12 نکته برای به دست آوردن نتایج


رسانه های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی روزمره اکثر مردم تبدیل شده اند.

طبق یک مطالعه اخیر از مرکز تحقیقات پیو، تقریبا نیمی از آمریکایی ها چندین بار در روز از فیس بوک استفاده می کنند و 70٪ حداقل یک بار در روز به آن دسترسی دارند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی راه های مختلفی را برای تعامل با یکدیگر، اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط با برندها در اختیار ما قرار می دهند. و به همین دلیل، اولویت بندی استراتژی رسانه های اجتماعی برای مشاغل ضروری است.

اما گفتن آن آسان تر از انجام آن است.

همانطور که اکثر بازاریابان رسانه های اجتماعی و صاحبان مشاغل می دانند، ایجاد محتوای جذاب به طور مداوم همیشه آسان نیست، به خصوص اگر برای مرتبط ماندن و رسیدن به بازار هدف خود نیاز به پست روزانه داشته باشید.

علاوه بر این، بیش از 3.8 میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد. و تعداد دارندگان دستگاه های تلفن همراه به سرعت در حال افزایش است.

این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند با استراتژی درست به میلیون‌ها مشتری بالقوه که فعالانه در این سایت‌ها مشغول هستند دسترسی داشته باشند.

بنابراین، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای جذابی ایجاد کنید که به مخاطبان هدف شما برسد:

1. متن کمتر، ویدیو بیشتر

آیا تا به حال از پیمایش در رسانه های اجتماعی برای خواندن یک دیوار عظیم متن دست بردارید؟ احتمالاً نه، حتی اگر اکانتی که از آن است را دوست داشته باشید.

اما اگر این کار را انجام دهید، مطمئن هستم که معمولا علاقه خود را از دست می دهید و به پیمایش ادامه می دهید. یا احتمالاً فکر می کنید، “از قبل به اصل مطلب برسید

پیام این داستان باید روشن و صریح باشد. اگر برند خود را در رسانه های اجتماعی بازاریابی می کنید، اضافه کردن یک تصویر یا ویدیو به هر چیزی که پست می کنید یک قانون بگذارید.

برای برند خود خلاق باشید. به این ترتیب، برای ایجاد یک روند پست، به نکات کلیدی برخورد می کنید. عکس‌ها یا ویدیوهایی را پست کنید که با مخاطبان شما صحبت می‌کنند و افزایش لایک‌ها و نظرات را تماشا کنید.

2. عکس های خود را بگیرید

اگر از عکس‌های استوک در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، وقت آن است که متوقف شوید. اما چرا؟ پیدا کردن آنها بسیار آسان است و زیبا به نظر می رسند، درست است؟

خوب، عکس‌های استوک به خوبی تصاویر معتبر عمل نمی‌کنند. و در نتیجه برای سئو مضر هستند.

برای اثبات این موضوع، Marketing Experiments یک عکس واقعی از مشتری خود را در برابر عکس سهام با عملکرد برتر خود آزمایش کرد.

نتیجه؟ بازدیدکنندگانی که عکس واقعی را دیدند 35 درصد بیشتر احتمال داشت که ثبت نام کنند. و یک مطالعه اخیر بیان کرد که 62٪ از مصرف کنندگان می گویند که تصاویر محصول با کیفیت بالا برای تصمیم خرید آنها بسیار مهم است.

در اینجا سه ​​نکته برای تصاویر منحصر به فرد رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  • یک عکاس محلی را استخدام کنید تا عکس هایی مطابق با تقویم تحریریه شما بگیرد.
  • اگر شروع به کار کرده اید، می توانید با یک گوشی هوشمند با مشخصات بالا و برخی وسایل ساده عکس های خود را بگیرید.
  • مطمئن شوید که تصاویر شما با متن اطرافشان مطابقت دارند. عکس ها باید مفاهیم را خلاصه کنند و نکات اصلی را هدایت کنند، نه اینکه صرفاً متن را تجزیه کنند.

3. محتوای همیشه سبز خود را تغییر دهید

آیا می دانستید که مردم اطلاعات بصری را 65 درصد بیشتر از متن به خاطر می آورند؟

برای استفاده از این مزیت، بهترین محتوای همیشه سبز خود را در اینفوگرافیک ها، نمودارها، نمودارها و تصاویر رسانه های اجتماعی تغییر دهید.

