
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
10 بهترین ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو (نرم افزار گروه بندی)
با Keyword Cupid، می توانید از داده های دیگر نرم افزارهای تحقیق و گروه بندی کلمات کلیدی استفاده کنید یا یک فایل CSV را آپلود کنید تا ابزار را با داده های کلمه کلیدی مرتبط برای بازار هدف خود تغذیه کنید. پس از آپلود داده های خود، کشور، دستگاه و موتور جستجوی انتخابی خود را انتخاب کنید و SERP Spy صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) را برای به دست آوردن داده های رتبه بندی برای آموزش مدل های خود برای بهترین خوشه کلمات کلیدی خراش می دهد.
در زیر، بهترین ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی را که می توانید برای بهبود استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت خود استفاده کنید، پیدا خواهید کرد. توصیه های موجود در این صفحه شامل گزینه های مختلفی است که به شما کمک می کند ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی مناسبی را برای نیازها و بودجه بازاریابی دیجیتال خود پیدا کنید.
شما یک گزارش ایمیل شامل یک نقشه ذهنی تعاملی و یک فایل اکسل قابل دانلود با توصیه هایی برای صفحات مرتبط با موقعیت مکانی دریافت خواهید کرد که تمام کلمات کلیدی متعلق به یک گروه را هدف قرار می دهند. همچنین پیشنهادهایی برای تعداد کلمات ایده آل، پیوندهای خروجی و داده های تصویر دریافت خواهید کرد تا به صفحه وب شما در رتبه بندی بالاتر در گوگل، یاهو و بینگ کمک کند.
MarketMuse فراتر از گروه بندی کلمات کلیدی استاندارد است و یک ابزار خوشه بندی محتوا در مقیاس کامل با مدل سازی موضوع ارائه می دهد. همچنین شما را قادر می سازد تا خوشه های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید آنها چگونه به استراتژی سئوی خود نزدیک می شوند تا بتوانید برای وب سایت خود الهام بگیرید.
Semrush دارای پایگاه داده ای با بیش از 23 میلیارد کلمه کلیدی است و توصیه های خاصی برای کمک به شما در بهبود رتبه بندی جستجو با استفاده از خوشه بندی کلمات کلیدی دریافت خواهید کرد. شما به راحتی می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با اهداف بازاریابی شما مطابقت دارند و فرصت های رتبه بندی جدید را سریع و آسان پیدا کنید.
ClusterAi به عنوان یکی از بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو رتبه بندی می شود زیرا به شما امکان می دهد تا سه سال تحقیق کلمات کلیدی را در چند دقیقه انجام دهید. شما می توانید تا 25000 کلمه کلیدی را با استفاده از ابزار سئوی مورد علاقه خود یا وارد کردن فایل سفارشی به ClusterAi وارد کنید، و هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری وارد کنید، نتایج بهتری را می توانید انتظار داشته باشید.
پایگاه داده KWFinder دارای بیش از 2.5 میلیارد کلمه کلیدی مرتبط با عبارات و عبارات بیشتری است که ماهانه اضافه می شود. همچنین از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هدفمند برای بیش از 52000 مکان پشتیبانی شده در سراسر جهان لذت خواهید برد.
پیوندهای زیر بیشتر در مورد خوشه بندی کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی برای خلاصه SEO
نکته مهم در مورد KWFinder این است که این نرم افزار به شما کمک می کند کلمات کلیدی را با سختی سئو کم و حجم جستجوی بالا پیدا کنید. به علاوه، می توانید به راحتی کلمات کلیدی و رتبه بندی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ایده های جدیدی برای وب سایت خود ایجاد کنید. در نهایت، KWFinder به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی دم بلند خاص مکان را جستجو کنید و کلمات کلیدی فصلی را بر اساس روندها و حجم جستجوی تاریخی شناسایی کنید تا بهترین خوشه کلمات کلیدی را برای محتوا و ساختار وب سایت خود ایجاد کنید.
MarketMuse ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می کند تا با تعیین اینکه چه موضوعات و کلمات کلیدی را بر اساس ارزش و درجه سختی آنها اولویت بندی کنید، سفر کامل خریدار را برای مخاطبان هدف خود ترسیم کنید. همچنین می توانید به سرعت شکاف های محتوای موجود خود را در مقایسه با وب سایت های رقبا پیدا کنید و توصیه های شخصی شده را برای فرصت های پیوند جدید مرور کنید.
