8 نکته بازاریابی فیس بوک برای احیای یک صفحه خسته کننده


TikTok و Instagram ممکن است لحظه به لحظه درخشش خود را صرف کنند، اما فیس بوک یک پلت فرم رسانه اجتماعی است که کسب و کار شما به سادگی نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک از زمان آغاز به کار همچنان در حال افزایش بوده است و تا سه ماهه سوم سال 2022 نزدیک به 3 میلیارد (2.96) کاربر فعال ماهانه داشته است.

همچنین از ژانویه 2022 که بر اساس تعداد کاربران فعال ماهانه رتبه بندی شد، محبوب ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان بود.

دانستن اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان هدف شما احتمالاً به طور منظم از فیس بوک استفاده می کنند، به عنوان بازاریابان رسانه های اجتماعی بسیار مهم است که با نکات بازاریابی فیس بوک که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند، همراه باشید.

احتمالاً کسب‌وکار شما در حال حاضر از فیس‌بوک برای دستیابی به مخاطبان هدفتان استفاده می‌کند – و اگر اینطور نیستید، فرصت‌های با ارزش پیشرو و تبدیل را از دست می‌دهید.

احتمالاً یک صفحه فیس بوک برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه، اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های فعلی و ساختن گواهی‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اید.

اما، آیا صفحه فیس بوک شما برای جذب مخاطب هدف شما بهینه شده است؟ آیا برای اطمینان از اینکه از هر فرم و زمینه ممکن استفاده می کنید، زمان کافی صرف کرده اید؟

خبر خوب این است که شروع از صفر چالش‌برانگیزترین بخش راه‌اندازی صفحه فیسبوک شماست.

از آنجایی که قبلاً این کار را انجام داده‌اید، احیای صفحه خود بخش آسانی است – و ما اینجا هستیم تا به ساده‌تر کردن این فرآیند کمک کنیم.

این راهنمای غواصی عمیق، آنچه را که برای تبدیل صفحه فیس بوک شما از پوچ به پر جنب و جوش لازم است را با هشت نکته بازاریابی زیر به طور خلاصه شرح می دهد.

ادامه مطلب را بخوانید تا مطمئن شوید که پربازدیدترین پلت فرم رسانه های اجتماعی جهان را به نفع خود به حداکثر برسانید.

1. فراتر از اصول صفحه فیس بوک

کسب‌وکار شما را می‌توان در بسیاری از مکان‌های آنلاین، از نمایه کسب‌وکار Google (GBP) تا بررسی سایت‌ها و پلت‌فرم‌های اجتماعی پیدا کرد.

مشتریان بالقوه باید بتوانند در هر جایی که شما را پیدا کنند اطلاعات دقیقی درباره کسب و کار شما پیدا کنند. این شامل آدرس فیزیکی فعلی، پیوند وب سایت، شماره تلفن و موارد دیگر می شود.

در واقع، 20 درصد از مصرف‌کنندگان بعید به نظر می‌رسند که از کسب‌وکاری با اطلاعات فهرست نادرست یا گمشده بازدید کنند.

اطمینان از به روز بودن تمام اطلاعات صفحه فیس بوک شما نقطه خوبی برای شروع است.

در مرحله بعد، زمان بهینه سازی هایی فراتر از اصول اولیه است تا به صفحه فیس بوک شما کمک کند تا از رقبای شما متمایز شود.

2. از الگوهای صفحات فیس بوک استفاده کنید

فیس بوک قالب های متعددی را ارائه می دهد که برای بهبود صفحه شما طراحی شده اند و به مشتریان کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

یک الگوی استاندارد وجود دارد که اغلب هنگام بازدید از صفحات فیس بوک سایر مشاغل می بینید.

اما الگوهایی نیز وجود دارد که انواع مختلفی از کسب و کارها، مانند سازمان‌های غیرانتفاعی، رستوران‌ها، خدمات، خرده‌فروشان و غیره را ارائه می‌دهند.

