آیا نگران این هستید که محتوای سندیکایی از محتوای خبری شما پیشی بگیرد؟
گوگل توصیه دیرینه خود را مبنی بر اینکه ناشران از شرکای سندیکایی برای noindex کردن محتوای خبری سندیکایی نیاز دارند، تقویت کرد.
بحث توییتر با داده های جمع آوری شده توسط جان شهاتا، مدیر عامل Newzdash آغاز شد.
https://t.co/3tIbivNpDv
در اینجا تجزیه و تحلیل دادههای کاملی از تأثیر Content Syndication در جستجوی Google برای ناشران اخبار ارائه شده است که فهرستی از سایتهای تحت تأثیر بیشتر و سهم ترافیک تخمینی مربوط به محتوای سندیکایی یاهو در مقایسه با محتوای اصلی است. داده های NewzDash بر اساس میلیون ها… pic.twitter.com/d4aFlaQMJ2
— جان شهاتا (@JShehata) 7 جولای 2023
یافته اصلی: یاهو نیوز به طور پیوسته نسبت به سایت های ناشر اصلی نسبت ترافیک بالایی را برای محتوای خبری سندیکایی دریافت می کند.
هنگامی که یاهو محتوای ناشران را به صورت سندیکایی منتشر میکند، آن نسخه سندیکایی اغلب از محتوای اصلی در نتایج جستجو و اخبار گوگل برتری مییابد یا رتبهای مشابه دارد.
از این رو، یاهو نیوز احتمالاً بخش قابل توجهی از ترافیک را دریافت می کند که می توانست به سایت های ناشر اصلی رفته باشد.
Google تأیید می کند: محتوای همبسته Noindex
Google SearchLiasion وارد بحث شد و چندین پاسخ را همراه با اسلایدهایی از یک رویداد اخیر که در مورد بهروزرسانیها با توصیههایی در مورد syndication، canonical و noindex بحث میکرد، وارد این بحث شد.
من در ماه مه در یک رویداد AOP در لندن صحبت کردم و راهنمایی هایمان را در مورد سندیکاسیون مجدداً بررسی کردم، بنابراین شاید این اسلایدهایی که در آنجا استفاده کردم کمک کند. تغییر صفحه راهنمای اصلی ما این بود که بر روی هدف خود با محتوای سندیکایی به جای مکانیسم تمرکز کنید… https://t.co/YcEzsdBv82 pic.twitter.com/FFhA7doHTS
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
در اینجا، میتوانید توصیه دقیق برای شرکای سندیکا برای استفاده از برچسب noindex را مشاهده کنید، که میتواند به سیستمهای خودکار Google کمک کند مقاله اصلی را بهتر تشخیص دهند.
برای Google News، توصیه ما در مورد محتوای همبسته خارج از شبکه شما تغییر نکرد. از noindex استفاده کنید. قبلاً از canonical استفاده نمی شد. استفاده از noindex بود. و از آنجایی که ترتیب سندیکای شماست، درخواست آن کاملاً ممکن است. https://t.co/YcEzsdBv82
برخی ناشران… pic.twitter.com/N5HIHnUqHC
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
گوگل معتقد است که فقط noindex را توصیه می کند، نه canonicals.
ما همچنین راهنمایی را برای کسانی که از محتوای سندیکایی استفاده می کنند به روز کردیم تا فقط noindex را توصیه کنند. البته اگر توافقی که شرکا دارند این را اقتضا کند، باید طبق قرارداد عمل کنند. ما تغییر را انجام دادیم بنابراین این توصیه کاملاً با آنچه ناشران… pic.twitter.com/rtTyQTG2xI
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
در نهایت، گوگل شرکای سندیکای دستورالعملهای خود را به دلیل برتری محتوای ناشر اصلی سرزنش نمیکند.
