Google Analytics برای سایت های گوگل (راهنمای نحوه راه اندازی)


این راهنما گوگل آنالیتیکس را برای سایت های گوگل توضیح می دهد.

در زیر، متوجه خواهید شد که چیست و چگونه می توان Google Analytics را برای ردیابی ترافیک وب سایت و داده های استفاده به سایت های گوگل اضافه کرد.

با دنبال کردن مراحل این صفحه، می‌توانید به‌طور خودکار برچسب Google مناسب را در سایت Google خود نصب کنید تا اطلاعات کاربر را به حساب Google Analytics 4 (GA4) شما ارسال کند.

گوگل آنالیتیکس برای سایت های گوگل

ارائه بهترین نکات سئو …

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

گوگل آنالیتیکس برای سایت های گوگل چیست؟

Google Analytics for Google Sites یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که داده های ترافیک و استفاده را برای سایت های گوگل ارائه می دهد. این داده ها با پیوند دادن حساب Google Analytics شما به سایت Google شما در دسترس هستند.

هنگامی که ارتباط بین Google Analytics و Google Sites برقرار می شود، می توانید ترافیک و تعامل در سراسر دارایی وب سایت خود را اندازه گیری کنید تا متوجه شوید که کاربران چگونه به سایت شما می آیند و با آن تعامل دارند.

چگونه گوگل آنالیتیکس را برای سایت های گوگل اضافه کنیم

1. وارد Google Analytics شوید

اولین قدم برای نحوه افزودن Google Analytics برای Google Sites این است که به حساب Google Analytics خود وارد شوید: analytics.google.com.

2. شناسه ویژگی Google Analytics خود را دریافت کنید

پس از ورود به Google Analytics، باید شناسه ملک خود را دریافت کنید. این را می توان با کلیک بر روی دکمه Admin در منوی نوار کناری سمت چپ و سپس انتخاب تنظیمات ویژگی پیدا کرد. در سمت راست صفحه، شناسه دارایی Google Analytics خود را خواهید دید. روی نماد کپی کلیک کنید تا شناسه را برای استفاده در مرحله بعد کپی کنید.

مرحله 2: دکمه مدیریت Google Analytics برای Google Sites

3. به فهرست سایت های گوگل خود بروید

مرحله بعدی فرآیند نحوه تنظیم Google Analytics برای Google Sites این است که با مراجعه به این لینک به لیست سایت خود بروید: sites.google.com.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

4. سایت گوگل خود را انتخاب کنید

هنگامی که در صفحه اصلی Google Sites قرار گرفتید، باید سایت Google مورد نظر خود را برای اتصال به Google Analytics انتخاب کنید. این به Google Site در مرورگر وب شما باز می شود تا بتوانید همانطور که در مرحله بعد توضیح داده شد به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

مرحله 4: صفحه اصلی Google Sites

5. تنظیمات سایت های گوگل خود را باز کنید

در مرحله بعد، باید روی نماد چرخ دنده در نوار پیمایش بالا کلیک کنید تا تنظیمات Google Sites شما باز شود.

مرحله 5: نماد تنظیمات Google Sites

6. روی تب Analytics کلیک کنید

در پنجره تنظیمات Google Sites، روی تب Analytics کلیک کنید. با این کار فیلدهای لازم برای اتصال سایت Google به حساب Google Analytics شما ظاهر می شود.

مرحله 6: تب Google Sites Analytics

7. شناسه ویژگی Google Analytics خود را وارد کنید

در مرحله بعد، باید شناسه خاصیت Google Analytics را که در مرحله 2 کپی کرده‌اید، در فیلدی که می‌گوید «شناسه ردیابی یا اندازه‌گیری Google Analytics» وارد کنید. می‌توانید روی فیلد کلیک راست کرده و «Paste» را انتخاب کنید تا شناسه ویژگی را وارد کنید یا از میان‌برهای فرمان صفحه‌کلید CTRL + V در رایانه شخصی یا CMD + V در Mac برای چسباندن شناسه در فیلد استفاده کنید.