KeyClusters نتایج شما را به عنوان یک فایل اکسل خروجی می دهد و شما اطلاعات کلیدی خالصی بر اساس داده های بلادرنگ Google خواهید داشت. KeyClusters از داده های موتور جستجوی Google برای شناسایی ده صفحه برتر برای کلمات کلیدی مورد نظر شما استفاده می کند تا کلمات کلیدی شما را در گروه های موضوعی که دارای سه یا چند صفحه وب برای عبارات مشابه رتبه بندی شده اند، دسته بندی کند.
همانطور که در راهنمای کاربر ذکر شد، Zenbrief از رویکرد ترکیبی کوانتیزاسیون برداری مبتنی بر پروتکل زمان شبکه (NTP) و BERT گوگل، یک تکنیک مبتنی بر عصبی برای پردازش زبان طبیعی استفاده می کند. سپس این ابزار از یک تکنیک بهینه سازی برای یافتن تعداد بهینه خوشه ها برای به حداکثر رساندن کیفیت هر خوشه استفاده می کند. شما می توانید چندین کلمه کلیدی را به طور همزمان هدف قرار دهید و سایت خود را برای رتبه بندی SERP و نتایج جستجوی ارگانیک سازماندهی کنید.
ClusterAi بر اساس رتبه بندی SERP گوگل برای هر کلمه کلیدی تصمیم گیری می کند و گروه بندی کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد که شامل کلمه کلیدی اصلی شما و هر گونه تغییر آن و همچنین حجم کل جستجو برای همه کلمات کلیدی ترکیبی است. این ابزار با تجزیه و تحلیل SERP ها کار می کند تا سه یا چند URL را پیدا کند که برای مجموعه ای از کلمات کلیدی یکسان رتبه بندی می شوند تا بدانید آنها را با هم در یک صفحه وب گروه بندی کنید.
Keyword Insights از فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) برای شناسایی روابط معنایی درون محتوای شما استفاده می کند و به شما کمک می کند محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی کم حجم و دشوار در جامعه هدف شما رتبه بندی می شود. با Keyword Insights، می توانید به سرعت گروه های کلمات کلیدی را برای محتوای خود که رتبه بندی نمی شوند پیدا کنید و محتوای جدیدی را براساس داده های SERP کشور خاص برای هر درخواست ایجاد کنید.
قیمت: 750 اعتبار برای 1 دلار؛ 49 دلار در ماه برای طرح اولیه با 6000 اعتبار.
7. نرم افزار ClusterAi
امیدوارم از این راهنما در مورد بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو لذت برده باشید.
تنها ایراد نرم افزار رایگان Zenbrief این است که باید با وارد کردن حداقل 30 ایده کلیدواژه، کارهای دستی را از قبل انجام دهید تا ابزار جادویی خود را برای ایجاد یک کلاستر انجام دهد.
KeyClusters یکی از بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی در بازار است زیرا به طور خودکار کلمات کلیدی را در چند دقیقه به خوشه های موضوعی گروه بندی می کند. این نرم افزار همچنین از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs و Semrush (که در زیر ذکر شده است) پشتیبانی می کند، یا می توانید کلمات کلیدی خود را به صورت فایل مقادیر جدا شده با کاما (CSV) آپلود کنید.
اگر می خواهید وب سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر با توسعه یک استراتژی محتوای خوشه بندی موضوعی که شامل مهم ترین انواع کلیدواژه برای پشتیبانی از محتوای مرتبط با خوشه کلیدواژه تان است، معرفی کنید، MarketMuse ابزاری ضروری برای کسب وکار شما است.
کنسول جستجوی گوگل یک سرویس وب ارائه شده توسط گوگل است که به شما امکان می دهد ترافیک جستجو و عملکرد وب سایت خود را اندازه گیری کنید. همچنین یکی از بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی را دارد که اگر می دانید چگونه داده های کلمه کلیدی را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.
