گوگل بهروزرسانی ابزار Rich Results Test را اعلام کرده است که اکنون به شما امکان میدهد نشانهگذاری دادههای ساختیافته را برای محتوای دیوار پرداختی تأیید کنید.
هدف این قابلیت جدید کمک به ناشران است تا محتوای مبتنی بر اشتراک را در سایت های خود به درستی علامت گذاری کنند.
این تغییر زمانی اتفاق میافتد که گوگل همچنان به اصلاح نحوه مدیریت فهرستبندی و نمایش محتوای paywalled در نتایج جستجو ادامه میدهد.
در حالی که گوگل میخواهد کاربران را به مقالات مرتبط با دیوار پرداخت راهنمایی کند، باید از اقداماتی مانند “پوشش” نیز جلوگیری کند، جایی که سایتها محتوای متفاوتی نسبت به Google به کاربران نشان میدهند.
نشانهگذاری دادههای ساختاریافته یکی از روشهایی است که ناشران میتوانند از آن استفاده کنند تا مشخص کنند چه محتوایی به اشتراک پولی نیاز دارد. این شامل اضافه کردن نشانه گذاری schema.org برای نشان دادن بخش هایی از صفحه در پشت دیوار پرداخت است.
افزودن نشانه گذاری داده های ساختار یافته Paywall
طبق اسناد راهنمای Google، ناشران باید JSON-LD یا microdata را اضافه کنند تا هر بلوک دیوار پرداختی را با نشانهگذاری مانند:
<div class="paywall">This content requires a subscription.< /div>
سپس علامت گذاری آن div را به عنوان دسترسی غیر رایگان مشخص می کند:
"hasPart": {
"@type": "WebPageElement",
"isAccessibleForFree": "False",
"cssSelector": ".paywall"
}
با بهروزرسانی، ابزار تست نتایج غنی Google میتواند تأیید کند که آیا این طرحهای نشانهگذاری دیوار پرداخت را به درستی اجرا کردهاید یا خیر.
مشخصات داده های ساختار یافته Paywall
پشتیبانی اعتبار سنجی جدید به طور خاص برای “دسترسی رایگان است” و ”cssSelector” خواصی که گوگل استفاده از آن را توصیه می کند.
نشانه گذاری را می توان برای مقالات، پست های وبلاگ، دوره ها، نظرات، پیام ها و دیگر انواع محتوای CreativeWork استفاده کرد.
برای صفحاتی که دارای چندین بخش paywalled هستند، ناشران می توانند چندین مقدار cssSelector را در یک آرایه مشخص کنند.
اسناد گوگل نمونه هایی را برای پیاده سازی تک و چند دیواری ارائه می دهد.
این خبر پس از افزایش نگرانی ناشران در مورد محصولات Google مانند جستجو و ربات چت هوش مصنوعی Bard منتشر شد که بدون پرداخت غرامت، محتوای دارای دیوار پرداخت را به نمایش گذاشت.
افزودن نشانهگذاری مناسب یکی از گامهایی است که ناشران میتوانند برای روشن کردن آنچه در پشت دیوار قفل شده است بردارند.
گوگل هشدار می دهد که فقط افزودن داده های ساختاریافته تضمین نمی کند که محتوای دارای دیوار پرداختی در نتایج جستجو یا مرورهای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی ظاهر شود. عوامل دیگری مانند خزیدن سایت و فهرست بندی می توانند بر نمایش صفحات توسط گوگل تأثیر بگذارند.
یادداشت های پایانی
علامتگذاری دیوارهای پرداختی با استفاده از محتوای پولی، همه مشکلات Google را حل نمیکند. با این حال، بهبود داده های ساختاریافته وضوح بیشتری را ارائه می دهد که به نفع ناشران و گوگل به طور یکسان است.
Google نکات عیبیابی را برای ناشرانی که در تلاش برای پیادهسازی نشانهگذاری در سند راهنمای رسمی خود هستند، ارائه میکند.
تصویر ویژه: ADragan/Shutterstock