
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
6 ابزار برتر نظرسنجی رایگان برای بازاریابان
به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، تعداد نظرسنجی های آنلاین در دهه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
از نظرسنجی های کوتاه رسانه های اجتماعی گرفته تا فرم های بازخورد طولانی، هرگز آسان تر نیست که مخاطبان هدف خود را نظرسنجی کنید و بفهمید که دقیقاً به چه چیزی فکر می کنند.
وقتی صحبت از سازندگان نظرسنجی رایگان می شود، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.
این خبر خوب است.
خبر بد این است که باید گزینه های خود را بررسی کنید تا بهترین ابزار نظرسنجی را برای خود بیابید.
در این مقاله، من آن کار کثیف را برای شما انجام داده ام.
در زیر من شش سازنده برتر نظرسنجی رایگان را با یک لیست گلوله ای ساده از مزایا و معایب آنها معرفی می کنم تا بتوانید به سرعت بهترین مورد را برای نیازهای خود انتخاب کنید.
اما اول از همه، هشدارها.
آنچه را که با نظرسنجی سازان رایگان از دست می دهید
زمانی که چیزی رایگان است، معمولاً یک مورد وجود دارد. همین امر در مورد نظرسنجی سازان رایگان نیز صدق می کند.
ابزارهای نظرسنجی رایگان یا طرح رایگان ارائه شده توسط ابزار نظرسنجی پولی، اغلب با محدودیت های زیر همراه است:
- گزینه های صادرات محدود ممکن است نتوانید داده های نظرسنجی خود را برای بررسی در Excel یا Google Sheets صادر کنید. ممکن است گزینه صادرات فقط PDF وجود داشته باشد یا اصلاً امکان صادرات وجود نداشته باشد.
- تجزیه و تحلیل محدود ابزارهای نظرسنجی رایگان اغلب از تجزیه و تحلیل صرفه جویی می کنند. اگر می خواهید از داده های نظرسنجی خود چیز جالبی ایجاد کنید، ممکن است به جداول محوری و تخصص اکسل خود رها شوید.
- قابلیت نظرسنجی محدود این محدوده را شامل می شود، از محدودیت تعداد پاسخ دهندگان یا سؤالاتی که می توانید در هر نظرسنجی داشته باشید، تا تنها اجازه دادن به انواع سؤالات متعدد (مثلاً چند گزینه ای، فرم بلند، و غیره).
- امتیاز اضافی محدود منظور من از امتیازات، آن ویژگی های دیگری است که نرم افزار را از خوب به عالی می کند. برای سازندگان نظرسنجی، این ممکن است به معنای پشتیبانی با دسترسی آسان، امکان جاسازی نظرسنجی ها در ایمیل یا صفحات وب، چندین حساب کاربری، یا یکپارچه سازی با سایر نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی یا CRM باشد.
- بدون برندینگ سازندگان نظرسنجی رایگان ابزارهای خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. در ازای آن، آگاهی از برند را به رایگان در اختیار آنها قرار می دهید. انتظار نداشته باشید که بتوانید لوگوی آنها را با خودتان عوض کنید. احتمالاً در برندسازی آنها، همراه با یک پیوند برجسته به سایت آنها در سراسر نظرسنجی یا در صفحه تشکر (یا هر دو) گیر خواهید کرد.
اگر هر یک از موارد بالا برای شما مشکل ساز است، باید برنامه ریزی کنید تا کمی خمیر را روی یک ابزار نظرسنجی پولی بریزید. به همین دلیل است که من قیمت اولیه هر شش ابزاری که در زیر ارائه شده است را نیز درج کرده ام.
در صورتی که بعداً مجبور به ارتقاء شوید، انجام این کار از طریق ابزاری که قبلاً با آن آشنا هستید آسان تر است.
6 ابزار رایگان نظرسنجی برتر
بدون هیچ مقدمه ای، بهترین نظرسنجی های رایگانی را که امروز می یابید را معرفی می کنم. اینها بدون ترتیب خاصی فهرست شده اند.
1. فرم های گوگل

