4 دلیل روی کاهش صدا و چه باید کرد کلیک کنید


شما متوجه کاهش حجم جستجو شده اید. آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ آره. ممکن است فرصت های تجاری بالقوه را از دست بدهید.

هر کلیکی که کسب و کار شما از دست می دهد به این معنی است که رقیب شما مشتریان را از شما دور می کند.

با توجه به اینکه تقریباً تنها 3٪ از بازدیدکنندگان وب سایت تبدیل می شوند، گرفتن این کلیک ها برای رساندن آنها به سایت شما در وهله اول بسیار مهم تر است.

بنابراین، وقتی حجم کلیک به طور غیرمنتظره ای کاهش می یابد، چه کار می کنید؟ چگونه علت را پیدا می کنید و وضعیت را اصلاح می کنید؟

پاسخ کوتاه؟ شما باید عمیق تر کاوش کنید.

چه در Google Ads تازه کار باشید و چه صدها حساب کاربری مانند من را به مدت 10 سال تجزیه و تحلیل کرده اید، باید یاد بگیرید که زیر سطح سطح عملکرد کمپین را تجزیه و تحلیل کنید.

در این پست، ما نه تنها اصول اولیه نرخ کلیک (CTR) و معنای آن را بررسی می‌کنیم، بلکه برخی از حوزه‌های کلیدی را که باید در عملکردی که کاهش حجم کلیک شما را مشخص می‌کند، بررسی کنیم.

CTR چیست؟

یکی از تعاریف متریک که طی سال‌ها در گوگل ادز تغییر نکرده است، CTR است.

CTR یک فرمول نسبتا ساده است: تعداد کلیک هایی که تبلیغ شما دریافت می کند تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده می شود: کلیک ها ÷ impressions.

در حالی که CTR یک محاسبه ساده است، این یکی از معیارهای حیاتی برای کمک به تجزیه و تحلیل عملکرد است.

اگر فکر می‌کنید که CTR فقط می‌تواند برای اندازه‌گیری کپی تبلیغات قانع‌کننده استفاده شود، دوباره فکر کنید.

بنابراین، هدف از CTR چیست؟ برخی از کاربردهای استفاده از CTR عبارتند از:

  • اندازه گیری ارتباط و کیفیت تبلیغات.
  • شناسایی رقابت پذیری کلمات کلیدی و تبلیغات.
  • تجزیه و تحلیل شکاف بین بودجه کمپین و پیشنهادات کلمه کلیدی.

هنگامی که CTR شما دچار مشکل است، این تاثیر مستقیمی بر حجم کلیک دارد.

اکنون که CTR تعریف شده است و ما موارد استفاده برای متریک داریم، احتمالاً از خود می‌پرسید که “CTR خوب چیست؟”

یک مطالعه اخیر از Instapage اشاره کرد که میانگین CTR برای جستجو در تمام صنایع 5.06٪ است.

یک مطالعه اخیر از Instapage در مورد میانگین CTR برای تبلیغات گوگل.تصویر از Instapage.com، آگوست 2022

اگر میانگین CTR شما به میانگین های صنعتی نمی رسد، نگران نباشید! این نکات جامع را دنبال کنید تا به شما کمک کند تا CTR خود را دریافت کنید و روی حجم کلیک کنید تا به همان میزان باشد.

چرا حجم کلیک من کاهش می یابد؟

آیا نمی توانید افت ناگهانی عملکرد کلیک را توضیح دهید؟ در اینجا برخی از دلایل رایج برای کمک به شناسایی علت وجود دارد.

1. آیا اخیراً امتیاز کیفیت شما کاهش یافته است؟

در حالی که معیار امتیاز کیفی نباید به عنوان “پایان همه چیز” در نظر گرفته شود، این معیار اغلب نادیده گرفته می شود ممکن است دلیل اصلی کاهش حجم کلیک باشد.

