Google خط‌مشی «ویدیوی غیرقابل دسترس» را به‌روزرسانی می‌کند


در حرکت‌های بیشتر به سمت شفاف‌سازی برای تبلیغ‌کنندگان، گوگل بی‌سروصدا خط‌مشی «ویدئوی غیرقابل دسترس» خود را در تبلیغات گوگل این هفته به‌روزرسانی کرد.

این به‌روزرسانی به تبلیغ‌کنندگان درک واضح‌تری از دلیل عدم تأیید و نحوه اصلاح سریع مشکل می‌دهد.

خارجی کردن دلایل عدم تایید آگهی ویدیویی

اگر در Google Ads تبلیغ می کنید، به احتمال زیاد با دلایل بسیار مبهم با مخالفت های تبلیغاتی مواجه شده اید.

هنگامی که Google Ads مشکل موجود را مطرح نمی کند، برای تبلیغ کنندگان هزینه دارد:

  • فرصت های درآمدی از دست رفته زمانی که تبلیغات اجرا نمی شوند
  • زمان آن رسیده است که دلایل احتمالی عدم تایید آگهی را عمیق تر کنیم
  • کارایی هنگام تغییر چرخ دنده از مدیریت حساب به حالت تحقیق

جدیدترین به‌روزرسانی برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای حل رد تأییدیه‌های تبلیغات ویدیویی در آن «ویدیو در دسترس نیست” خط مشی. این به‌روزرسانی چهار مثال از اینکه چرا یک تبلیغ ویدیویی ممکن است به‌عنوان غیرقابل دسترس علامت‌گذاری شود، ارائه می‌کند:

Google Ads خط مشی فیلم غیرقابل دسترس خود را برای تبلیغات ویدیویی به روز می کند.اعتبار تصویر: Support.Google.com، اکتبر ۲۰۲۲

مواردی که در تبلیغات ویدیویی مجاز نیستند

در حالی که مثال‌های بالا دلایل واضح‌تری به تبلیغ‌کنندگان می‌دهد که چرا تبلیغات ویدیویی آنها ممکن است تایید نشود، ممکن است واضح نباشند. بیایید این چهار مثال بالا را بشکنیم.

  • وضعیت ویدیو پس از ارسال به “حذف شده” تغییر کرد. فرض کنید یک ویدیو در کانال یوتیوب خود، عمدا یا تصادفی حذف شده است. در این صورت، Google به تبلیغ‌کنندگان اجازه نمی‌دهد از آن ویدیوی خاص در هر شکلی از تبلیغات استفاده کنند – احتمالاً به این دلیل که URL اصلی دیگر کار نمی‌کند. اگر ویدیویی به‌طور تصادفی حذف شد، باید دوباره آپلود شود و URL جدید را به آگهی ویدیویی تأیید نشده پیوند دهید.
  • وضعیت ویدیو پس از ارسال به “خصوصی” تغییر کرد. در حالی که Google اجازه می‌دهد از ویدیوهای فهرست نشده در تبلیغات ویدیویی استفاده شود، وضعیت‌های ویدیویی «خصوصی» مجاز نیستند. فقط دعوت‌شدگانی که پیوند خاصی برای مشاهده ویدیو دارند، می‌توانند ویدیوی خصوصی را مشاهده کنند. به همین دلیل، گوگل به دلیل ماهیت هدف قرار دادن مخاطبان گسترده در آن کانال، این وضعیت ویدیو را در تبلیغات YouTube مجاز نمی‌داند.
  • ویدیو به عنوان اولین پخش زنده علامت گذاری شده است. در حالی که این نوع ویدیو برای عموم در دسترس است، به دلیل ماهیت نوع ویدیو، احتمالاً توسط Google Ads مجاز نیست. با استفاده از ویدیوهای اولین نمایش، کاربران می‌توانند در زمان واقعی تماشا کنند و به عقب برگردند، اما نمی‌توانند در طول اولین نمایش، سریع به جلو حرکت کنند. اگر می‌خواهید از ویدیویی استفاده کنید که به‌عنوان اولین پخش زنده علامت‌گذاری شده است، منتظر بمانید تا اولین نمایش به پایان برسد، زیرا ویدیو به طور منظم در کانال YouTube شما آپلود می‌شود. ویدیوهای آپلود شده منظم در تبلیغات YouTube مجاز است.
  • ویدیوها فقط حامیان مالی یا اعضا علامت گذاری شده اند. مشابه وضعیت «خصوصی»، این نوع وضعیت نشان می‌دهد که ویدیو در دسترس عموم نیست یا نباید در دسترس عموم باشد. هر ویدئویی که در تبلیغات یوتیوب استفاده می‌شود باید به‌راحتی در دسترس عموم قرار گیرد تا بتوان آن را مشاهده کرد. همانطور که در بالا ذکر شد، گوگل ویدیوهای خصوصی یا بیش از حد هدفمند را در تبلیغات ویدیویی مجاز نمی‌داند.

خلاصه: چرا تبلیغ کنندگان باید اهمیت دهند؟

خط‌مشی به‌روزرسانی‌شده ویدیوی Google Ads نشان می‌دهد که Google به سمت شفافیت تبلیغ‌کننده حرکت می‌کند.

مخصوصاً با تبلیغات ویدیویی، تبلیغ‌کنندگان احتمالاً کسانی نیستند که ویدیوها را در کانال YouTube یک برند آپلود می‌کنند یا حتی ممکن است به کانال دسترسی نداشته باشند. و اگر تبلیغ‌کننده‌ها با «ویدیوی غیرقابل دسترس» مخالفت کنند، انجام کار تحقیقاتی می‌تواند بسیار زیاد باشد.

جدیدترین به‌روزرسانی خط‌مشی به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا بهتر بفهمند چرا یک ویدیوی خاص ممکن است برای تبلیغ در دسترس نباشد. مثال‌های بالا می‌توانند بازاریاب‌ها را راهنمایی کنند تا به تیم‌های مناسبی که مسئول اجرای ویدیو هستند بروند و به سرعت برای حل مشکل گرد هم آیند.


تصویر ویژه: metamorworks/Shutterstock





منبع