5 مثال که آن را درست می کند


تخمین زده می شود که کاربران رسانه های اجتماعی به طور متوسط ​​تقریباً دو ساعت و نیم در روز را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند.

بنابراین، به لطف تاکتیک‌هایی مانند جک خبری، تبدیل شدن به ذهن کاربران برای برندها هرگز آسان‌تر نبوده است.

در بسیاری از موارد، برندها برای قرار دادن خود در وسط گفتگو و نشان دادن قدرت رسانه ای خود، از جک خبری استفاده کرده اند.

با این حال، پیوستن برند خود به یک داستان ویروسی و ناشنوا بودن در مورد مسائل خاص می‌تواند شما را مستقیماً در میان طوفان توییتی از انتقاد قرار دهد.

بنابراین، برندها چگونه باید به داستان های خبری ویروسی نزدیک شوند، و آیا ارزش آن را دارد که اخبار را جک کنید؟

ایجاد یک استراتژی موفقیت آمیز اخبار جک می تواند مزایای قابل توجهی برای هر برندی به همراه داشته باشد. اما همه چیز به اعدام ختم می شود.

Newsjacking چیست؟

جک خبری یک استراتژی رسانه ای رایج است که در آن یک برند با استفاده از یک خبر ویروسی خود را به بازار عرضه می کند.

به عنوان مثال، اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی اغلب از جک خبری برای ارائه دیدگاه های منحصر به فرد خود و ایجاد مخاطبان خود استفاده می کنند.

با این حال، این استراتژی اغلب توسط برندهای بزرگ اتخاذ می شود تا به آنها کمک کند روند و دامنه برند خود را گسترش دهند. در موارد نادری، برند می‌تواند برای خوب یا بد به مرکز خبر تبدیل شود.

با این وجود، جابجایی خبری در درجه اول مربوط به پیوستن برند خود به یک داستان موجود است، نه اینکه خود را به داستان تبدیل کنید.

مزیت جابجایی خبری این است که به تلاش بسیار کمی و فقط کمی خلاقیت نیاز دارد تا برند خود را در کوتاه ترین زمان به ترند تبدیل کنید.

راه های مختلفی برای به دست آوردن خبر با استفاده از استراتژی های بازاریابی سنتی وجود دارد، از جمله:

  • تبلیغات.
  • کمپین های رسانه های اجتماعی
  • نوشتن مقالات وبلاگ
  • همکاری با برندهای دیگر.
  • حمایت های مالی
  • میزبانی رویدادها
  • جذب سرمایه.

مهمتر از همه، جفت خبری تاکتیکی است که برای هر کسی که یک برند شخصی یا حرفه ای دارد در دسترس است، بنابراین هر کسی می تواند آن را امتحان کند.

در حالی که جابجایی اخبار با تلاش بسیار کم مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهد، این تاکتیک دارای مزایا و معایبی است که هر برندی باید در نظر بگیرد.

مزایا و معایب اخبار جک

همانطور که ضرب المثل می گوید: “همه تبلیغات، تبلیغات خوب است.”

این تا حد زیادی در عصر رسانه‌های اجتماعی صادق است، اگرچه برندها نسبت به کارشناسان سیاسی و کاربر معمولی توییتر شما نسبت به تندخویی یا مرتبط بودن، طناب محکم‌تری را طی می‌کنند.

به همین دلیل، جک خبری مزایا و معایب زیادی دارد.

طرفداران

  • با کمی تلاش از یک خبر استفاده کنید.
  • به طور گسترده دامنه برند خود را گسترش دهید و آن را به جریان اصلی ببرید.
  • تعامل گسترده در رسانه های اجتماعی را پرورش دهید.
  • افزایش وفاداری به برند (اگر به درستی انجام شود).
  • ارزش های برند خود را در زمان واقعی نشان دهید.