امتیاز کیفیت این مؤلفه‌های کلیدی تبلیغ شما را اندازه‌گیری می‌کند:

  • CTR مورد انتظار
  • ارتباط آگهی
  • ارتباط صفحه فرود

Google Ads نمای نسبتاً دقیقی از هر یک از این مناطق به شما نشان می دهد، بنابراین نمی توانید حدس بزنید که باید روی بهینه سازی چه چیزی تمرکز کنید.

4 دلیل برای کاهش صدا کلیک کنید &  چه باید کردنماگرفت از گزارش Google Ads، آگوست 2022

امتیاز کیفیت مهم است زیرا مستقیماً بر تعداد دفعاتی که تبلیغات شما واجد شرایط نمایش هستند تأثیر می گذارد. نه تنها این، بلکه بر میزان پرداختی به ازای هر کلیک نیز تأثیر می گذارد.

راه حل: امتیاز کیفیت را بر اساس «نمره‌هایی» که گوگل برای کلمات کلیدی به شما می‌دهد، بهینه کنید.

اجرای برخی از این اصلاحات ممکن است آسان‌تر باشد (مانند نسخه تبلیغاتی جدید)، اما اگر نیاز به بهینه‌سازی صفحه فرود خود دارید، ممکن است زمان و منابع دیگری را ببرد.

یک راهنمای کامل برای بهینه‌سازی امتیاز کیفیت را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

2. برداشت کم

اگر CTR شما ثابت مانده است، اما شاهد کاهش حجم کلیک هستید، مشکل اصلی این است: کاهش نمایش.

عوامل متعددی می تواند برای کاهش ناگهانی برداشت ها وجود داشته باشد، اما در اینجا رایج ترین آنها وجود دارد:

فصلی بودن

اگر یک محصول فصلی دارید، طبیعتاً تقاضای شما کاهش و اوج خواهد بود.

اگر جستجوها برای صنعت خاص شما کاهش یابد، برداشت کلمات کلیدی شما نیز کاهش خواهد یافت.

استراتژی مناقصه به روز شده

اگر اخیراً استراتژی مناقصه خود را تغییر داده‌اید، ممکن است بین بودجه روزانه شما با هدف ROAS/CPA/CPC هدفتان ناهماهنگی وجود داشته باشد.

هر گونه شکاف قابل توجه در انتظارات در اینجا می تواند باعث کاهش شدید برداشت ها شود.

به عنوان مثال، اگر قیمت پیشنهادی خود را روی یک هدف CPA 50 دلاری برای کلمات کلیدی رقابتی تنظیم کنید، اما معمولاً CPA 150 دلاری را مشاهده می کنید، این امر باعث نوسانات تقریباً فوری در نمایش ها می شود.

روشی که استراتژی‌های CPA و ROAS کار می‌کنند این است که برداشت‌ها را برای کاربرانی که احتمالاً به هدف شما تبدیل نمی‌شوند، کاهش می‌دهد.

کلمات کلیدی جدید منفی

مانند بسیاری از تبلیغ کنندگان، شما مجبور شده اید کلمات کلیدی منفی خود را سخت تر کنید. این به دلیل کاهش محدودیت‌های گوگل در مورد انواع تطابق کلمات کلیدی است.

با این حال، ممکن است تصادفاً کلمات کلیدی منفی را خیلی محدود کرده باشید. این می تواند منجر به برداشت های از دست رفته به دلیل متناقض منفی شود.

بنابراین، برای مبارزه با برداشت های کم چه کاری می توانید انجام دهید؟

راه حل: جدا از هر گونه مسائل فصلی، استراتژی های پیشنهادی فعلی خود را مرور کنید و مطمئن شوید که اهداف با اهداف عملکرد شما همسو (و واقع بینانه) هستند.

به‌علاوه، فهرست‌های کلیدواژه منفی خود را بررسی کنید تا هرگونه تضادی را که مانع از نمایش آگهی شما می‌شود، شناسایی کنید.

3. تبلیغات جدید

بنابراین شما یک نسخه تبلیغاتی جدید براق نوشته اید و آنها را در سراسر صفحه اجرا کرده اید. شما هیجان زده هستید که می بینید نسخه تبلیغاتی بهبود یافته شما عملکرد بهتری از تبلیغات قبلی شما دارد.

