8 نوع بازاریابی مجدد که باید در نظر بگیرید


بازاریابی مجدد در سراسر وب فراگیر شده است، زیرا کاربران اغلب از تبلیغات بی پایانی که پس از یک بار مشاهده یک محصول، آنها را در سراسر وب تعقیب می کنند، گله مند هستند.

با این حال، هنگامی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بازاریابی مجدد همچنان یک ابزار موثر در جعبه برای بازاریابان رسانه های پولی در سراسر طیف صنایع است.

اگر بازاریابی مجدد را امتحان کرده‌اید و بازدهی ندیده‌اید، می‌خواهم چند ایده برای تقسیم‌بندی جدید و انواع مختلف مخاطبانی که ممکن است آزمایش نکرده‌اید به اشتراک بگذارم.

با توجه به محدودیت‌های فزاینده در قابلیت‌های ردیابی، پلتفرم‌های تبلیغاتی همچنان گزینه‌های جدیدی را برای دسترسی به کاربران خارج از چارچوب بازاریابی مجدد مبتنی بر پیکسل‌های سنتی ارائه می‌کنند.

ابتدا اجازه دهید با یک تعریف اولیه برای کسانی که ممکن است کمتر با این تاکتیک آشنا باشند شروع کنیم.

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد (گاهی اوقات به آن هدف گذاری مجدد گفته می شود) یک تاکتیک بازاریابی پولی است که به شما امکان می دهد تبلیغات را برای افرادی که قبلاً از یک وب سایت بازدید کرده اند یا با محتوای شما در یک کانال اجتماعی درگیر شده اند ارائه دهید.

بازاریابی مجدد مبتنی بر وب سایت از یک پیکسل قرار داده شده در وب سایت برای دسترسی به افرادی استفاده می کند که از صفحات خاصی بازدید کرده اند یا رویدادهای خاصی را انجام داده اند.

در همین حال، بازاریابی مجدد مبتنی بر تعامل به شما این امکان را می دهد که به کسانی دسترسی پیدا کنید که با محتوای رسانه های اجتماعی شما تعامل داشته اند یا ویدیویی را تماشا کرده اند.

در ادامه بخوانید تا هشت نوع بازاریابی مجدد را که باید برای کمپین های خود در نظر بگیرید، کشف کنید.

1. قیمت گذاری بازدیدکنندگان صفحه

اگر یک خریدار از صفحه قیمت‌گذاری بازدید کند، احتمالاً در فرآیند تحقیق محصول بیشتر از کسی که صفحه اصلی را می‌بیند، قدم می‌زند.

آنها ممکن است هزینه ها را با رقبا مقایسه کنند و ویژگی های خاص موجود را بر اساس ردیف قیمت گذاری بررسی کنند.

جمع کردن بازدیدکنندگان صفحه قیمت‌گذاری در دسته‌بندی آنها می‌تواند مخاطبان با هدف بالاتری نسبت به کل بازدیدکنندگان ایجاد کند.

صفحه قیمت گذاریتصویر از salesforce.com، ژوئیه 2022 (افشای کامل: وب سایت مشتری)

این افراد ممکن است تمایل بیشتری به پاسخگویی به یک تماس برای اقدام برای نمایش محصول یا تماس با یک فروشنده داشته باشند.

همچنین می‌توانید دارایی‌هایی را با نکاتی برای ارزیابی محصولات در صنعت خود تهیه کنید، که ممکن است برای افرادی که محصولات را مقایسه می‌کنند جذاب باشد.

به عنوان مثال، مشتری قبلی من که نرم‌افزار مدیریت هیئت مدیره را می‌فروخت، برگه‌ای برای ارزیابی نرم‌افزار برد، ارائه تبلیغات بازاریابی مجدد در نمایش و اجتماعی ارائه کرد تا بازدیدکنندگان قبلی را متقاعد کند که آدرس ایمیل خود را ارائه کنند.

2. بازدیدکنندگان صفحه خاص صنعت

هنگام تلاش برای بازاریابی برای افراد در صنایع خاص، تقسیم بندی مخاطبان بر اساس صنعت می تواند پیچیده باشد.

