ارائه بهترین نکات سئو …
8 بهترین ابزار سئو معنایی برای بهینه سازی محتوا برای جستجو
با ویژگی ممیزی، میدانید که چه چیزی در برنامه محتوا، وبسایت و صفحات وب خاص خود کم است، بنابراین میتوانید بیشتر دیده شوید و رتبه بهتری کسب کنید. ویژگی تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مناسب، سوالات متداول، سرفصل ها و تعداد کلماتی را که باید در محتوای خود در ویرایشگر محتوا استفاده کنید، پیدا کنید.
همچنین میتوانید در گوگل تایپ کنید و به ویژگی تکمیل خودکار اجازه دهید ایدههایی مانند آنچه در تصویر مثال زیر میبینید ارائه دهد.
لینک های زیر بیشتر در مورد سئوی معنایی و نحوه استفاده از آن برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی توضیح می دهند. از این منابع برای تقویت دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ابزارها و نرم افزارهای سئو معنایی
وقتی نوبت به یافتن بهترین ابزارهای سئوی معنایی برای بهینه سازی محتوا می رسد، گوگل مکانی عالی برای شروع است. تایپ یک کلمه یا عبارت کلیدی در این موتور جستجو، نتایج جستجوی معمول و دو بخش ضروری را که میتوان برای سئوی معنایی استفاده کرد، به دست میآورد.
Google Trends همچنین به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای جستجو بهتر بهینه کنید و محتوایی را ایجاد کنید که افراد مفید و مرتبط بدانند. این به بهبود سیگنالهای سئوی کلی وبسایت شما کمک میکند، فرصتهای غنی برای محتوای جدید (و بسیاری از گزینههای پیوند داخلی) به شما میدهد و حتی قدرت موضوعی شما را بهبود میبخشد و سایت شما را به عنوان منبعی از دانش در جایگاه شما قرار میدهد.
8. جستجوگرها
این یک راه سریع و ساده برای جمع آوری کلمات کلیدی مرتبط با معنایی با استفاده از ابزارهای جستجوی رایگان گوگل است. تنها نقطه ضعف استفاده از این ابزارها این است که نمی توانید فقط روی یک دکمه کلیک کنید تا لیست کاملی از کلمات کلیدی و ایده های موضوع را به سرعت جمع آوری کنید. شما باید کلمات و عبارات را به صورت دستی در یک صفحه گسترده یا سند جمع آوری کنید.
2. LSIGraph
همانطور که می بینید، این بخش یک لیست مفید از عبارات کلیدی مرتبط با مفهومی را ارائه می دهد که می توانید در محتوای خود استفاده کنید یا ایده هایی را برای مقالات جدید ایجاد کنید که می توانند با هم جمع شوند تا یک ساختار سیلو SEO برای تقویت قدرت موضوعی ایجاد کنند.
فقط عبارت head اصلی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید، enter را فشار دهید و در عرض چند ثانیه با تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط مفهومی همراه با تعاریف، مثال های استفاده، اصطلاحات مرتبط و موارد دیگر روبرو خواهید شد.
این راهنمای سریع و مفید خود را برای یافتن بهترین نرم افزارها و ابزارهای SEO معنایی متناسب با نیازها و بودجه خود در نظر بگیرید.
بهترین ابزارها و نرم افزارهای سئو معنایی
1. گوگل
اگر به دنبال ابزارهای برتر SEO معنایی هستید که برجستهترین و در دسترسترین دادهها را برای کمک به ایجاد محتوای غنی معنایی برای افزایش ارتباط موضوعی ارائه میدهند، LSIGraph یکی از ابزارهایی است که باید در اینجا امتحان کنید.
3. ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush
اولین قسمتی که باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) نگاه کرد، بخش «مردم نیز میپرسند» است که عبارات جستجوی مشابهی را که کاربران ممکن است به دنبال آن باشند را نشان میدهد. در تصویر مثال زیر، موارد مرتبط با معنایی افراد همچنین سؤالاتی را برای عبارت جستجو «آموزشهای هنری» میپرسند، مشاهده میکنید.
با کلیک بر روی “پیشنهادات کلمات کلیدی” شما را به طیف وسیعی از کلمات کلیدی هدایت می کند که ممکن است مفید باشند. در این مورد، “آموزش های هنری آنلاین”، “آموزش های هنری رایگان” و “آموزش های هنری برای مبتدیان”. شما می توانید این موارد را بر اساس ارتباط و حجم جستجوی ماهانه نیز مشاهده کنید.
5. Ubersuggest
این راهنما شامل لیستی از بهترین ابزارهای سئو معنایی است که به بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو کمک می کند.
همچنین میتوانید از ابزار «جستجوهای مرتبط» در جستجوی گوگل برای تحقیقات سئوی معنایی استفاده کنید که اطلاعات مشابهی را در قالب عبارات کلیدی ارائه میدهد.
این داده ها شامل:
- روندهای جستجو
- حجم جستجو
- CPC (هزینه به ازای هر کلیک)
- LSV (ارزش معنایی پنهان)
همانطور که شروع به نوشتن مقاله خود می کنید، سئوی Surfer همچنین می تواند به ایجاد یک طرح کلی برای شما با کلمات و عبارات مرتبط با معنایی کمک کند و حتی پیشنهادات محتوایی را ارائه دهد که به افزایش رتبه شما کمک می کند.
