PPC دارای اجزای بسیاری است که دائماً با فناوریهای جدید، بهبود ویژگیها و نکات تاکتیکی در حال تکامل هستند.
امروز، توصیههای ما بر مفاهیم کلیدی زیر برای یک چشمانداز جدید یا بهینهسازیهای سطح بعدی تمرکز دارد.
- اندازه گیری: اهداف تبدیل و ردیابی تجزیه و تحلیل.
- اتوماسیون: مدیریت تنظیمات هوشمند
- انواع تبلیغات: ایده هایی برای امتحان یا بهینه سازی
- هدف گذاری: استفاده از داده های شخص اول شما
چه به دنبال بهینهسازی برای بهروزرسانی استراتژی موجود خود باشید یا به دنبال راههای کاملاً جدیدی برای دستیابی به مخاطبان خود باشید، این بخشهای حساب PPC اکنون برای کاوش و تمرکز روی آنها فوقالعاده هستند.
1. اقدامات تبدیل
اندازه گیری اهداف فعلی و ابتکارات اصلی، پایه ای برای استراتژی PPC شما است.
با پیچیدهتر شدن ردیابی در پلتفرمهای تبلیغاتی و پلتفرمهای تحلیلی، تعداد و نوع اقداماتی که تبلیغکنندگان میتوانند پیگیری کنند نیز افزایش مییابد.
به طور معمول، تبلیغکنندگان چندین اقدام تبدیل را در هر حساب دنبال میکنند.
به عنوان مثال، اهداف رایج تبدیل PPC عبارتند از:
- معاملات.
- فرم های تماس آنلاین
- درخواست نسخه ی نمایشی یا برآورد.
- تماس های تلفنی: اولین بار/تکرار.
- تبدیل چت
- تعامل وب سایت.
- اقدامات محلی: جهت.
- تبدیلهای آفلاین: با یک کلیک آگهی مطابقت دارد.
- اهداف سفارشی
آیا شما همه چیزهایی را که می توانید اندازه گیری کنید اندازه می گیرید؟
اغلب اوقات فراموش می کنیم که اهداف خود را دوباره ارزیابی کنیم، به خصوص زمانی که در مسیر خود قرار داریم. بهترین زمان برای شروع همین الان است
اگر از Google Ads استفاده میکنید و اهداف را از Google Analytics وارد میکنید و به GA4 مهاجرت میکنید، برای یافتن تکالیف خود برای نیمه اول سال به ادامه مطلب بروید.
2. تبلیغات PPC و GA4
صرف نظر از جایی که در سفر مهاجرت خود به GA4 هستید، برخی از سؤالات برنامه ریزی و تنظیم وجود دارد که باید به آنها پاسخ دهید:
- تعیین اهداف مورد استفاده
- آیا ردیابی اهداف به درستی انجام می شود؟
- آیا می خواهید از همان هدف استفاده کنید یا آن را تنظیم کنید؟
اگر از Google Analytics استفاده میکنید و در Google Ads وارد میکنید، باید آنها را در GA4 دوباره ایجاد کنید، سپس هدف را دوباره وارد کنید.
یک اقدام تبدیل جدید باید ایجاد شود، سپس وارد کردن داده از Google Analytics را انتخاب کنید.
برای این تبدیل جدید، لازم است ویژگی های Google Analytics 4 را انتخاب کنید.

برای سایر پلتفرم های تبلیغاتی، ایجاد URL های سفارشی با افزودن پارامترهای ردیابی به URL مقصدی که برای تبلیغات استفاده می کنید، ضروری است.
بسیاری از بازاریابان از طرفداران بزرگ این ابزار آسان گوگل برای کمک به ایجاد URL های سفارشی هستند.
در اینجا چند نکته برنده در این مورد آورده شده است:
- بررسی کنید تا مطمئن شوید که آدرسهای اینترنتی مقصد سایر پلتفرمهای تبلیغاتی دارای کد رهگیری اضافی هستند، بنابراین دادهها را از دست ندهید.
