رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای بازاریابان هستند.
برخلاف اکثر اشکال ارتباط با مشتری و برندسازی، فرصتی برای شروع و حفظ گفتگو با اهداف شما ایجاد می کند.
این به نوبه خود به شما امکان می دهد مستقیماً با آنها صحبت کنید، نیازهای آنها را برطرف کنید و توضیح دهید که چرا بهترین راه حل را ارائه می دهید.
اما برای شروع این کار، باید محتوایی داشته باشید که ابتدا توجه آنها را جلب کند و سپس تعامل را تشویق کند.
و برای حداکثر قرار گرفتن در معرض، شما چیزی را می خواهید که آنها به اشتراک بگذارند.
این تبلیغ نام تجاری به شما امکان می دهد از حلقه مخاطبین و دنبال کنندگان خود خارج شوید و به گروه های جدیدی وارد شوید که در غیر این صورت در معرض آنها قرار نمی گرفتید.
بنابراین، چگونه میتوانید محتوای قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید که دیگران بخواهند آن را بازنشر کنند؟
این دقیقاً همان چیزی است که ما در این راهنما به آن خواهیم پرداخت. ما انواع مختلف محتوای قابل اشتراکگذاری را بررسی میکنیم، آنچه محتوا را قابل اشتراکگذاری میکند، و نمونههایی از قالبهایی را به شما ارائه میکنیم که میتوانید از آنها استفاده کنید.
برای شروع آماده اید؟ بیا بریم.
ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری
اگر شما بیانسه هستید، احتمالاً می توانید از این بخش صرف نظر کنید.
برای هر کس دیگری که دهها هزار طرفدار ستایشکننده ندارد و هر چیزی را که به اشتراک میگذارید بازنشر میکنند، بیایید نگاهی به برخی از ویژگیهای مشترکی که در محتوای با اشتراکگذاری بالا پیدا میکنید بیاندازیم:
- مفید است – افراد محتوایی را که مفید می دانند با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند، بنابراین آنها نیز می توانند کمک دریافت کنند.
- سرگرم کننده یا سرگرم کننده است – همه عاشق خندیدن هستند. اگر بتوانید مخاطبان هدف خود را بخندانید، آنها این مورد را به دیگران منتقل می کنند.
- داستان قانع کننده ای را روایت می کند – از زمانی که اولین غارنشینان دور آتش جمع شدند، انسان ها همیشه عاشق کشف و به اشتراک گذاری داستان بودند.
- این یک موضع روشن در مورد ارزش های شما می گیرد – هیچ کس چیزی را که می گوید “هر دو طرف نکات معتبری را مطرح می کنند” بازنشر نمی کند. اگر موضعی با ارزش های شما همسو باشد از اتخاذ موضع نترسید. دیگرانی که موافق باشند آن را به اشتراک خواهند گذاشت.
- یک جزء بصری دارد – در حالی که می تواند با یک پست فقط متنی ویروسی شود، بسیار سخت تر از چیزی است که یک جزء بصری دارد.
- به موقع است – چسبیدن به موضوعات فرهنگی پرطرفدار نسبت به یک مرجع یا میم کهنه و منسوخ، در معرض دید بیشتری قرار میدهد. این شامل «آرام باش و (به معنای واقعی کلمه) هر چیزی)»، شوخیهایی درباره هارامبه، و هرگونه اشارهای به «همه احساسات» است.
- اورجینال است – اگر فقط محتوایی را بازیافت می کنید که به راحتی در دسترس است، تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. به دنبال زوایای منحصر به فرد باشید و چیز جدیدی بسازید.
اکنون که در مورد اینکه چه چیزی محتوا را قابل اشتراکگذاری میکند، بحث کردیم، بیایید به انواع مختلف محتوایی که میتوانید برای ایجاد اشتراکگذاری استفاده کنید، بپردازیم.
انواع محتوای قابل اشتراک گذاری
1. اینفوگرافیک
32.5 درصد از بازاریابان می گویند که در تلاش های بازاریابی محتوای بصری خود از اینفوگرافیک بیش از هر نوع تصویری دیگری استفاده می کنند.
چرا؟ زیرا آنها اطلاعات را در قالبی به راحتی قابل درک و هضم ارائه می دهند.