برای پیدا کردن قالبی که بیشترین کاربرد را برای برند شما دارد، وقتی در صفحه فیس بوک خود قرار گرفتید، روی آن کلیک کنید منوی کشویی بیشتر و انتخاب کنید ویرایش برگه ها.

در قسمت الگو، روی ویرایش کنید دکمه.

سپس لیستی از الگوهای موجود را مشاهده خواهید کرد. الگویی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با دسته کسب و کار شما دارد.

نمونه قالب صفحه فیس بوکاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار خدماتی هستید و الگوی خدمات را انتخاب می کنید، می توانید خدماتی را که به مشتریان ارائه می دهید، همراه با نظرات و پیشنهادات، به وضوح نشان دهید.

3. از یک عکس جلد جذاب استفاده کنید

محتوای بصری قدرت جلب توجه و افزایش تبدیل را دارد.

به گفته گوگل، کسب و کارهایی که عکس‌ها را به نمایه‌های تجاری خود اضافه می‌کنند، ۴۲ درصد درخواست‌های بیشتری برای مسیرها در Google Maps دریافت می‌کنند و ۳۵ درصد بیشتر از کسب‌وکارهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، به وب‌سایت خود مراجعه می‌کنند.

عکس روی جلد شما اولین عنصری است که توجه افراد را به خود جلب می کند. این می تواند نقطه ی شکست باشد و به افراد کمک کند تصمیم بگیرند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما به پایین حرکت کنند.

عکسی را انتخاب کنید که با برند شما همسو باشد اما توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

از یک عکس واقعی یا تصویری استفاده کنید که سبک برند شما را از نظر رنگ‌ها، بیانیه مأموریت و ارزش‌ها به نمایش بگذارد – و مطمئن شوید که از تصاویر موجود در بازار اجتناب کنید.

عکس‌های استوک نمی‌توانند نمایش بصری برند شما را نشان دهند و به نوبه خود باعث می‌شوند برند شما اعتبار کمتری پیدا کند.

هنگام انتخاب تصویر جلد خود، فیس بوک آن را توصیه می کند:

  • چپ با خونریزی کامل و نسبت تصویر 16:9 تراز می شود.
  • باید حداقل 400 پیکسل عرض و 150 پیکسل ارتفاع داشته باشد.
  • به عنوان یک فایل JPG sRGB با عرض 851 پیکسل، قد 315 پیکسل و کمتر از 100 کیلوبایت سریعترین بارگیری می شود.

4. یک عکس پروفایل حرفه ای را انتخاب کنید

عکس نمایه شما، اگرچه به اندازه عکس روی جلد شما برجسته نیست، به وضوح در بالای صفحه فیس بوک شما ظاهر می شود.

همچنین در تمام پست‌ها و عکس‌هایی که در فیس‌بوک منتشر می‌کنید (در صفحه خود و دیگران) به‌عنوان آواتار شما ظاهر می‌شود.

این عکس باید هر زمان که کسی آن را می بیند، نشان دهنده برند شما باشد.

برای اکثر مشاغل، استفاده از لوگوی شرکت شما معمولاً یک روش معمول است، زیرا مشتریان ممکن است قبلاً با آن آشنا باشند و آن را با کسب و کار شما مرتبط کنند.

8 نکته بازاریابی فیس بوک برای احیای یک صفحه خسته کنندهاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

وقتی کسی صفحه فیس بوک شما را می بیند، تشخیص اینکه با کدام برند درگیر است، باید آسان باشد.

تصویر نمایه شما با وضوح 176×176 پیکسل در صفحه فیس بوک شما در رایانه ها، 196×196 پیکسل در تلفن های هوشمند، و 36×36 پیکسل در اکثر تلفن های هوشمند نمایش داده می شود.

با پیروی از دستورالعمل‌های اندازه‌گیری فوق‌الذکر و استفاده از یک تصویر با وضوح بالا، مطمئن شوید که تصویر نمایه‌تان واضح است.

5. محتوایی ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود

صفحه فیس بوک شما باید یک فروشگاه تکی برای مخاطبان شما باشد.

این فرصتی است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار خود، خواندن نظرات مشتریان وفادار، و مصرف محتوای مرتبط.

