10 نوع برای جذب مخاطب


با حضور افراد آنلاین بیش از هر زمان دیگری، بازاریابی محتوای تعاملی بهترین گزینه برای افزایش تعامل و رشد مخاطبان است.

بسیاری از کسب و کارهای زیرک استراتژی بازاریابی محتوا دارند، بنابراین مهم است که به راه هایی فکر کنید تا محتوای خود را از رقبای خود متمایز کنید.

بیایید راه‌های مختلفی را بررسی کنیم که می‌توانید محتوای ثابت را به پست‌ها و صفحات تعاملی تبدیل کنید که مخاطبان شما را تشویق می‌کنند تا درگیر خود بمانند.

اما ابتدا، بیایید کمی بیشتر در مورد محتوای تعاملی و چرایی اهمیت آن بدانیم.

بازاریابی محتوای تعاملی چیست؟

محتوای تعاملی به معنای محتوایی است که مخاطبان شما را ترغیب می کند تا به نحوی مشارکت کنند، نه اینکه صرفاً اطلاعات را به صورت منفعلانه مصرف کنند.

لزوماً نیازی نیست که چیز جالبی باشد، می تواند به سادگی کلیک کردن روی یک دکمه یا پاسخ دادن به یک نظرسنجی باشد.

این نوع محتوا می تواند تجربه را برای مخاطبان شما سرگرم کننده تر کند و در نتیجه شما و برندتان را به یاد ماندنی تر کند.

به علاوه، این یک راه عالی برای شناخت بهتر مخاطبان و جمع آوری داده های مهم است.

در اینجا یک نمونه اخیر است که ما در کسب و کار من پیاده سازی کرده ایم.

حدود یک سال است که از جامعه خود می‌پرسم که دوست دارند چه مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. من این کار را به روش های مختلف و در پلتفرم های مختلف انجام داده ام – در گروه خصوصی فیس بوک، در استوری های اینستاگرام، در پست های اجتماعی و در یوتیوب.

این سؤالات هم تعامل بیشتری ایجاد کرده و هم داده های محکمی به من داده است تا تصمیم بگیرم در آینده چه کار کنم.

چرا جذب مخاطب مهم است؟

از محتوایی که مصرف می‌کنند تا محصولاتی که می‌خرند، مردم گزینه‌های بیشتری (و اطلاعات بیشتری) نسبت به قبل دارند – و این می‌تواند جلب توجه آنها را بسیار دشوار کند.

با یک بازار بسیار رقابتی، یادگیری بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب و حفظ ارتباط آن‌ها با برندتان مهم‌تر از همیشه است.

بازاریابی محتوای تعاملی موثرتر از انواع دیگر محتوا است، نه تنها به این دلیل که تعامل را افزایش می‌دهد (که می‌دانیم همه الگوریتم‌ها آن را دوست دارند)، بلکه همچنین به این دلیل که چشم افراد را برای مدت طولانی‌تری روی برند شما نگه می‌دارد.

چگونه پست های تعاملی را اندازه گیری می کنید

شاید از خود بپرسید که چه چیزی باعث موفقیت یک پست می شود.

وقتی شروع به آزمایش انواع مختلف محتوا می کنید، مهم است که به این معیارها توجه داشته باشید:

معیارهای رسانه های اجتماعی

  • نظرات.
  • ذخیره می کند.
  • سهام.
  • پیام مستقیم.
  • دوست دارد.
  • ترافیک به لینک ها

اکثر پلتفرم‌های اجتماعی دسترسی حساب‌های تجاری و سازندگان را به تجزیه و تحلیل‌ها فراهم می‌کنند و شما بخشی از این اطلاعات را در آنجا خواهید یافت.

اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستید یا به مخاطبان خود پیوندی می دهید تا روی آن کلیک کنند، ممکن است از ردیابی پیوند استفاده کنید تا بدانید ترافیک شما از کجا می آید.

شما می‌توانید از Google Analytics برای ردیابی آن لینک‌ها استفاده کنید، و ما همچنین از افزونه وردپرس، Pretty Links، استفاده می‌کنیم تا آنها را کمتر تحت تأثیر قرار دهیم.

معیارهای صفحه وب

  • زمان جلسه.
  • ثبت نام ها و سرنخ ها
  • نرخ تبدیل.
  • بک لینک ها

10 نوع مختلف محتوا برای افزایش تعامل

راه های مختلفی برای ایجاد محتوای تعاملی وجود دارد، و بهترین توصیه من برای شما این است که یک زوج انتخاب کنید و شروع به آزمایش کنید.