اگر صفحاتی در سایت خود دارید که به هر صنعت اختصاص داده شده است، می توانید برای هر یک از آن صفحات مخاطبان بازاریابی مجدد جداگانه ایجاد کنید.

به طور مؤثر، اکنون سطل هایی از افرادی ایجاد خواهید کرد که دست های خود را بالا برده اند و می گویند که به خدمات یک صنعت خاص علاقه مند هستند.

می‌توانید تبلیغات منحصربه‌فردی که توسط صنعت طراحی شده‌اند را هدف قرار دهید تا بر اساس نیازهای آن‌ها به طور خاص با این افراد صحبت کنید.

به عنوان مثال، ممکن است راهنمایی داشته باشید که توضیح دهد چگونه توسعه دهندگان املاک و مستغلات می توانند از نرم افزار شما برای ردیابی مشتریان بالقوه استفاده کنند و آن را برای افرادی که از صفحه صنعت املاک بازدید می کنند، هدف قرار دهند.

همچنین ممکن است خطوط تولید یا قیمت های مختلفی برای صنایع مختلف داشته باشید.

به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها خدمات با تخفیف را برای سازمان‌های غیرانتفاعی ارائه می‌کنند و می‌خواهند آن گروه‌ها را جداگانه هدف قرار دهند.

3. بازاریابی مجدد بین کانالی

با ایجاد بخش‌های بازاریابی مجدد برای افرادی که از کانال‌ها و کمپین‌های خاص از سایت شما بازدید کرده‌اند، از فرصت‌های بین کانالی نهایت استفاده را ببرید.

این یک راه عالی برای انتقال گزینه های هدف گیری مخاطب از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر است.

علاوه بر این، می‌توانید از هزینه‌های پایین‌تر در برخی از پلتفرم‌ها نسبت به سایرین برای بازاریابی مجدد بهره ببرید.

به عنوان مثال، اگر تبلیغات لینکدین را اجرا می کنید، ممکن است بخواهید افرادی را هدف قرار دهید که روی تبلیغی از یک کمپین که برای افراد C-suite هدف گذاری شده کلیک کرده اند.

از طریق یک مخاطب مبتنی بر URL، می‌توانید به طور موثر افرادی را که با معیارهای هدف‌یابی پروفایل لینکدین مطابقت دارند، با استفاده از هر کانال دیگری هدف قرار دهید و هزینه‌های کمتر شبکه‌ای مانند Google Display را بپردازید.

تا زمانی که پیوندهای خود را با ساختار UTM ثابت برچسب گذاری می کنید، می توانید هنگام تنظیم یک مخاطب بازاریابی مجدد، صفحه فرود و برچسب های مرتبط را در قسمت “URL Contains” کپی کنید.

این راه حل به شما امکان می دهد تا برای بازدیدکنندگان لینکدین از قبل با استفاده از هدف گذاری داخلی آنها پرداخت کنید اما از هزینه های بالای لینکدین برای بازاریابی مجدد در پلتفرم خود جلوگیری کنید.

4. سبد خرید

افرادی که سبد خرید را رها می‌کنند، بدون نهایی کردن فرآیند تسویه‌حساب، محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را به سبد خرید اضافه می‌کنند.

بازاریابی مجدد برای افراد با این تبلیغات می تواند آنها را تشویق به بازگشت به سایت و تکمیل خرید خود کند.

گنجاندن یک پیشنهاد نیز ممکن است افراد را ترغیب کند که برگردند و خرید را تمام کنند. با این حال، بهتر است مراقب باشید که مردم به سادگی انتظار نداشته باشند که بتوانند روند را برای دریافت تخفیف دستکاری کنند.

همچنین می تواند زمانی باشد که نکات فروش برند خود را تکرار کنید.

به عنوان مثال، اگر گارانتی دو ساله ارائه می دهید در حالی که اکثر رقبا فقط یک سال ارائه می دهند، آن را در تبلیغات اعلام کنید.

