9 نکته مطمئن در مورد نحوه نوشتن نسخه تبلیغاتی فیسبوک که تبدیل به آن می شود


برخی از مردم هنوز بر این باورند که تبلیغات فیس بوک کانال خوبی برای ایجاد تبدیل نیست، اما باعث ایجاد تعداد زیادی بازدید و کلیک های کم ارزش می شود.

این پیش‌تصور از این واقعیت ناشی می‌شود که فیس‌بوک اغلب هنوز به عنوان پلتفرمی در نظر گرفته می‌شود که مردم عمدتاً برای ارتباط با دوستان و خانواده از آن استفاده می‌کنند، نه مکانی که ما در آن «کسب و کار» انجام می‌دهیم.

به این ترتیب، بسیاری از برندها اهمیت و پتانسیل تبلیغات فیس بوک را به عنوان یک کانال خرید کلیدی دست کم می گیرند.

تا حدی به این دلیل است که شاید ما باید کار بهتری را برای تعریف تبدیل انجام دهیم.

مشکل این است که اغلب، ما تبدیل را به عنوان مرحله نهایی در قیف کسب طبقه‌بندی می‌کنیم – و بنابراین، برای اکثر افراد، تبدیل یک فروش یا معامله است که ارزش درآمدی به آن متصل است.

با این حال، واقعیت این است که تبدیل‌ها – یا باید بگوییم، نقاط تبدیل – می‌توانند بسیار بیشتر از این باشند، و شناسایی آنها مستلزم این است که به فروش یا سرنخ نگاه کنیم.

در دنیای مدرن – جایی که رابطه بین کاربران و برندها به دلیل راه‌ها و کانال‌های متعددی که می‌توانند برای برقراری ارتباط و تعامل از آنها استفاده کنند، بسیار پیچیده است – هر نقطه تماسی به اندازه نقطه قبلی مهم است (یا می‌تواند باشد).

بنابراین، هر تعاملی را می توان به عنوان یک تبدیل تعریف کرد، به این معنی که بازاریابان و مشاغل باهوش باید بر اساس آن برنامه ریزی، پیگیری و اندازه گیری کنند.

بنابراین، اکنون که شفافیت بیشتری در مورد تبدیل چیست، چگونه می توانید از یک رسانه قدرتمند فیس بوک نهایت استفاده را ببرید و تبلیغاتی ایجاد کنید که تبدیل شوند؟

برای آن، ما 9 نکته اثبات شده را داریم که تضمین شده به شما کمک می کند.

1. مخاطب هدف را کاملاً تقسیم کنید و آن را با AIDA چارچوب بندی کنید

اول از همه، شما همیشه باید از قابلیت های هدف گذاری مخاطب فیس بوک استفاده کنید.

این امر مستلزم نقشه برداری و برنامه ریزی کمپین ها و مجموعه های تبلیغاتی شما برای هدف قرار دادن کاربران مختلف با تبلیغات بسیار مرتبط است که می تواند توجه آنها را جلب کند، علاقه واقعی ایجاد کند، آن را به خواسته و در نهایت اقدام تبدیل کند.

در صورت امکان، مخاطبان کوچکتر به شما این امکان را می دهند که نسخه تبلیغاتی مرتبط و جذاب تری ایجاد کنید که بتواند با مخاطب هدف شما طنین انداز شود.

ترفند اینجا یافتن تعادل مناسب بین اندازه مخاطب و توانایی پلتفرم برای جمع آوری داده های کافی برای بهینه سازی است.

با این اوصاف، چارچوب توجه، علاقه، میل، اقدام (AIDA) – که برخی آن را به عنوان “چهار مرحله ای که مصرف کننده قبل از تصمیم گیری خرید طی می کند” تعریف می کنند – باید مبنای رویکرد استراتژیک شما باشد و همه آن را با هم نگه می دارد.

2. شخصیت های مخاطب بسازید و از آنها برای تعیین اهداف (تبدیل) خود استفاده کنید

یک نمایه مخاطب واضح همیشه کمک خواهد کرد، بنابراین در صورت امکان، باید پرسوناهایی ایجاد کنید که بخش‌های کلیدی خود را نشان می‌دهند.

شما باید درک کنید که چه چیزی مشتریان شما را برمی انگیزد و از چه عواملی می توانید آنها را وادار به اقدام و تبدیل کنید.