چیزهای مختلف را امتحان کنید تا زمانی که داده های کافی برای تصمیم گیری در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما به آن بهتر پاسخ می دهند را در اختیار داشته باشید – و سپس به تولید بیشتر آن ادامه دهید.

1. ویدئوهای زنده و پرسش و پاسخ

ویدئوها واقعاً اینترنت را تحت سلطه خود درآورده‌اند – که آن را به یکی از مؤثرترین انواع بازاریابی تبدیل کرده است.

محتوای ویدیویی زنده در ابتدا می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر مانند من درونگرا باشید. اما با گذشت زمان آسان تر می شود و کاملاً ارزشش را دارد!

محتوای زنده به شما این امکان را می دهد که با جامعه خود معاشرت کنید، آنها را بهتر بشناسید و به آنها کمک کنید تا شما و برند شما را بشناسند!

این عنصر شخصی و تعامل می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

2. ایجاد نظرسنجی، سوالات چند گزینه ای، و آزمون ها

نظرسنجی ها و سوالات چند گزینه ای برای افراد بسیار آسان است تا با آنها تعامل داشته باشند و ایجاد آنها بسیار آسان است.

آنها همچنین فوق العاده جذاب هستند. چرا؟ زیرا مردم دوست دارند افکار و نظرات خود را در مورد موضوعات به اشتراک بگذارند و در گفتگو مشارکت کنند!

می‌توانید از نظرسنجی‌ها و سؤالات در استوری‌های اینستاگرام و گروه‌های فیس‌بوک استفاده کنید، یا اگر یک کانال YouTube با بیش از 500 مشترک دارید، می‌توانید نظرسنجی‌هایی را نیز در برگه انجمن YouTube خود ایجاد کنید.

مردم همچنین عاشق آزمون ها هستند! آنها راهی موثر برای برانگیختن علاقه و جلب توجه مردم هستند.

آنها همچنین قابل اشتراک گذاری هستند، بنابراین می توانند به یک ابزار عالی برای نسل پیشرو تبدیل شوند. می توانید از ابزارهای آنلاین مانند Typeform یا Paperform برای ایجاد آزمون خود استفاده کنید.

3. اجازه دهید مخاطبان به محتوای شما امتیاز دهند

یکی دیگر از راه های عالی برای جذب مخاطب با محتوای خود این است که به آنها اجازه دهید به محتوای شما امتیاز دهند. می توانید ویجت های رتبه بندی را به پست های وبلاگ و/یا صفحات وب سایت خود اضافه کنید.

نمایش نتایج رتبه بندی در وب سایت شما می تواند اعتبار شما را افزایش دهد و به شما در ایجاد محتوای مورد علاقه مردم کمک کند.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

توصیفات و بررسی ها به دلایلی بسیار مهم هستند. اجازه دهید مشتریان یا مشتریان شما به جای شما صحبت کنند!

تبلیغات دهان به دهان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است، و حتی اگر ممکن است به طور طبیعی اتفاق بیفتد، دلیلی وجود ندارد که نتوانید مخاطبان خود را برای مشارکت تشویق کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید محتوای قابل اشتراک‌گذاری (مانند میم) ایجاد کنید و یک تماس برای اقدام برای اشتراک‌گذاری، برچسب‌گذاری یا ارسال به دوستی که می‌تواند ارتباط برقرار کند، داشته باشید.

همچنین می‌توانید به مشتریان فعلی‌تان انگیزه بدهید تا درباره شما و برندتان به اشتراک بگذارند، مثلاً با یک الگوی داستانی قابل تنظیم یا یک هدیه.

5. گیمیفیکیشن

چه کسی یک بازی خوب را دوست ندارد؟

از جستجوی کلمات ساده گرفته تا بازی های آنلاین پیچیده – گیمیفیکیشن یک راه عالی برای جذب مخاطب است.

شرکت های بزرگ با چنین کمپین هایی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند و دلیلی وجود ندارد که نتوانید آنها را کاهش دهید و کاری کنید که برای مخاطبان خود کار کنند.

6. انیمیشن ها

انیمیشن ها راه زیادی را برای جلب توجه مردم انجام می دهند – بنابراین سعی کنید کمی حرکت به محتوای خود اضافه کنید!

می‌توانید این کار را با GIF، جلوه‌های شناور یا حتی پیمایش پویا (جایی که آیتم‌ها هنگام حرکت کاربر در صفحه حرکت می‌کنند) انجام دهید.