ما همچنین دستورالعمل خود را برای جستجوی Google تغییر دادیم تا با آنچه که برای Google News طولانی بود مطابقت داشته باشد، از noindex استفاده کنید. البته، اگر ناشران بهعنوان بخشی از توافقنامهها، به طور کامل به noindex نیاز داشتند، قبلاً این کار را انجام میدادند. اما همه چیز را ثابت می کند https://t.co/P9ajQ6XWoC pic.twitter.com/pTYG773ACY
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
این توصیه به این معنا نیست که Google نمی تواند تشخیص دهد که چه محتوایی اصلی و چه چیزی تکراری است.
در این مرحله، گاهی اوقات این جمله وجود دارد که “چی؟ گوگل فکر می کند همه افراد در جهان نیاز دارند که محتوای اصلی را در فهرست قرار دهند زیرا نمی توانند محتوای اصلی را پیدا کنند!” واکنش. نه. ما همیشه محتوای اصلی را پیدا می کنیم. اما زمانی که محتوا به عمد توسط دیگری اجازه انتشار داده می شود… pic.twitter.com/jUhAF01UWz
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
برچسبهای Canonical کار نمیکنند زیرا محتوای وبسایت ناشر سندیکا به لطف قالبهای وبسایت منحصربهفرد و محتوای مرتبط اطراف میتواند با محتوای اصلی متفاوت باشد.
محتوای همبسته به خصوص می تواند با محتوای اصلی با بسیاری از مطالب دیگر در صفحه متفاوت باشد. Canonical اساساً برای مقابله با صفحات تقریباً تکراری طراحی شده است. به همین دلیل است که ما آن را برای سندیکاسیون در یک شبکه (مانند دو روزنامه متعلق به… pic.twitter.com/9Jqo8u4jmT
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 7 جولای 2023
برخی از کاربران توییتر این توصیه را اشتباه تفسیر کردند که منجر به توضیح زیر شد:
ما نمی گوییم که سندیکا را متوقف کنید. ما میگوییم اگر به محتوایی که داوطلبانه اجازه میدهید منتشر شود اهمیت میدهید، احتمالاً از شریکتان بخواهید از noindex استفاده کند – که مدتها توصیه ما بوده است. https://t.co/IP5eAHSL53 pic.twitter.com/j6O8LowWnL
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 10 جولای 2023
گوگل همچنین سه گزینه را برای ناشرانی که از شرکای محتوای سندیکایی استفاده میکنند ارائه کرده است.
اگر کسی از طریق معامله با شریک خود سندیکا شود، اساساً سه گزینه وجود دارد. هیچ کاری نکنید، انتظار داشته باشید که در رتبه بندی با شریک خود رقابت کنید. از noindex استفاده کنید و شریک تضمینی رقابت نخواهد کرد. متعارف را امتحان کنید، به طور موثر همان هدف noindex، شریک را از رقابت دور نگه دارید…
— Google SearchLiaison (@searchliaison) 10 جولای 2023
متخصصان سئو به ناشران توصیه کردند که اطمینان حاصل کنند که محتوای اصلی از بقیه بالاتر است.
چیزی که مردم ممکن است بخواهند به خاطر بسپارند…
(همانطور که هنوز برای برخی گیج کننده به نظر می رسد)#سئو #سندیکاسیون #یاد آوردن #دارت اتوکرات pic.twitter.com/KGTPlbrNUQ— دارث اتوکرات (لیندون NA) (@darth_na) 10 جولای 2023
ناشران باید تصمیم بگیرند
موضوع پیچیده محتوای سندیکایی که به طور بالقوه از محتوای اصلی برتری دارد، توجه مجددی را به خود جلب کرده است.
علیرغم برخی سردرگمیها و تفسیرهای نادرست، گوگل همچنان در توصیههای دیرینه خود ثابت قدم است و تاکید میکند که ناشران باید از شرکای سندیکایی خود بخواهند از برچسب noindex استفاده کنند.
در نهایت، گوگل این را به ناشران اخبار و شرکای سندیکایی واگذار می کند که به درستی نحوه مدیریت محتوا را تعیین کنند تا اطمینان حاصل شود که هر دو به اهداف انتشار خود دست می یابند.
تصویر ویژه: dennizn/Shutterstock