برخی از روشهای سئو با تغییرات در موتورهای جستجو همگام نبودهاند و اکنون ممکن است خود را شکست دهند و منجر به محتوایی شود که رتبهبندی نمیشود. در اینجا شش روش SEO که مانع رتبه بندی می شوند و پیشنهاداتی برای رویکردهای موثرتر آورده شده است.
1. روش های اضافی SEO
کلمه زائد به معنای دیگر موثر نیست، نه لازم، اضافی در زیر سه روش اضافی SEO ارائه شده است.
الف. دامنه های منقضی شده
به عنوان مثال، برخی از SEO ها فکر می کنند که خرید دامنه های منقضی شده یک چیز نسبتاً جدید است اما در واقع بیش از بیست سال از عمر آن می گذرد. در سال 2003 زمانی که گوگل متوجه شد که چگونه رتبه صفحه را در دامنه های منقضی شده بازنشانی کند، سئوکاران قدیمی از خرید آنها منصرف شدند. همه کسانی که دامنه های منقضی شده در آن زمان دارند، زمانی که کار نمی کنند، آن را تجربه کردند.
این اعلامیه در سال 2003 در مورد مدیریت گوگل با دامنه های منقضی شده است:
“هی، این شاخص به زودی واقعی می شود، بنابراین می خواستم به مردم ایده بدهم که چه انتظاراتی از این شاخص دارند. البته بزرگتر و عمیقتر است (آی!)، اما ما همچنین تمرکز بیشتری روی بهبودهای الگوریتمی برای مسائل هرزنامه قرار دادهایم. یکی از پیشرفتهای حاصل از این شاخص، مدیریت بهتر دامنههای منقضی شده است – اختیار یک دامنه با انقضای دامنه بازنشانی میشود، حتی اگر پیوندهای آویزان به دامنه منقضی شده هنوز در وب وجود داشته باشد. ما این تغییر را طی چند ماه آینده و با شروع این شاخص انجام خواهیم داد.
در سال 2005 گوگل ثبت نام دامنه شماره 895 شد تا به اطلاعات ثبت نام دامنه دسترسی پیدا کند تا “کیفیت” نتایج جستجو را افزایش دهد. تبدیل شدن به یک ثبت کننده نام دامنه به آنها امکان دسترسی بیدرنگ به زمان ثبت نام دامنه، اینکه چه کسی آنها را ثبت کرده و به چه آدرس میزبانی وب اشاره می کند، می دهد.
برای سئوکاران نسبتاً تازه کار تعجب آور است که می گویم گوگل دامنه های منقضی شده را کنترل می کند اما برای ما که اولین سئوکار تاریخ بودیم که آنها را خریدیم خبری نیست. خرید دامنه های منقضی شده برای اهداف رتبه بندی نمونه ای از یک عمل اضافی SEO است.
ب. لینک های گوگل و پولی
مثال دیگر لینک های پولی هستند. من به درستی می دانم که برخی از لینک های پولی یک سایت را به رتبه بهتر سوق می دهند و این مورد برای سال ها بوده و هنوز هم هست. اما، این رتبه بندی ها موقتی هستند. اکثر سایت ها معمولاً یک اقدام دستی دریافت نمی کنند، آنها فقط رتبه بندی را متوقف می کنند.
یک دلیل احتمالی این است که زیرساختها و الگوریتمهای گوگل میتوانند رتبه صفحهای را که از لینکهای پولی به دست میآیند خنثی کنند و به این ترتیب به سایت اجازه میدهند تا در جایی که قرار است رتبهبندی کند بدون ایجاد اختلال در کسبوکارشان با جریمه کردن سایتشان، رتبهبندی کند. همیشه اینطور نبود.
به روز رسانی های اخیر HCU یک حمام خون است. اما بهروزرسانی الگوریتم پنگوئن Google در سال 2012 در مقیاسی فاجعهبار بود که چندین مرتبه بزرگتر از آنچه امروزه بسیاری از آنها تجربه میکنند. این سایتهای برندهای بزرگ، سایتهای وابسته و همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. هزاران و هزاران وب سایت رتبه بندی خود را از دست دادند، هیچ کس در امان نبود.
کسبوکار پیوندهای پولی هرگز به وضعیت اصلی که قبلاً از آن برخوردار بود، بازنگشت. آرزومندی.
خودیها در فروشندگان لینک پولی به من اطلاع دادند که مقدار قابل توجهی از پیوندهای پولی کار نمیکنند زیرا گوگل توانسته شبکههای پیوند را باز کند. در اوایل سال 2005 گوگل از تجزیه و تحلیل آماری برای شناسایی الگوهای پیوند غیرطبیعی استفاده می کرد. در سال 2006 گوگل برای ثبت اختراعی در مورد فرآیندی درخواست داد که از نمودار پیوند کاهش یافته به عنوان راهی برای ترسیم روابط پیوند وب سایت ها استفاده می کرد، که شامل شناسایی شبکه های هرزنامه لینک بود.