به خصوص در صفحات فروش، زمانی که معمولاً اطلاعات زیادی برای گنجاندن دارید، انیمیشن‌ها می‌توانند به علاقه‌مند نگه داشتن مردم کمک کنند – و حتی ممکن است نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند.

و اکنون، ساخت انیمیشن‌های HTML/CSS با ChatGPT آسان‌تر است – می‌توانید به سادگی از آن بخواهید که یکی برای شما بسازد!

به عنوان مثال، می توانید دستور زیر را اجرا کنید و از کدهای تولید شده استفاده کنید.

<<HTML/CSS and javascript animation to fade in text when it enters into a browser viewport>>

7. اینفوگرافیک

تکه های بزرگ متن اغلب ممکن است طاقت فرسا به نظر برسند و این ممکن است برای خوانندگان خاموش باشد.

اگر چیزهای زیادی دارید که می خواهید با هم ارتباط برقرار کنید، بهترین راه برای انجام این کار ایجاد یک اینفوگرافیک است.

آنها طراحی زیباشناختی را با اطلاعات مهم ترکیب می کنند – و اغلب، مردم بیشتر از متن عمومی آنها را می خوانند.

8. هدایا

هدایا یک تکنیک بازاریابی عالی است، زیرا توجه افراد را جلب می کند و آنها را تشویق می کند تا با برند شما درگیر شوند.

می‌توانید به افراد انگیزه بدهید تا محتوا را به اشتراک بگذارند، دوستان خود را تگ کنند یا حتی مخاطبان خود را تشویق کنید تا در رویدادهای زنده حاضر شوند.

اگر بتوانید اشتراک‌های بیشتری از محتوای خود ایجاد کنید، این ابزار می‌تواند به یک ابزار تولید سرنخ عالی تبدیل شود، زیرا به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت که ممکن است نام تجاری شما را نشنیده باشند.

و جایزه می تواند محصول یا خدماتی باشد که ارائه می دهید، یا حتی کارت های هدیه از آمازون و استارباکس، برای مثال.

9. زبانه ها و چرخ فلک ها

یکی دیگر از راه‌های جدا کردن محتوای متن سنگین استفاده از تب و چرخ فلک است.

دادن گزینه ای به کاربران برای انتخاب آنچه می خواهند ببینند. همچنین به سازماندهی محتوا و یافتن آسان آن کمک می کند.

به جای اینکه مجبور باشند در صفحات طولانی پیمایش کنند، به راحتی می توانند کلیک کرده و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

همچنین تعامل بیشتری را به محتوای شما اضافه می کند، که می تواند بسیار جالب تر از خواندن بلوک های بزرگ متن باشد.

10. محتوای تغییر کاربری داده شده

تولید محتوا بسیار زمان بر است و می تواند خسته کننده باشد. بنابراین از تغییر کاربری محتوا نترسید.

بازاریابی در مورد تکرار است، در مورد یافتن راه های مختلف برای انتقال پیام و رسیدن به افراد مناسب است.

اگر پستی دارید که تعداد زیادی تعامل داشته است، به روش های مختلفی فکر کنید که بتوانید دوباره آن را به اشتراک بگذارید. شاید بتوانید یک مسابقه مرتبط با موضوع ایجاد کنید، یا حتی تغییراتی ایجاد کنید و دوباره آن را در پلتفرم دیگری به اشتراک بگذارید.

نه تنها در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه به طور مؤثرتری محتوا ایجاد می کنید، زیرا محتوایی را که قبلاً می دانید با مخاطبان شما طنین انداز می شود، تغییر کاربری می دهید.

به ویدیوهای یوتیوب، پست‌های وبلاگ و پادکست‌ها فکر کنید – اشکال طولانی‌تر محتوا را می‌توان به راحتی در چندین قطعه کوچک از محتوا تغییر کاربری داد.

افکار نهایی

طبق معمول بازاریابی، هیچ دستور العملی برای همه وجود ندارد که محتوای شما را برجسته کند.

اما تعامل در دنیای آنلاین بسیار مهم است و تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که علایق و انتظارات مخاطبان شما ممکن است هر از گاهی تغییر کند. آنچه امروز به خوبی کار می کند ممکن است یک سال بعد بهترین گزینه نباشد.

هنگام رفتن از تغییر و آزمایش نترسید. این بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطب هدف شما است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: محتوای تعاملی/Shutterstock





منبع