3 راه برای باز کردن قفل کلمه کلیدی طلا


تحقیقات کلمات کلیدی اغلب به عنوان سنگ اصلی سئو در نظر گرفته می شود و پایه و اساس بسیاری از استراتژی های سئو را فراهم می کند. پس از همه اینها، اگر نمی دانید مردم به دنبال چه چیزی هستند و سایت شما دارای چه صفحات نتایجی است، چگونه می توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید؟

چه در زمینه سئو تازه کار باشید و چه سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهید، به احتمال زیاد به طور منظم تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می‌دهید.

بنابراین سوال این است که از چه راه هایی می توانید روند خود را بهتر کنید؟

صرف نظر از جایی که در مسیر سئوی خود هستید، مایلیم شرط بندی کنیم که نکته جدیدی را در اینجا پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند بازی خود را افزایش دهید یا یک مرحله غیر ضروری را در گردش کار خود حذف کنید.

در زیر سه راه برای افزودن کارایی و اثربخشی به تحقیقات کلمات کلیدی امروزی و کشف فرصت‌های طلایی آورده شده است.

1. به دنبال کیفیت باشید، نه کمیت.

از اینجا شروع کنید:

  1. رقبای SERP خود را شناسایی کنید.
  2. همپوشانی کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید.
  3. کلمات کلیدی را در فاصله قابل توجه تعیین کنید.

این وسوسه انگیز است که تمام کلمات کلیدی را که تا به حال وجود داشته اند در یک صفحه گسترده بکشید و از آنجا بروید. اما زمانی که زمان محدود است و به نتایج اولیه نیاز است، باید هوشمندتر کار کنید. خوشبختانه ابزارهایی برای کمک به شما در این تلاش اختراع شده است.

بنابراین، منظور ما از کیفیت چیست؟

در حالی که کیفیت منوط به اهداف کسب و کار شما است، به طور کلی، شما به دنبال این هستید که چگونه می توانید در نتایج جستجو در مقایسه با رقبای واقعی کسب و کار خود یا هرکسی که در حال حاضر در صفحه اول برای کلمات کلیدی و موضوعاتی که شما رتبه بندی می کند، بیشتر قابل مشاهده باشید. راه حلی برای بنابراین، می توانید از آنجا شروع کنید.

قبل از هر گونه فرضی، درک کنید که رقبای واقعی SERP شما چه کسانی هستند (آن بازیکنان غیرمنتظره ای که در نتایج کلمات کلیدی هدف شما ظاهر می شوند). آنها را بر اساس درصد کلمات کلیدی که به اشتراک می گذارید و/یا با آنها همپوشانی دارند، ارزیابی کنید. در Moz، ما یک معیار سریع و آسان برای این کار ارائه می‌دهیم – رتبه‌بندی پشته‌ها را بر اساس امتیاز Rivalry امتحان کنید.

3 راه برای باز کردن قفل کلمه کلیدی طلااسکرین شات از Moz.com، اکتبر ۲۰۲۲

سپس، آن رقبای برتر را در ابزار شکاف کلمات کلیدی مقایسه کنید تا کلمات کلیدی را که در فاصله قابل توجهی از صفحه 1 قرار دارید، شناسایی کنید.

3 راه برای باز کردن قفل کلمه کلیدی طلااسکرین شات از Moz.com، اکتبر ۲۰۲۲

2. فرآیند گروه بندی خود را خودکار کنید.

فهرستی از کلیدواژه‌های مرتبط شروعی عالی است، اما می‌توانید با فهرستی طولانی از عبارات بسیار مشابه که به طور طبیعی با هم همپوشانی دارند، به پایان برسانید. برای هدایت سئو و استراتژی محتوا، گروه بندی کلمات کلیدی مشابه با هم مهم است تا بفهمید چه تعداد از محتوا برای ایجاد یا بهبود نیاز دارید.

  1. کلمه کلیدی seed خود را شناسایی کنید.
  2. فیلتر بر اساس نوع منبع
  3. کلمات کلیدی مشابه را گروه بندی کنید.

فرآیند گروه بندی کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را شناسایی کنید که ممکن است هدف مشابهی داشته باشند.

برای مثال، فردی که «دستور پخت پای سیب» را جستجو می‌کند، ممکن است همان هدف جستجویی را داشته باشد که «چگونه پای سیب درست کنیم». با گروه بندی این کلمات کلیدی با هم، ممکن است بتوانید فرصت هایی را برای هدف قرار دادن چندین کلمه کلیدی به طور همزمان شناسایی کنید.

بسته به اینکه با چند کلمه کلیدی کار می کنید، گروه بندی کلمات کلیدی به صورت دستی می تواند کار سختی باشد. اگر ابزاری وجود دارد که فرآیندی را که در حال حاضر به تنهایی در اکسل انجام می دهید ساده می کند، از آن استفاده کنید! به هر حال دلیلی وجود دارد که نرم افزار سئو وجود دارد. هر چه زمان بیشتری بتوانید کار دستی را کاهش دهید، مشتریان بیشتری را می توانید پشتیبانی کنید و زمان بیشتری را می توانید برای سایر وظایف سئو اختصاص دهید.

به‌جای بررسی فهرست مبهم کلمات کلیدی خود برای تشکیل گروه‌هایی از کلمات کلیدی مشابه، از ابزار گروه‌بندی کلمات کلیدی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا در مورد انواع کلمات کلیدی و عباراتی که به تیم محتوای شما کمک می‌کند تا حد امکان را رعایت نکنید.

Moz’s Keyword Explorer این مرحله را با قابلیت فیلتر کردن پیشنهادات کلیدواژه آسان می کند. پس از وارد کردن کلمه کلیدی اولیه خود برای بازگرداندن پیشنهادات، از لیستی از انواع پیشنهادات، از جمله کلمات کلیدی که «سوال هستند» فیلتر کنید. سپس می توانید با درجات مختلفی از شباهت واژگانی و دامنه حجمی گروه بندی کنید تا واقعاً آن را برجسته کنید.

3 راه برای باز کردن قفل کلمه کلیدی طلااسکرین شات از Moz.com، اکتبر ۲۰۲۲





منبع