اینفوگرافیک یک رسانه همه کاره که می تواند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد، ابزار داستان سرایی بصری است. برخی از کاربردهای رایج آنها عبارتند از:
- جدول زمانی – برای نشان دادن مراحل برنامه ریزی شده، بیان تاریخچه یک سازمان یا بحث در مورد پیش بینی های آینده استفاده می شود.
- آماری – اعداد یک نکته مهم را نشان می دهند. ایجاد اینفوگرافیک با آمار به بینندگان شما راهی آسان برای درک و حفظ داده های خاص می دهد.
- فلوچارت ها – تفکیک اجزا به مراحل، اینفوگرافیک فلوچارت می تواند راهی عالی برای ساده کردن کارهای پیچیده باشد.
- مقایسه – اینفوگرافیک ها می توانند بهترین راه برای فهرست کردن مزایا و معایب یا تفاوت های گزینه های مختلف در قالب سر به سر باشند.
- نقشه ها – هیچ چیز سریعتر از نقشه اطلاعات جغرافیایی را منتقل نمی کند، که آنها را به عنوان اینفوگرافیک عالی می کند.
2. راهنماهای چگونه
زندگی پر از مشکلات و دردسرها است – و بیشتر مردم برای هر نکته ای که می تواند به آنها در صرفه جویی در وقت یا انرژی کمک کند به طرز باورنکردنی سپاسگزار هستند.
آنها از یادگیری یک روش جدید یا بهتر برای انجام کارها قدردانی می کنند و می خواهند این دانش جدید را با حلقه های اجتماعی یا تجاری خود به اشتراک بگذارند.
به همین دلیل است که راهنماهای چگونه به طور باورنکردنی در رسانه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری هستند. آنها می توانند ویدیو، پست های وبلاگ یا حتی اینفوگرافیک باشند. در اینجا یک مثال است:
کنجکاو … چگونه می توانید یک فریلنسر SEO شوید؟ یک فریلنسر سئو چه کاری انجام می دهد؟ مهمتر از همه، یک فریلنسر سئو چگونه مشتری جذب می کند؟
و برای فریلنسرهای ما که در آنجا کار می کنند، منبع شماره یک شما برای کسب و کار جدید چیست؟ https://t.co/HVSv95OTva pic.twitter.com/YJEdkVAAoh
— SearchEngineJournal® (@sejournal) 8 دسامبر 2022
چه بخواهید ساده ترین راه را برای استفاده از محصول خود به مشتریان فعلی نشان دهید، چه به آنها کمک کنید کیفیت زندگی بهتری را تصور کنند یا یک فرآیند مکانیکی را طی کنند، راهنماهای گام به گام پاسخ این سوال هستند.
و این باعث می شود آنها سهام محبوبی داشته باشند.
3. فهرست ها/فهرست ها
نه اینکه زیاد متای شما را دریافت کنم، اما این قطعه نمونه عالی از نوع بعدی محتوای قابل اشتراک گذاری ما است.
پستهایی مانند این که به عنوان فهرست (فیلم فهرست و مقاله) شناخته میشوند، راهی قابل اعتماد برای ایجاد کشش اجتماعی هستند.
دو دلیل اصلی برای این وجود داردs:
- آنها انتظارات را از قبل تعیین می کنند – عنوانی از «5 غذایی که با چربی شکم مبارزه میکنند»، بلافاصله به شما میگوید که مقاله در مورد چیست و خوانندگان از خواندن آن چه چیزی دریافت خواهند کرد.
- آنها قابل اسکن هستند – یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که کاربران وب فقط حدود 28٪ از کلمات یک صفحه را می خوانند. اکثر مردم به دنبال نکات برجسته و اصلی هستند، که پست های فهرست آن را روشن می کند.
بیایید نگاهی به 17 نوع محتوای بازاریابی بیندازیم و بیاموزیم که چگونه می توانید از آنها برای ایجاد سر و صدای بیشتری در بازاریابی خود استفاده کنید. از طريق @BrianFr07823616: https://t.co/KnwP0aMxr4 #بازار یابی #بازاریابی محتوا #استراتژی محتوا #سئو
— SearchEngineJournal® (@sejournal) 7 دسامبر 2022
شما همچنین می توانید تصاویر را با نمایش گرافیکی لیست ها به اشتراک بگذارید.
