Google Panda Update (جزئیات الگوریتم پاندا و راهنمای سئو)


این راهنما هر آنچه را که باید در مورد الگوریتم Google Panda بدانید را توضیح می دهد.

در زیر، پیش‌زمینه و تاریخچه به‌روزرسانی Google Panda و همچنین جزئیات نحوه عملکرد الگوریتم امروز را دریافت خواهید کرد. همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های سئوی پاندا وجود دارد که می‌توانید برای انجام تجزیه و تحلیل عینی محتوای وب‌سایت خود برای بازیابی جریمه Google Panda و اطمینان از مطابقت با استانداردهای کیفیت الگوریتم پاندا برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دنبال کنید. .

این را راهنمای نهایی خود برای Google Panda در نظر بگیرید، که الگوریتم مهمی برای درک بازاریابی دیجیتال و اهداف بهینه سازی موتور جستجو است.

پاندا گوگل

گوگل پاندا چیست؟

Google Panda یک الگوریتم رتبه‌بندی است که به وب‌سایت‌های باکیفیت در صفحات نتایج موتور جستجو پاداش می‌دهد و وب‌سایت‌های با کیفیت پایین با محتوای نازک یا بی‌کیفیت را فیلتر می‌کند. Google Panda Update اولین بار در سال 2011 راه اندازی شد و به نام مهندس Google، Navneet Panda نامگذاری شد.

در ابتدا Google Panda توسط بازاریابان اینترنتی “Google Farmer Update” نامیده می شد زیرا گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد الگوریتم رتبه بندی را به روز کند تا علیه مزارع محتوایی که با محتوای کم عمق و با کیفیت پایین رتبه های برتر را در SERP کسب می کنند، اقدام کند. . این به‌روزرسانی پس از اینکه مشخص شد Google به الگوریتم داخلی با این نام اشاره می‌کند، به‌عنوان «Google Panda Update» طبقه‌بندی شد.

الگوریتم پاندا گوگل چه چیزی را هدف قرار داده است؟

الگوریتم Google Panda محتوای نازک در سایت، محتوای ضعیف نوشته شده، محتوای تکراری، محتوای کپی شده، صفحاتی با اطلاعات بیش از حد کلی و صفحاتی با نسبت محتوا به آگهی ضعیف را هدف قرار داده است. الگوریتم پاندا گوگل صفحاتی را با طبقه بندی کیفیت اختصاص داد تا محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار داده و جریمه کند و به محتوای با کیفیت بالا در SERP ها پاداش دهد.

در ظاهر، به نظر می‌رسد Google Panda انواع محتوایی مشابه به‌روزرسانی محتوای مفید Google را هدف قرار می‌دهد. با این حال، مقامات Google تأیید کردند که به‌روزرسانی محتوای مفید مجموعه جدیدی از سیگنال‌های الگوریتمی دارد که علاوه بر پاندا در زمان واقعی کار می‌کنند.

آپدیت پاندا گوگل

به روز رسانی پاندا گوگل چه زمانی بود؟

آپدیت گوگل پاندا در 23 فوریه 2011 بود. طی دو سال بعد، آپدیت های پاندا گوگل حدود یک بار در ماه منتشر می شد و سپس در 11 ژانویه 2016، گوگل اعلام کرد که الگوریتم پاندا در الگوریتم رتبه بندی اصلی گنجانده شده است. .

Google Panda Update در طول عرضه اولیه خود، بهبود الگوریتمی قابل توجهی در فهرست موتورهای جستجو ایجاد کرد. طبق گفته گوگل، پاندا تاثیر قابل توجهی بر روی 11.8 درصد از جستجوهای جستجو داشته است.

