Google به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمند را غیرفعال کنید و جستجوهای شخصی سازی شده را حفظ کنید


مرکز تبلیغات من جدید گوگل به کاربران امکان می دهد تبلیغات هدفمند را بدون چشم پوشی از ویژگی های مفیدی مانند نتایج جستجوی شخصی سازی شده غیرفعال کنند.

قبلاً، غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند به این معنی بود که باید به تنظیمات حساب خود بروید و Google را از جمع‌آوری فعالیت وب و برنامه و داده‌های سابقه YouTube مسدود کنید.

بدون اجازه جمع‌آوری داده‌های شخصی، Google نمی‌تواند نتایج شخصی‌شده را در موتور جستجوی اصلی خود، Google Maps، YouTube و سایر پلتفرم‌ها ارائه دهد.

در حال حاضر، شما مجبور نیستید مصالحه کنید.

My Ad Center به کاربران امکان می دهد تبلیغاتی را که در نتایج جستجو، YouTube و Google Discover می بینند سفارشی کنند. این بدان معناست که برای توقف مشاهده انواع خاصی از تبلیغات، نیازی به تنظیم تنظیمات سطح حساب ندارید.

جری دیشلر، معاون تبلیغات در گوگل، در یک پست وبلاگ می گوید:

«شما می‌توانید تصمیم بگیرید که از چه نوع فعالیت‌هایی استفاده می‌شود تا محصولات Google برای شما کار کنند – مستقل از تبلیغاتی که نشان داده می‌شوید. در گذشته، اگر سابقه YouTube شما روشن بود، به‌طور خودکار نحوه شخصی‌سازی آگهی‌هایتان را نشان می‌داد. اکنون، اگر نمی‌خواهید از سابقه YouTube شما برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده شود، می‌توانید آن را در My Ad Center خاموش کنید، بدون اینکه بر توصیه‌های مرتبط در فید خود تأثیری داشته باشید.

در اینجا اطلاعات بیشتری درباره خاموش کردن تبلیغات شخصی‌سازی شده و روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید از My Ad Center برای کنترل تبلیغاتی که می‌بینید استفاده کنید.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده در گوگل

مرکز تبلیغات من طوری طراحی شده است که پیدا کردن و استفاده آسان باشد. می‌توانید مستقیماً از تبلیغات نشان داده شده در جستجوی Google، YouTube و Discover به آن دسترسی داشته باشید.

روی منوی سه نقطه‌ای در کنار آگهی ضربه بزنید تا پانل My Ad Center ظاهر شود، سپس «Customize more of the ads you» را انتخاب کنید.

Google به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمند را غیرفعال کنید &  جستجوهای شخصی شده را حفظ کنیدعکس صفحه از: blog.google/technology/safety-security/my-ad-center/، اکتبر 2022.

این پیوند شما را به مرکز کنترل مرکزی می‌برد، جایی که دکمه‌ای برای خاموش کردن تبلیغات شخصی‌شده در بالای صفحه مشاهده می‌کنید.

Google به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمند را غیرفعال کنید &  جستجوهای شخصی شده را حفظ کنیدعکس صفحه از: blog.google/technology/safety-security/my-ad-center/، اکتبر 2022.

با خاموش بودن این تنظیم، همچنان تبلیغات را مشاهده خواهید کرد، اگرچه ممکن است کمتر مرتبط باشند.

گزینه غیرفعال کردن تبلیغات شخصی‌شده در My Ad Center برای تبلیغاتی که در Google و غیرفعال می‌بینید اعمال می‌شود و به‌طور خودکار در هر دستگاهی که به حساب Google خود وارد شده‌اید اعمال می‌شود.

نحوه غیرفعال کردن موضوعات تبلیغاتی خاص با استفاده از مرکز تبلیغات من

اگر نمی خواهید خاموش شوید همه تبلیغات شخصی‌شده، می‌توانید نحوه اطلاع‌رسانی دسته‌های اطلاعاتی به آگهی‌هایی را که می‌بینید تنظیم کنید.

برای مثال، می‌توانید انتخاب کنید که وضعیت رابطه شما بر تبلیغاتی که Google به شما نشان می‌دهد تأثیر نگذارد.

جایگزین دیگری برای غیرفعال کردن تبلیغات شخصی‌شده، غیرفعال کردن موضوعات تبلیغاتی است که نمی‌خواهید روی آن کلیک کنید.

با My Ad Center، می‌توانید تبلیغات مرتبط با موضوعات زیر را محدود کنید:

  • الکل
  • دوستیابی
  • کاهش وزن
  • قمار
  • بارداری
  • فرزندپروری

شایان ذکر است که گوگل هرگز از محتوایی که در برنامه‌هایی مانند Gmail، Photos و Drive ذخیره می‌کنید برای تبلیغات استفاده می‌کند. علاوه بر این، Google هرگز از اطلاعات حساس برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده نمی‌کند – مانند سلامت، نژاد، مذهب یا گرایش جنسی.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: اسکرین شات از blog.google/technology/safety-security/my-ad-center/، اکتبر 2022.





منبع