6 روش برای جذب ترافیک جستجوی ارگانیک خود در رسانه های اجتماعی


ایجاد یک مخاطب آنلاین متشکل از افرادی که واقعاً می‌خواهند آنچه را که پست می‌کنید بخوانند، در محتوای شما شرکت کنند و در واقع محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید بخرند، برای همیشه طول می‌کشد – به خصوص زمانی که سعی در رشد ارگانیک دارید.

رشد ارگانیک گاهی ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد تا به نقطه سودآوری برسد.

نکته دیوانه کننده این است که بیشتر سازندگان و صاحبان کسب و کار هنوز در گوگل منتظر هستند خوشبختانه شخص دیگری را به وب سایت یا صفحه خود بیاورید.

اما اگر راهی برای رفع این مشکل وجود داشت چه؟

اگر راه بهتر و سریع‌تری برای جذب همزمان ترافیک جستجوی ارگانیک و محتوای رسانه‌های اجتماعی شما وجود داشت، چه می‌شد؟

خوشبختانه وجود دارد!

ما این فرآیند شش مرحله‌ای ساده را ایجاد کردیم تا ترافیک جستجوی ارگانیک شما را در رسانه‌های اجتماعی جذب کنیم و با استفاده از مخاطبان مشابه فیس‌بوک، دامنه جستجوی ارگانیک شما را به شدت گسترش دهیم.

  • مرحله 1: انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • گام 2: یک قطعه محتوا ایجاد کنید (برای این مثال، یک وبلاگ خواهد بود).
  • مرحله 3: مقداری ترافیک ارگانیک به آن قسمت از محتوا دریافت کنید.
  • مرحله 4: پیکسل رسانه اجتماعی خود را تنظیم کنید و افرادی که مقاله محتوا را می خوانند پیکسل کنید.
  • مرحله 5: مخاطبی شبیه فیسبوک ایجاد کنید.
  • مرحله 6: تبلیغات رسانه های اجتماعی را به آن مخاطبان ارائه دهید.

این مراحل ممکن است کمی زیاد به نظر برسند، به خصوص اگر در رشد ارگانیک تازه کار هستید. اما نگران نباشید؛ این وبلاگ آن را برای شما خراب می کند.

مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

اکثر افرادی که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنند، در حال حاضر چند کلمه کلیدی یا عبارتی دارند که فکر می کنند برای کسب و کار یا جایگاه خود مفید هستند. اینها می توانند کلمات کلیدی مرتبط با تجارت یا برند آنها باشند، مانند [best books to read for business] یا [what foods cause inflammation?].

تحقیق کلمات کلیدی (کلمات کلیدی) یا کلمات و عبارات خاصی که شما و مخاطبان ایده آل خود در رابطه با محصولات، خدمات، صنعت و غیره خود استفاده می کنید.

این موضوعات بذر بسیار خاص بسیار مهم و مکانی عالی برای شروع هستند.

بارها محتوایی که می خواهید ایجاد کنید و برای آن رتبه بندی کنید و مخاطبان شما چه هستند در حقیقت تایپ کردن در نوار جستجو احتمالاً کاملاً متفاوت است.

که یکی از اساسی ترین دلایل برای انجام تحقیقات کلیدواژه در وهله اول است.

اگر مردم به دنبال آن نیستند، پس چرا در وهله اول زمان را برای ایجاد آن تلف کنید؟

هوشمندانه ترین راه برای جلوگیری از این امر، یافتن کلمات و عباراتی است که مشتریان ایده آل شما در حال حاضر در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی جستجو می کنند.

فهمیدن این موضوع آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست. تعداد انگشت شماری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می تواند کمک کند.

به عنوان مثال، ما از Ahrefs برای تحقیق در مورد عبارت استفاده می کنیم: [how to get followers on Instagram].

داده های جستجوی ahrefs برای چگونگی جذب فالوور در اینستاگراماسکرین شات از Ahrefs، اکتبر 2022

در تصویر بالا می توانید ببینید که چند نفر این عبارت کلیدی و سایر موضوعات مرتبط والدین مرتبط با آن را جستجو می کنند.

هنگام ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو، ایجاد محتوایی که پاسخگوی یک سوال در یک زمان باشد ضروری است.

اشکالی ندارد که در مورد این سوال توضیح دهید، حتی تا چند هزار کلمه. اما یک مقاله را با سوالات و موضوعات زیاد اشتباه نگیرید.

