هر استراتژی بازاریابی دیجیتال برای اطمینان از موفقیت خود به تعدادی از عناصر متکی است.
برای یک کمپین جامع، باید در نظر بگیرید که چگونه به بازاریابی ایمیلی، جستجوی پولی، پستهای رسانههای اجتماعی و مدیریت شهرت نزدیک میشوید.
و در حالی که همه اینها مهم هستند، یک چیز بر هر چیز دیگری ارجحیت دارد: محتوا.
پست کردن منظم محتوای جدید و روشنفکر راهی اثباتشده برای بهبود آگاهی از برند، ایجاد اعتماد، تعامل با مخاطبان و ایجاد اقدام است – اما هر محتوای قدیمی نمیتواند این کار را انجام دهد.
شما به محتوای باکیفیت نیاز دارید که در خدمت هدفی باشد. و برای انجام این کار، به یک استراتژی نیاز دارید.
استراتژی محتوا که به عنوان برنامه محتوا نیز شناخته می شود، مجموعه ای از تاکتیک هایی است که برای ایجاد، پیاده سازی و مدیریت اطلاعات بازاریابی، مواد و وثیقه استفاده می شود. می توانید آن را به عنوان برنامه نبرد بازاریابی خود در نظر بگیرید.
و مانند هر طرح خوب، باید جزئی و جامع باشد، به نوع محتوایی که پست میکنید، کی و کجا آن را پست میکنید و چه کسی مسئول هر عنصر است.
در اینجا پنج مورد وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتقای استراتژی محتوای خود به سطح بعدی استفاده کنید.
1. مثل یک ناشر فکر کنید
شما از درون و بیرون برند خود را می شناسید، که چیز خوبی است، اما با برخی مشکلات نیز همراه است.
یک چیز، از آنجایی که شما بسیار با آن آشنا هستید، به راحتی می توانید دانش خاصی را بدیهی بدانید، اغلب حتی بدون اینکه متوجه شوید. متأسفانه، این به راحتی می تواند منجر به ناامیدی برای مخاطبان شما شود.
ساده ترین راه برای از بین بردن آن این است که مانند یک ناشر فکر کنید. به عبارت دیگر، مشخص کنید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است و محتوایی برای پرداختن به آن پیدا کنید. در اینجا چند نکته برای انجام این کار وجود دارد:
- تیم محتوای خود را بسازید. شما در حال حاضر تخصص زیادی در سازمان خود دارید. از آن استفاده کنید. تیم شما می تواند شامل بازاریابان، اعضای تیم محصول، متخصصان روابط عمومی، نمایندگان پشتیبانی مشتری و IT باشد.
- نقش ها و مسئولیت ها را تعیین کنید. همه اعضای تیم تحریریه باید نقش خاصی در ایجاد استراتژی و ارائه محتوا داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که همه می دانند در هر مرحله از فرآیندهای ایجاد و مدیریت از آنها چه انتظاری می رود.
- ایجاد گردش کار دقیقاً نحوه عملکرد فرآیند خود را بنویسید تا مطمئن شوید همه چیز از طریق کانال های صحیح برای تأیید می گذرد. این ممکن است شامل حلقه زدن متخصصان برند، مدیران اجرایی یا تیم حقوقی باشد.
- بازخورد جمع آوری کنید. بسیاری از کسب و کارها از گوش دادن اجتماعی غفلت می کنند، که این یک اشتباه است. شما باید فعالانه در گفتگوهایی که مشتریان درباره برند شما دارند شرکت کنید. همچنین این ایده خوبی است که موضوعات پرطرفدار را پیگیری کنید، که می تواند فرصت هایی را برای برند شما فراهم کند.
- تلاش های دیجیتال خود را متحد کنید. بازاریابی عمومی و رسانه های پولی باید برای تقویت متقابل یکدیگر کار کنند. با تیم رسانه پولی خود شریک شوید تا مطمئن شوید پیام شما سازگار است و مکان هایی را برای تقویت اثربخشی شناسایی کنید.
