
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404
22 نوع کلمه کلیدی در سئو و بازاریابی دیجیتال (توضیح داده شده)
در این مقاله با انواع کلمات کلیدی آشنا خواهید شد.
بخش اول این راهنما هر نوع را همراه با هدف کلمه کلیدی توضیح می دهد تا بدانید که چگونه از هر نوع برای بازاریابی اینترنتی استفاده می شود.
قسمت دوم این صفحه فهرست را بیشتر به انواع کلمات کلیدی در سئو و بازاریابی دیجیتال تقسیم می کند. به این ترتیب می دانید که برای استراتژی های مختلف بازاریابی آنلاین، مانند بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) روی چه نوع کلمات کلیدی تمرکز کنید.
واقعیت این است که انواع مختلفی از کلمات کلیدی سئو وجود دارد که می توانید محتوای خود را برای آنها بهینه کنید و از آنها در بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات پولی استفاده کنید، و این راهنما به شما نشان می دهد که این تغییرات کدامند تا بدانید تلاش های خود را برای بهبود رتبه وب سایت خود در کجا هماهنگ کنید. ترافیک از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ.
انواع کلمات کلیدی
کلمات کلیدی دم کوتاه
اولین نوع کلمات کلیدی، کلمات کلیدی کوتاه هستند که کلمات و عباراتی هستند که 1 تا 2 کلمه طول دارند. یک کلمه کلیدی دم کوتاه بیشترین حجم جستجو و بیشترین رقابت سئو را دارد. با این حال، آنها همچنین به خوبی برای تبدیل هدف قرار نمی گیرند زیرا هدف جستجو می تواند مبهم باشد.
انواع نمونه کلمات کلیدی کوتاه:
- سگ ها
- غذای گربه
- بهینه سازی موتور جستجو
- رستوران
- زیست شناسی دریایی
کلمات کلیدی دم متوسط
نوع بعدی کلمات کلیدی در سئو، کلمات کلیدی دم متوسط \u200b\u200bهستند که عباراتی با طول 3-4 کلمه هستند. یک کلمه کلیدی متوسط \u200b\u200bدارای حجم جستجوی متوسط \u200b\u200bو رقابت متوسط \u200b\u200bاست. این نوع از کلمات کلیدی سئو نیز بیشتر از کلمات کلیدی کوتاه هدفمند هستند، زیرا هدف جستجوی کاربر آسان تر ایجاد می شود و بنابراین، تبدیل های بالاتری دارد.
انواع نمونه از کلمات کلیدی دم متوسط:
- سگی که می تواند شنا کند
- اندازه های کاسه گربه
- استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
- نکات سئو برای وبلاگ نویسان
- سلاح های دفاع شخصی
کلمات کلیدی دم دراز
کلمات کلیدی دم بلند سومین نوع کلیدواژه بر اساس طول هستند. یک کلمه کلیدی طولانی پنج کلمه یا بیشتر است، دارای کمترین حجم جستجو، کمترین رقابت در سئو و هدف جستجوی کاربر بسیار خاص است، که آنها را به انواع کلمات کلیدی مناسب برای رتبه بندی آسان سئو و ترافیک وب سایت تبدیل می کند.
انواع نمونه کلمات کلیدی دم بلند:
کلمات کلیدی اطلاعاتی
کلمات کلیدی اطلاعاتی اصطلاحات و عباراتی هستند که برای پاسخگویی به هدف کلمه کلیدی برای جستجوهای اطلاعاتی در گوگل، یاهو و بینگ استفاده می شوند. این کلمات کلیدی معمولاً با «چه کسی»، «چه چیزی»، «چه زمانی»، «کجا»، «چرا»، «چگونه»، «می توان»، «انجام داد» و «انجام می دهد» شروع می شوند، اما لزوماً نباید شامل شوند. آن مقدماتی
انواع نمونه کلمات کلیدی اطلاعاتی:
- سئو چیست
- درختان چگونه تولید مثل می کنند
- کالری موجود در آبجو
- تعطیلات فدرال بعدی
- چرا پروازها اینقدر گران است
کلمات کلیدی معاملاتی
کلمات کلیدی تراکنش در بازاریابی دیجیتال برای جذب بازدیدکنندگانی که آماده خرید محصول یا خدمات هستند استفاده می شود. این کلمات کلیدی قوی ترین هدف جستجو برای انجام یک اقدام را دارند و معمولاً به عنوان کلمات کلیدی خریدار شناخته می شوند. این نوع کلمات کلیدی با «بهترین»، «برترین»، «خرید»، «خرید» شروع می شوند یا شامل «فروش»، «خرید»، «نزدیک به من» یا «بررسی» می شوند.