مرحله 7: فیلد شناسه ویژگی Google Analytics

8. Analytics را فعال کنید

در این مرحله از فرآیند، پیکربندی اولیه را برای پیوند Google Analytics و Google Sites تنظیم کرده اید. با این حال، اتصال برقرار نخواهد شد مگر اینکه سوئیچ “فعال کردن تجزیه و تحلیل” را تغییر دهید. این مرحله برای درج تگ Google مناسب در کد HTML سایت Google برای دریافت اطلاعات بینش ترافیک و معیارهای استفاده لازم است.

مرحله 8: فعال کردن Analytics for Google Sites Toggle Switch

9. کد رهگیری آنالیتیکس سایت گوگل خود را مشاهده کنید

تنظیماتی که در مرحله قبل برای Google Analytics در Google Site خود تغییر دادید به طور خودکار ذخیره می شوند. برای تأیید اینکه شناسه ردیابی نصب شده و کار می کند، این مراحل اضافی را دنبال کنید:

  • بر روی دکمه “مشاهده سایت منتشر شده” کلیک کنید تا سایت در یک پنجره مرورگر جدید باز شود.
  • از میانبرهای فرمان صفحه کلید CTRL + U در رایانه شخصی یا CMD + U در Mac برای مشاهده کد منبع HTML برای سایت Google استفاده کنید.
  • از دستورات صفحه کلید CTRL + F یا CMD + F برای باز کردن کادر گفتگوی Find استفاده کنید.
  • شناسه ویژگی Google Analytics را در قسمت جستجو وارد کنید تا شناسه در کد منبع HTML وجود داشته باشد و تأیید شود.
مرحله 9: سایت Google منتشر شده را مشاهده کنید
مرحله 9: شناسه ردیابی در کد منبع HTML

10. داده های Analytics را برای سایت های گوگل مشاهده کنید

آخرین مرحله در این فرآیند، مشاهده داده های Google Analytics برای سایت Google شما است. همانطور که در این راهنمای دیگر توضیح داده شد که Google Analytics چقدر طول می کشد تا داده ها را نشان دهد، ممکن است بین 24 تا 48 ساعت طول بکشد تا داده های ترافیک و استفاده برای اکثر گزارش ها در Google Analytics 4 (GA4) ظاهر شود. با این حال، شما باید بتوانید داده‌های بلادرنگ سایت Google را بدون نیاز به صبر کردن ببینید. این داده ها در بخش Realtime Reports داشبورد GA4 شما قرار دارند. اگر سایت Google شما ترافیک فعلی دارد، باید معیارها را در صفحه نمای کلی بیدرنگ ببینید.

مرحله 10: گزارش آنالیز برای Google Sites Realtime

آیا Google Site Analytics رایگان است؟

Google Site Analytics برای داده های استاندارد تجزیه و تحلیل رایگان است. طرح رایگان Google Site Analytics به شما این امکان را می دهد که داده های بازاریابی ارگانیک و پولی خود را پردازش کنید تا بینش های ارزشمندی را برای کمک به رشد کسب و کار خود به دست آورید.

همانطور که در این راهنمای دیگر در پاسخ به این سوال توضیح داده شد، “آیا Google Analytics رایگان است؟”، همچنین یک سرویس پولی Analytics 360 وجود دارد که به شما امکان می دهد در صورت نیاز به آن نوع ارتقاء برای خود، به سفارشی سازی پیشرفته، ابزارهای مقیاس پذیر و پشتیبانی در سطح سازمانی دسترسی داشته باشید. سایت های گوگل

منابع بیشتر در سایت های گوگل و گوگل آنالیتیکس

اکنون که می دانید چگونه از Google Analytics با سایت های گوگل استفاده کنید، ممکن است علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو محصول گوگل باشید. برای درک عمیق تر از این خدمات، منابع زیر را بررسی کنید.

خلاصه Google Analytics for Google Sites

امیدوارم از این راهنمای گوگل آنالیتیکس برای سایت های گوگل لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که می تواند برای سایت های گوگل به صورت رایگان استفاده شود. و فرآیند نحوه افزودن Google Analytics برای Google Sites تنها چند مرحله طول می‌کشد تا راه‌اندازی شود تا ارتباط مناسب با برچسب شناسه ردیابی Google Analytics 4 (GA4) برقرار شود. پس از تکمیل، GA4 ترافیک وب سایت و داده های استفاده را برای سایت Google ردیابی می کند.





منبع