50 نکته ای که باید درباره Tumblr بدانید


Tumblr یکی از آن دسته از پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که همه نام آن را شنیده اند، اما تعداد کمی از آن چیزی می دانند.

در حالی که ممکن است بسیاری ندانند دقیقا چیست، Tumblr یکی از محبوب ترین پلتفرم های وبلاگ نویسی است. اگر قبلاً در مورد آن چیزی نشنیده اید، باید پلتفرم را بررسی کنید.

در مورد نام تجاری شخصی، Tumblr مزایای منحصر به فردی را برای وبلاگ نویسان و مشاغل به طور یکسان ارائه می دهد.

به عنوان مثال، این پلتفرم می تواند به نمایش خلاقیت خود یا ایجاد مخاطب از طریق محتوای با کیفیت و گزینه های سفارشی سازی کمک کند.

در این مقاله، درباره چیستی Tumblr بحث خواهیم کرد و نگاهی به ویژگی ها و مزایای برتر استفاده از Tumblr، از آموزش نوشتن تا ایجاد پادکست خواهیم انداخت.

Tumblr چیست؟

Tumblr یک پلتفرم میکروبلاگینگ برای به اشتراک گذاری عکس، موسیقی، ویدئو، لینک، نقل قول، GIF، متن و سایر رسانه های چندرسانه ای است. این سایت همچنین دارای ویژگی “واکنش ها” است که به کاربران امکان می دهد احساسات خود را در مورد چیزی که در وب سایت ارسال می شود بیان کنند.

برخلاف سایر پلتفرم ها، پروفایل های Tumblr بسیار قابل تنظیم هستند. برندها می‌توانند تم، طرح‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها و موارد دیگر را سفارشی کنند. کاربران همچنین می توانند به روز رسانی های یکدیگر را دنبال کنند و فیدهای RSS سفارشی را بر اساس علایق خود ایجاد کنند.

ایجاد یک حساب کاربری در Tumblr رایگان و راه اندازی آسان است. همه پست‌ها در Tumblr عمومی هستند و همه کاربران می‌توانند شما را دنبال کنند. هیچ گزینه پروفایل خصوصی مانند اینستاگرام و فیس بوک وجود ندارد.

کاربران می توانند ویجت های مختلفی را برای پروفایل خود ایجاد کنند.

Tumblr با برنامه رایگان تلفن همراه، API غنی، ابزارهای طراحی سفارشی و جامعه پر جنب و جوش خود برجسته تر شده است.

