86 درصد از برندهای B2B با اینفلوئنسر مارکتینگ موفق می شوند


یک گزارش تحقیقاتی در مورد وضعیت بازاریابی تأثیرگذار B2B بینشی از فرصت های تجاری در سال 2022 و پس از آن به اشتراک می گذارد.

بر اساس این گزارش، اینفلوئنسر مارکتینگ برای اکثریت قریب به اتفاق بازاریابان کار می کند.

مطالعه وبلاگ بازاریابی TopRank Lee Odden نشان می دهد که 86٪ از مارک های B2B در بازاریابی تأثیرگذار موفق هستند.

از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ، برندهای B2B به نتایجی از افزایش آگاهی و شهرت برند تا افزایش مستقیم فروش دست می یابند.

یک سوم از مشاغل گزارش می دهند که بازاریابی تأثیرگذار منجر به افزایش درآمد شده است و 85٪ معتقدند علاقه به کار با اینفلوئنسرها در 12 ماه آینده افزایش خواهد یافت.

این گزارش به پرسش‌هایی درباره بهترین شیوه‌ها و فناوری‌ها، ویژگی‌های ضروری یک تأثیرگذار B2B پاسخ می‌دهد و حوزه‌های کلیدی رشد آینده را شناسایی می‌کند.

در اینجا چند نکته برجسته از گزارش 60 صفحه ای آمده است.

آیا بازاریابی اینفلوئنسر B2B کار می کند؟

بلوغ اینفلوئنسر مارکتینگ B2B شبیه به تکامل بازاریابی محتوا در سال های اخیر است.

پس از مشاهده موفقیت با تلاش های یکباره، بسیاری از برندها اکنون بازاریابی تأثیرگذار را در استراتژی های بلندمدت خود ادغام می کنند.

این مطالعه از متخصصان بازاریابی B2B و ارتباطات در مورد نتایج آنها در بازاریابی تأثیرگذار نظرسنجی می کند:

  • 86 درصد می گویند که یا در حد متوسط ​​یا بسیار موفق است
  • 72 درصد می گویند که به بهبود شهرت برند کمک کرده است
  • 70 درصد می گویند که باعث بهبود آگاهی از برند شده است
  • 56 درصد می گویند که به تولید سرنخ های جدید کمک کرده است
  • 33 درصد می گویند که درآمدزایی مستقیم بوده است

اینفلوئنسر B2B کیست؟

چگونه می‌دانید که فردی معتبر، قابل اعتماد و معتبر است که به عنوان یک تأثیرگذار B2B با او شریک شود؟

بر اساس این گزارش، شما باید مانند فالوورها و مشترکین، فراتر از معیارهای بیهودگی نگاه کنید.

«اندازه مخاطب کمتر از ارتباط مخاطب اهمیت دارد. تعداد فالوورها به اندازه ارتباط، اعتبار و تخصص برای بازاریابان مهم نیست. کسانی که مخاطبان زیادی دارند می‌توانند در دسترسی به یک کمپین کمک کنند، اما مهم است که افراد تأثیرگذارتر با مخاطبان کوچک‌تر را شامل شوند.»

هنگامی که از اینفلوئنسرهایی که با آنها شریک می شوند سؤال می شود، بازاریابان B2B و متخصصان ارتباطات می گویند:

  • کارشناسان و تحلیلگران صنعت (77%)
  • مدیران داخلی (56%)
  • کارشناسان طاقچه (48%)
  • مشتریان (46%)
  • اینفلوئنسرهای حرفه ای (45%)
  • کارمندان (42%)
  • بالقوه (12%)

ویژگی های برتر یک اینفلوئنسر B2B

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های برتر یک تأثیرگذار B2B، TopRank Marketing از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی خواسته است که فهرستی از ویژگی‌ها را به‌عنوان ضروری، خوب برای داشتن یا غیر مهم رتبه‌بندی کنند.

اینها نتایج:

  • ارتباط مخاطبان (98%)
  • مخاطب آنها را قابل اعتماد می بیند (87%)
  • تخصص موضوعی (78%)
  • ارزش ها با نام تجاری همسو هستند (69%)
  • اینفلوئنسر حداقل در یک پلتفرم منتشر می کند (65%)
  • توانایی تولید محتوا (54%)
  • حجم مخاطب (49%)
  • مدارک حرفه ای (42%)
  • مدافع نام تجاری ما (33%)

موثرترین انواع محتوا برای اینفلوئنسر مارکتینگ B2B

انواع پاسخ دهندگان نظرسنجی محتوا
یافتن موثرترین نشان دادن گرایش به همکاری تعاملی و چند رسانه ای.

پست های وبلاگ در آخرین گزارش در صدر فهرست قرار داشتند. در سال 2022، وبینارها مورد علاقه آشکار هستند.

وقتی از پاسخ دهندگان پرسیده شد که چه نوع محتوایی در فضای بازاریابی تأثیرگذار B2B مورد علاقه است، پاسخ دهندگان گفتند:

  • وبینارها (81%)
  • رسانه های اجتماعی (74%)
  • پست های وبلاگ (71%)
  • ویدیوی ضبط شده (67%)
  • مصاحبه ها (62%)
  • پادکست (52%)
  • ویدیوی زنده (48%)
  • مطالعات موردی (38%)
  • صنعت (33%)
  • محتوای تعاملی (31%)
  • تحلیلگر شخص ثالث (29%)
  • صوتی اجتماعی (22%)
  • اینفوگرافیک (17%)

برترین فرصت های نفوذ B2B

اگرچه فضای بازاریابی اینفلوئنسر B2B در حال رشد است، اما هنوز فضای زیادی برای رشد وجود دارد.

این گزارش بیشترین فرصت را در توسعه استراتژی می‌بیند:

  • کمتر از نیمی از بازاریابان B2B می گویند که یک استراتژی اینفلوئنسر مستند دارند
  • 28 درصد از کسب و کارها می گویند که یک استراتژی غیرقابل سند و غیررسمی دارند
  • 25 درصد می گویند که اصلا استراتژی ندارند

برای اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در بازاریابی تأثیرگذار B2B کار می کند، گزارش رایگان در اینجا موجود است.


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع