بر کسی پوشیده نیست که محتوا وقت گیر است.
با این حال، برخی از بازاریابان آنقدر بر روی کم کردن آن زمان تمرکز می کنند، فقط برای اینکه «چیزی را بیرون بیاورند»، دست به کار می شوند که در نهایت به نتیجه می رسند. از دست دادن بیرون
چه چیزی را از دست می دهند؟
قدرت ذاتی محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:
- رتبه در گوگل
- ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان
- سرنخ کسب کنید
- تبدیل سرنخ ها
در همین حال، محتوای عجولانه شما را برعکس می کند.
بازاریابانی که بازاریابی محتوا را بهعنوان یک اسپرینت بهجای یک ماراتن میبینند، فکر میکنند که میتوانند 20 پست وبلاگ کوتاه و بیکیفیت بنویسند، آنها را آنلاین بنویسند و آن را تمام شده بنامند.
متأسفانه، این دستورالعملی برای شکست عمده محتوا است.
برای موفقیت محتوا – واقعاً موفق، با رتبهبندی، خوانندگان متعهد و تبدیلها برای اثبات آن – باید یک بازی طولانی را با بازاریابی محتوای خود انجام دهید.
شما باید با درک این موضوع کنار بیایید که ممکن است بین شش ماه تا یک سال (یا حتی بیشتر، طبق یک مطالعه) طول بکشد تا به رتبه بندی محتوای خود برسید.
شما باید درک کنید که مخاطبان هدف شما از انسانهایی تشکیل شدهاند که اگر میخواهید اعتماد و در نهایت خریدشان را بخواهید، باید به طور مستمر در طول زمان مورد توجه قرار گیرند و مورد احترام قرار گیرند.
شما باید کاملاً مالک آن باشید که محتوای خوب را نمی توان با عجله ایجاد کرد. محتوای عالی حتی بیشتر طول می کشد، اما محتوای عالی نتیجه می دهد.
بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا باید بازی طولانی را با محتوا انجام دهید.
چرا تمرکز بر یک ماراتن محتوا، نه یک اسپرینت، چیز خوبی برای بازاریابی شما است
برای یک لحظه به یک مسابقه فوتبال فکر کنید: این بسیار وحشیانه است، درست است؟
برای برنده شدن در مسابقه پا، لزوماً به تکنیک یا سبک نیاز ندارید. شما فقط به سرعت نیاز دارید (حداقل تا زمانی که به یک ورزشکار حرفه ای پیست تبدیل شوید، در این مرحله سبک و فرم بسیار مهم است).
به همین دلیل، برنده مسابقه پیاده روی لزوماً این نیست بهترین دونده در گروه همان برنده را در یک 10 کیلومتر قرار دهید و او احتمالاً در ابتدا سوخته است، درست است؟ شرط می بندم ببینی با این به کجا می روم.
همین موضوع در مورد محتوا نیز صدق می کند.
در حالی که هر کسی میتواند با محتوای نامفهوم و استراتژیهای محتوایی که فکر نشده است، در جهتی کلی به سمت خط پایان بچرخد، اما هر بازاریاب نمیتواند یک استراتژی مؤثر و بلندمدت برای رتبهبندی مداوم در محتوا طراحی کند.
این دلیل اصلی این است که استراتژی محتوای بلند مدت بسیار بهتر از استراتژی محتوای کوتاه مدت است.
رویکرد بلندمدت علاوه بر پایدارتر بودن، عاقلانهتر و کاملتر است.
به قول تیم فریس، “همیشه نیاز به کیفیت بالا وجود خواهد داشت و همیشه نیاز به فرم طولانی وجود خواهد داشت.”
در حالی که استراتژیهای محتوای کوتاهمدت به دنبال تولید نتایج فوری و کوتاهمدت هستند، استراتژیهای محتوای بلندمدت به بازاریابان این امکان را میدهند که با مخاطبان خود پیوند برقرار کنند، صدای آنها را بسازند، ارزش واقعی ارائه دهند و به روشی معتبر و پایدار رتبهبندی کنند.
به همین دلیل، بازاریابانی که استراتژیهای محتوای طولانیمدت ایجاد میکنند، اغلب محتوای مؤثرتری را منتشر میکنند، مخاطبان بزرگتری ایجاد میکنند و سهام بیشتری را در سراسر هیئت به دست میآورند.