به عنوان مثال، می توانید این کلمات کلیدی کوتاه مدت و بلند مدت را انتخاب کنید و در مورد هر موضوعی یک پست وبلاگ بنویسید (البته زمانی که برای کسب و کار شما منطقی باشد).

اگر نوشتن موضوعی برای هر یک از آن سوالات منطقی نیست و کلمات کلیدی بیش از حد مرتبط هستند، شاید منطقی‌تر باشد که از این مجموعه کلمات کلیدی به عنوان عنوان H1 یا H2 در همان پست وبلاگ استفاده کنید. همچنین نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

مرحله 2: یک قطعه محتوا ایجاد کنید

اکنون که اهمیت یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در استراتژی بازاریابی محتوای خود را درک کرده اید، زمان ایجاد یک پست وبلاگ فرا رسیده است.

هنگام نوشتن یک وبلاگ، مهم است که به یاد داشته باشید که هدف این است که خوانندگان جدید را به طور مداوم به وبلاگ خود جذب کنید، که در نهایت منجر به فروش می شود.

همچنین برای جذب خوانندگان و مشارکت در وبلاگ است، بنابراین سیگنال هایی به رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ارسال می شود تا به مقاله شما کمک کند رتبه بندی صفحه اول را کسب کند و در 10 پست اول وبلاگ در Google رتبه بندی کند.

باز هم، اینجا جایی است که تحقیق کلمات کلیدی وارد عمل می شود.

مطمئن شوید که هر وبلاگی را که در صفحه اول گوگل مربوط به تحقیق کلمه کلیدی خود است بخوانید. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که مقاله شما از هر یک از آن پست های وبلاگ بهتر است یا ارزشمندتر است.

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام می دهید، کسب رتبه های برتر در گوگل زمان نمی برد زیرا می دانید که افراد چه چیزی را جستجو می کنند و چقدر آن را جستجو می کنند.

هنگامی که پست وبلاگ شما در وب سایت شما منتشر شد، وقت آن است که منتظر بمانید تا برخی افراد آن را بخوانند و با آن درگیر شوند.

مرحله 3: ترافیک ارگانیک را دریافت کنید

تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که منتظر بمانید تا مقداری ترافیک ارگانیک وارد شود. هدف داشتن حدود 1000 نفر است. اگر 1000 به نظر خیلی زیاد است، سعی کنید حداقل 100 داشته باشید.

با گذشت زمان، وقتی محتوایی که ایجاد کردید شروع به دریافت نتایج جستجو می‌کند، می‌توانید یک پیکسل تنظیم کنید (این مرحله بعدی است) و شروع به اجرای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای هک کردن فرآیند و جلب توجه بیشتر به محتوای خود کنید.

با این حال، اجازه دهید با گفتن این نکته شروع کنم که ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نباشد – این مرحله ای است که اکثر مشاغل در آن گیر می کنند و نمی دانند چگونه به طور معقول رشد کنند.

بیشتر سازندگان، کسب‌وکارها و شرکت‌ها می‌دانند که یک قیف بازاریابی ساده چگونه کار می‌کند، اما چیزی که آنها نمی‌دانند این است که چگونه افراد واجد شرایط جدید را به طور مداوم در هر بخش از قیف بازاریابی جذب کنند.

حتی در این صورت، اکثر کسب و کارها نمی دانند که چگونه پلتفرم های متعدد را با موفقیت در هم آمیخته و از رسانه های اجتماعی برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک خود استفاده کنند یا بالعکس.

مردم تمام این محتوای عالی را ایجاد کرده‌اند، اما نمی‌دانند چگونه از آن محتوای عالی برای ارتقای سطح بعدی استفاده کنند.

مردم زمان کافی برای تولید محتوای جدید هر روز ندارند. فشار ناشی از هر روز ایده‌های جدید، فیلم‌برداری یا نوشتن یک پست وبلاگی ۲۵۰۰ کلمه‌ای اغلب اوقات منجر به فرسودگی شغلی می‌شود.

و هنگامی که از چندین پلتفرم استفاده می کنید، اینجاست که این استراتژی بازاریابی وارد عمل می شود.

شما باید بدانید که چگونه می توانید هر فردی را که محتوای شما را لمس می کند، از اولین لمس تا آخرین لمس، ردیابی کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که معمولاً قبل از خرید، یک فرد به هفت تعامل یا تماس با یک تجارت نیاز دارد.