جدول زمانی به‌روزرسانی پاندا

  • 23 فوریه 2011: به روز رسانی اولیه پاندا
  • 11 آوریل 2011: آپدیت پاندا 2.0
  • 9 مه 2011: آپدیت پاندا 2.1
  • 21 ژوئن 2011: آپدیت پاندا 2.2
  • 23 ژوئیه 2011: آپدیت پاندا 2.3
  • 12 آگوست 2011: آپدیت پاندا 2.4
  • 28 سپتامبر 2011: آپدیت پاندا 2.5
  • 19 اکتبر 2011: به روز رسانی پاندا 3.0
  • 18 نوامبر 2011: آپدیت پاندا 3.1
  • 18 ژانویه 2012: آپدیت پاندا 3.2
  • 27 فوریه 2012: آپدیت پاندا 3.3
  • 23 مارس 2012: به روز رسانی پاندا 3.4
  • 9 آوریل 2012: به روز رسانی پاندا 3.5
  • 27 آوریل 2012: به روز رسانی پاندا 3.6
  • 8 ژوئن 2012: آپدیت پاندا 3.7
  • 25 ژوئن 2012: آپدیت پاندا 3.8
  • 24 جولای 2012: به روز رسانی پاندا 3.9
  • 20 آگوست 2012: به روز رسانی پاندا 3.9.1
  • 18 سپتامبر 2012: به روز رسانی پاندا 3.9.2
  • 27 سپتامبر 2012: آپدیت پاندا 20
  • 5 نوامبر 2012: آپدیت پاندا 21
  • 21 نوامبر 2012: آپدیت پاندا 22
  • 21 دسامبر 2012: آپدیت پاندا 23
  • 22 ژانویه 2013: به روز رسانی پاندا 24
  • 14 مارس 2013: آپدیت پاندا 25
  • 18 جولای 2013: آپدیت پاندا 26
  • 20 مه 2014: به روز رسانی پاندا 4.0
  • 23 سپتامبر 2014: به روز رسانی پاندا 4.1
  • 18 جولای 2015: به روز رسانی نهایی پاندا 4.2

توجه: سیستم شماره‌گذاری به‌روزرسانی‌های Google Panda در 27 سپتامبر 2012 تغییر کرد. در ابتدا، به‌روزرسانی‌های داده‌های پاندا که فقط نتایج جستجو را به‌روزرسانی می‌کردند، مانند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار معمولی (مثلاً 2.1، 2.3، 2.4، 2.5) و به‌روزرسانی‌های اصلی در هسته شماره‌گذاری می‌شدند. الگوریتم به عنوان شماره نسخه (به عنوان مثال، 2.0، 3.0) برچسب گذاری شد. اما پس از آن به‌روزرسانی‌های داده‌های زیادی برای Google Panda نسخه 3 وجود داشت که هم به‌روزرسانی‌های اصلی و هم جزئی بودند که نام‌گذاری استاندارد توسط جامعه SEO کنار گذاشته شد و آنها شروع به اشاره به هر به‌روزرسانی به عنوان تعداد کل کردند. در نهایت، پاندا نسخه 4 در 20 می 2014 معرفی شد و نامگذاری استاندارد از سر گرفته شد.

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم Google Panda با جستجوی سیگنال هایی در یک صفحه وب که محتوای با کیفیت پایین را نشان می دهد کار می کند. سپس الگوریتم Google Panda طبقه‌بندی‌کننده‌ای را به صفحه اختصاص می‌دهد که نشان می‌دهد محتوای با کیفیت بالا یا کم کیفیت است تا بتوان آن را به‌درستی توسط الگوریتم رتبه‌بندی هسته پردازش کرد.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

طبق یک مصاحبه Wired در 3 مارس 2011، با مهندسان جستجوگر گوگل، آمیت سینگال و مت کاتز، الگوریتم پاندا برای اولین بار توسط یک سیستم ارزیابی استاندارد در قالب مجموعه ای از سوالات که به گروهی از ارزیابی کنندگان کیفیت خارج ارسال شد، توسعه یافت. . (این سؤالات را می‌توانید در بخش بعدی این صفحه پیدا کنید.) سپس یک گروه اصلی از وب‌سایت‌ها به ارزیابی‌کنندگان کیفیت داده شد تا سایت‌ها را براساس آن سؤالات بررسی کنند، که به تقسیم نمونه سایت‌ها به با کیفیت بالا و پایین کمک کرد. وب سایت های با کیفیت

هدف از این کار ارائه مجموعه‌ای از سیگنال‌های کیفیت برای الگوریتم پاندا بود که همان شهود ارزیابی‌کنندگان کیفیت انسان را بازسازی می‌کرد. این فرآیند همان چیزی است که منجر به توسعه طبقه‌بندی‌کننده‌ای شد که می‌توانست برای صفحات وب که دارای سیگنال‌های قابل‌توجهی هستند که محتوای با کیفیت پایین در نظر گرفته می‌شدند اعمال شود تا از SERPها فیلتر شوند.

آیا گوگل هنوز از الگوریتم پاندا استفاده می کند؟

Google stills از الگوریتم پاندا استفاده می کند و از سال 2015 بخشی از الگوریتم اصلی بوده است. گوگل الگوریتم پاندا را به عنوان سیگنال رتبه بندی هسته ای گنجانده است و باعث می شود پس از انجام کار پردازش اولیه، دیگر فیلتری برای سیستم الگوریتم اعمال نشود.

راهنمای سئو پاندا گوگل

دستورالعمل‌های Google Panda شامل پرهیز از محتوای با کیفیت پایین، محتوای نامربوط، محتوای ناچیز، محتوای تکراری، محتوای تولید شده خودکار، محتوای اضافی، محتوای دارای خطاهای دستوری و املایی ضعیف، و محتوای دارای نادرستی واقعی است.

گوگل همچنین این لیست از سوالات را در وبلاگ جستجوی مرکزی منتشر کرد که می تواند به عنوان مجموعه ای مفید از دستورالعمل های سئوی گوگل پاندا برای ساخت سایت های با کیفیت بالا که می تواند توسط الگوریتم رتبه بندی اصلی پاداش داده شود، استفاده شود. این‌ها همان انواع سؤالاتی هستند که در طول توسعه اولیه به‌روزرسانی پاندا به ارزیابی‌کنندگان کیفیت داده شد که منجر به سیگنال‌هایی در سایت شد که کیفیت محتوا را برای پاندا ارزیابی می‌کرد.

  • آیا به اطلاعات ارائه شده در این مقاله اعتماد دارید؟
  • آیا این مقاله توسط متخصص یا علاقه‌مندی نوشته شده است که موضوع را به خوبی می‌داند یا ماهیت سطحی‌تری دارد؟
  • آیا سایت دارای مقالات تکراری، همپوشانی یا اضافی در موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کمی متفاوت از کلمات کلیدی است؟
  • آیا با دادن اطلاعات کارت اعتباری خود به این سایت راحت هستید؟
  • آیا این مقاله دارای اشتباهات املایی، سبکی یا واقعی است؟
  • آیا موضوعات ناشی از علایق واقعی خوانندگان سایت هستند یا اینکه سایت با تلاش برای حدس زدن چه چیزی ممکن است در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشد، محتوا تولید می کند؟
  • آیا مقاله محتوا یا اطلاعات اصلی، گزارش اصلی، تحقیق اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟
  • آیا صفحه در مقایسه با سایر صفحات در نتایج جستجو ارزش قابل توجهی ارائه می دهد؟
  • چقدر کنترل کیفیت روی محتوا انجام می شود؟
  • آیا مقاله هر دو طرف یک داستان را توصیف می کند؟
  • آیا سایت مرجع معتبری در مورد موضوع خود است؟
  • آیا محتوا توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید انبوه یا برون سپاری می شود، یا در شبکه بزرگی از سایت ها پخش می شود، به طوری که صفحات یا سایت های جداگانه مورد توجه یا مراقبت قرار نگیرند؟
  • آیا مقاله به خوبی ویرایش شده است یا به نظر می رسد شلخته یا عجولانه تولید شده است؟
  • برای یک پرسش مرتبط با سلامت، آیا به اطلاعات این سایت اعتماد دارید؟
  • آیا این سایت را به عنوان یک منبع معتبر در صورت ذکر نام می شناسید؟
  • آیا این مقاله توضیح کامل یا جامعی از موضوع ارائه می دهد؟
  • آیا این مقاله حاوی تحلیل روشنگرانه یا اطلاعات جالبی است که فراتر از آشکار است؟
  • آیا این همان صفحه ای است که می خواهید نشانک گذاری کنید، با یک دوست به اشتراک بگذارید یا توصیه کنید؟
  • آیا این مقاله دارای تعداد بیش از حد تبلیغاتی است که حواس را از محتوای اصلی منحرف می کند یا با آن تداخل می کند؟
  • آیا انتظار دارید این مقاله را در یک مجله چاپی، دایره المعارف یا کتاب ببینید؟
  • آیا مقالات کوتاه، غیر اساسی، یا فاقد جزئیات مفید هستند؟
  • آیا صفحات با دقت و توجه زیاد به جزئیات در مقابل توجه کمتر به جزئیات تولید می شوند؟
  • آیا کاربران با دیدن صفحات این سایت شکایت می کنند؟

نحوه ریکاوری از پنالتی پاندا

اگر وب سایت شما تحت تأثیر الگوریتم Google Panda قرار گرفته است، پس راه حل برای بازیابی رتبه و ترافیک از دست رفته موتور جستجو، ایجاد محتوای مناسب پاندا برای SEO است. مراحل زیر دستورالعمل های خوبی برای پیگیری نحوه بازیابی از جریمه پاندا هستند.

  • مقالات با محتوای نازک را حذف یا به روز کنید تا عمیق تر و مفیدتر برای بازدید کننده باشد.
  • محتوای تکراری را از سایت خود حذف کنید که فقط برای اهداف سئو منتشر شده است (به عنوان مثال، صفحات وب که تغییرات کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که تنها تفاوت در محتوا کلمه کلیدی هدف SEO است).
  • محتوایی را که از وب سایت های دیگر کپی یا ترجمه شده است حذف کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که یک سازمان شفاف وجود دارد از محتوا با عنوان های مناسب (مانند H2، H3، H4، H5، H6) در نشانه گذاری HTML.
  • گزارش، تحقیق و تجزیه و تحلیل اصلی را بگنجانید تا محتوا فراتر از موارد واضح باشد.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پایین (UGC) مانند نظرات وبلاگ یا نظرات ارسال شده توسط کاربر را حذف کنید. یا مطمئن شوید که دستورالعمل‌های ویرایشی برای محدود کردن نوع محتوای UGC منتشر شده در نظر گرفته شده است.
  • تبلیغاتی را که در بالای صفحه قرار دارند حذف کنید.
  • هرگونه استفاده از پر کردن کلمات کلیدی را حذف کنید.
  • اشتباهات گرامری را برطرف کنید.
  • رفع اشتباهات واقعی
  • لینک های خروجی به سایت های با کیفیت پایین را حذف کنید.
  • پیوندهای داخلی را به سایر محتوای مرتبط و مفید برای کاربر اضافه کنید.

علاوه بر این، در اینجا ویدیویی از Matt Cutts وجود دارد که به این سؤال خاص در مورد نحوه بازیابی از جریمه های Google Panda پاسخ داده است.

مت کاتز می‌گوید که اگر محتوای خود را تحت تأثیر الگوریتم پاندا قرار داده‌اید، باید با خودتان صادق باشید. می‌توانید از خود سؤالاتی بپرسید: «آیا محتوای شما چیزی است که می‌تواند در یک مجله یا کتاب منتشر شود؟»، «آیا محتوا به اندازه‌ای خوب است که برای یک دوست ارسال کنید؟»، «آیا می‌خواهید به این محتوا به عنوان یک منبع مفید مراجعه کنید. آیا محتوا فقط مشتق شده از چیز دیگری، خراشیده شده یا تکراری است؟”

اساساً برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود در برابر Google Panda، باید سخت تلاش کنید تا محتوای اصلی ارائه دهید که مردم از آن لذت ببرند، با دیگران به اشتراک بگذارند و بخواهند در تاریخ بعدی به آن بازگردند. قرار دادن این عوامل در سرلوحه دستورالعمل‌های سرمقاله می‌تواند به شما کمک کند که محتوای باکیفیتی را منتشر کنید که توسط الگوریتم پاندا پاداش می‌گیرد و در SERP ها تنزل پیدا نمی‌کند.

خلاصه الگوریتم و آپدیت گوگل پاندا

امیدوارم از این راهنمای الگوریتم پاندا گوگل لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، Google Panda یک الگوریتم رتبه بندی است که به وب سایت های با کیفیت بالا در SERP ها پاداش می دهد و وب سایت های با کیفیت پایین با محتوای نازک یا بی کیفیت را بر اساس مجموعه ای از سیگنال های موجود در سایت فیلتر می کند. Google Panda Update سابقه طولانی تغییرات با هر تکرار داشت که باعث بهبود بهتر در سیستم های رتبه بندی می شد. اکنون بخشی از الگوریتم رتبه بندی اصلی گوگل است. همچنین فهرستی از دستورالعمل‌های سئوی پاندا وجود دارد که می‌توانید برای تجزیه و تحلیل عینی محتوای وب‌سایت خود دنبال کنید تا مطمئن شوید که استانداردهای در نظر گرفتن محتوای با کیفیت بالا و نه با کیفیت پایین را دارد.





منبع