بنابراین، محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که با مخاطبان گسترده‌تری طنین‌انداز شود.

همچنین ممکن است بخواهید ترکیبی از انواع مختلف پست‌ها را بگنجانید – مانند پست‌های ویدیویی زمانی که توصیه‌های مشتری تاثیرگذاری برای به اشتراک گذاشتن دارید، یا عکس‌های با کیفیت بالا هنگام راه‌اندازی یک محصول جدید.

مهم نیست که چه نوع محتوایی را برای به اشتراک گذاشتن انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برای خوانندگان شما مرتبط و تاثیرگذار است. به عنوان مثال، اگر مخاطبان گسترده‌تری شما Gen Z هستند، محتوای ویدیویی ممکن است راهگشا باشد.

هنگام ایجاد محتوا، از خود بپرسید: آیا این پست ارزش افزوده خواهد داشت یا سعی می کنم به یک سهمیه برسم؟ اگر پاسخ شما دومی است، ممکن است لازم باشد استراتژی بازاریابی محتوای فیس بوک خود را اصلاح کنید.

زمان بندی پست خود را نیز در نظر بگیرید.

در گذشته، پست‌های اواسط صبح بیشترین تعامل را ایجاد می‌کردند، زیرا مردم اغلب از این برنامه در رفت‌وآمدهای خود به مدرسه یا محل کار استفاده می‌کردند. با این حال، ارسال پست در ساعات اولیه صبح اکنون حرف اول را زده است.

زمان ارسال پست نیز بسته به صنعت متفاوت است، بنابراین بهترین زمان را برای دستیابی به پایگاه مشتریان خود بیابید.

6. انگیزه ای برای دنبال کردن صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید

معاملات و تخفیف ها نقش مهمی در تصمیم گیری های خرید مصرف کنندگان دارند.

تقریباً سه چهارم (74٪) از آمریکایی ها می گویند پیشنهادات مهم ترین فاکتور در تصمیم گیری برای خرید آنلاین از کجا و چه چیزی است. معاملات آنقدر مهم هستند که 48 درصد از آمریکایی ها گفتند از برندهایی که پیشنهاد ارائه نمی کنند اجتناب می کنند.

صفحه فیس بوک شما به کسب و کار شما امکان می دهد پیشنهادات را به صورت رایگان تبلیغ کند.

این پیشنهادات می تواند باشد:

  • درصد تخفیف.
  • دلار آفیس.
  • محصول یا خدمات رایگان.
  • ارسال رایگان.
  • پیشنهاد سفارشی به انتخاب شما

پیشنهادی ایجاد کنید که برای دنبال کنندگان فیس بوک شما منحصر به فرد باشد. این کار آنها را تشویق می کند تا شما را دنبال کنند و با پست های شما درگیر شوند.

این پیشنهادها می توانند تغییر کنند و متفاوت باشند. توصیه می کنیم پیشنهادات خود را تازه نگه دارید و آنها را به صورت دوره ای تغییر دهید تا مخاطبان خود را تشویق کنید که صفحه شما را دنبال کنند.

نکات بازاریابی فیس بوک، ایجاد یک نمونه پیشنهاد جدید فیس بوکاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

به بازخورد مشتریان پاسخ دهید

یکی از اساسی ترین نکات بازاریابی فیس بوک (و به طور کلی نکات بازاریابی دیجیتال) این است که در صورت امکان به تمام بازخوردهای مشتریان پاسخ دهید.

این شامل هر زمانی است که مشتریان از طریق مسنجر فیس بوک، در حین فیس بوک لایو، زمانی که نظری را در صفحه فیس بوک شما می گذارند، یا زمانی که به استوری های فیس بوک شما پاسخ می دهند، با آنها ارتباط برقرار می کنند.

فعال بودن در پاسخ‌های خود، چه مشتری بازخورد منفی یا مثبت از خود به جای بگذارد، نشان می‌دهد که برند شما به مشتریان خود اهمیت می‌دهد.

زمان پاسخگویی شما نیز مهم است.