- روی فناوری CMS مناسب سرمایه گذاری کنید. استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای با کیفیت (CMS) به شما این امکان را می دهد که جدیدترین فناوری را برای خود به کار بگیرید. پلتفرم هایی مانند WordPress، Shopify و Squarespace می توانند گردش کار شما را تا حد زیادی ساده کنند و به شما در مدیریت کل فرآیند از مفهوم سازی تا انتشار کمک کنند. با CMS مناسب، می توانید محتوای خود را در کانال ها بدون نیاز به نوشتن یک خط کد مدیریت کنید.
2. مطمئن شوید که همه چیز در قیف فروش شما قرار می گیرد
Conversions نام بازی است. در بیشتر موارد، این به معنای فروش است، اما همچنین میتواند کلیکها، ثبتنام در خبرنامه یا هر هدف خاص بازاریابی دیگری باشد که میتوانید به آن فکر کنید.
بازاریابی محتوا چیزهای بیشتری از به اشتراک گذاشتن یک ویدیوی ویروسی از دفتر خود، یک پست وبلاگ در مورد وضعیت صنعت شما، یا پیوند دادن به اینفوگرافیکی که ایجاد کرده اید، وجود دارد.
بله، آن چیزها است، اما در مورد داستان نیز است. باید یک قلاب احساسی داشته باشد که به تغییر اعمال، افکار یا احساسات یک هدف در مورد برند شما کمک کند. و جستجو فقط یک قطعه کوچک از آن است.
تمام بازاریابی آنلاین و آفلاین شما باید با روایت برند شما هماهنگ باشد و با یک مرحله از قیف فروش شما مطابقت داشته باشد.
این بدان معناست که تمام محتوای شما – چه یک پست اجتماعی، یک عکس، یک وبلاگ جدید یا حتی یک بیانیه مطبوعاتی – مهم است. و همه باید با هم کار کنند تا اهداف خود را در مسیر فروش بیشتر پیش ببرند.
و انجام موفقیت آمیز این به معنای داشتن یک استراتژی قوی قبل از شروع است.
3. فرآیند ویرایشی خود را اصلاح و مستند کنید
چه خودتان تمام محتوای خود را ایجاد کنید، چه با استفاده از تیمی از افراد، یا آن را به فریلنسرها برون سپاری کنید، مهم است که هر قسمت از محتوا فرآیند ویرایش یکسانی را طی کند.
اولین قدم برای این کار، ارزیابی فرآیند شماست. آیا همه چیز برای اشتباهات، اشتباهات تایپی و مواردی از این دست با چشم های متعدد بررسی می شود؟ گاهی اوقات تشخیص اشتباهات خود برای نویسندگان دشوار است.
فرآیند خود را اصلاح کنید و سپس آن را با دستورالعمل های گام به گام دقیق مستند کنید. در مورد اینکه یک قطعه محتوا در کجای فرآیند ایجاد است، در آن مرحله چه کاری انجام می شود و بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد، مطلقاً نباید سردرگمی وجود داشته باشد.
حتما برند خود را همیشه در ذهن داشته باشید. هنگام تصمیم گیری در مورد محتوا، از فونت ها، تصاویر و لحنی که مخاطبان از شما انتظار دارند غافل نشوید.
اگر لحن شما در یک قسمت از حرفهای کسبوکار به یک قسمت دیگر آشنا شود، مخاطب شما را گیج میکند.
علاوه بر این، میخواهید مطمئن شوید که تمام محتوای شما به روایت شما پایبند است. اطمینان حاصل کنید که هر سازنده محتوا با موارد زیر آشنا است:
- تثبیت موقعیت – روایت برند شما باید شامل ستون هایی باشد که محتوای شما بر آنها ساخته شده است.
