها و مشتریان خود راه اندازی کنید.
  • محتوای زنده پشت صحنه: به همین ترتیب، می‌توانید از ابزارهایی مانند استوری اینستاگرام برای پخش جلسات زنده موقتی استفاده کنید که پشت صحنه کسب و کار و تیم شما را به نمایش می‌گذارد.
  • ویدئوهای نمایشی برای محصول شما: فیلم های ضبط صفحه نمایش محصول خود و ویژگی های آن را برای مشتریان خود آماده کنید.

در نتیجه

برای نتیجه گیری، بازاریابی ویدئویی می تواند یک تغییر بازی برای کسب و کار شما در سال 2023 باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشتریان خود و چالش های آنها را درک کنید و محتوای ویدیویی را برنامه ریزی کنید که بر راه حل های آن چالش ها تمرکز دارد.

زمان و منابع را برای ایجاد محتوای ویدیویی بر اساس استراتژی خود اختصاص دهید – و آن را ثابت نگه دارید.

و همانطور که جیمز ودمور می گوید،

«بازاریابی ویدیویی را به عنوان این نهاد جداگانه که برای کسب و کار شما اختیاری است، در نظر نگیرید.

ویدئوها شکل موثری از ارتباط هستند که باید در هر جنبه از تلاش‌های بازاریابی موجود شما ادغام شوند.

بازاریابی ویدیویی مبارک!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: vichie81/Shutterstock





منبع