هنگام ایجاد گرافیک، این نکات را به خاطر بسپارید:

  • نکات اصلی محتوای خود را به نمایش بگذارید.
  • نقل قول ها را از محتوای خود بیرون بیاورید یا نکات اصلی خود را دوباره بنویسید تا آنها را قابل اشتراک گذاری کنید.
  • از ابزارها و الگوهای پلتفرم هایی مانند Canva و Piktochart برای ایجاد گرافیک با کیفیت استفاده کنید.

4. نظرات و نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید

این را تصور کنید: شما در شرف خرید یک محصول جدید هستید اما می خواهید ابتدا در مورد آن بیشتر بدانید.

هنگام جستجوی اطلاعات، به چه کسی اعتماد دارید؟ فروشنده ای که محصول را می فروشد یا نقد صادقانه مشتری؟

خوب، 78٪ از مصرف کنندگان می گویند که به بررسی های آنلاین اعتماد دارند، و 67.7٪ می گویند که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد – نظرات صادقانه و توصیفی برای مشاغل مهم است.

در واقع، 72 درصد از مصرف‌کنندگان محصولی را تا زمانی که ابتدا نظری درباره آن نخوانند، خریداری نمی‌کنند.

اگر این به شما به عنوان یک بازاریاب چیزی می گوید، نظرات مشتریان خوشحال، آهنرباهای قدرتمندی در اختیار شما هستند.

برجسته کردن نظرات مشتریان راضی در مورد محصولات، خدمات یا خدمات مشتری شما راهی عالی برای نشان دادن این است که مردم برند شما را دوست دارند و به آن اعتماد دارند.

و در حالی که احتمالا قبلاً آنها را در وب سایت و وبلاگ خود ارسال کرده اید، مطمئن شوید که رسانه های اجتماعی را کنار نگذارید.

بهترین توصیفات و نظرات خود را انتخاب کنید، آنها را به صورت لقمه های خوانا طراحی کنید، و برای همراهی با آنها، زیرنویس های جذاب ایجاد کنید.

5. آخرین روندهای بصری را جستجو کنید

بنابراین، شما می خواهید تصاویر زیادی را در رسانه های اجتماعی پست کنید. اما ابتدا باید بدانید که کدام جلوه های بصری کار می کنند و کدام نه.

روندهای بصری را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و جستجوی گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید.

همچنین می‌توانید به تحلیل‌ها و بینش‌های رسانه‌های اجتماعی خود نگاه کنید تا ببینید در چند ماه گذشته چه عملکرد خوبی داشته است.

در اینجا به این صورت است:

  • از صفحه پینترست که بیشترین بازپین شده را دارد بازدید کنید. این صفحه پین ​​هایی را که کاربران دوست دارند به شما نشان می دهد.
  • با استفاده از محبوب ترین هشتگ ها در اینستاگرام جستجو کنید. به عنوان مثال، #love یکی از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام است که بیش از 2 میلیارد پست دارد. بنابراین، پست های با این هشتگ را مرور کنید و مواردی را که دارای تعامل بالا هستند، یادداشت کنید.
  • هشتگ های رقیب خود را بررسی کنید و هشتگ های مربوط به صنعت خود را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید کدام یک عملکرد خوبی دارند.
  • برای گرایش های تصویری محبوب در گوگل جستجو کنید. می‌توانید سایت‌های با رتبه‌بندی بالا را مرور کنید تا درباره روند تصویر، مانند مواردی که در این راهنما از Canva آمده است، بیاموزید.
  • بینش خود را در فیس‌بوک و اینستاگرام مشاهده کنید تا ببینید آخرین پست‌های شما چگونه عمل کرده و به تنظیم استراتژی رسانه‌های اجتماعی آینده شما کمک می‌کند.

6. میزبانی مسابقات

یک راه مطمئن و سریع برای افزایش مخاطبان و به دست آوردن تعداد زیادی تعامل از طریق برگزاری مسابقات رسانه های اجتماعی است.