نیاز آنها چیست؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟

و چگونه می توانید در این زمینه به آنها کمک کنید؟

آیا آنها تحت تأثیر احساسات هستند یا بیشتر از نوع عقلانی هستند که با اعداد و حقایق طنین انداز می شوند؟

درک و پاسخ به این سوالات به شما این امکان را می دهد که تبلیغات و کپی هایی ایجاد کنید که موثرتر و احتمال تبدیل شدن آنها باشد.

3. از محرک های روانی استفاده کنید

احساسات انسان را به حرکت در می آورد.

ما اقداماتی را انجام می‌دهیم زیرا قصدی داریم، چه برای برآورده کردن یک نیاز یا برای ارضای ساده، مانند سرگرمی.

اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید یک ارتباط ایجاد کنیم. بنابراین، ما به یک ماشه نیاز داریم.

در مثال زیر، احساس ارتباط نکردن دشوار است!

تبلیغ فیس بوک ویرجین استرالیااسکرین شات از کتابخانه تبلیغات فیس بوک، ژوئن 2022

همچنین، یکی از قوی ترین محرک ها، ترس از دست دادن (FOMO) است.

در صورت لزوم، عناصری مانند کمبود، پیشنهادات حساس به زمان، یا هر چیزی که ممکن است برای رد کردن آن خیلی خوب باشد را در نسخه تبلیغاتی خود برجسته کنید.

4. به نقاط دردناک مخاطب خود توجه کنید و مزایایی را که می توانید ارائه دهید برجسته کنید

با درک کامل از مخاطبان هدف خود، این فرصت به دست می‌آید که به وضوح به نکات دردناک آن‌ها در کپی آگهی پرداخته و مزایایی را که راه‌حل شما برای آنها فراهم می‌کند برجسته کنید.

اگر کار خوبی برای تقسیم بندی و محدود کردن مخاطبان هدف خود انجام داده اید، می توانید از همدلی برای ارتباط و تعامل با آنها استفاده کنید.

به مشتریان کاوشگر خود اطلاع دهید که مشکل آنها را درک می کنید و می توانید به آنها کمک کنید، راهی مطمئن برای دستیابی به آن دسته از کاربرانی است که احتمال بیشتری دارد به تبلیغات شما پاسخ دهند و ممکن است آماده تبدیل باشند.

هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، به طور واضح (و مختصر) بیان کنید که چگونه کمک خواهید کرد، باید بر ترغیب آنها برای اقدام تمرکز کنید.

یک فراخوان تبلیغاتی قوی (CTA) نیز به شدت توصیه می شود.

مثال زیر نشان می‌دهد که نایک چگونه از یکی از بزرگترین نقاط درد برای افرادی که می‌خواهند ورزش کنند استفاده می‌کند: انگیزه.

همچنین به CTA قوی توجه کنید: “Come Run with Us”. واضح، مستقیم به اصل، موثر.

تبلیغات فیسبوک نایکاسکرین شات از کتابخانه تبلیغات فیس بوک، ژوئن 2022

اطلاعات بیشتر در مورد CTA را در زیر مشاهده کنید.

5 گزینه ای برای کسانی داشته باشید که ممکن است کمتر تحت تأثیر احساسات قرار گیرند

در حالی که محرک عاطفی می تواند برای اکثر مردم کارساز باشد، یک رویکرد منطقی تر ممکن است دیگران را هدایت کند.

برای کسانی که واقعیت را حفظ می کنند، استفاده از اعداد و آمار احتمالاً بهترین کار را خواهد داشت و به جای محرک های عاطفی، تبدیل ها را افزایش می دهد – که ممکن است بیشتر از سایر صنایع به صنایع خاص مرتبط باشد.

به عنوان مثال، در حالی که می توانید ببینید که چگونه برخی از افراد ممکن است هنگام صحبت در مورد وام مسکن یا وام مسکن با اعداد و ارقام طنین انداز شوند، اگر تعطیلات بسته بندی شده را می فروشید ممکن است این موضوع برای صنعت سفر صادق نباشد.

6. همیشه یک CTA (قوی) داشته باشید

مهم نیست که هدف تبلیغ چیست، چه جلب توجه، القای میل یا تحریک یک اقدام، کپی تبلیغ همیشه باید دارای یک CTA واضح، قوی و منحصر به فرد باشد.

حتی در تبلیغات، مردم به دستورالعمل‌ها پاسخ می‌دهند – احتمالاً به این دلیل که نمی‌خواهند در مورد آنچه باید انجام دهند فکر کنند.

هدایت آنها در تصمیم گیری ها به احتمال زیاد موفقیت آمیزتر است تا اینکه آنها را متعجب کنید.