افشا: این صفحه شامل پیوندهای وابسته برای تعدادی از نرم افزارهای گروه بندی کلمات کلیدی است. وقتی اشتراک پولی خریداری می کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنم.
بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو
1. KeyClusters
این ابزار به طور خودکار کلمات کلیدی را بر اساس شباهت نتایج SERP در گروه ها قرار می دهد. اگر دو یا چند عبارت کلیدی نتایج رتبه بندی مشابهی در 10 SERP برتر گوگل داشته باشند، در یک خوشه قرار می گیرند.
قیمت: به صورت رایگان امتحان کنید و 200 اعتبار دریافت کنید.
8. سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush
قیمت: رایگان برای امتحان با 100 اعتبار. 9.00 دلار برای طرح اولیه با 1000 کلمه کلیدی و اعتبار هرگز منقضی نمی شود.
2. کلمه کلیدی کوپید
Keyword Insights یک پلتفرم بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی با یک نرم افزار قدرتمند گروه بندی کلمات کلیدی است که می توانید تنها با 1 دلار آن را امتحان کنید. می توانید کلمات کلیدی خود را در Insights کلمات کلیدی آپلود کنید تا ببینید در حال حاضر چه دسته هایی از کلمات کلیدی بر اساس صفحات نتایج جستجوی زنده رتبه بندی می شوند.
کاری نیست که Semrush نتواند برای خوشه بندی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و برنامه ریزی محتوا برای رشد وب سایت انجام دهد. اگر یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در بازار را برای سئو می خواهید، Semrush ارزش امتحان کردن را دارد.
قیمت: با استفاده از پیوند شریک من به مدت 10 روز رایگان امتحان کنید. 49.00 دلار در ماه یا 29.90 دلار در صورت پرداخت سالانه با 100 جستجوی کلمه کلیدی در روز.
5. کنسول جستجوی گوگل
با اتصال کنسول جستجوی گوگل به وب سایت خود، می توانید URL های فردی را بررسی کنید تا متوجه شوید الگوریتم گوگل در حال حاضر چه کلمات کلیدی را به صفحه اختصاص می دهد. این امر به شما کمک می کند تا درک کاملی از نحوه نمایه سازی محتوا توسط خزنده های وب گوگل داشته باشید و بدون حدس زدن به ایجاد خوشه کلمات کلیدی عالی در صفحه کمک کنید.
این داده های پرس و جو ارائه شده در کنسول جستجوی گوگل می تواند برای ایجاد خوشه های کلمات کلیدی مناسب برای هر URL مفید باشد. اگر یک عبارت یا عبارت تعداد زیادی نمایش دریافت می کند، باید مطمئن شوید که آن متن را در صفحه قرار دهید زیرا الگوریتم گوگل به وضوح فکر می کند که محتوا باید برای آن کلمه کلیدی در SERP ها رتبه بندی شود.
قیمت: رایگان برای استفاده از Keyword Grouper. 79 دلار در ماه برای نرم افزار نوشتن محتوای هوش مصنوعی.
10. MarketMuse Clustering Tool
قیمت: رایگان
6. بینش کلمات کلیدی
قیمت: 7 روز رایگان امتحان کنید. 9.99 دلار در ماه برای طرح شروع با 500 اعتبار ماهانه کلمه کلیدی.
3. گروه بندی کلمات کلیدی رتبه بندی SE
به مسیر Performance > Search Results بروید، سپس روی دکمه «جدید» کلیک کنید. "صفحه" را انتخاب کنید و URL مورد نظر برای تجزیه و تحلیل برای گروه بندی کلمات کلیدی را وارد کنید. در مرحله بعد، روی «اعمال» کلیک کنید و جدول داده های زیر نمودار با پرس و جوهای برتر که URL برای آنها در موتور جستجوی گوگل رتبه بندی شده است، به روز می شود. ستون Impressions را به ترتیب نزولی مرتب کنید تا کلمات کلیدی برتر را که گوگل صفحه وب را برای آنها در SERP ها نشان می دهد، پیدا کنید.