در اینجا سه ​​مورد کارآمد هستند:

  • برای عضویت لایک کنید، نظر بدهید و به اشتراک بگذارید. کاربران پست شما را لایک می کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارند تا در رقابت شما شرکت کنند.
  • یک دوست را تگ کنید. هرچه مخاطبان شما دوستان بیشتری را تگ کنند، ورودی های بیشتری دریافت می کنند.
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر. کاربران بر اساس موضوعی که شما تعیین کرده اید، پست ایجاد می کنند و کسب و کار شما را برای پیوستن برچسب گذاری می کنند.

به یاد داشته باشید، همیشه به قوانین مسابقه تعیین شده توسط هر پلتفرم رسانه اجتماعی پایبند باشید. از آنجایی که هر پلتفرم قوانین متفاوتی دارد، قبل از صرف زمان برای ساخت رقابت خود، ابتدا آنها را مرور کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

قوانین مسابقه در اینستاگرام و فیسبوک

  • شما مسئول عملیات قانونی مسابقات خود هستید (شرایط واجد شرایط بودن، قوانین رسمی و مقررات مربوط به جوایز).
  • شما نباید از کاربران بخواهید که عکس‌ها را به‌طور نادرست برچسب‌گذاری کنند (مثلاً از کاربران نخواهید که اگر عکس‌ها در آن‌ها ظاهر نمی‌شوند، برچسب‌گذاری کنند).
  • اگر اذعان کنید که اینستاگرام یا فیس بوک از مسابقه شما حمایت مالی نمی کند، کمک خواهد کرد.

برای مشاهده لیست کامل قوانین مسابقه اینستاگرام به اینجا و برای قوانین فیس بوک اینجا بروید.

قوانین رقابت در توییتر

  • کاربران را به ایجاد چندین حساب تشویق نکنید (به عنوان مثال، کاربران ممکن است چندین حساب ایجاد کنند تا چندین ورودی برای مسابقه شما دریافت کنند).
  • از کاربران نخواهید که همان توییت را به طور مکرر پست کنند (از “هرکس بیشتر این پست را بازتوییت می کند برنده می شود” خودداری کنید).
  • از محتوایی که امنیت کاربران را به خطر می اندازد، مانند محتوای حاوی خشونت، سوء استفاده، تروریسم، رفتار نفرت انگیز و محتوای بزرگسالان دوری کنید.
  • از هرزنامه خودداری کنید و اطلاعات خصوصی دیگران را پست نکنید.

وارسی این راهنما برای لیست کامل قوانین مسابقه توییتر.

قوانین رقابت در اسنپ چت

  • از علائم تجاری و آرم های اسنپ چت استفاده نکنید.
  • رفتار غیرقانونی، غیرقانونی یا هرزنامه را تشویق نکنید.

برای قوانین بیشتر در مورد آنچه که باید در مسابقات اسنپ چت انجام دهید و نباید انجام دهید، راهنمای اسنپ چت را بررسی کنید.

7. اینفلوئنسرها و بلاگرهایی که از آنها نقل قول کرده اید را در پیام خود تگ کنید

استفاده از نقل قول از اینفلوئنسرها در وبلاگ خود یک راه عالی برای ایجاد تعامل است. اما در اینجا متوقف نشوید.

اطمینان حاصل کنید که با ذکر اینفلوئنسرهایی که به آنها نقل قول کرده اید در رسانه های اجتماعی اعتبار می دهید:

  • آنها را در شبکه های اجتماعی با پیوندی به محتوای خود تگ کنید.
  • یک گرافیک جذاب ایجاد کنید و تأثیرگذار را در یک پیام اجتماعی تگ کنید.

آنها مطمئنا آن را قدردانی خواهند کرد! به علاوه، این یک راه عالی برای جلب توجه دنبال کنندگان آنها است.

8. دکمه های رسانه های اجتماعی را به خبرنامه های ایمیل خود اضافه کنید

فکر می کنید رسانه های اجتماعی و ایمیل برای کانال های بازاریابی با هم رقابت می کنند؟ دوباره فکر کن

رسانه های اجتماعی و ایمیل دست به دست هم می دهند. افزودن دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی به خبرنامه‌های ایمیلی شما یک راه عالی برای استفاده از آنها با هم است.

