Google Analytics 4 – بیشتر از SEO [Podcast]


در چند قسمت گذشته، پیامدهای سئو و ردیابی ارگانیک تغییر از Universal Analytics به Google Analytics 4 را مورد بحث قرار دادیم، اما چگونه GA 4 به کمپین های پولی، کمپین های وابسته، تبلیغات گوگل، ردیابی کمپین با شناسه و غیره کمک می کند. ?

کریستا سیدن از KS Digital و معاون سابق Quantcast به من در SEJ Show پیوست تا در مورد مزایا و مزایای GA 4 برای کمپین‌های پولی به‌علاوه فرصت‌هایی که بازاریابان دیجیتال با غروب Google Analytics UA با آن مواجه خواهند شد، صحبت کنیم.

یکی از تصورات غلط این است که این محصول هنوز وجود ندارد، و من کمی عقب می‌کشم و می‌گویم که دائماً در حال تکامل است و چیزهای جدید زیادی ظاهر شده است. بنابراین وقت بگذارید و بدانید که چگونه از ابزار استفاده کنید و بفهمید واقعاً چه چیزی وجود دارد. –کریستا سیدن، 4:55

انتظار نداشته باشید اطلاعات شما دقیقاً بین UA و GA4 یکسان باشد. بنابراین حتی مواردی مانند جلسات و حساب های کاربری نیز متفاوت خواهند بود زیرا GA4 این موارد را به روش های متفاوتی نسبت به Universal Analytics محاسبه می کند. –کریستا سیدن، 44:41

فکر نمی کنم این ضرب الاجل تغییر کند. من پیشنهاد می کنم این یکی را جدی بگیرید. اگر اکنون حرکت را شروع نکنید، احتمالاً نمی توانید داده های سالانه خود را در GA4 جمع آوری کنید. هرچه زودتر آن را پیاده سازی کنید، داده های تاریخی بیشتری در GA4 خواهید داشت تا بتوانید با آن مقایسه کنید. –کریستا سیدن، 22:09

[00:00] – درباره کریستا و پیشینه داخلی او در Google Analytics.
[03:23] – باورهای غلط رایج در مورد GA4.
[05:20] – آیا سفارشی سازی بیشتری با GA4 وجود دارد؟
[07:10] – تردید در انتقال.
[08:42] – قابلیت جدید با GA4 منتشر شد.
[12:57] – اگر می توانید از Google Data Studio استفاده کنید، چرا با GA4 گزارش بسازید؟
[16:08] – GA4 در مورد GDPR چگونه است؟
[19:33] – تفاوت در انتقال با GA360 و GA4360.
[24:30] – با GA4 چه انتظاری داریم.
[26:18] – آیا می توانید ترافیک مستقیم را با GA4 بهتر تعریف کنید؟
[27:22] – تغییراتی که بر PPC تأثیر می گذارد.
[30:53] – تفاوت بین اهداف و تبدیل.
[34:15] – دلیل اینکه دوره نگهداری داده ها به طور پیش فرض در GA4 فقط دو ماه است.
[35:18] – توصیه هایی برای شروع با GA4.
[41:04] – آیا کریستا یک نسخه بازگشتی را توصیه می کند؟

منابع ذکر شده:
https://ksdigital.co/academy/
https://join.measure.chat

خوب است که ما اکنون این توانایی را داریم که واقعاً رابط کاربری GA4 را سفارشی کنیم. بنابراین، برای مثال، می‌توانیم انتخاب کنیم که چه گزارش‌هایی برای افراد در سازمان‌هایمان نمایش داده شود یا نه. –کریستا سیدن، 5:44

GA4 بسیار بیشتر از Universal Analytics بر حریم خصوصی متمرکز است. –کریستا سیدن، 16:41

من مطمئن هستم که افراد زیادی تا آخرین لحظه منتظر خواهند بود. پس تا آخرین لحظه منتظر نمانید. همانطور که گفتیم، اگر موردی بود، همین الان ادامه دهید و آن برچسب را روی سایت خود بگذارید. -لورن بیکر، 49:18

برای مطالب بیشتر مانند این، در کانال یوتیوب ما مشترک شوید: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal

ارتباط با کریستا سیدن:

کریستا سیدن یک رهبر تحلیلی باهوش و با تجربه است که تیم‌هایی را در Adobe و Google رهبری کرده است. علاوه بر این، او ابتکارات بهینه سازی را برای شرکت هایی مانند The Apollo Group و Quantcast رهبری کرده است. او به عنوان یک متخصص روش تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی، به یکی از مشاوران مورد تقاضا در صنعت تبدیل شده است.

تخصص او باعث شد تا KS Digital، یک مشاوره تحلیلی را در سال 2019 راه اندازی کند، که به کسب و کارها کمک می کند تا سرمایه گذاری های بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل خود را بهینه کنند.

او علاوه بر این که فداکار و سخت کوش است، پست های مهمان گاه به گاه در نشریات برتر صنعت مانند وبلاگ گوگل آنالیتیکس نیز ارائه می کند. وقتی کار نمی کند، تا حد امکان از سفر لذت می برد!

با کریستا در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/kristaseiden/
او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/kristaseiden
از وب سایت او دیدن کنید: https://www.kristaseiden.com/

با لورن بیکر، بنیانگذار مجله موتور جستجو ارتباط برقرار کنید:

او را در توییتر دنبال کنید: https://www.twitter.com/lorenbaker
با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker





منبع