برای بازگرداندن افراد به خانه تلاش کنید، که ممکن است انگیزه ای باشد که آنها را به سمت خرید سوق دهد.

5. خریداران قبلی

اگر شخصی در گذشته از سایت شما خرید کرده است، می توانید بعداً او را مجدداً بازاریابی کنید تا او را به خرید دیگری تشویق کنید.

محصولاتی که تبلیغ می کنید و زمان بازاریابی مجدد در آینده به نوع محصول خریداری شده بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر کسی به تازگی یک کوله پشتی جدید خریداری کرده باشد، ممکن است برای خرید وسایل مرتبط مانند یک تیرک پیاده روی آماده باشد.

اگر شخصی یک چاپگر سفارش دهد، احتمالاً فوراً چاپگر دیگری نمی خواهد، اما ممکن است شش ماه بعد به کارتریج جوهر جایگزین نیاز داشته باشد.

شما باید احتیاط کنید که مردم را آزار ندهید زیرا آنها پس از تکمیل خرید، تصور منفی از برند شما ایجاد می کنند، بنابراین این کار را خیلی زود امتحان نکنید.

همچنین در جایی که کانال‌ها اجازه می‌دهند، محدودیت‌های فرکانس را درج کنید.

6. مبدل های قیفی بالاتر

مخصوصاً برای دنیای B2B، تبدیل یک مشتری بالقوه به فروش اغلب مستلزم یک فرآیند طولانی از چندین نقطه تماس است.

ارائه یک دارایی قابل دانلود مانند یک راهنما، یا دعوت از افراد برای ثبت نام در یک وبینار، می تواند مخاطبانی از افرادی ایجاد کند که به اندازه کافی علاقه مند هستند که دست خود را بالا ببرند.

دارایی LinkedIn High Funnelاسکرین شات تبلیغات لینکدین، جولای 2022

سپس می‌توانید فهرست‌های بازاریابی مجدد را بر اساس افرادی که دارایی قیف بالاتری را دانلود کرده‌اند، ایجاد کنید، و یک کمپین جدید راه‌اندازی کنید که افرادی را که تماس برای اقدام با قیف پایین‌تر دارند، مانند نسخه نمایشی محصول، هدف قرار دهید.

می‌توانید از طریق یک پیکسل وب‌سایت (دستیابی به افرادی که قبلاً فرم خاصی را پر کرده‌اند) یا از طریق هدف‌گیری مجدد فرم سرنخ در متا یا لینکدین (دسترسی به افرادی که فرم درون پلتفرمی را پر کرده‌اند) هدف قرار دهید.

در مراحل خرید برای شخصیت های مورد نظر خود فکر کنید و برای افرادی که در هر قسمت از فرآیند تعامل دارند، بازاریابی مجدد ایجاد کنید.

7. بینندگان ویدیو

بازاریابی مجدد مشاهده ویدیو می تواند هدف افرادی را که حتی از وب سایت شما بازدید نکرده اند، جلب کند.

یوتیوب، متا و لینکدین سه کانال محبوبی هستند که امکان ایجاد مخاطبین بازاریابی مجدد را فراهم می کنند.

مخاطب YouTubeاسکرین شات از YouTube.com، ژوئیه ۲۰۲۲

در YouTube، می‌توانید افراد را بر اساس معیارهای زیر تقسیم‌بندی کنید:

  • هر ویدیویی را از یک کانال مشاهده کرد.
  • ویدیوهای خاصی را مشاهده کرد.
  • هر ویدیویی (به عنوان تبلیغ) را از یک کانال مشاهده کرد.
  • ویدیوهای خاصی را مشاهده کرد (به عنوان تبلیغات).
  • تعاملات کانال، از جمله بازدید، اشتراک، و پسندیدن ویدیو.
مخاطبین متا ویدیواسکرین شات از متا، جولای 2022

در Meta، می‌توانید افراد را بر اساس معیارهای زیر برای هر ویدیو یا مجموعه ویدیویی که انتخاب می‌کنید، تقسیم‌بندی کنید:

  • یک ویدیو را حداقل به مدت سه، 10 یا 15 ثانیه مشاهده کرد.
  • تماشای یک ویدیو تا 25٪، 50٪، 75٪، یا 95٪.