10 دلیل برای اینکه استراتژی محتوای بلند مدت بهتر است
1. استفاده بهتر از پول و منابع شما است
تصور کنید برای کاهش وزن به رژیم می پردازید. به مدت دو هفته فقط غذاهای کامل و تمیز می خورید و روزی دو ساعت ورزش می کنید.
شما احساس خوبی دارید و – هی! – وزن کم می کنید با این حال، در پایان این دو هفته، ورزش را متوقف میکنید و به عادات غذایی قبلی خود باز میگردید.
چه اتفاقی می افتد؟
البته، شما تمام وزن خود را دوباره به دست می آورید و پوشش بدنی شما از تناسب اندام خسته می شود.
جای تعجب نیست که همین اتفاق در مورد محتوا نیز رخ می دهد. صرف نظر از کاری که انجام می دهید، بازاریابی محتوا پول و منابع می خواهد.
اگر به شخصی پول می دهید تا حساب های شما را به مدت دو هفته پر از محتوا کند و سپس استراتژی خود را به طور کامل کنار می گذارید، می توانید شرط بندی کنید که نه تنها استراتژی شما بی اثر خواهد بود، بلکه باعث هدر رفتن پول و منابع شما نیز خواهد شد.
در عوض، بهتر است منابع خود را به یک استراتژی محتوای بلندمدت اختصاص دهید که در طول زمان خوانندگان را افزایش می دهد و به شما کمک می کند سطح ترافیک و کلیک ها را در طول ماه ها یا سال ها ثابت نگه دارید.
این کار به جای هدر دادن منابع خود، آنها را مستقیماً به شرکت شما منتقل می کند و تضمین می کند که ارزش ایجاد می کنید و در عین حال پایه محکمی از محتوای پایدار و مرتبط ایجاد می کنید.
2. محتوای بلند مدت خوانندگان را درگیر می کند
برای اینکه خوانندگان را برای مدت طولانی علاقه مند و درگیر خود نگه دارید، باید محتوای جامع و عمیقی را به آنها ارائه دهید که به آنها کمک کند به نگرانی های خود رسیدگی کنند و مشکلات را حل کنند.
و این به معنای محتوای طولانی، از نظر تعداد کلمات در هر مقاله است.
فکر نکنید فقط به این دلیل که ما در عصری زندگی می کنیم که دامنه توجه کوتاه است و محتوای طولانی کارایی خوبی نخواهد داشت. در واقع، کاملا برعکس است.
یک نظرسنجی Orbit Media نشان داد که وبلاگ نویسانی که پست های طولانی تر (هر چیزی بیش از 1500 کلمه) می نویسند، نتایج بهتری دریافت می کنند.
چرا محتوای بلند مدت به عنوان بخشی از یک استراتژی محتوای بلندمدت عملکرد خوبی دارد؟
علاوه بر ارائه ارزش برجسته برای خوانندگان، محتوای طولانی مدت همچنین به شرکت شما اجازه می دهد تا با به نمایش گذاشتن دانش شما در مورد موضوعات مرتبط در صنعت، قدرت ایجاد کند و تسلط پیدا کند.
3. محتوا همیشه تغییر می کند
با پیشرفت موتورهای جستجو و خوانندگان، تقاضا برای محتوای با کیفیت، آگاهانه و مرتبط همواره افزایش مییابد. به همین دلیل، استراتژی محتوای طولانی مدت بهترین سلاح ممکن است.
بازاریابی محتوای بلندمدت که برای محافظت بازاریابان در برابر تغییر و کمک به آنها برای حفظ ترافیک و خوانندگان خود علیرغم تغییر نیازهای سئو، محتوا و بازاریابی طراحی شده است، فضایی را برای جذب استراتژی و انطباق با روندهای در حال تغییر ایجاد می کند. این تضمین می کند که محتوای مؤثرتر و استراتژی تطبیقی تری وجود داشته باشد که برای ادامه دادن به آن نیازی به تقلا نیست.
4. محتوای بلند مدت مترادف با محتوای سنگ بنا است
هر خانه خوب به یک پایه محکم نیاز دارد، و هر استراتژی بازاریابی خوب به محتوای سنگ بنا نیاز دارد تا ارزش و ارتباط طولانی مدت را برای خوانندگان فراهم کند.
محتوای Cornerstone محتوای بلندمدتی است که ممکن است تعداد زیادی کلیک را به طور مستقیم جلب نکند، اما برای ماهها یا سالها پس از تاریخ انتشار ارزشمند باقی میماند.