Surfer SEO ابزاری برتر برای استفاده برای سئوی معنایی است زیرا از قدرت پردازش زبان طبیعی (NLP) برای استخراج موجودیتها (کلمات و عبارات مرتبط) مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما استفاده میکند. با دستورالعملهای مبتنی بر NLP، میدانید که از چه عباراتی، کجا و هر چند وقت یکبار باید به Google اطلاع دهید که محتوای شما بسیار مرتبط با جستار هدف شما است.
درباره سئوی معنایی بیشتر بدانید
یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئوی معنایی که می توانید استفاده کنید، ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است. این پیوند پیوند شریک وابسته ما است که به شما یک دوره آزمایشی رایگان طولانی برای طرح Pro می دهد. با این حال، می توانید بدون پرداخت هزینه اشتراک، به استفاده از ابزار با 10 جستجوی رایگان کلمه کلیدی در روز ادامه دهید.
ابزارها و نرمافزارهای زیر محبوبترین منابع برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی هستند که بسیاری از آنها ابزارهای سئوی معنایی کاملاً رایگانی هستند که نیازی به پرداخت هزینه ندارید.
همچنین میتوانید برای یافتن ابزارهای ارزشمند برای تحقیقات سئوی معنایی به پایین بروید. بخشهای «موضوعات مرتبط» و «پرسشهای مرتبط» به شما کمک میکنند تا بینش عمیقتری نسبت به آنچه افراد در هنگام استفاده از یک عبارت جستجوی خاص به آن علاقه دارند، به دست آورید. بهعلاوه، میتوانید به سرعت نتایج پرطرفدار موضوعات مرتبط را نیز بررسی کنید، به این معنی که به سرعت میتوانید ببینید که آیا مردم به این ایدهها علاقه دارند یا خیر.
Ubersuggest برای توسعه ایدههای محتوای جدید بسیار عالی است، به خصوص اگر به تازگی با سئوی معنایی شروع کردهاید و نرمافزار مقرونبهصرفهای را میخواهید که همراه با ابزارهای تحلیل دیگر باشد.
6. Twinword Ideas LSI Graph
Google Trends یک ابزار سئو معنایی رایگان است که بینشی در مورد محبوبیت یک عبارت جستجوی خاص در هر منطقه خاص ارائه می دهد. برای مثال، جستجوی «آموزشهای هنری» در ایالات متحده، این نمودار مفید را برای سنجش علاقه کاربر در طول زمان نشان میدهد.
Surfer SEO یکی از بهترین ابزارهای بهینه سازی محتوا برای سئوی معنایی است زیرا تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده را انجام می دهد که به شما امکان می دهد قبل و بعد از انتشار محتوا صفحات وب خود را با URL های رتبه برتر در SERP مقایسه کنید.
این به شما ایده ای از آنچه مردم به دنبال آن هستند می دهد، که اگر می خواهید تصویر واضح تری از هدف کاربر داشته باشید مفید است. و ایده های خوبی برای بخش های مرتبط با موضوع در محتوای خود به عنوان زیرعنوان H2 به شما می دهد.
این ابزار راهی عالی و رایگان برای ایدههای ایدهآل برای بهبود ارتباط موضوعی محتوای شماست. به علاوه، شما یک تفکیک از اصطلاحات مرتب شده بر اساس نوع دریافت می کنید: گسترده، باریک، مرتبط، تداعی ها، و مترادف ها.
7. Google Trends
حفظ موضوعات پرطرفدار و پرس و جوها در جایگاه شما برای سئو بسیار مهم است. و استفاده از ابزار رایگان Google Trends برای تجزیه و تحلیل موفقیت بالقوه کلمات کلیدی مرتبط با معنایی شما عالی است.
امیدواریم از این راهنمای بهترین ابزارهای سئو معنایی لذت برده باشید.
همانطور که متوجه شدید، چندین ابزار برتر SEO معنایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود بهینه سازی محتوای خود و اعتبار موضوعی وب سایت استفاده کنید. همه نرمافزارهای سئوی معنایی که در اینجا پوشش دادهایم گزینههای عالی برای کمک به شما در شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با معنایی هستند که برای ساخت محتوای کاربردی و مرتبط برای کاربران و موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ حیاتی است. به راحتی می توانید تمام ابزارها و نرم افزارهای موجود در این لیست را آزمایش کنید تا از نحوه عملکرد هر یک مطلع شوید و در نهایت راه حلی را بیابید که بهترین نیازها و بودجه شما را برآورده می کند.
یک گزینه عالی برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوای شما، پلت فرم LSIGraph نه تنها کلمات کلیدی معنایی شما را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه مجموعه ای جامع از داده ها را در مورد هر یک ارائه می دهد.
Ubersuggest یکی دیگر از گزینه های عالی برای نرم افزار سئو معنایی است. به عنوان مثال، با کلیک بر روی «تحقیق کلمات کلیدی»، سپس «مرتبط» برخی از کلمات کلیدی معنایی را که بر اساس سطح دشواری آنها کدگذاری شدهاند، ظاهر میشوند.
LSIGraph یکی از محبوبترین ابزارهای سئوی معنایی در بازار است، زیرا با سرعت باورنکردنی در نشان دادن امتیازات عبارات پیوند معنایی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما برای سئو کار میکند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.