برای اینکه بدانید یک شخص چند بار با محتوای شما تعامل می کند، بسیار مهم است که یک پیکسل در وب سایت خود برای ردیابی دقیق داده ها قرار داده شود که منجر به مرحله بعدی می شود.

مرحله 4: شبکه اجتماعی پیکسل را راه اندازی کنید

هنگامی که پست وبلاگ خود را منتشر کردید و ترافیک کمی یا زیاد با محتوای شما درگیر شد، زمان آن رسیده است که پیکسل رسانه اجتماعی خود را در وب سایت خود راه اندازی کنید.

نحوه تنظیم پیکسلاسکرین شات توسط نویسنده، اکتبر 2022

اگر با پیکسل آشنا نیستید، تعریف اینجاست.

پیکسل چند خط کد است که در قسمت هدر وب سایت خود کپی می کنید.

این کار با قرار دادن و راه اندازی کوکی ها برای ردیابی کاربران در هنگام تعامل با وب سایت شما و تبلیغات فیس بوک شما کار می کند.

پیکسل دو هدف اصلی را دنبال می کند:

  • برای بازاریابی مجدد به شخصی که از یکی از صفحات شما بازدید کرده است.
  • برای اینکه بدانند از کدام صفحات بازدید کرده‌اند و ردیابی کنند و ببینند آیا فردی اقدام مورد نظر را انجام داده است، هر چه که باشد.

کاری که پیکسل انجام می دهد، در اصل این است که به فیس بوک اجازه می دهد مخاطبان خود را در پلتفرم ما ردیابی کند. ما اساسا به فیس بوک دسترسی به ردیابی خود را می دهیم.

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک پیکسل فیس بوک ایجاد کنید و فیس بوک پیکسل را به وب سایت خود اضافه کنید، این روند دو قسمتی را دنبال کنید:

بخش 1: ایجاد یک پیکسل فیس بوک

  • به مدیریت رویدادها بروید.
  • کلیک اتصال منابع داده و انتخاب کنید وب.
  • انتخاب کنید فیس بوک پیکسل و کلیک کنید اتصال.
  • خود را اضافه کنید نام پیکسل
  • آدرس وب سایت خود را وارد کنید تا گزینه های راه اندازی آسان را بررسی کنید.
  • کلیک ادامه هید.

قسمت 2: پیکسل فیس بوک را به وب سایت خود اضافه کنید

هنگامی که پیکسل خود را ایجاد کردید، آماده هستید تا کد پیکسل فیس بوک را در وب سایت خود قرار دهید.

چند گزینه مختلف برای نحوه تنظیم این بخش وجود دارد:

  • می توانید کد پیکسل را به صورت دستی به یک وب سایت اضافه کنید.
  • از ادغام شریک استفاده کنید.
  • از دستورالعمل های ایمیل استفاده کنید.

هنگامی که ردیابی انجام شد و الگوهای مخاطب هدف خود را به طور کامل درک کردید، می توانید اجرای استراتژی R3MAT را آغاز کنید و پیام مناسب را در زمان مناسب با انتظارات مناسب به فرد مناسب نشان دهید.

هنگامی که پیکسل رسانه اجتماعی خود را تنظیم کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.

مرحله 5: یک مخاطب شبیه ایجاد کنید

آیا می دانستید که فیس بوک می تواند قبل از اینکه بدانید باردار هستید، باردار بودن شما را پیش بینی کند؟ یا اینکه فیس بوک می تواند تشخیص دهد که آیا شما به شریک زندگی خود خیانت می کنید؟ یا اینکه قراره طلاق بگیری؟

می‌تواند هر پیمایش به بالا یا پایین، کشیدن انگشت، هر قلب، بازنشر، بازتوییت را ردیابی کند و هر شخص، کسب‌وکار و نمایه‌ای را که با آن‌ها تعامل دارید را می‌شناسد.

خیلی ترسناک به نظر می رسد، درست است؟

اما اینجاست که فوق العاده قدرتمند می شود.

فیس‌بوک گزینه‌ای دارد که در آن می‌توانید بر اساس توانایی‌های ردیابی آن، مخاطبان مشابهی ایجاد کنید تا به افراد جدیدی دسترسی پیدا کنید که به احتمال زیاد به کسب و کار شما علاقه‌مند هستند، زیرا شبیه به بهترین مشتریان فعلی شما هستند.