7. تست، تست، و انجام تست بیشتر

با بازگشت به مثال بالا و اهمیت تقسیم‌بندی کامل مخاطبان هدف، ناگفته نماند که یک چارچوب آزمایشی جامد همیشه باید تقسیم‌بندی را تکمیل کند.

برای موفقیت هر کمپین، نه تنها سعی کنید تنظیمات مختلف پیام رسانی و هدف گیری را امتحان کنید، بلکه همچنین، به طور فعالانه خلاقیت، و به طور خاص، در مورد شما، کپی را به روز کنید.

به این ترتیب، تبلیغات تازه و مرتبط باقی می‌مانند و شانس شما را برای تبدیل افزایش می‌دهند.

8. در صورت امکان، همیشه یک داستان خوب با تبلیغات خود بگویید

با صحبت در مورد تبلیغاتی که با گذشت زمان تکامل می‌یابند، من قویاً معتقدم که تبلیغ‌کنندگان اغلب فرصت تعامل عمیق با مخاطبان خود را از دست می‌دهند و به نفع چیزی که (برای من) بیشتر شبیه رضایت فوری است، از دست می‌دهند.

به‌عنوان بازاریاب، ما اغلب به قدری بر دریافت «آن» تبدیل متمرکز هستیم که این واقعیت را نادیده می‌گیریم که با بخش بزرگی از مخاطبانمان، اولین کار کمک به آن‌ها در عبور از قیف است.

بله، ما در مورد تقسیم‌بندی مخاطبان و لزوم تبلیغات مرتبط با هر مرحله صحبت کرده‌ایم، اما در مورد داشتن چشم‌اندازی برای اتصال همه آن مراحل از طریق کام‌ها و پیام‌هایی که همچنین تکامل می‌یابند، چطور؟

به عبارت ساده، داستان سرایی چطور؟

اگر بتوانید تبلیغاتی ایجاد کنید و کپی کنید که داستان معناداری را بیان کند که با مخاطبان شما طنین انداز شود، مطمئناً شانس شما برای تبدیل شدن با آن افزایش خواهد یافت.

در قالب داستان سرایی، می‌توانید به نکات دردناک بپردازید، راه‌حل‌هایی را ارائه دهید که به نفع مخاطبان باشد، آنها را با اثبات اجتماعی تأیید کنید، موانع و رزروهایی را که ممکن است مخاطبانتان داشته باشند که مانع از تبدیل شدن آنها می‌شوند را برطرف کنید، و موارد دیگر.

9. از Creative و Copy که مخصوص فرمت تبلیغات هستند استفاده کنید

این یکی نیز اغلب نادیده گرفته می شود.

در تلاش برای کارآمد و موثر با گذشت زمان، اغلب اشتباه می کنیم که از یک خلاقیت و کپی مشابه برای قالب های تبلیغاتی مختلف استفاده کنیم یا آن را تطبیق دهیم.

اما واقعیت این است که قالب‌های تبلیغاتی مختلف برای زمینه‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند و به همین دلیل، فرصتی را برای صحبت با مشتریان به روش‌های مختلف ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، استوری های فیس بوک و اینستاگرام بسیار متفاوت از تبلیغات چرخ و فلک هستند و بنابراین رویکرد متفاوتی را می طلبند.

در داستان‌ها، مهم است که کپی روی نقطه باشد و مکمل تصویر یا ویدیو باشد، در حالی که اگر کپی همراه با یک تصویر، چرخ فلک یا آگهی ویدیویی باشد، لزوماً چنین نیست.

برای دومی، کپی آگهی می‌تواند نقش قهرمان بیشتری داشته باشد و در عین حال که همچنان از خلاقیت حمایت می‌کند، به رفع برخی از نکاتی که قبلاً ذکر کردیم (یعنی نقاط دردناک، مزایا و غیره) کمک می‌کند.

نتیجه

در حالی که بسیاری از نکاتی که امروز بحث کردیم برای بهبود نسخه تبلیغاتی فیس بوک ما عالی هستند و می توانند به پلتفرم های دیگر نیز منتقل شوند، تسلط بر هنر کپی رایتینگ یک مهارت خوب است که مستلزم استعداد، پشتکار و انعطاف پذیری است.

چیزی که ممکن است برای برخی کارساز باشد، ممکن است برای دیگران کارساز نباشد.

نکات مطمئن ما برای نوشتن نسخه تبلیغاتی فیس بوک که تبدیل به مواد اولیه خوب یک دستور پخت خوب می شود، اما برای عالی کردن آن، به یک آشپز خوب و کار سخت نیاز است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: آلیسا کومارووا/ شاتر استوک





منبع