4. فیلم ها
چه نمای اول شخص از آنچه که یک اسکی باز در سراشیبی می بیند و چه ویدیوهایی از افرادی که از محصول شما استفاده می کنند، ویدیوها فرمی مؤثر و دوستانه از محتوا هستند.
مصرف بسیار آسان، ویدئو در قالبی آشنا مخاطب را درگیر می کند، سرگرم می کند و اطلاع رسانی می کند.
اکنون در نظر بگیرید که آمریکایی ها به طور متوسط 6 ساعت و 23 دقیقه در روز را صرف تماشای محتوای ویدیویی در دستگاه های تلفن همراه خود می کنند.
با تبار خانوادگی فرمانروای آن، پلنگ سیاه، در تاریخ غنی کتاب های مصور واکاندا شیرجه بزنید. زنده باد شاه 👑 pic.twitter.com/NN4ktZ1VqO
— مارول اینترتینمنت (@Marvel) 25 نوامبر 2022
اینها طیف وسیعی از موزیک ویدیوها تا ویدیوهای تأثیرگذار و کلیپ های ورزشی را اجرا می کنند. و همه آنها یک چیز مشترک دارند (بدیهی است جدا از ویدیو بودن) – اشتراک گذاری های زیادی ایجاد می کنند.
5. میم
از زمان ظهور عصر اینترنت، میم ها بخش بزرگی از فرهنگ آنلاین بوده اند. میمها «جوکهای درونی» فرهنگی قابل اشتراکگذاری هستند و معمولاً خندهدار و قابل ارتباط هستند.
آنها همچنین بین جوانان بسیار محبوب هستند. 55 درصد از کاربران اینترنت بین 13 تا 35 سال هر هفته میم ها را به اشتراک می گذارند، در حالی که 30 درصد آنها را هر روز به اشتراک می گذارند.
اگر بتوانید آنها را به اشتراک گذاری وادار کنید، این میزان قرار گرفتن در معرض نام تجاری بسیار زیاد است چیزی از حساب های اجتماعی شما
فقط مطمئن شوید که محتوای میم شما مطابق با زمان است.
هیچ چیز مانند فرمت میم که از سال 2015 استفاده نشده است، حال و هوای “چطوری، بچه های همکار” را ایجاد نمی کند.
6. رویدادهای جاری/تبلیغات زمان محدود
اخبار فوری باعث ایجاد محتوای اجتماعی بسیار قابل اشتراک گذاری می شود.
رسانههای اجتماعی به پلتفرم خبری غالب تبدیل شدهاند و ۷۱ درصد آمریکاییها اخبار خود را از طریق فیسبوک، توییتر و سایتهای مشابه دریافت میکنند.
اما اگر در کسب و کار خبری نیستید – و احتمالاً اکثر شما اینگونه نیستید – پرش به این داستانهای «داغ» میتواند دشوار باشد. و اگر در تجارت خبری نیستید، احتمالاً به هر حال نمی خواهید.
بنابراین، چه کار می کنید؟
پاسخ این است که از پیشنهادات با زمان محدود استفاده کنید. پستهایی ایجاد کنید که با تخفیف 30 درصدی در کسبوکارتان تبلیغ میکنند، و دنبالکنندگان شما آن را با دوستان خود که نیازهای مشابهی برای محصول یا خدمات شما دارند به اشتراک میگذارند.
یا از رویدادهای جاری به عنوان راهی برای ایجاد قرار گرفتن در معرض بیشتر استفاده کنید. این می تواند چیزی مرتبط با رشته شما یا چیزی کاملاً تصادفی باشد که می توانید به روشی هوشمندانه به برند خود پیوند دهید.
برای مثال، چه کسی میتواند حماسی آربی در توییتر را با فارل ویلیامز فراموش کند؟

و مراقب هشتگ های پرطرفدار باشید تا ببینید آیا هشتگ هایی وجود دارد که بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.
7. داستان های دل انگیز
مردم عاشق داستان های حس خوب هستند. و به همان اندازه مهم، آنها دوست دارند آنها را به دیگران منتقل کنند تا دیگران نیز احساس خوبی داشته باشند.
محتوایی که میتواند احساسات مثبت قوی را برانگیزد، معمولاً منتشر میشود.