- یک الگوی استفاده/نام استاندارد برای هر پارامتر برای هر پلتفرم ایجاد کنید تا داده ها ثابت بماند.
- با استفاده از این داده های قدرتمند در گزارش ادغام شوید.
3. اتوماسیون خود را مدیریت کنید
در حالی که پلتفرمهای تبلیغاتی به ارائه گزینههای اتوماسیون برای سادهسازی مدیریت تبلیغات ادامه میدهند، این کار به آسانی چرخاندن یک سوئیچ نیست.
مدیران PPC انسانی باید اتوماسیون را راهنمایی و نظارت کنند تا از آن نهایت استفاده را ببرند.
برای مثال، کمپینهایی که از استراتژیهای قیمتگذاری هوشمند استفاده میکنند و تبدیلها را در نظر میگیرند، باید هر از چندگاهی نظارت و تنظیم شوند تا CPA یا ROAS هدف را تنظیم کنند.
خلاقیتهای هوشمند، مانند تبلیغات جستجوی واکنشگرا و تبلیغات نمایشی واکنشگرا، باید از نظر عملکرد در داراییهای فردی بررسی شوند، که در ادامه این پست به آنها خواهیم پرداخت.
به عنوان بخشی از استراتژی PPC خود، تعیین کنید که کدام مؤلفه های حساب شما می توانند خودکار شوند، از مناقصه گرفته تا خلاقانه و استفاده از اسکریپت ها. سپس نتایج را ارزیابی و پایش کنید.
ممکن است بخواهید کمپین های «دستی» قبلی را در نقاط مختلف داده مقایسه کنید.
4. تبلیغات ویدیویی
در چند سال اخیر شاهد رشد شگفت انگیزی در تبلیغات ویدیویی بوده ایم، با این حال هنوز هم این حوزه ای است که بیشتر تبلیغ کنندگان هنوز به آن ورود نکرده اند.
بیایید به دو روش برای آزمایش ویدیو با استفاده از دارایی ها و استراتژی های ویدیویی مشابه نگاه کنیم.
شروع آزمایش تبلیغات ویدیویی YouTube آسان تر از همیشه است. راهنمای مبتدی من قدم به قدم دست شما را در این سفر خواهد گرفت.
این همچنین یک فرصت عالی برای جمعآوری دادهها در مقیاس در مورد هدفگیری و خلاقیت است که در دیگر پلتفرمهای تبلیغات ویدیویی پولی مانند ویژگی تبلیغات ویدیویی مایکروسافت به تازگی منتشر شده است.
تبلیغات ویدیویی مایکروسافت اکنون به طور گسترده در دسترس است و در شبکه مخاطبان مایکروسافت ارائه می شود.
چه راه خوبی برای دسترسی به گذشته یوتیوب است، زیرا مایکروسافت آمار ویدیویی قانع کننده ای را به اشتراک گذاشته است که 39٪ از کاربران ویدیوها را در MSN تماشا می کنند اما در YouTube نه.
5. تبلیغات نمایشی واکنشگرا
برخی از تبلیغکنندگان از تبلیغات نمایش تصویر بهعنوان بخش اصلی استراتژی خود در پلتفرمهای PPC استفاده کردهاند، چه از روی عادت یا تمایل به کنترل پیامهای برند.
تبلیغات نمایشی واکنشگرا میتوانند دسترسی بهتری داشته باشند، در حالی که فرآیند ایجاد را ساده میکنند و همچنان پیامهای برندسازی را که تبلیغکنندگان میخواهند دریافت میکنند.
علاوه بر سادهسازی فرآیند خلاقانه، تبلیغات نمایشی واکنشگرا فرصتهای موجودی بیشتری را در شبکه نمایش باز میکنند.
این به این دلیل است که آنها به صورت پویا عناوین، توضیحات و تصاویر را با هم ترکیب میکنند تا در هر فضایی از وب که مخاطبان شما در آن حضور دارند، قرار بگیرند.
در مقایسه، تبلیغات نمایش تصویر ایستا را می توان تنها در ابعاد دقیق فضای تبلیغاتی که برای آن ایجاد شده اند ارائه کرد.
مزیت دیگر تبلیغات نمایشی واکنشگرا این است که به شما امکان می دهد از بازخورد عملکرد Google Ads برای بهینه سازی دارایی های تبلیغاتی استفاده کنید.
تبلیغات نمایشی ریسپانسیو را می توان در کنار هر تبلیغات نمایش تصویری اجرا کرد، که به شما فرصتی برای آزمایش و مقایسه دسترسی و نتایج می دهد.

6. مطابقت با مشتری
یافتن مخاطب مناسب در زمان مناسب سالها پیش از آن که پلتفرمهای تبلیغاتی PPC هدفگذاری را در شبکههای نمایشی بهبود بخشند، یک شعار بوده است.
با سرکوب کوکی ها، داده های شخص اول برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم است. این استراتژی هدف گیری بسیار دست کم گرفته شده را وارد کنید: مطابقت مشتری.
استفاده از دادههای داخلی خود (که مشتریان با شما به اشتراک گذاشتهاند) به شما امکان میدهد دوباره به آنها دسترسی پیدا کنید – یا با تبلیغات خود به دنبال آنها باشید.
فهرستی از مشتریان را در پلتفرم تبلیغات آپلود کنید، و سعی خواهد شد آن مشتریان را با کاربران شناخته شده مطابقت دهد.
مفهوم تطابق مشتری تقریباً در همه پلتفرمها در دسترس است، بنابراین استراتژیهای جدید شما در مورد نحوه برش و تقسیم آن و پیامهای هدف میتواند تکرار شود.
نکته ای که باید در نظر داشت این است که نرخ تطابق در پلتفرم های تبلیغاتی از حدود 30٪ تا 60٪ متغیر است، بنابراین انتظارات را واقع بینانه نگه دارید.
پلتفرم تبلیغاتی قادر به مطابقت با هر کاربر در لیست شما نخواهد بود.
علاوه بر این، 9 روش برای بهبود کمپین های PPC با اطلاعات مشتری، مکمل خوبی برای این استراتژی هدف گیری خواهد بود.
خوراکی های کلیدی
استراتژیهای PPC در اینجا از فناوریهای تبلیغات اخیر الهام گرفته شدهاند و برخی از قدیمیهای نادیده گرفته شده را نباید از دست داد:
- اندازه گیری: اگر از ردیابی Google Analytics استفاده می کنید، اهداف تبدیل فعلی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به GA4 ارتقا یافته است.
- اتوماسیون: تعیین کنید کدام اجزای حساب شما می توانند خودکار شوند، از پیشنهاد دادن به خلاقانه تا استفاده از اسکریپت ها و نظارت بر نتایج.
- انواع تبلیغات: انواع تبلیغات پیشنهادی ما را امتحان کنید تا عملکرد شبکههای ویدیویی و نمایشی را که ممکن است اکنون به آنها دسترسی نداشته باشید افزایش دهید.
- هدف گذاری: از داده های شخص اول خود برای جبران ضرر احتمالی ناشی از محدودیت های کوکی استفاده کنید.
جایزه
نگاهی به این خلاصه جامع از ویژگی ها و پیشرفت های PPC بیندازید.
یکی دیگر از برنامهریزیهای عالی بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) که حاوی نکته مورد علاقه من، «ارزیابی کارهایی که انجام ندادید» است، میتواند همه ما را برای یک سال مشغول کند.
بهینه سازی مبارک!
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: oatawa/Shutterstock
window.addEventListener( 'load2', function() { console.log('load_fin');
if( sopp != 'yes' && !window.ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'ppc-strategies-2022', content_category: 'pay-per-click' }); } });