آن را به عنوان پیش پرداخت برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.
در واقع، اگر به وبلاگ فوق الذکر تیم فریس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر محبوب ترین پست های وبلاگ او تا دو سال پیش نوشته شده است. این برای یک استراتژی بلند مدت موثر چگونه است؟
در مقابل، استراتژیهای محتوای کوتاهمدت تا حد زیادی با هدف رتبهبندی مناسب برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص انجام میشوند، بنابراین همه آنها به طور کامل از محتوای اصلی غفلت میکنند.
متأسفانه، این منجر به یک وب سایت کم ارزش و کمتر مرتبط برای همه کاربران می شود.
برای جذب کلیکهای طولانیمدت و اطمینان از اینکه خوانندگان یک وبسایت همیشه درگیر، سرگرمکننده و مصرفکننده هستند، محتوای سنگ بنا بیش از یک لوکس ضروری است.
5. محتوای طولانی مدت با فروش سخت خاموش نمی شود
در محیط بازاریابی امروزی، عملاً مشتریان از چیزی بیش از سخت فروخته شدن متنفر نیستند.
هیچکس نمیخواهد بداند که چرا نمیتواند بدون محصول شما زندگی کند یا چرا «اکنون خرید» برایشان مهم است!
اغلب اوقات، این رویکردها به سادگی مشتریان را از خود دور می کند و فروش طبیعی محصولات را برای شرکت شما دشوارتر می کند.
متأسفانه، فروش سخت اغلب لحنی است که توسط محتوای کوتاه مدت گرفته می شود.
از آنجایی که محتوای کوتاهمدت ذاتاً اصرار دارد، مهندسی آن دشوار است تا مشتریان شما را تحت فشار قرار ندهد.
در نتیجه، استراتژیهای محتوای کوتاهمدت خطر زیادی برای بیگانگی مشتریان و سختتر کردن فروش محصولات شما دارد.
از سوی دیگر، استراتژی های محتوای طولانی مدت، چنین کاری را انجام نمی دهند. از آنجایی که آنها برای برانگیختن پاسخ فوری از خوانندگان طراحی نشده اند، به جای اصرار و فوریت، به دنبال ارائه ارزش و ارتباط هستند.
به عبارت دیگر، آنها موفق می شوند یک مشکل را توضیح دهند، به مخاطب کمک کنند تا مشکل را مدیریت کند، و سپس آنها را به بحث در مورد مشکل دعوت کنند.
این، به نوبه خود، راهی فوق العاده برای پرورش روابط بلندمدت با مشتری و اطمینان از اینکه شرکت شما همچنان نیازهای مشتریان شما را برآورده می کند، است.
6. استراتژی محتوای بلندمدت راهی موثر برای نزدیک شدن به رویدادهای جاری است
آیا فکر می کنید نوشتن در مورد اخبار پرطرفدار و رویدادهای صنعت شما را به یک استراتژیست محتوای کوتاه مدت تبدیل می کند؟ دوباره فکر کن
وبلاگ های پرطرفدار متمرکز بر محتوا بسیار مهم هستند، و این اشتباه است که این را تنها یک استراتژی کوتاه مدت بدانیم.
در واقع، اخبار پرطرفدار می تواند برای استراتژی بلند مدت شما حیاتی باشد و می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را به عنوان منبع اخبار به روز و مرتبط صنعت معرفی کنید.
هنگامی که بر روی استفاده از اخبار پرطرفدار و لحظه به لحظه به عنوان راهی برای تقویت و تقویت استراتژی محتوای بلند مدت خود تمرکز می کنید، به راحتی می توانید ببینید که چگونه می توانید حضور برند خود را بهبود بخشید و کسب و کار خود را به طور کلی تقویت کنید.
7. محتوای بلند مدت خود را تبلیغ می کند
عدم موفقیت در تبلیغ محتوای شما یکی از خطرناک ترین اشتباهات در کل صنعت بازاریابی محتوا است و متأسفانه این اشتباهی است که بسیاری از بازاریابان مرتکب می شوند.
در حالی که محتوای کوتاه مدت برای موفقیت نیاز به تبلیغ تهاجمی دارد، محتوای بلند مدت اساساً خود را تبلیغ می کند.