می‌توانید گروهی از افراد با علاقه‌مندی‌ها، علایق و جمعیت‌شناسی مشابه افرادی که قبلاً با وب‌سایت شما در تعامل هستند ایجاد کنید.

در اینجا نحوه ایجاد یک مخاطب Lookalike در فیس بوک آمده است:

  • به مخاطبان خود بروید
  • کلیک کنید بر روی ایجاد مخاطب کشویی را انتخاب کنید تماشاچی شبیه.
  • یادداشت های منبع خود را انتخاب کنید:
    • یک منبع می تواند مخاطب مشتری باشد که با داده های پیکسل، داده های برنامه تلفن همراه یا طرفداران صفحه شما ایجاد نشده است.
    • استفاده از 1000 تا 50000 از بهترین مشتریان خود را بر اساس ارزش طول عمر، ارزش معامله، اندازه کل سفارش یا تعامل در نظر بگیرید.
  • کشور/کشورهایی را که می‌خواهید افراد مشابهی در آنجا پیدا کنید، انتخاب کنید.
  • اندازه مخاطب مورد نظر خود را با نوار لغزنده انتخاب کنید.
  • کلیک ایجاد مخاطب.
چگونه یک مخاطب سفارشی ایجاد کنیماسکرین شات از فیس بوک، اکتبر 2022

ایجاد این مخاطب به هر کسب و کاری اجازه می دهد تا زیرمجموعه کوچکی از افراد ایجاد کند که می توانید به هر روشی که انتخاب می کنید با آنها صحبت کنید.

اکنون می‌توانید تبلیغات مرتبط به این مخاطبان را نشان دهید، آنها را از طریق قیف فروش حرکت دهید، ارتباط خود را با آنها ایجاد کنید و دسترسی و فرکانس خود را افزایش دهید.

همه اینها امکان پذیر است زیرا فیس بوک همیشه نقاط داده بسیار کمی را تماشا می کند.

فیس بوک به طور مداوم اطلاعاتی در مورد آنچه خریداری می کنید، چه کسی یا دوستتان را جستجو می کنید، از چه وب سایت هایی بازدید می کنید و حساب هایی که دنبال می کنید و آن ها را لغو می کنید، جمع آوری می کند.

به علاوه، هزاران بیت دیگر از اطلاعات شخصی از سوابق عمومی و فعالیت رسانه های اجتماعی شما جمع آوری می شود.

مرحله 6: تبلیغات رسانه های اجتماعی را به مخاطب ارائه دهید

مرحله آخر این است که تبلیغات مرتبط را به مخاطبان مشابه جدیدی که به تازگی ایجاد کرده اید نشان دهید.

برای ادامه این روند، مطمئن شوید که به طور مداوم محتوای مرتبط جدید را به مخاطبان شبیه خود نشان می دهید که در هر مرحله از سفر خریداران با آنها ملاقات می کند.

به این معنی که شما آنها را با محتوای جدید یا بازیافتی (و نوعی که مخاطبان شما دوست دارند با آن درگیر شوند) در مرحله آگاهی، مرحله بررسی و مرحله تصمیم گیری در سفر خریداران قرار خواهید داد.

وقتی این فرآیند شش مرحله‌ای را تکمیل کردید، به طور رسمی جستجوی ارگانیک خود را انجام می‌دهید و آن را به آتش می‌کشید.

نتیجه

مطمئن شوید که به تکرار این فرآیند شش مرحله‌ای ساده ادامه می‌دهید تا ترافیک جستجوی ارگانیک خود را در رسانه‌های اجتماعی بارها و بارها درگیر کنید تا بهترین نتایج را ببینید.

همه چیز را تکرار کنید، از انجام تحقیقات کلیدواژه جدید گرفته تا ایجاد محتوای جدید و تنظیم پیکسل جدید خود تا اجرای تبلیغات جدید و محتوای محتوای ذخیره شده یا مخاطبان جدید.

این بدان معنا نیست که باید آنچه را که کار می کند تغییر دهید، اما ممکن است چند کلیپ از محتوای موجود خود بردارید و آن را به مخاطبان خود نشان دهید.

بخش‌های بزرگ‌تر از محتوا را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا از محتوای فعلی‌تان، محتوای خرد جدیدی ایجاد کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: oatawa/Shutterstock





منبع