منفی

  • به طور بالقوه به اعتبار برند شما آسیب می رساند.
  • یک داستان را به اشتباه بیاندازید و از مزایای آن استفاده نکنید.
  • توسل به مخاطب اشتباه

بنابراین، برای بهره‌مندی از مزایای کامل اخبار جک، باید بدانید چگونه به یک داستان نزدیک شوید و چه داستانی را انتخاب کنید.

چگونه از اخبار فوری استفاده کنیم

داستان های پرطرفدار مربوط به خود را پیدا کنید

اول و مهمتر از همه، شما باید اخبار فوری مناسب را برای جک خبری پیدا کنید.

برندهای کوچکتر می توانند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Trends از تحقیق در مورد موضوعات پرطرفدار در جایگاه خود بهره ببرند تا موضوعات پرطرفدار مرتبط را پیدا کنند.

خبر فوری مناسب را پیدا کنیداسکرین شات از Google Trends، ژانویه 2023

همانطور که می بینید، علاقه به کریپتو، به طور کلی، در حال کاهش است، اما موضوعات فرعی زیادی وجود دارد که در حال ترند هستند، که هر برندی می تواند از آنها سرمایه گذاری کند.

رتبه بندی SE یک نقشه ذهنی ارائه می دهداسکرین شات از Google Trends، ژانویه 2023

پلتفرم‌هایی مانند Semrush و SE Ranking نیز ابزارهایی را ارائه می‌کنند که به ما امکان می‌دهند موضوعات فرعی پرطرفدار را در هر جایگاه خاص بررسی کنیم. برای مثال، رتبه‌بندی SE یک نقشه ذهنی و خوشه‌ها برای هر موضوع پرطرفدار ارائه می‌کند.

با جستجوی هشتگ های پرطرفدار، موضوعات پرطرفدار را پیدا کنید اسکرین شات از Semrush، ژانویه 2023

برای صنایع کوچک‌تر، توصیه می‌کنم حتی درباره داستان‌هایی بنویسید که در آینده روند رو به رشدی خواهند داشت و می‌توانید از آنها جلوتر بگیرید.

به عنوان مثال، فناوری‌های جدید، مانند ChatGPT و AI، فرصت‌هایی را برای برندهای سئو فراهم می‌کنند تا در جستجوی کلمات کلیدی رتبه بالایی کسب کنند، زیرا در نهایت در طول زمان افزایش می‌یابند.

علاوه بر این، می‌توانید موضوعات پرطرفدار را با جستجوی هشتگ‌های پرطرفدار در توییتر، پست‌های داغ در انجمن‌های Reddit، و با نظارت بر آنچه افراد در فیس‌بوک و اینستاگرام پست می‌کنند، پیدا کنید.

ارائه یک برند منحصر به فرد

در مرحله بعد، باید دیدگاه منحصر به فردی ارائه دهید که به جدا کردن برند شما از رقبا کمک می کند.

برای مثال، بسیاری از برندها در طول همه‌گیری، مانند اوبر و بوش، با موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی مارک‌دار ایجاد کردند که منحصربه‌فرد و با سلیقه بودند و وفاداری بیشتری را با مشتریان خود تثبیت کردند.

کمپین های خود را به برند خود و مشتریان آن مرتبط کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت خودروسازی هستید، ایجاد کمپین های تبلیغاتی در مورد نیاز به خودروهای برقی بیشتر یا حتی سرگرم کردن با ایلان ماسک ممکن است مرتبط باشد.

با این حال، اظهار نظر در مورد اخبار دیگر که به خودرو یا حمل و نقل مربوط نمی شود، غیر معتبر به نظر می رسد.

برای مخاطبان خود تجدید نظر کنید

همچنین باید در نظر داشته باشیم که می خواهیم برند ما برای چه نوع مخاطبی بازاریابی کند. استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار می تواند به شما در ایجاد تبلیغات خلاقانه کمک کند که نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند.

علاوه بر این، پرورش پیام خود برای مخاطبان باعث می شود که شما معتبرتر به نظر برسید.