این کار به این دلیل کار می کند که خوانندگان صرفاً ایمیل ها را اسکن می کنند و دکمه ها به شیوه ای جذاب و چشم نواز از متن متمایز هستند.

بنابراین، قبل از ارسال آن خبرنامه‌های ایمیل، دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را در زیر اضافه کنید تا خوانندگان بتوانند آنچه را که در پلتفرم‌های مورد علاقه خود انجام می‌دهید بررسی کنند.

9. از هشتگ های مناسب استفاده کنید

درست کردن هشتگ ها می تواند دشوار باشد. اما زمانی که بازاریابان از آنها عاقلانه استفاده می کنند، هشتگ ها می توانند محتوای شما را در مقابل مخاطبان بسیار بیشتری قرار دهند.

به عنوان مثال، هشتگ های اینستاگرام باعث می شوند که پست شما در صفحه آن هشتگ ظاهر شود. این پست ها را با هشتگ #tbt لایک کنید.

اما به یاد داشته باشید، هشتگ ها در همه پلتفرم های اجتماعی به طور یکسان کار نمی کنند. به عنوان مثال، آنها در اینستاگرام مشارکت گسترده ای پیدا می کنند، اما برای پست های فیس بوک کار زیادی نمی کنند.

این راهنما را برای استفاده از تعداد هشتگ در هر پلتفرم اجتماعی دنبال کنید:

  • توییتر: یک به دو
  • فیس بوک: یک تا سه
  • اینستاگرام: پنج تا 30
  • پینترست: دو تا پنج

10. با داستان‌ها و قرقره‌ها جرقه بزنید

آیا باید برای پست استوری یا حلقه در اینستاگرام و فیسبوک وقت بگذارید؟ پاسخ کوتاه بله است.

طولانی تر: قرقره ها فرصت ایجاد تعامل 67٪ بیشتر از ویدیوها را فراهم می کنند.

و با افزایش بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه TikTok، مردم به طور مداوم با این ویدیوهای کوتاه درگیر می شوند.

به علاوه، داستان ها و حلقه ها می توانند سرگرم کننده و الهام بخش باشند. بنابراین حرکت با روندها و ترکیب این فرصت های تعاملی بسیار مهم است.

11. برای ارتباط با کاربران، پازل ها، آزمون ها و معماها را اضافه کنید

این شمایید؟ شما با 100 پروژه برای کار و 200 تکلیف از استاد کالج شبانه خود وحشت زده اید.

اما به جای اینکه فوراً به آنها چکش بزنید، یک مسابقه امتحانی انجام می دهید تا بفهمید چه نوع پنیری هستید. (بله، من هم هستم. شوخی کردم. من 100 پروژه برای کار ندارم.)

واقعیت این است که آزمون ها غیر قابل مقاومت هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید از این تعامل اضافی لذت ببرید، یک مسابقه یا معما سرگرم‌کننده، چالش برانگیز، منحصر به فرد برنامه‌ریزی کنید و آن را در شبکه اجتماعی پست کنید.

12. با اخبار صنعت درگیر شوید

یکی از راه‌های ارتباط با مخاطب این است که نشان دهید به همان چیزهایی که آنها انجام می‌دهند چقدر اهمیت می‌دهید. راز این است که به رویدادهای جاری که مخاطبان شما به آنها اهمیت می دهند، سریع پاسخ دهید.

علاوه بر این، محتوای رهبری فکری می تواند به سئو و ایجاد اعتبار برای برند شما کمک کند.

بنابراین، خواه این اخبار صنعت است که درباره آن نظر دارید یا می‌خواهید بینش‌هایی را که درباره برندتان به آن اطمینان دارید به اشتراک بگذارید، از آن در استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید محتوای وبلاگ‌هایی را که درباره اخبار صنعت ایجاد کرده‌اید به اشتراک بگذارید و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، که می‌تواند به بازگرداندن ترافیک به وب‌سایت شما کمک کند.

افکار نهایی

همانطور که می بینید، بازاریابی رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای ایجاد نتایج است. اما لازم نیست که طاقت فرسا باشد.

با خلاقیت و تلاش، می توانید محتوای جذابی ایجاد کنید که ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد و آگاهی از برند را افزایش دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Daxiao Productions/Shutterstock





منبع