گوگل تمام گوگل آنالیتیکس را در جولای 2023 به GA 4 منتقل می کند و از شرکت ها می خواهد که تا جولای 2022 روی GA 4 اجرا کنند تا پس از شروع جابجایی در سال 2023، داده های سال به سال داشته باشند.
چارلز فارینا از AdSwerve به من در نمایش SEJ پیوست تا در مورد Google Analytics 4 و پیادهسازیها و سفارشیسازیهایی که میتوان با این راهحل تحلیلی جدیدتر از Google استفاده کرد، صحبت کرد.
شما بینشی در مورد آنچه می توانید از GA4 انتظار داشته باشید، تفاوت این دو، و آنچه که باید برای شروع راه اندازی برای حرکت انجام دهید، به دست خواهید آورد.
دو مهلت حیاتی وجود دارد. برای بسیاری از شما، 1 ژوئیه است، زمانی که نسخه قابل دسترس پردازش جهانی منسوخ می شود، بنابراین همچنان می توانید به داده های خود دسترسی داشته باشید. با این حال، شما نمی توانید داده های جدید را به آن ارسال کنید. برای 360 یا مشتریان پولی، به اعتقاد من، 1 اکتبر سال آینده خواهد بود، یعنی زمانی که آن نسخه منسوخ می شود. -چارلز فارینا، 3:23
اگر در حال حاضر از GA4 استفاده نمی کنید، این یک چالش بالقوه بزرگ برای شما در آینده خواهد بود، زیرا هنگامی که تغییر دهید، نمی توانید تجزیه و تحلیل سال به سال را در آن انجام دهید. -چارلز فارینا، 5:42
مشکل Google Analytics این بود که به نظر می رسد هرگز نباید به عنوان منبع رکورد استفاده شود. شما نباید از آن برای گزارش تعداد خریدهای کسب و کارتان به رئیس خود استفاده کنید، زیرا باید از پایگاه داده خرید شما مانند Shopify یا هر کجا که منبع باشد. -چارلز فارینا، 31:11
[00:00] – پیشینه ای در مورد چارلز و اینکه چرا او تجزیه و تحلیل را دوست دارد.
[04:58] – اگر در زمان انتقال را انجام ندهید، داده ها از بین خواهند رفت؟
[06:14] – آیا داده هایی را که قبل از 1 ژوئیه ردیابی می کنید از دست خواهید داد؟
[09:09] – آیا راه آسانی برای انتقال GA Universal Analytics به GA4 وجود دارد؟
[11:15] – توصیه ای برای مهاجرت دسته جمعی؟
[14:02] – مزایا و معایب GA4 در مقایسه با Universal Analytics.
[18:39] – آیا نرخ پرش حذف می شود؟
[22:50] – تفاوت در آنچه در کنسول گوگل در مقابل تجزیه و تحلیل دیده می شود؟
[27:02] – آیا توضیح بیشتری در مورد ترافیک مستقیم داده خواهد شد؟
[31:04] – جهت یابی چیست؟
[33:07] – راه هایی برای ادغام Google My Business در GA4.
[35:17] – آیا برچسب گذاری دوگانه توصیه می شود؟
[39:01] – سه مفهوم انتساب در GA4.
[42:05] – آیا Data Studio دوباره کالیبره می شود؟
[43:21] – وضعیت UTM ها
منابع ذکر شده:
Measure Slack – https://www.measure.chat/
اکنون زمان بسیار مهمی است که ما در حال انجام این گفتگو هستیم، زیرا در پاسخ به سوال شما، GA4 از یک مدل داده کاملاً جدید استفاده میکند که برای دریافت دادهها در آن محصول به پیادهسازی جدیدی نیاز دارد. بنابراین، به طور خلاصه، هیچ یک از دادههایی که در گذشته جمعآوری کردهاید را روی نسخه قدیمی منتقل نمیکند.-چارلز فارینا، 5:06
بهترین روش تا به حال این است که باید سعی کنید هر دو نسخه را در کنار هم اجرا کنید تا بتوانید 13 ماه داده در پلتفرم جدید داشته باشید و در نهایت جابجایی را در حال حاضر بسیار آسان کنید.-چارلز فارینا، 5:29
کمی از روز خود را صرف کنید تا کمی بیشتر و کمی بیشتر در مورد نحوه استفاده از گزارش و هر چیز دیگری بیاموزید. -لورن بیکر، ساعت 8:00
برای مطالب بیشتر مانند این، در کانال یوتیوب ما مشترک شوید: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
ارتباط با چارلز فارینا:
چارلز یک مشاور مبتکر با تجربه گسترده در کمک به مشتریان، تحلیلگران و بازاریابان است تا پتانسیل کامل کسب و کار خود را در پلتفرم بازاریابی Google و Cloud باز کنند.
او با بیش از یک دهه تجربه، به سازمانها در سراسر جهان کمک کرده تا حضور آنلاین خود را از طریق Google Analytics درک کنند. او این کار را با اجرای صدها جلسه آموزشی برای شرکتها، از جمله GoPro، Starbucks و Glassdoor انجام داده است!
مشارکتهای او در جامعه شریک Google Analytics جایزه عالی را برای او به ارمغان آورد. چارلز علاوه بر اینکه یکی از همکاران اصلی در Measure Slack و Twitter است، میتواند در یک پیست روی یخ در حال بازی هاکی نیز پیدا شود.
با چارلز در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/charlesfarina/
او را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/charlesfarina
با لورن بیکر، بنیانگذار مجله موتور جستجو ارتباط برقرار کنید:
او را در توییتر دنبال کنید: https://www.twitter.com/lorenbaker
با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('init', '164237177383067'); // custom pixel
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'google-analytics-4-podcast', content_category: 'marketing-analytics search-engine-journal-show' }); }