آیا با Google Drive خود زندگی می کنید و می میرید؟
خبر عالی: گوگل همچنین نرم افزار نظرسنجی رایگان را از طریق Google Forms ارائه می دهد.
خوب، می دانم که فقط گفتم اینها بدون ترتیب خاصی ارائه شده اند، اما آشکارا اعتراف می کنم که Google Forms مورد علاقه شخصی من است. فقط به تمام ویژگی هایی که در طرح رایگان خود گنجانده اند نگاه کنید!
تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک حساب Google رایگان است.
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- نظرسنجی نامحدود
- سوالات نامحدود
- پاسخ های نامحدود
- صادرات به Google Sheets.
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- امکان جاسازی تصاویر و ویدئوهای یوتیوب.
- امکان جاسازی نظرسنجی در وب سایت و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
- تجزیه و تحلیل نظرسنجی، به روز شده در زمان واقعی.
- ادغام با Google Docs، Sheets، Slides.
- همکاران نامحدود
- قالب های نظرسنجی قابل تنظیم
- برندسازی رایگان
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- امنیت پیشرفته و گزینه های همکاری.
- ادغام با حساب Google Workplace موجود شما.
قیمت: کاملا رایگان. قیمت Google Workplace از 6 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود.
بهترین برای: هر کس و هرکسی، برای استفاده تجاری یا گاه به گاه.
2. SurveyMonkey

SurveyMonkey است را ابزار نظرسنجی آنلاین این نرم افزار که در سال 1999 تأسیس شد، هنوز معروف ترین نرم افزار نظرسنجی آنلاین است.
با وجود محدودیت های برنامه های رایگان، SurveyMonkey به لطف رابط بصری و شناخت برند خود همچنان محبوب است. مشتریان قابل توجه عبارتند از Allbirds، Tweezerman و Adobe.
یک امتیاز خوب این است که می توانید هر یک از ویژگی های پولی را با طرح رایگان خود آزمایش کنید. (تا زمانی که پرداخت نکنید، نمی توانید از آن در نظرسنجی زنده خود استفاده کنید.)
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- نظرسنجی نامحدود
- 10 سوال
- 15 نوع سوال
- 100 پاسخ در هر نظرسنجی
- بیش از 250 قالب نظرسنجی قابل تنظیم
- امکان قرار دادن نظرسنجی در وب سایت شما.
- اپلیکیشن موبایل.
- یک کاربر.
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- سوالات نامحدود، انواع سوال، و پاسخ.
- صادرات داده - این یک مشکل بزرگ است!
- برندسازی سفارشی
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- همکاری تیمی
- امنیت پیشرفته (تک ورود به سیستم، مطابقت HIPAA).
- تست A/B
قیمت: فریمیوم. برنامه های پولی از 16 دلار در ماه برای افراد و 25 دلار برای تیم ها شروع می شود.
بهترین برای: کسانی که می خواهند یک نظرسنجی آزمایش شده و واقعی با تمام ویژگی هایی که می توانید بخواهید.
3. Typeform

بسیاری از ابزارهای نظرسنجی آنلاین برای عموم مردم طراحی شده اند.
خوانندگان ژورنال موتورهای جستجو خوشحال خواهند شد که بشنوند که یک ابزار نظرسنجی فقط برای ما ایجاد شده است. Typeform به طور خاص با در نظر گرفتن بازاریابان، محققان UX و صاحبان مشاغل مانند ما ساخته شده است.
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- نظرسنجی نامحدود
- 10 سوال در هر نظرسنجی
- 10 پاسخ در ماه
- انواع سؤالات اساسی
- گزارش گیری و تجزیه و تحلیل اولیه
- امکان قرار دادن نظرسنجی در وب سایت شما.
- ادغام با MailChimp، HubSpot، Trello، Google Sheets، Zapier و موارد دیگر.
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- پرسش و پاسخ نامحدود
- صفحه نمایش تشکر سفارشی
- برندسازی سفارشی
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- همکاری تیمی
- امکان پذیرش پرداخت.
- امکان آپلود فایل توسط پاسخ دهندگان نظرسنجی.
- ادغام با پیکسل فیس بوک و گوگل تگ منیجر.
قیمت: فریمیوم. برنامه های پولی از 29 دلار در ماه شروع می شود.
بهترین برای: کاربران سازمانی، محققان UX و بازاریابان که امیدوارند رفتار مشتری را ردیابی کنند.
4. Zoho Survey