نمونه ای از کلمات کلیدی تراکنشی:
- بهترین شرکت های سئو
- ابزارهای لینک سازی برتر
- خرید آنلاین عینک آفتابی
- فروش جیپ در نزدیکی من
- دوربین دوچشمی برای فروش در دنور
کلمات کلیدی ناوبری
کلمات کلیدی ناوبری عباراتی هستند که افراد زمانی که می دانند چه می خواهند اما دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه آن را آنلاین پیدا کنند در موتورهای جستجو استفاده می کنند. انواع رایج کلمات کلیدی ناوبری در بازاریابی دیجیتال زمانی است که کاربر به دنبال وب سایت، برند یا محصول خاصی برای خرید است. آنها می دانند که وجود دارد، اما برای یافتن وب سایت، مکان، اطلاعات تماس یا صفحه فروش محصول به کمک گوگل، یاهو یا بینگ نیاز دارند.
انواع نمونه کلمات کلیدی ناوبری:
- Google Workspace
- وب سایت SEO Chatter
- صفحه ورود به فیس بوک
- قیمت گذاری Costco
- مرکز نظافت پتکو
کلمات کلیدی ارگانیک
کلمات کلیدی ارگانیک نوعی کلمه کلیدی در سئو هستند که وب سایت شما به طور طبیعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) با استفاده از تکنیک های سئو درون صفحه و خارج از صفحه برای جذب ترافیک رایگان به محتوای شما از گوگل، یاهو و بینگ رتبه بندی می کند. در مورد کلمات کلیدی ارگانیک بیشتر بدانید.
کلمات کلیدی پرداخت به ازای کلیک
کلمات کلیدی Pay-Per-Click (PPC) شکلی از تبلیغات آنلاین هستند که در آن تبلیغ کننده پولی را پرداخت می کند تا تبلیغ خود را برای کلمات یا عبارات خاص در SERP نشان دهد. پیشنهاد یک کلمه کلیدی PPC به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را بالاتر از لیست نتایج جستجوی ارگانیک قرار دهید تا توجه مخاطبان هدف خود را بدون نیاز به استفاده از استراتژی های سئوی ارگانیک برای به دست آوردن موقعیت های برتر برای بازاریابی دیجیتال به خود جلب کنید. درباره کلمات کلیدی برای تبلیغات بیشتر بدانید.
کلمات کلیدی پرطرفدار
کلمات کلیدی پرطرفدار اصطلاحاتی هستند که علاقه کاربران را به طور ناگهانی افزایش می دهند. این ممکن است بر اساس موضوعی که توسط اخبار انتخاب می شود یا برای یک کلمه کلیدی خاص در زمان های خاصی از سال که بیشترین محبوبیت را دارد رخ دهد. این راهنمای مرتبط را در مورد نحوه یافتن کلمات کلیدی متداول سئو ببینید.
انواع نمونه از کلمات کلیدی پرطرفدار:
- استیلرز در مقابل رئیسان
- روز پارک ملی
- محاکمه جانی دپ
- موج گرمای تابستان
- معاملات جمعه سیاه
کلمات کلیدی همیشه سبز
کلمات کلیدی همیشه سبز کلمات کلیدی هستند که همچنان مرتبط و تازه در موتورهای جستجو باقی می مانند. محتوای بازاریابی دیجیتال که برای کلمات کلیدی همیشه سبز بهینه شده است در دراز مدت مفید است زیرا علاقه کاربر همچنان بالاست و به طور مداوم ترافیک جستجوی ارگانیک و پولی را جذب می کند.
انواع نمونه کلمات کلیدی همیشه سبز:
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک چیست
- نحوه کسب درآمد از وب سایت
- نکات PPC برای مبتدیان
- نحوه انتخاب مخزن ماهی
- بهترین تشک های دوقلو
کلمات کلیدی سئوی معنایی
کلمات کلیدی سئوی معنایی اصطلاحاتی هستند که از نظر مفهومی با یک کلمه یا عبارت دیگر مرتبط هستند. کلمات کلیدی مرتبط معنایی شامل موضوعات و نهادهایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای خارج از خزیدن کلمات کلیدی منطبق بر صفحه را برای سئو بهتر درک کنند.
انواع نمونه از کلمات کلیدی معنایی برای عبارت "تهویه مطبوع قابل حمل" عبارتند از "ترموستات"، "کمپرسور"، "واحدهای حرارتی بریتانیا یا BTU"، "ظرفیت خنک کننده"، "دما"، "رطوبت" و غیره. محتوایی که بر اساس آن تخصص در این موضوع را نشان می دهد، شامل آن دسته از کلمات کلیدی مرتبط معنایی می شود که اغلب می توانند به آن صفحه در رتبه بندی بالا در گوگل برای کلمه کلیدی هدف اصلی خود کمک کنند.