50 واقعیت و آمار Tumblr

  1. Tumblr در سال 2007 به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد که به کاربران اجازه می داد عکس ها، فیلم ها، پست های متنی و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.
  2. این سرویس پس از خرید توسط Yahoo! در سال 2013 به مبلغ 1.1 میلیارد دلار.
  3. از سال 2017 تا 2019، Oath مالکیت این پلتفرم را قبل از خرید توسط Verizon Media به عهده گرفت.
  4. در سال 2019، مالکیت دوباره به Automattic، یک شرکت مادر وردپرس که امروزه مالکیت آن را حفظ می کند، منتقل شد.
  5. دفتر مرکزی Tumblr در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد.
  6. 2437 کارمند در Tumblr وجود دارد.
  7. 57 درصد از کارکنان آنها زن هستند.
  8. اکثر کارمندانی که در Tumblr کار می کنند به طور متوسط ​​5.3 سال در شرکت می مانند.
  9. بیش از 556 میلیون وبلاگ در Tumblr میزبانی می شود.
  10. بسیاری از افراد مشهور و اینفلوئنسرها در تامبلر پست می‌گذارند، اما این پلتفرم از همان نماد تأیید شده چک آبی که در اینستاگرام و توییتر می‌بینید استفاده نمی‌کند.
  11. درآمد سالانه Tumblr بین 75 تا 100 میلیون دلار است.
  12. Tumblr صدها شریک و هزاران اثر هنری سفارشی دارد.
  13. امروزه بیش از 171 میلیارد پست در Tumblr وجود دارد.
  14. افراد می توانند به 18 زبان مختلف در Tumblr پست کنند.
  15. با وجود اینکه مدتی است که در این زمینه وجود داشته اند، 61 درصد از کاربران جدید Tumblr Gen Z و 48 درصد از کاربران فعال آنها Gen Z هستند.
  16. Tumblr سومین پلتفرم وبلاگ نویسی محبوب در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا است
  17. و سومین پلتفرم محبوب وبلاگ نویسی در اینترنت به طور کلی.
  18. 45.94 درصد از ترافیک Tumblr از ایالات متحده ناشی می شود
  19. برای کسانی که تازه وارد وبلاگ Tumblr شده‌اند، راهنمای شروع ارسال پست ارائه می‌کنند.
  20. موضوعات پرطرفدار در Tumblr مانند هر سایت دیگری متنوع است، از Legend of Zelda گرفته تا سیاست بریتانیا.
  21. در مورد دسته‌های علاقه، بیشتر مردم درباره بازی‌های ویدیویی، کنسول‌ها و لوازم جانبی بحث می‌کنند. آنها همچنین در مورد کامپیوتر، الکترونیک، اخبار و موضوعات مربوط به دانشگاه ها بحث می کنند.
  22. برخی از رقبای برتر Tumblr عبارتند از Twitter، Pinterest و Instagram.
  23. فرصت های تبلیغاتی متعددی در Tumblr وجود دارد، از جمله تجربیات تبلیغات بومی و فرصت های سفارشی.
  24. Tumblr یک شرکت خصوصی است.
  25. در یک نظرسنجی اخیر، 70 درصد از کاربران اظهار داشتند که از عملکرد Tumblr راضی هستند. دو رتبه برتر بالای این رتبه‌بندی پینترست و یوتیوب با ۷۶ درصد امتیاز رضایت مشتری بودند.
  26. Tumblr 135 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
  27. در اوایل سال جاری، بازدیدها از Tumblr با 291.7 میلیون بازدید در ماه مه افزایش یافت.
  28. Tumblr به خود افتخار می کند که فضایی فراگیر برای همه برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود است و می گوید: “Tumblr هر چیزی است که شما می خواهید باشد.”
  29. علاوه بر توانایی پست کردن وبلاگ‌های روزانه، Tumblr یک عملکرد لایو بلاگ را نیز ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند به عنوان رویدادها یا چیزهایی که در زمان واقعی اتفاق می‌افتند، وبلاگ‌نویسی کنند.
  30. اکثر مردم (69٪) از Tumblr در دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند و 31٪ از این پلت فرم در وب استفاده می کنند.
  31. در یک نظرسنجی اخیر، زمانی که شبکه های اجتماعی بر اساس آگاهی از برند در ایالات متحده رتبه بندی شدند، 58 درصد از مردم این پلت فرم را تشخیص دادند.
  32. بیشترین تعداد کاربرانی که از وب بازدید می کنند در ایالات متحده با 46.37٪ است.
  33. پس از آن کاربران بریتانیا و کانادا در وب به ترتیب با 5.94% و 5.07% قرار دارند.
  34. استرالیا با 3.2 درصد و سپس آلمان با 3.1 درصد این رقم را دنبال می کنند.
  35. در سال 2018، Tumblr محتوای بزرگسالان را در پلتفرم خود ممنوع کرد، یک حرکت قطبی.
  36. Mashable پیشنهاد می کند که “وطن Fandom Tumblr است.”
  37. و The Verge بیان می‌کند که «چیزهایی که در Tumblr اتفاق می‌افتد برای هر پلتفرم اجتماعی دیگری کاملاً منحصربه‌فرد است».
  38. روزانه حدود 9.7 میلیون پست در Tumblr وجود دارد.
  39. آمار جمعیتی برای کاربران برتر Tumblr به 33.04٪ از سنین 18-25، 31.44٪ از 25-34، و 16.10٪ بین 35-44 سال تقسیم می شود.
  40. از این کاربران، 41.41 درصد زن و 58.59 درصد مرد هستند.
  41. Tumble دارای نرخ پرش 42.67٪ است.
  42. مانند سایر پلتفرم‌ها مانند فیس‌بوک، کاربران می‌توانند محتوا را لایک کنند و دوباره ارسال کنند.
  43. می توانید تم های سفارشی HTML را در Tumblr ایجاد کنید.
  44. همچنین یک عملکرد ویرایشگر انبوه پست در Tumblr وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد چندین پست را به طور همزمان ویرایش یا حذف کنند.
  45. کاربران به راحتی می توانند با چسباندن URL تصویر در پست، تصاویر درون خطی وب را به پست های خود اضافه کنند.
  46. Tumblr همچنین دارای گزینه های میانبر صفحه کلید است که ایجاد پست ها را آسان تر می کند.
  47. برخی از رقبای برتر Tumblr عبارتند از: Ghost، Hexo و Medium.
  48. بیش از 2000 پست در هر ثانیه در Tumblr ایجاد می شود.
  49. در مورد ترافیک منتهی به Tumblr، 28.48٪ از این ترافیک از توییتر و 20.25٪ از YouTube می آید.
  50. به طور متوسط، کاربران در هنگام استفاده از این پلتفرم از 6.47 صفحه بازدید می کنند.

غذای نهایی

Tumblr یک انجمن آنلاین است که در آن هر کسی می تواند محتوای جذاب و منحصر به فرد ایجاد کند.

همانطور که می بینید، همچنین بسیار قابل تنظیم است و به کاربران و برندها اجازه می دهد پروفایل های ایده آل خود را ایجاد کنند. همچنین فضای بسیار خوبی برای یافتن و پرورش مخاطبان جدید است.

تقریباً امکانات بی پایانی با این پلتفرم وجود دارد، و ارزش آن را دارد که بررسی کنید تا ببینید آیا برای برند شما مناسب است یا خیر.

اگر به دنبال ادغام گزینه های وبلاگ نویسی بیشتری هستید و در نظر دارید Tumblr را به کار ببرید، این پست را بررسی کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: لنکا هوراووا/ شاتر استوک





منبع