Zoho Survey بخشی از همان مجموعه برنامه های Zoho است که به فروش، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، امور مالی و تقریباً هر نوع کاربر تجاری که فکرش را بکنید پاسخ می دهد.
با توجه به دوره تصدی آنها در ایجاد نرم افزار SaaS برای تجارت، ابزار نظرسنجی آنها به همان اندازه که انتظار دارید قوی است. مشتریان شامل نام های بزرگی مانند Netflix، Amazon، Facebook و Change.org هستند.
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- نظرسنجی نامحدود
- 10 سوال در هر نظرسنجی
- 100 پاسخ در هر نظرسنجی
- امکان جاسازی نظرسنجی در ایمیل یا وب سایت یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی.
- صادرات به PDF.
- 250 قالب نظرسنجی
- حفاظت از رمز عبور و رمزگذاری HTTPS.
- یک کاربر.
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- پرسش و پاسخ نامحدود
- امکان صادرات به XLS یا CSV.
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- برندسازی سفارشی
- همکاری تیمی
- پاسخ های زمان واقعی
- نظرسنجی های چند زبانه
- ادغام با Google Sheets، Tableau، Shopify، Zendesk، Eventbrite و دیگران.
قیمت: فریمیوم. برنامه های پولی از 25 دلار در ماه شروع می شود.
بهترین برای: کاربران Zoho یا هرکسی که برای نظرسنجی های خود به سطح امنیتی بیشتری نیاز دارد.
5. کیمیاگر

Alchemer یک سازنده نظرسنجی پیشرفته است که برای مشتری سازمانی توسعه یافته است.
ویژگی های پولی شامل کدنویسی سفارشی است، بنابراین می توانید تک تک عناصر نظرسنجی خود را، از URL نظرسنجی گرفته تا منطق فرم، سفارشی کنید.
آنها در میان سازندگان نظرسنجی رایگان متمایز هستند زیرا یکی از معدود افرادی هستند (علاوه بر Google Forms) که سوالات نامحدود و صادرات اکسل را در طرح رایگان خود ارائه می دهند. مشتریان شامل Disney، Salesforce، Verizon، و The Home Depot هستند.
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- سه نظرسنجی در یک زمان.
- سوالات نامحدود
- 100 پاسخ.
- 10 نوع سوال
- صادرات به اکسل
- قالب های قابل تنظیم
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- نظرسنجی نامحدود
- پاسخ های نامحدود
- انواع سوال نامحدود
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- برندسازی سفارشی
- امکان تعبیه نظرسنجی در وب سایت ها.
- صادرات به PDF، PowerPoint یا Word.
- امکان آپلود فایل توسط پاسخ دهندگان نظرسنجی.
- تجزیه و تحلیل نظرسنجی و گزارش.
- امکان پذیرش پرداخت.
قیمت: فریمیوم. برنامه های پولی از 49 دلار در ماه شروع می شود.
بهترین برای: کاربران سازمانی که نیاز به ایجاد نظرسنجی های طولانی با منطق پیشرفته و انواع سوال دارند.
6. Jotform

Jotform با بیش از 10000 قالب، کیک را به عنوان سازنده نظرسنجی با بیشترین قالب در لیست ما انتخاب می کند.
Jotform همچنین به این دلیل متمایز است که به شما امکان می دهد با طرح رایگان پرداخت ها را بپذیرید (اگرچه شما به 10 محدود هستید).
این سازنده نظرسنجی محبوب شامل مشتریان گسترده ای مانند AMC و Nickelodeon تا Redfin و انجمن پزشکی آمریکا می شود.
در اینجا آنچه در طرح رایگان گنجانده شده است:
- پنج نظرسنجی
- 100 سوال در هر نظرسنجی
- 100 پاسخ در هر نظرسنجی
- امکان قرار دادن نظرسنجی در ایمیل یا وب سایت.
- صادرات به PDF یا Excel.
- 10000 قالب نظرسنجی
آنچه در طرح رایگان وجود ندارد:
- نظرسنجی نامحدود
- پرسش و پاسخ نامحدود
- منطق نظرسنجی (توانایی رد کردن یا راه اندازی سوالات).
- برندسازی سفارشی
- انطباق با HIPAA
قیمت: فریمیوم. برنامه های پولی از 29 دلار در ماه شروع می شود.
بهترین برای: کاربرانی که برای هر نوع نظرسنجی ممکن الگویی می خواهند.
از کدام ابزار نظرسنجی استفاده خواهید کرد؟
واقعاً یک نظرسنجی برای همه وجود دارد.
گزینه های بالا همه گزینه های محکمی هستند. اینکه کدام یک برای شما مناسب است ممکن است به نیازهای سازمان و ترجیحات شخصی شما بستگی داشته باشد.
از آزمایش های رایگان استفاده کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Prostock-studio/Shutterstock
منبع