تمرکز کلمات کلیدی
کلمات کلیدی فوکوس عباراتی هستند که می خواهید یک صفحه وب بیشترین رتبه را در موتورهای جستجو با استفاده از SEO داشته باشد. بسیاری از ابزارهای بهینه سازی کلمات کلیدی مانند Yoast، RankMath و AIOSEO به شما امکان می دهند یک کلمه کلیدی متمرکز برای محتوای خود اضافه کنید تا بتوانید هنگام نوشتن مقاله مطمئن شوید که عناصر سئوی صفحه را به درستی بهینه می کنید.
کلمات کلیدی عمومی
کلمات کلیدی عمومی کلماتی هستند که دارای طیف وسیعی از معانی هستند. یک کلمه کلیدی عمومی اغلب به عنوان یک کلمه کلیدی کوتاه نامیده می شود زیرا طول آنها 1-2 کلمه است و به طور خاص برای کاربر تعریف نشده است. این صفحه مرتبط را در مورد کلمات کلیدی عمومی ببینید.
انواع نمونه کلمات کلیدی عمومی:
- میز
- چهارپایه بار
- ماشین اصلاح سگ
- اندازه های آپارتمان
- مکزیک
کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی
کلمات کلیدی با هدف Ge0 بر یک مکان خاص تمرکز می کنند. این نوع کلمات کلیدی برای نتایج جستجوی بومی سازی شده برای جذب بازدیدکنندگان به یک کسب و کار محلی یا ویترین فروشگاه استفاده می شود. در اینجا می توانید درباره بهینه سازی موتور جستجوی محلی بیشتر بدانید.
انواع نمونه کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی:
- هتل های وگاس آخر
- استخرها در وینزویل
- آموزش رانندگی فرانسه
- رستوران های چینی تورنتو
- مرکز خدمات تسلا دیتون
تطابق دقیق کلمات کلیدی
کلمه کلیدی تطبیق دقیق عبارت یا عبارتی است که در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می شود که دقیقاً با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد. کلمات کلیدی تطبیق دقیق آن عبارت ها را محدود می کنند که آگهی PPC برای کدام عبارت جستجو در موتور جستجو نمایش داده می شود، بنابراین برای هر نوع جستجو دیگری نمایش داده نمی شود. هدفمندترین نوع کلمه کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.
کلمات کلیدی مطابق با عبارت
کلمه کلیدی تطبیق عبارت عبارت یا عبارتی است که در تبلیغات PPC استفاده می شود که شامل کلمه کلیدی تطابق دقیق به همراه سایر کلمات در عبارت جستجو می شود. به عنوان مثال، یک تبلیغ PPC که عبارت "بهترین شرکت سئو" را هدف قرار می دهد ممکن است برای جستجوهایی مانند "شرکت برتر SEO برای مشاغل کوچک"، "بهترین ارائه دهندگان شرکت سئو چیست" و "بهترین بررسی های شرکت SEO" ظاهر شود.
کلمات کلیدی مطابقت جزئی
کلمه کلیدی تطبیق جزئی عبارتی است که با برخی (یا بخشی) از کلمه کلیدی که تبلیغات PPC را برای آن بهینه می کنید، مطابقت دارد، اما نه با تمام آن. برای مثال، تبلیغی که عبارت «نرم افزار ساخت لینک سئو» را هدف قرار می دهد ممکن است برای عبارت های جستجو مانند «نرم افزار ساخت لینک»، «ابزار سئو برای ایجاد لینک» و «بیلد لینک» ظاهر شود.
کلمات کلیدی مطابقت گسترده
کلمه کلیدی تطبیق گسترده کلمه یا عبارتی در تبلیغات PPC است که به تبلیغ شما اجازه می دهد زمانی که کاربر کلمه کلیدی دقیق، انواع مختلف آن و سایر موضوعات مرتبط را جستجو می کند، نمایش داده شود. انواع کلمات کلیدی تطابق گسترده به این معناست که کمپین های PPC شما می توانند برای بیشترین درخواست های جستجو ظاهر شوند، صرف نظر از اینکه یک تبلیغ حاوی کلمه کلیدی خاصی است یا خیر.
کلمات کلیدی منفی
کلیدواژه های منفی کلمات و عباراتی هستند که در کمپین های پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده می شوند که به شما امکان می دهند عبارات جستجوی خاصی را از تبلیغات Google خود حذف کنید تا به تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شما کمک کند فقط برای عبارت های جستجویی که برای مشتریان شما مهم است ظاهر شوند.