در نهایت، لینکدین به شما این امکان را می دهد که مخاطبان مشاهده ویدیو را 25٪، 50٪، 75٪ یا 95٪ تقسیم کنید.

ایجاد مخاطبانی از افرادی که متعهد به تماشای تمام یا بیشتر ویدیوی شما هستند، می‌تواند افراد با هدف بالاتری را که احتمال بیشتری برای دانلود یک دارایی دارند یا می‌خواهند در یک وبینار شرکت کنند، تقسیم کند.

افرادی که مدت زمان کمتری تماشا کرده‌اند ممکن است همچنان مایل به مشاهده محتوای اضافی در کمپین‌های بازاریابی مجدد آینده باشند.

8. Page Engagers

مخاطبان درگیر در صفحه فیس بوک/اینستاگرام، که در واسط متا تبلیغات موجود است، راه دیگری را برای جلب نظر کاربر در خارج از سایت شما امکان پذیر می کند.

اگر کاربری انتخاب کند که یک پست فیس بوک را لایک یا کامنت بگذارد، نشان دهنده میزان علاقه به چیزی است که شما باید ارائه دهید.

مخاطبان صفحه فیس بوکاسکرین شات از فیس بوک، جولای 2022

در حال حاضر، می توانید افراد را بر اساس معیارهای زیر هدف قرار دهید:

  • افرادی که صفحه شما را لایک یا فالو می کنند.
  • همه کسانی که با صفحه شما درگیر هستند.
  • هر کسی که از صفحه شما بازدید کرده است.
  • افرادی که با هر پست یا تبلیغی درگیر هستند.
  • افرادی که روی هر دکمه فراخوانی کلیک کردند.
  • افرادی که به صفحه شما پیام ارسال کردند.
  • افرادی که صفحه یا یک پست شما را ذخیره کرده اند.

شما همچنین می توانید این معیارها را ترکیب کنید تا افراد را از یک گروه برای هدف قرار دهید یا حذف کنید.

به عنوان مثال، می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که از صفحه شما بازدید کرده اند اما در حال حاضر آن را لایک یا فالو نمی کنند.

علاوه بر این، لینکدین به شما اجازه می دهد تا افرادی را که با تبلیغات تک تصویری شما درگیر شده اند، دوباره هدف گیری کنید.

می‌توانید از میان هر تعامل (افرادی که واکنش نشان دادند یا نظر دادند و همچنین کلیک کردند) انتخاب کنید یا آن را فقط به کلیک‌های قابل پرداخت محدود کنید.

کمپین های بازاریابی مجدد خود را اصلاح کنید

شما آماده‌اید تا روش‌های جدید بازاریابی مجدد را در کمپین‌های خود آزمایش کنید.

از طریق مخاطبان جدیدی که برای برند و اهداف شما معنا دارند فکر کنید و با ایجاد آنها شروع کنید.

اگر مطمئن نیستید که مخاطبان به اندازه کافی بزرگ هستند تا تقسیم بندی را توجیه کنند، آنها را بسازید و ببینید که در طول زمان چقدر بزرگ می شوند.

مطمئن شوید که مخاطبان مبتنی بر تعامل و بازدید از وب سایت را برای محافظت از آینده در برابر محدودیت های ردیابی ترکیب می کنید.

به یاد داشته باشید که مخاطبان پلتفرم اجتماعی، مخاطبان شخص اول هستند و قابل اعتمادتر از مخاطبان شخص ثالث هستند که از طریق پیکسل ساخته می شوند، بنابراین احتمالاً دارای مجموعه بزرگتری از افرادی هستند که می خواهید هدف قرار دهید.

در نهایت، فراموش نکنید که پیام های منحصر به فرد و خلاقانه ای را برای صحبت با هر مخاطب ایجاد کنید. کمپین های خود را راه اندازی کنید و شروع به آزمایش کنید!

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Den Rise/Shutterstock





منبع