- ارزش های شما – چه مسائلی برای برند شما مهم است؟ (حقوق مدنی، محیط زیست و …)
- ادراک – رسانه ها در مورد برند شما چه می گویند؟ در مورد جامعه چطور؟
- علایق مخاطب – مشتریان شما وقتی با برند شما در تعامل نیستند در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟
- عملکرد تاریخی – چه نوع محتوایی به طور سنتی برای شما مفید بوده است؟ چه نشده است؟
- رفتار جستجو – اهداف شما به دنبال چه هستند؟ از چه عباراتی استفاده می کنند؟
- پشتیبانی مشتری – مشکلات تکراری پشتیبانی که از مشتریان خود می شنوید چیست؟
هنگامی که روایت برند خود را شناسایی کردید، ایجاد یک استراتژی محتوای موثر و تغییر رفتار مشتری بسیار آسان تر خواهد بود، چه این به معنای بستن فروش بیشتر، تغییر موقعیت شرکت یا تغییر طرز فکر مشتریان در مورد برند شما باشد.
مطمئن شوید که روی آموزش صحیح تیم خود در این فرآیند جدید سرمایه گذاری کرده اید.
و از آنجایی که همیشه جای پیشرفت وجود دارد، میخواهید برنامههای آموزشی مداوم و برنامههای آموزشی مستمر را بر اساس آخرین بهترین شیوهها ایجاد کنید.
4. بررسی، تازه کردن، جایگزین کردن
هیچ چیز برای همیشه دوام نمی آورد، اما اگر بتوانید نوع محتوایی ایجاد کنید که ماندگاری طولانی داشته باشد، می توانید ترافیک، کلیک و تعامل برای ماه ها یا حتی سال ها ایجاد کنید. سایر قطعات برای مدت زمان کوتاهی به خوبی می سوزند.
تشخیص اینکه چه چیزی باید حذف شود، چه چیزی باید جایگزین شود و چه چیزی نیاز به یک تازه سازی جزئی دارد به عهده شماست.
محتوای موجود خود را مرور کنید تا ببینید چه چیزی هنوز مرتبط است و چه چیزی باید حذف شود. اگر از آمار استفاده میکنید یا به محتوای دیگری پیوند میدهید، مطمئن شوید که این موارد را به طور منظم تأیید میکنید.
برخی از محتواها که به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته می شوند، برای مدت بسیار طولانی همچنان مرتبط هستند. این چیزی نیست که بتوانید تنظیم کنید و فراموش کنید، اما به نگهداری کمتری نسبت به موضوعات پرطرفدار نیاز دارد.
چگونه متوجه میشوید که چه نوع ویدیوها، پستهای وبلاگ، و راهنماهایی مرتبط باقی میمانند؟ البته با تحقیق
ترافیک موجود خود را مرور کنید، رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید و منابع صنعت را بررسی کنید.
چه نوع موضوعاتی بدون توجه به اینکه چه مدت پیش منتشر شده اند، بارها و بارها ظاهر می شوند؟ از ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود برای یافتن کلمات و عباراتی با حجم جستجوی بالا در مدت زمان طولانی استفاده کنید.
یا به طور کامل از اخبار، روندها یا فناوری هایی که ممکن است در برابر جایگزینی آسیب پذیر باشند اجتناب کنید (این قطعه در پلی استیشن 5 ممکن است در حال حاضر داغ باشد، اما پس از عرضه پلی استیشن 6 به بازار، ترافیک زیادی ایجاد نخواهد کرد) یا با درک این موضوع آن را ایجاد کنید. ماندگاری کوتاه تری خواهد داشت.
تصاویری را انتخاب کنید که مناسب و کمتر منسوخ به نظر برسند.
