در رابطه با نحوه محاسبه Domain Authority، هر چه دامنه های ارجاع (منحصر به فرد) وب سایت شما بیشتر باشد، امتیاز DA بالاتر است. این فاکتور برای سئو مهم است زیرا نشان می دهد که وب سایت شما با ذکر و لینک شدن توسط سایت های دیگر از سطح خاصی از محبوبیت در اینترنت برخوردار است.
تعداد کل پیوندها
Domain Authority با ارزیابی چندین فاکتور برای یک وب سایت، از جمله سن دامنه، دامنه های ریشه پیوند، تعداد کل لینک ها، کیفیت بک لینک، نسبت لینک خروجی، MozRank و MozTrust در یک امتیاز Domain Authority محاسبه می شود.
فاکتورهای اعتبار دامنه در سئو
عصر دامنه
Domain Authority همچنین با تعداد پیوندهای خروجی در صفحه ارجاع محاسبه می شود. معمولاً به عنوان نسبت لینک خروجی نامیده می شود. این عدد مهم است زیرا بر میزان ارزش پیوند به URL مقصد تأثیر می گذارد.
ارتباط همچنین یک عامل کلیدی در اینجا برای محاسبه Domain Authority است، بنابراین مطمئن شوید که سایتهایی که به دامنه شما پیوند داده میشوند به جایگاه شما مرتبط هستند. همچنین، از بک لینک های بی کیفیت یا اسپم که می توانند به امتیاز DA و موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) آسیب بزنند، خودداری کنید.
با این حال، سن به تنهایی تنها عامل تعیین کننده برای امتیازات Domain Authority بالاتر نیست. سن دامنه اغلب با معیارهای مهم دیگری مانند تعداد بک لینک بیشتر، سیگنال های اجتماعی بیشتر و سایر شاخص های قابل اعتماد و کیفیت نسبت به دامنه هایی که به تازگی ثبت شده اند مرتبط است.
در زیر، یک نمای کلی از نحوه اندازهگیری Domain Authority توسط Moz، از جمله توضیح مفصل در مورد عوامل سئو که بر امتیاز Domain Authority (DA) وب سایت تأثیر میگذارند، دریافت خواهید کرد.
MozTrust عنصر نهایی اندازه گیری Domain Authority است. این معیار بر اساس لینک های دریافتی به یک دامنه از سایر سایت های قابل اعتماد در اینترنت است و در مقیاس 0 تا 10 اندازه گیری می شود.
یکی از مهمترین فاکتورهای امتیاز Domain Authority برای سئو، کیفیت بک لینک هایی است که وب سایت از سایت های دیگر دریافت می کند. بک لینک های با کیفیت بالا از سایت های قابل اعتماد نشان می دهد که سایر منابع معتبر به دامنه شما لینک می دهند.
با این حال، کیفیت بک لینک ها نیز برای اندازه گیری DA مهم است. داشتن لینکهای زیاد از سایتهای با کیفیت پایین میتواند به امتیازات DA آسیب برساند، بنابراین بهتر است همانطور که در ادامه به آن اشاره شد، روی کسب تعداد زیادی بک لینک از وبسایتهای معتبر تمرکز کنید.
کیفیت بک لینک
به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب حاوی یک لینک خروجی به دامنه شما باشد، بیشتر ارزش پیوند (به عنوان مثال، اعتبار صفحه) از سایت اصلی به دامنه شما منتقل می شود. از سوی دیگر، اگر یک صفحه وب دارای 20 لینک خروجی باشد، میزان اعتبار صفحه بسیار کمتری به هر URL خارجی منتقل میشود و امتیاز Domain Authority شما چندان افزایش نمییابد.
به عنوان مثال، یک بک لینک با کیفیت از یک دامنه معتبر وزن بسیار بیشتری نسبت به ده ها لینک بی کیفیت از دامنه های کم اعتبار دارد. امتیاز MozRank از 0 تا 10 متغیر است که مقادیر بالاتر نشان دهنده امتیاز Domain Authority خوب است.
MozTrust
تعداد بک لینک های یک وب سایت نیز بخشی از محاسبه Domain Authority است. سایتی که لینک های خارجی زیادی را از همان دامنه های ارجاع دهنده دریافت می کند، معتبرتر دیده می شود و در مقیاس Moz DA امتیاز بالاتری خواهد گرفت.
MozTrust با اعتماد (یا کیفیت) لینکهای ورودی و تنوع وبسایتهایی که به آن لینک میشوند محاسبه میشود. این ربطی به حجم لینکهای ورودی که MozRank برای امتیاز محبوبیت اندازهگیری میکند ندارد.
هدف برای سئوی خارج از سایت بهتر، دریافت بک لینک های با کیفیت بالا از صفحات وب است که دارای تعداد کمی لینک های خروجی هستند. انجام این کار می تواند به شما کمک کند ارزش لینک ارسال شده به دامنه خود را برای بهبود موقعیت های رتبه بندی موتور جستجو به حداکثر برسانید.
MozRank
موتورهای جستجو این را نشانه ای از اعتبار و قابل اعتماد بودن می دانند، بنابراین هرچه بک لینک های وب سایت شما بیشتر باشد، امتیاز SEO Domain Authority شما بالاتر خواهد بود.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.