با توجه به ReviewTrackers، 53٪ از مشتریان انتظار دارند که کسب و کارها در عرض یک هفته به نظرات منفی پاسخ دهند، اما 1 از 3 انتظار دارند در عرض 3 روز یا کمتر پاسخ دهند.

اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی مدیریت شهرت و تیمی برای تریاژ پاسخ ها دارید. وقتی نوبت به بررسی پاسخ ها می رسد، استانداردها و انتظارات را با تیم خود تنظیم کنید.

ایجاد الگوهای پاسخ راه خوبی برای پاسخ سریع و کارآمد به نظرات مشتریان در چندین پلتفرم است.

7. از هر کاراکتری در توضیحات صفحه خود استفاده کنید

صفحه فیس بوک شما به شما اجازه می دهد 255 کاراکتر را توصیف کنید.

از هر شخصیت ممکن برای به اشتراک گذاشتن کارهایی که انجام می دهید، آنچه می فروشید و چرا اهمیت دارد استفاده کنید. هنگام تهیه توضیحات خود از محتوای اصلی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

شما همچنین می خواهید اطلاعات کاملی را برای خود اضافه کنید:

  • اطلاعات تماس کسب و کار شما (شماره تلفن، آدرس و ایمیل).
  • دسته های کسب و کار
  • سایت اینترنتی.
  • حساب های رسانه های اجتماعی
  • ساعت ها.
  • حدود قیمت.

8. یک CTA اضافه کنید

به مشتریان خود اجازه دهید تا به سرعت تماس برای اقدام (CTA) مورد نظر شما را انجام دهند.

این دکمه در زیر تصویر جلد و سمت راست تصویر نمایه شما ظاهر می شود. شما می توانید از بین گزینه های مختلف CTA انتخاب کنید، از جمله:

  • دنبال کردن.
  • مشاهده کارت هدیه
  • شروع سفارش
  • اکنون ثبت کن.
  • الان تماس بگیر.
  • با ما تماس بگیرید.
  • پیام فرستادن.
  • ایمیل بفرست.
  • بیشتر بدانید.
  • و بیشتر.

به عنوان مثال، یک برند رستوران از افزودن a سود می برد شروع سفارش CTA.

این اصطکاک را در مسیر خرید مصرف کننده از بین می برد و به آنها اجازه می دهد تا سفارش را مستقیماً از صفحه فیس بوک شما شروع کنند، نه اینکه به وب سایت شما یا یک برنامه تحویل غذا شخص ثالث بروید.

به معیارهای تعامل خود توجه کنید تا ببینید آیا CTA انتخابی شما نتایج قابل اندازه گیری را ایجاد می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، یک CTA متفاوت اضافه کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما با پیام های جایگزین بهتر درگیر هستند یا خیر.

برای یافتن معیارهای تعامل خود، روی آن کلیک کنید بینش ها دکمه در منو

Facebook Insights اطلاعات زیادی از لایک‌ها، دسترسی به داستان، اقدامات روی صفحه، نرخ مشارکت پست، نحوه عملکرد انواع مختلف محتوا و موارد دیگر ارائه می‌کند.

این بینش ها را اغلب برای هدایت بهتر استراتژی بازاریابی فیس بوک خود بررسی کنید.

مثال CTA فیس بوکاسکرین شات از فیس بوک، دسامبر 2022

اندیشه های پایانی

همانطور که می بینید، به روز رسانی و بهینه سازی صفحه فیس بوک شما تلاش زیادی نمی کند.

در عوض، مستلزم همگامی مداوم با استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی و استفاده از ابزارها و ویژگی های در دسترس شماست.

پیروی از این نکات بازاریابی فیس بوک مکان خوبی برای شروع است.

برای همگام شدن با عملکردهای در حال تکامل فیس بوک، هر سه ماه یک بار حسابرسی سریع انجام دهید تا ببینید چه چیزی جدید و در دسترس شماست.

این اطمینان حاصل می کند که کسب و کار شما از قابلیت های صفحه فیس بوک شما به طور کامل استفاده می کند و یک قدم جلوتر از رقبای شما می ماند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک





منبع