بیشتر از همه، مطمئن شوید که مفید است. اگر یک پست وبلاگی دارید که راهنمای گام به گام را برای سوار شدن به تک چرخ ارائه می دهد، افرادی که به دنبال اطلاعاتی در مورد شروع کار با یک چرخه هستند، آن را در 10 سال آینده به همان اندازه که امروز انجام می دهند مرتبط خواهند یافت (بدون برخی تغییرات گسترده در فناوری تک چرخه، یعنی). بسیاری از انواع محتوای آموزشی می توانند برای مدت طولانی مرتبط باقی بمانند.
و هنگامی که یک قطعه خوب از محتوای همیشه سبز پست کردید، به تبلیغ آن ادامه دهید. تا زمانی که هنوز مرتبط باشد، همچنان کلیک ایجاد می کند.
5. از شبکه خود استفاده کنید
استراتژی محتوای شما باید فراتر از دامنه خودتان باشد.
وبلاگ نویسی مهمان یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و تولید بک لینک است که به ترافیک و رتبه بندی سئو شما کمک می کند.
علاوه بر این، اگر پست مهمان شما در سایتی باشد که مخاطبان شما به آن اعتماد دارند، به طور خودکار در نظر آنها به شما اعتبار و اعتبار می بخشد.
از ارتباطات خود برای یافتن فرصت هایی برای تبلیغ متقابل برند خود استفاده کنید. با سایت های صنعتی و اینفلوئنسرها تماس بگیرید تا یک رابطه سودمند متقابل ایجاد کنید.
شما میتوانید از پلتفرمهایی مانند رسانههای اجتماعی برای سرمایهگذاری و تقویت آن استفاده کنید، بنابراین این را در استراتژی محتوای خود بگنجانید.
نه فقط مطالب و پست های وبلاگ خود را، بلکه از سایر افراد در حوزه خود به اشتراک بگذارید. احتمالاً نمیخواهید به رقبای مستقیم پیوند دهید، اما هرکسی که در حاشیه است خوب است.
حتما نشریات، نویسندگان و افرادی که در مقاله ذکر شده اند را تگ کنید.
آیا صنعت شما رویدادها، کنفرانس ها یا نمایشگاه های تجاری محبوب دارد؟ این یک مکان عالی برای ایجاد قرار گرفتن در معرض و تبلیغ محتوای شما است.
یک غرفه راه اندازی کنید، سخنرانی کنید، یا فقط کسی را در دسترس داشته باشید که کارت ویزیت و ادبیات را به شما بدهد. این نه تنها به شما فرصتی برای افزایش نوردهی میدهد، بلکه فرصتهایی را نیز برای پیوند مجدد (و در نتیجه ایجاد ترافیک) به محتوای دیجیتال شما فراهم میکند.
و در مورد محتوای دیجیتال، مطمئن شوید که منابع مرتبط و ارزشمند دیگری را در محتوای خود گنجانده اید. این دری را برای ایجاد پیوندهای متقابل باز می کند.
و اگر بتوانید یک نقل قول مستقیم و منحصر به فرد از یک متخصص دریافت کنید، حتی بهتر است.
محتوای خوب با یک استراتژی خوب شروع می شود
توسعه یک استراتژی محتوای خوب نیاز به کمی کار دارد. این چیزی نیست که بتوانید در عرض 15 دقیقه روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید، اما در عوض باید کمی تحقیق کنید.
به طور کلی، هرچه کار بیشتری انجام دهید، زمان ایجاد و پیاده سازی محتوا آسان تر خواهد بود.
اهداف خود را به خاطر بسپارید و در نظر بگیرید که آنها به دنبال چه هستند. چگونه میتوانید بیشترین ارزش را برای آنها فراهم کنید و همزمان نوردهی خود را به حداکثر برسانید؟
اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما حول محتوای منحصر به فرد ساخته شده است که می توانید از پلتفرم های متقابل برای ترویج حضور خود در رسانه های اجتماعی، بهبود رتبه بندی SEO و ایجاد روابط استفاده کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: ZoFot/Shutterstock