Zenbrief ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی خوبی را ارائه می کند که می توانید بدون ورود به داشبورد، 100٪ رایگان از آن استفاده کنید. تنها کاری که برای شروع باید انجام دهید این است که یک موضوع را تایپ کنید، سپس با کپی پیست کردن آنها در قسمت متن یا آپلود یک فایل متنی، فهرستی از ایده های کلیدواژه را وارد کنید. این موضوع برای سازماندهی خوشه ها از نزدیک ترین خوشه ها به خوشه های کم مرتبط استفاده خواهد شد.
Keyword Cupid یکی دیگر از ابزارهای برتر خوشه بندی کلمات کلیدی است که فرآیند ایجاد خوشه های کلمات کلیدی را با استفاده از یادگیری ماشین خودکار می کند. این دارای یک شبکه عصبی پیشرفته است که نمودار دانش Google را مهندسی معکوس می کند تا به شما کمک کند محتوای خود را به طور کلی بهینه کنید.
قیمت: رایگان برای امتحان با 5 نمایش داده شد در هر ماه. 149 دلار در ماه برای طرح استاندارد با 100 درخواست ماهانه.
درباره خوشه بندی کلمات کلیدی بیشتر بدانید
همانطور که متوجه شدید، ابزارهای بسیار زیادی برای گروه بندی کلمات کلیدی وجود دارد که می توانند به شما در بهبود استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کنند. با خیال راحت توصیه های برتر را امتحان کنید یا همه آنها را آزمایش کنید تا بدانید کدام نرم افزار خوشه بندی کلمات کلیدی برای نیازهای شما بهترین کار را دارد.
با استفاده از گروه بندی کلمات کلیدی رتبه بندی SE، که به شما کمک می کند از اشتباهات تایپی و گروه بندی های نادرست جلوگیری کنید، از ورودی تقریباً بدون خطا لذت خواهید برد. این نرم افزار همچنین به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید، فوراً حجم جستجو را بررسی کنید، و به شما کمک می کند تا معنای محتوای خود را با پیشنهاد تغییرات جدید کلمات کلیدی بر اساس مترادف ها و اصطلاحات مرتبط، گسترش دهید.
قیمت: دوره آزمایشی رایگان 30 روزه با استفاده از پیوند شریک من؛ 49 دلار ماهانه برای طرح ملزومات.
4. KWFinder
KWFinder یک ابزار خوشه بندی کلمات کلیدی خوب است که ارزان، استفاده آسان و سریع در گروه بندی کلمات کلیدی برای SEO است. بهترین ویژگی آن این است که می توانید یک کلمه کلیدی اولیه را وارد کنید تا لیستی از ایده های مرتبط با موضوع را دریافت کنید، سپس روی دکمه ای کلیک کنید تا با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط برای آن عبارت یا عبارت خاص، عمیق تر در آن خوشه فرو بروید.
رتبه بندی SE یکی از محبوب ترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی به نام "Keyword Grouper" را دارد که بخشی از مجموعه نرم افزار SEO با بیش از 35 برنامه دیگر است. Keyword Grouper شما را قادر می سازد تا معماری سئو، استراتژی محتوای وب سایت خود را برنامه ریزی کنید و گروه بندی پرداخت به ازای کلیک (PPC) خود را برای بهبود اثربخشی کمپین های تبلیغاتی خود تقسیم بندی کنید.
Semrush یکی از محبوب ترین ابزارهای گروه بندی کلمات کلیدی به نام Keyword Magic را دارد که تنها با چند کلیک مؤثرترین ایده های کلیدواژه را برای بهینه سازی در هر موضوعی ایجاد می کند.
قیمت: دوره آزمایشی رایگان 14 روزه با استفاده از پیوند شریک من؛ 119.95 دلار در ماه برای طرح حرفه ای.
9. Zenbrief
این راهنما شامل لیستی از بهترین ابزارهای خوشه بندی کلمات کلیدی برای سئو است.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
منبع
Semrush همچنین شما را قادر می سازد تا داده های کلمات کلیدی و بک لینک های رقبای خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید تا دشواری رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید. بعلاوه، دارای ابزار Keyword Gap برای تجزیه و تحلیل نمایه کلمات کلیدی وب سایت شما در مقابل رقبا است تا به شما کمک کند یک استراتژی طولانی مدت محتوای SEO را برای بهبود سریع ترسیم کنید.