در نهایت، بازاریابی برای مخاطبان به کمپین شما در کانال های مناسب کمک می کند.

به عنوان مثال، برندهای حرفه‌ای در فضای آکادمیک از نوشتن داستان‌های پرطرفدار در پلتفرم‌هایی مانند لینکدین و توییتر، برخلاف فیس‌بوک یا اینستاگرام، بهره‌مند می‌شوند.

استاد زمان بندی

یکی دیگر از ملاحظات کلیدی در مورد جک خبری زمان بندی است. اگر برند شما قادر به ایجاد چیزی سریع نیست، ممکن است نامربوط شوید.

البته، توصیه می‌کنم قبل از تلاش برای ایجاد یک کمپین بازاریابی از یک خبر، به درستی تحقیق کنید تا مطمئن باشید.

در بسیاری از موارد، برای اقدام سریع و موثر بر روی یک خبر به منابع زیادی نیاز است که ممکن است برای بسیاری از برندها واقع بینانه نباشد.

ایجاد کشش با تبلیغات

هنگامی که کمپین تبلیغاتی خود را مدل کردید، باید نام تجاری خود را تبلیغ کنید تا به بیشترین حد ممکن دست پیدا کنید.

افزودن هشتگ به داستان های ویروسی به برند شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

به‌علاوه، اشتراک‌گذاری خلاقیت‌های تبلیغاتی در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل به فهرست‌های خبرنامه به شما کمک می‌کند تا به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید.

باز هم، نکته کلیدی این است که سریع باشید، به خصوص اگر می خواهید تبلیغات را از طریق کانال های استاندارد یا دیجیتال تبلیغ کنید.

از آن کم استفاده کنید

در نهایت، فکر می‌کنم مهم است که به یاد داشته باشید که جک خبری یک استراتژی روزمره نیست و نباید بیش از چند بار در سال از آن استفاده کرد.

برندها می‌توانند با درگیر شدن در اخبار جعلی خطرات جدی را متحمل شوند و می‌توانند با درگیر شدن بیش از حد در این تاکتیک به هر اعتباری که می‌خواهند تولید کنند، خیانت کنند.

به همین دلیل، توصیه می‌کنم برای هر داستان پرطرفداری، صنعت خود را زیر نظر داشته باشید و تنها موردی را انتخاب کنید که برای برند شما مناسب است.

بیرون رفتن و جستجوی داستان ممکن است در دراز مدت هزینه بیشتری داشته باشد و سود بسیار کمی را به همراه داشته باشد.

5 مثال از جک خبری موفق

برای کمک به شما در استراتژی بهتر، چند نمونه از اخبار جک موفق و ناموفق را بررسی می کنیم.

1. Busch Beer Sponsors Dog Adoptions

یکی از داستان‌های دلگرم‌کننده‌تر در مورد همه‌گیری اولیه، تلاش آنهیوزر-بوش برای تشویق افراد بیشتری برای پذیرش سگ بود.

این شرکت برای هر کسی که سگی را از پناهگاهی که توسط سازمان نجات و خدمات حیوانات غرب میانه (MARS) حمایت می‌شود، به فرزندی قبول کند، آبجوی رایگان به مدت سه ماه ارائه داد.

این داستان به روشن کردن پدیده‌ای که کمتر گزارش شده بود کمک کرد و به شرکت کمک کرد تا در رسانه‌های اجتماعی و پایگاه مشتریانش تحسین گسترده‌ای پیدا کند.

2. کمپین تبلیغاتی Uber: “از اینکه سوار نشدید متشکرم”

از میان تمام صنایعی که بیشتر از همه از همه‌گیری آسیب دیده‌اند، اشتراک سواری باید یکی از سخت‌ترین صنایع باشد.

با این حال، اوبر نه تنها توانست نام تجاری خود را نجات دهد، بلکه با کمپین “Thank You For Not Riding” خود، که در آن رانندگان را تشویق کرد در خانه بمانند، از همه گیری این بیماری استفاده کند.