کلمات کلیدی مارک دار
کلمات کلیدی برند عباراتی هستند که با نام تجاری، محصولات و خدمات مرتبط هستند. یک کلمه کلیدی مارک دار شامل هر درخواست جستجویی است که شامل نام یک شرکت، کسب و کار یا نام تجاری به همراه محصول یا خدماتی است که کاربر در تلاش برای یافتن آن است. یک استراتژی محبوب سئو این است که صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی مارک خود رتبه بندی کنید و همچنین برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ پرداخت کنید تا تمام نقاط رتبه بندی برتر در SERP ها را به خود اختصاص دهید. این مقاله مرتبط با کلمات کلیدی مارک دار را ببینید.
انواع نمونه کلمات کلیدی مارک دار:
- سئو چتر
- خروجی مربی
- گوگل پیکسل
- ثبت نام Hellofresh
- نیویورک تایمز
کلمات کلیدی URL برهنه
کلمات کلیدی URL برهنه انواعی از کلمات کلیدی مورد استفاده در ساخت لینک هستند که در آن هایپرلینک از آدرس URL برای صفحه وب مورد نظر به عنوان متن لنگر استفاده می کند. یک بهینه سازی نسبت متن لنگر خوب برای سئو شامل درصد مشخصی از URL های غیرمجاز در بک لینک های شما می شود، زیرا برای الگوریتم رتبه بندی طبیعی تر به نظر می رسد.
انواع نمونه از کلمات کلیدی URL برهنه:
- https://domain.com/page-title/
- https://domain.com/example-folder/page-title.html
کلمات کلیدی عنوان صفحه
کلمات کلیدی عنوان صفحه، کلمات کلیدی هستند که از عنوان صفحه وب هدف در انکر تکست برای لینک های داخلی یا بک لینک استفاده می کنند. لینک شامل عنوان دقیق صفحه هدف است. نه بیشتر و نه کمتر.
انواع نمونه کلمات کلیدی عنوان صفحه:
انواع کلمات کلیدی در سئو
11 نوع کلمه کلیدی در سئو وجود دارد که برای بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه و خارج از صفحه استفاده می شود که عبارتند از:
- کلمات کلیدی دم کوتاه
- کلمات کلیدی دم متوسط
- کلمات کلیدی دم دراز
- کلمات کلیدی ارگانیک
- کلمات کلیدی با هدف جغرافیایی
- کلمات کلیدی سئوی معنایی
- تمرکز کلمات کلیدی
- کلمات کلیدی عمومی
- کلمات کلیدی مارک دار
- کلمات کلیدی URL برهنه
- کلمات کلیدی عنوان صفحه
این انواع مختلف کلمات کلیدی SEO را می توان در یک صفحه وب گنجاند تا ارتباط موضوعی محتوا را بهبود بخشد و در متن لنگر برای بک لینک ها برای افزایش اعتبار دامنه و اعتبار صفحه برای URL لینک شده استفاده شود.
انواع کلمات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ
12 نوع کلمه کلیدی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد که برای کمپین های جستجوی ارگانیک و پولی استفاده می شود که عبارتند از:
- کلمات کلیدی اطلاعاتی
- کلمات کلیدی معاملاتی
- کلمات کلیدی ناوبری
- کلمات کلیدی پرداخت به ازای کلیک
- کلمات کلیدی پرطرفدار
- کلمات کلیدی همیشه سبز
- تطابق دقیق کلمات کلیدی
- کلمات کلیدی مطابق با عبارت
- کلمات کلیدی مطابقت جزئی
- کلمات کلیدی مطابقت گسترده
- کلمات کلیدی منفی
- کلمات کلیدی مارک دار
این انواع مختلف کلمات کلیدی دیجیتال مارکتینگ می تواند به هدایت بازاریابی محتوا و استراتژی های تبلیغات پولی شما کمک کند. با تمرکز بر یک نوع خاص یا مجموعه ای از کلمات کلیدی، می توانید مخاطبان هدف خود را در قسمت خاصی از قیف فروش جذب کنید: بالا، وسط یا پایین.
انواع کلمات کلیدی خلاصه
امیدوارم از یادگیری این نوع کلمات کلیدی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، انواع کلمات کلیدی در سئو بر روی عبارات و عباراتی تمرکز دارند که برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه و خارج از صفحه برای محتوا استفاده می شوند. و انواع مختلف کلمات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ برای هدایت استراتژی های کلی پشت محتوا و کمپین های جستجوی پولی شما طراحی شده اند.
من خالق SEO Chatter هستم. من از سال 2005 مجذوب سئو شده ام و بیشتر ساعات بیداری خود را صرف مصرف محتوای سئو از متخصصان برتر در این زمینه کرده ام. هدف من این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بهینه سازی موتور جستجو را به اشتراک بگذارم تا بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.
منبع