این میتواند مواردی مانند پستهایی در مورد کارهای خیریهای که کسبوکار شما انجام داده است یا حتی محتوایی باشد که دیگران را تشویق میکند در مورد چیز خوبی رویاپردازی کنند، به عنوان مثال، “چگونه روز عروسی خود را به بهترین شکل تبدیل کنیم.”
بیانیه زیر در رابطه با بازگشت بریتنی گرینر به خانه منتشر شد: pic.twitter.com/p0D0nhaNDW
— WNBA (@WNBA) 8 دسامبر 2022
8. محتوای تعاملی
به لطف پیشرفت تکنولوژی، مردم انتظار دارند که بتوانند با محتوا درگیر شوند. این بدان معناست که آنها نمی خواهند بازاریابی با آنها صحبت کند. آنها چیزی می خواهند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند.
از آزمونهای BuzzFeed گرفته تا تبلیغات قابل پخش گرفته تا نظرسنجی، عصر اینترنت به مخاطبانی منجر شده است که میخواهند بخشی از داستان باشند، نه اینکه فقط به آن گوش دهند.

به مخاطب خود بیش از چیزی برای خواندن بدهید. در عوض، به آنها تجربه بدهید. اگر خوب باشد، آن را به فالوورهای رسانه های اجتماعی خود منتقل می کنند.
9. نظرات بحث برانگیز
گفته اند همه تبلیغات، تبلیغات خوب است.
با در نظر گرفتن این موضوع، اگر برای برند شما مناسب است، از برانگیختن اندکی هول نترسید. مردم دوست دارند خون خود را بالا ببرند – رادیو گفتگوی اصلی در اطراف آن ساخته شده است.
و یک مطالعه از مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد که هر چیزی که احساسات شدید مانند خشم یا اضطراب را برانگیزد، اغلب شروع کننده گفتگو در بین مخاطبان است.
اگر چیزی است که با تصویر برند شما مطابقت دارد، حمله استراتژیک به یک موضع عمومی می تواند منجر به سیل سهام شود، هم از طرف افرادی که با موضع شما موافق هستند و هم از طرف مخالفان.
بله، آنها انجام می دهند، و آنها تفاوت را ایجاد کردند! دموکراسی ما فقط زمانی کار می کند که برای همه کار کند. با تشکر از @BlackVotersMtr برای تمام کاری که 365 روز در سال انجام می دهید تا اطمینان حاصل کنید که صدای هر رأی دهنده ای شنیده می شود. https://t.co/jdEOxZBcfB
– بن و جری (@benandjerrys) 7 دسامبر 2022
این نوع محتوا علاوه بر توجهی که به خود جلب می کند، به شما امکان می دهد مکالمه را نیز رهبری کنید. برحذر بودن؛ عبور از مرز بحث برانگیز به توهین آمیز بودن آسان است.
به طور کلی، اگر قصد دارید از تضاد به نفع برند خود استفاده کنید، باید تمام کارهای زیر را انجام دهید:
- در مورد یک موضوع رایج موضع گیری کنید.
- توضیح دهید که چرا موضع شما درست است و دیگری اشتباه است.
- استدلال خود را با آمار و منابع منابع معتبر پشتیبان بگیرید.
- با اطمینان بر اعتقادات خود بایستید.
همچنین باید درک کنید که اشتباه در این نوع محتوا می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.
محتوای قابل اشتراک گذاری خود را بهینه کنید
انواع بیشماری از محتوا وجود دارد که میتوانید از آنها برای تشویق به اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی استفاده کنید، و همانطور که میبینید، ممکن است بین این نوع محتوا همپوشانی وجود داشته باشد.
میتوانید ویدیویی داشته باشید که راهنمای نحوه انجام آن باشد یا یک اینفوگرافیک که همچنین یک لیست است.
با این حال، با برنامه ریزی و تدبیر (و کمی شانس)، می توانید محتوای اجتماعی را ایجاد کنید که منجر به اشتراک گذاری بیشتر شود و در معرض دید شما قرار بگیرد.
و هنگامی که چیزی را پیدا کردید که کار می کند، از استفاده بیش از یک بار آن نترسید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Merkushev Vasiliy/Shutterstock
window.addEventListener( 'load', function() { setTimeout(function(){ striggerEvent( 'load2' ); }, 2000); });
window.addEventListener( 'load2', function() {
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' && !ss_u ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'sharable-content-examples', content_category: 'creation social' }); } });