در حالی که این شرکت مطمئناً به دلیل این رویداد جهانی پول زیادی را از دست داد، این کمپین تبلیغاتی به ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر با مشتریان خود کمک کرد، که در درازمدت پاداش بسیار بیشتری دریافت کرده است.

3. «تبلیغ بلک اوت» معروف Oreo

شاید بدنام ترین نمونه از جعل خبری تقریباً یک دهه پیش در Super Bowl XLVII در نیواورلئان رخ داد. پس از اینکه یک رله معیوب باعث قطعی برق برای چند دقیقه شد، Oreo با یک پست توییتر بلادرنگ پاسخ داد که اینترنت را آتش زد.

توییت بسیار ساده اما ماهرانه به موقع اسکرین شات از توییتر، ژانویه 2023

این توییت بسیار ساده اما ماهرانه یکی از بهترین نمونه‌های تبلیغاتی است که به درستی در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

4. Budweiser جام جهانی خود را نجات می دهد

در طول جام جهانی 2022، Budweiser – یکی از حامیان اصلی جام جهانی برای بیش از سه دهه – وقتی متوجه شد که دوحه همه مشروبات الکلی را در رویدادهای ورزشی خود ممنوع کرده است، بیدار شد.

در حالی که این شرکت یک توییت را حذف کرد که می‌گفت: «خب، این ناجور است»، با اهدای آبجوی که برای جام وعده داده بود به کشور برنده پاسخ درخشانی داد.

برندها می توانند اخبار فوری را تغییر دهند و دستکاری کنند اسکرین شات از توییتر، ژانویه 2023

این داستان نمونه ای عالی از این است که چگونه برندها می توانند یک خبر فوری را به نفع خود تغییر دهند و دستکاری کنند.

همانطور که Oreo خاموشی Super Bowl را به نفع خود دستکاری کرد، Budweiser نیز از داستان خبری استفاده کرد و از آن در درازمدت سرمایه گذاری کرد، حتی اگر ده ها هزار دلار از فروش خود را از دست داد.

5. سال جستجوی گوگل

در نهایت، سال جستجوی گوگل نمونه خلاقانه دیگری از برندی است که می‌تواند از داستان‌های خبری پرطرفدار سرمایه‌گذاری کند تا داستان برند منحصربه‌فرد خود را بیان کند.

گوگل با قرار دادن نام تجاری خود در مرکز این اخبار، به ایجاد ارتباط قوی تر با مشتریان خود و تقویت برتری برند خود در فضای فناوری کمک می کند.

Newsjacking اشتباه انجام شد

البته، برای هر داستان موفقیت آمیز سرقت خبری، یک داستان به همان اندازه ناراضی کننده وجود دارد.

شاید بدنام ترین شکست در جک خبری از طرف پپسی با تبلیغ بدنام کندال جنر بود.

در حالی که ناآرامی‌های سیاسی فزاینده و مسائل اجتماعی داغ می‌شد، تبلیغ پپسی به طور کامل از این موضوع غافل شد و باعث شرمساری شهرت آن شد.

بگذارید این درسی باشد که پیام‌های سیاسی می‌توانند به عنوان مضامین قدرتمندی عمل کنند، اما باید با ظرافت مورد استفاده قرار گیرند و به طور خاص برای مخاطبان شما تنظیم شوند.

به طور کلی، جک خبری یک استراتژی بسیار موثر برای افزایش دسترسی برند شما و کسب تبلیغات است.

با این حال، جفت خبری به درایت و تمرکز برای اجرای صحیح و همچنین زمان بندی خوب نیاز دارد.

این مثال‌های بالا را دنبال کنید تا با موفقیت یک داستان را به‌جنگه بیاورید و به برندتان کمک کنید به چشم‌های جدید برسد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Yurii_Yarema/Shutterstock





منبع