اگر خطر را درک می کنید، آن را انجام دهید. اکثر افرادی که علاقه ای به سوزاندن دامنه و ساخت دامنه دیگری ندارند باید از آن اجتناب کنند. لینک های پولی شکل دیگری از سئو اضافی است.
ج. فهرست روبات ها، دنبال کنید
مظهر سئوی اضافی استفاده از “دنبال کردن، فهرست کردن” در تگ meta robots.
<meta name="robots" content="index, follow" />
به همین دلیل است که فهرست، دنبال کردن زائد است:
- نمایه سازی صفحات و پیوندهای زیر حالت پیش فرض Googlebot است. گفتن این کار زائد است، مثل اینکه به خودتان بگویید نفس بکش.
- تگ های متا روبات ها دستورالعمل هستند. Googlebot را نمی توان مجبور به فهرست بندی محتوا و دنبال کردن پیوندها کرد.
- اسناد متا Robots Google فقط nofollow و noindex را به عنوان دستورالعمل های معتبر فهرست می کند.
- «ایندکس» و «دنبال کردن» نادیده گرفته میشوند، زیرا نمیتوانید از یک دستورالعمل برای وادار کردن موتور جستجو برای فالو کردن یا فهرست کردن یک صفحه استفاده کنید.
- ترک آن ارزش ها از نظر شایستگی نگاه بدی دارد.
اعتبار سنجی:
مستندات برچسب های ویژه گوگل به طور خاص می گوید که این برچسب ها مورد نیاز نیستند زیرا خزیدن و نمایه سازی رفتار پیش فرض است.
مقادیر پیشفرض ایندکس هستند، دنبال میشوند و نیازی به تعیین ندارند.
این قسمتی است که سر خراش است. برخی از افزونه های سئو وردپرس به صورت پیش فرض متا تگ ربات “index, follow” را اضافه می کنند. بنابراین اگر از یکی از این افزونههای سئو استفاده میکنید، تقصیر شما نیست اگر “index, follow” در صفحه وب شما باشد. سازندگان افزونه سئو باید بهتر بدانند.
2. حذف ویژگی های جستجوی گوگل
من نمی گویم از استفاده از ویژگی های جستجوی گوگل برای تحقیق اجتناب کنید. این خوب است. منظور این است که از آن داده ها کلمه به کلمه استفاده کنیم.زیرا این چیزی است که گوگل دوست دارد.من سایتهای زیادی را بررسی کردهام که توسط بهروزرسانیهای اخیر گوگل که دقیقاً با این کلمات کلیدی مطابقت دارند در کل وبسایت آنها مورد بررسی قرار گرفتهاند و در حالی که این تنها مشکل محتوا نیست، من احساس میکنم که سیگنالی ایجاد میکند که سایت برای موتورهای جستجو ساخته شده است. ، چیزی که گوگل در مورد آن هشدار می دهد.
حذف ویژگیهای جستجوی Google مانند People also Ask و People also Search for میتواند راهی برای دریافت موضوعات مرتبط برای نوشتن باشد. اما به نظر من احتمالاً تطبیق دقیق این کلمات کلیدی در کل وب سایت یا در کل صفحه وب ایده خوبی نیست.
به نظر می رسد هرزنامه کلمه کلیدی و ایجاد صفحات وب برای موتورهای جستجو، دو سیگنال منفی که گوگل می گوید از آنها استفاده می کند.
3. استفاده از کلمه کلیدی مشکوک
بسیاری از استراتژی های سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شوند و با افزودن کلمات کلیدی به محتوا پایان می یابند. این یک روش قدیمی برنامه ریزی محتوا است که این واقعیت را نادیده می گیرد که گوگل یک موتور جستجوی زبان طبیعی است.
اگر محتوا در مورد کلمه کلیدی است، بله، کلمات کلیدی خود را در آنجا قرار دهید. از عناوین برای توضیح اینکه محتوا در مورد چیست و از عناوین برای بیان موضوع صفحه استفاده کنید. از آنجایی که گوگل یک موتور جستجوی زبان طبیعی است، باید عبارات شما را به معنای آنچه خواننده در مورد آن میپرسد تشخیص دهد. این همان چیزی است که BERT در مورد آن است، یعنی درک معنای کاربر.
رویه دههها قدیمی در نظر گرفتن عناوین و عناوین به عنوان محل تخلیه کلمات کلیدی عمیقاً ریشهدار است. این چیزی است که من شما را تشویق می کنم که برای فکر کردن در مورد آن کمی زمان بگذارید زیرا تمرکز سخت روی کلمات کلیدی می تواند به نمونه ای از SEO تبدیل شود که مانع از سئو می شود.
4. از رقبای خود کپی کنید اما آیا این کار را بهتر انجام می دهید؟
یک تاکتیک پذیرفته شده سئو این است که محتوای با رتبه برتر رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، سپس از بینش در مورد آن محتوا برای ایجاد همان محتوا، اما بهتر استفاده کنید. در ظاهر منطقی به نظر می رسد، اما برای تشخیص پوچ بودن یک استراتژی مبتنی بر کپی کردن محتوای دیگران، اما “این کار را بهتر انجام دهید” نیازی به تفکر نیست. و سپس مردم می پرسند چرا گوگل محتوای آنها را کشف می کند اما از فهرست کردن آن امتناع می کند.