وقتی محتوایی با کیفیت بالا، عمیق، خوب تحقیق و درازمدت ایجاد میکنید و آن را به فالوورهای خود منتقل میکنید، به راحتی میتوانید برای کلمه کلیدی انتخابی خود رتبه خوبی کسب کنید.
از آنجایی که محتوای طولانی مدت برای جمع آوری کلیک ها و اشتراک گذاری ها در طول زمان است، این یک راه عالی برای ایجاد رتبه بندی پایدار و طولانی مدت است که می تواند جایگاه SERP شما را تقویت کند و جایگاه شما را در طول زمان بهبود بخشد.
8. محتوای بلند مدت محتوای خوبی است
یکی از تفاوتهای محتوای بلندمدت و محتوای کوتاهمدت به اولویت و قصد برمیگردد.
به عنوان یک قاعده کلی، افرادی که متعهد به پیگیری و توسعه محتوا برای طولانی مدت هستند، بسیار عاشق محتوا هستند.
در حالی که همه انواع محتوا مهم هستند، تولید محتوای بلندمدت خوب نیاز به طرز فکر و اولویتهای متفاوتی نسبت به تولید محتوای کوتاهمدت دارد.
به همین دلیل، استراتژیهای محتوای بلندمدت اغلب دارای محتوای بهتری هستند که به طور مؤثرتری برای خوانندگان ارائه میشود.
9. محتوای بلند مدت به طور موثر مخاطب ایجاد می کند
وقتی صحبت از ایجاد مخاطب می شود، نمی خواهید بیشترین مخاطب ممکن را هدف بگیرید. این منجر به ایجاد یک گروه عظیم اما بدون مشارکت از فالوورها می شود.
در عوض، میخواهید مخاطبانی از افرادی ایجاد کنید که واقعاً به مفهوم و محتوای شما علاقهمند هستند و زمانی که منتشر میشود، فعالانه با آن درگیر میشوند.
این یکی از زمینه هایی است که استراتژی محتوای بلند مدت در آن بسیار قدرتمند است.
امروزه افراد کمتری به محتوای بلندمدت (یا بلندمدت) توجه دارند و با تبدیل آن به بخش بزرگی از استراتژی محتوای خود، میتوانید مخاطب بهتری ایجاد کنید و سرنخهای واجد شرایط بیشتری کسب کنید.
10. محتوای بلند مدت برای سئو بهترین است
سئو ترکیبی پیچیده از استراتژی هایی است که شرکت ها برای موفقیت آنلاین به آن نیاز دارند.
علاوه بر بهینه سازی صحیح محتوا، شرکت هایی که می خواهند از سئوی خوب استفاده کنند باید اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها با کیفیت بالا، مرتبط و برای خوانندگان مفید است.
در حالی که این می تواند با یک استراتژی محتوای کوتاه مدت دشوار باشد، یک استراتژی محتوای بلند مدت به خوبی با هدف مطابقت دارد.
علاوه بر این واقعیت که محتوای بلندمدت با در نظر گرفتن خواننده نوشته میشود، هدف قرار دادن گروهی از کلمات کلیدی با استراتژی محتوای بلندمدت آسانتر از استراتژی محتوای کوتاهمدت است.
در نهایت، هر محتوایی که در یک استراتژی محتوای طولانی مدت نوشته میشود، سئو را تقویت و بهبود میبخشد و به دید آنلاین بیشتر و کلیکهای بیشتر روی وبسایت شما کمک میکند.
موردی برای استراتژی محتوای طولانی
شاید در ابتدا نگاه کردن به محتوا بهعنوان یک دوی سرعت به جای ماراتن آسانتر به نظر برسد، اما این واقعاً یک راه سریع برای متوقف کردن محتوایی است که سوزن را تکان نمیدهد.
محتوای خوب و نتیجهبخش نیازمند فکر، زمان و تلاش است. این امر مستلزم تعهد به یک استراتژی بلند مدت است زیرا طبیعتاً محتوا در کوتاه مدت کار نمی کند.
در نهایت، زمان و تعهدی که برای اهداف و استراتژی بلندمدت خود سرمایهگذاری میکنید، با سود بیشتر و بازده سرمایهگذاری بالاتر نتیجه خواهد داد. و این باعث می شود زمان به خوبی صرف شود.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: alphaspirit.it/Shutterstock
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('init', '239948206198576');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'why-long-term-content-strategy-dominates-short-term', content_category: 'marketing strategy' }); }