اما، متوجه شده اید که برعکس این اتفاق می افتد و حجم کلیک شما به شدت کاهش می یابد.

چه چیزی می دهد؟

اساساً، هر زمان که کمپین‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنید، و به‌ویژه نسخه‌های تبلیغاتی، کمپین خود را به حالت یادگیری بازمی‌گردانید. در طول این مدت، ممکن است انتظار داشته باشید که شاهد نوسانات در عملکرد باشید. ممکن است شاهد کاهش CTR باشید در حالی که الگوریتم Google یاد می‌گیرد چه چیزی در بین کاربران بهترین طنین انداز است.

بدیهی است که این برای هیچ تبلیغ کننده ای ایده آل نیست. شما زمان صرف کرده اید تا یک نسخه جدید را کامل کنید و عملکرد بدتر آن را مشاهده می کنید. بنابراین، چه چیزی می توانیم از این سناریو یاد بگیریم؟

راه حل: A/B تبلیغات جدید خود را قبل از توقف تمام تبلیغات “قدیمی” آزمایش کنید. این می‌تواند به کاهش نوسانات عملکرد اجتناب‌ناپذیر در توقف تمام تبلیغات قدیمی و جایگزینی آنها با تبلیغات جدید کمک کند.

اگر مطمئن نیستید که تست A/B را از کجا شروع کنید، این راهنمای مفید را در اینجا بیابید.

4. رقبای شما از شما پیشی می گیرند

رقابت چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید. آنها ممکن است بودجه بزرگتر یا نسخه تبلیغاتی جالب تری نسبت به شما داشته باشند. همه این موارد از کنترل شما خارج است.

آنچه شما می توانید کنترل کنید این است که چگونه به رقابت پاسخ می دهید.

بگویید حداکثر CPC شما برای یک کلمه کلیدی روی 5 دلار تنظیم شده است، اما متوجه می شوید که یک رقیب به طور مداوم بالاتر از شما نشان می دهد. این به احتمال زیاد به این معنی است که رقیب از شما پیشی گرفته است.

راه حل: اگر ظرفیت بودجه دارید، یک راه حل ساده این است که در استراتژی مناقصه خود تهاجمی تر باشید. این می‌تواند به افزایش تعداد کلیک‌ها و نمایش‌ها کمک کند.

درباره نحوه استفاده مؤثر از مناقصه هوشمند در اینجا بیشتر بخوانید.

مثال دیگر این است که اگر یک رقیب نسخه تبلیغاتی بهتری از شما داشته باشد. بگویید که در حال فروش یک محصول مشابه هستید، اما یک رقیب تبلیغی دارد در حالی که شما این کار را ندارید. به نظر شما کدام تبلیغ احتمالاً کلیک بیشتری خواهد داشت؟

به احتمال زیاد، تبلیغات تبلیغاتی.

راه حل: اگر تبلیغاتی ندارید/نمی‌توانید تبلیغ کنید، نسخه تبلیغاتی خود را بررسی کنید تا مشخص کنید چگونه می‌توانید از رقبا متمایز شوید.

مطمئن شوید که از همه پسوندهای تبلیغاتی مرتبط برای کمک به افزایش رتبه آگهی و املاک و مستغلات در صفحه استفاده می‌کنید. به طور مداوم ابزار پیش نمایش تبلیغات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تبلیغ شما همچنان جذاب ترین در صفحه است.

غذای آماده

اگر به طور ناگهانی کاهش حجم کلیک را تجربه کردید، یک قدم به عقب برگردید و قبل از وحشت، یک برنامه بازی تنظیم کنید.

معمولاً پاسخ به این مشکل در زیر سطح مدفون است.

اگر برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها وقت بگذارید، احتمالاً دلایل اصلی توقف عملکرد کمپین را خواهید یافت.

با استفاده از این نکات، می توانید برنامه بازی خود را برای بهبود عملکرد تبلیغات گوگل فورا ایجاد کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Krakenimages.com/Shutterstock





منبع