زیاد بهش فکر نکن تفکر بیش از حد منجر به چیزهای غیر ضروری می شود، مانند چیزی که صنعت به تازگی از آن عبور کرده است. فقط از تخصص خود استفاده کنید، از تجربه خود استفاده کنید، از دانش خود برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که می دانید خوانندگان را راضی می کند و باعث می شود چیزهای بیشتری بخرند.
5. اضافه کردن محتوای بیشتر به دلیل گوگل
وقتی یک ناشر بر اساس این باور عمل می کند که «این همان چیزی است که گوگل دوست دارد»، تقریباً به طور قطع در مسیر اشتباهی قرار می گیرد. یک مثال الف است تفسیر نادرست از حق ثبت اختراع به دست آوردن اطلاعات گوگل که به نظر آنها به این معنی است که گوگل سایت هایی را رتبه بندی می کند که حاوی محتوای بیشتری در مورد موضوعات مرتبط از آنچه قبلاً در نتایج جستجو وجود دارد.
این درک ضعیفی از حق ثبت اختراع است، اما مهمتر از آن، انجام آنچه در یک پتنت وجود دارد، عموماً ساده لوحانه است، زیرا رتبه بندی یک فرآیند چند سیستمی است، تمرکز بر یک چیز معمولاً برای بالا بردن یک سایت کافی نیست.
زمینه پتنت به دست آوردن اطلاعات در مورد رتبه بندی صفحات وب در ربات های چت هوش مصنوعی است. اختراع حق ثبت اختراع، چیزی که آن را جدید می کند، این است که پیش بینی سؤال بعدی زبان طبیعی و سپس آماده کردن آنها برای نشان دادن در نتایج جستجوی هوش مصنوعی یا نمایش آن نتایج اضافی پس از پاسخ های اصلی است.
نکته کلیدی در مورد آن پتنت این است که پیش بینی سوال بعدی در یک سری سوالات است. بنابراین اگر از یک چت بات هوش مصنوعی بپرسید که چگونه یک خانه پرنده بسازد، سوال بعدی که جستجوی هوش مصنوعی می تواند پیش بینی کند این است که از چه نوع چوبی استفاده کنیم. این چیزی است که به دست آوردن اطلاعات مربوط می شود. شناسایی سؤال بعدی و سپس رتبه بندی صفحه دیگری که به آن سؤال اضافی پاسخ می دهد.
حق ثبت اختراع مربوط به رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجوی معمولی ارگانیک نیست. این یک تعبیر نادرست ناشی از جملات گیلاس چیدن خارج از متن است.
انتشار محتوایی که با دانش، تجربه و درک شما از آنچه کاربران نیاز دارند همسو باشد بهترین روش است. تخصص و تجربه یعنی همین.
6. تصمیم گیری بر اساس تحقیقات میلیون ها نتیجه جستجوی گوگل
یکی از روشهای بد قدیمی در سئو، که به دههها قبل بازمیگردد، روشی است که در آن برخی از سئوها میلیونها نتیجه جستجو را مطالعه میکنند و سپس در مورد عوامل مجزا نتیجهگیری میکنند. نتیجهگیری در مورد پیوندها، تعداد کلمات، دادههای ساختاریافته و معیارهای رتبهبندی دامنه شخص ثالث، این واقعیت را نادیده میگیرد که چندین سیستم برای رتبهبندی صفحات وب، از جمله برخی سیستمها که نتایج جستجو را به طور کامل مجدداً رتبهبندی میکنند، در کار هستند.
در اینجا دلیل نادیده گرفتن «مطالعات تحقیقاتی» سئو است:
الف. جداسازی یک عامل در «مطالعه» میلیونها نتیجه جستجو، این واقعیت را نادیده میگیرد که صفحات به دلیل کارکرد سیگنالها و سیستمهای متعدد با یکدیگر رتبهبندی میشوند.
ب. بررسی میلیونها نتیجه جستجو، تأثیر رتبهبندی تحلیل مبتنی بر زبان طبیعی توسط سیستمهایی مانند BERT و تأثیری که آنها بر تفسیر سؤالات و اسناد وب دارند را نادیده میگیرد.
ج. مطالعات نتایج جستجو نتایج خود را به گونه ای ارائه می کنند که گویی گوگل هنوز ده لینک آبی را رتبه بندی می کند. ویژگیهای جستجو با تصاویر، ویدیوها، قطعههای برجسته، نتایج خرید معمولاً توسط این مطالعات همبستگی نادیده گرفته میشوند و آنها را بیش از هر زمان دیگری در تاریخ سئو منسوخ میکند.
زمان آن فرا رسیده است که صنعت سئو در ارتباط با نتایج جستجو یک چنگال بچسباند و سپس دسته را جدا کند.
سئو موضوعی است
سئو ذهنی است. هر کسی نظری دارد. این شما هستید که تصمیم می گیرید چه چیزی برای شما معقول است.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Roman Samborskyi