SEM یا اجتماعی پولی: چرا از هر دو استفاده کنیم؟


سلام، دوستان جستجوگر و صنعت رسانه قابل پیشنهاد من.

برای کسانی که حساب توییتر من را تماشا، دنبال می‌کنند و/یا ترول می‌کنند، من را در #ppcchat مشاهده کرده‌اید که چیزهایی مانند Pmax، Auto-Apply Recommendations، و GA4 را به هم می‌زند.

این علاوه بر ناسزاهای معمول من در مورد جت های نیویورک است (اما هی، آنها تا زمان نوشتن این مطلب 4-2 نفر هستند)، و تفسیر اجتماعی در مورد تمام فرنچایزهای Real Housewives.

امروز، ما قصد داریم در مورد اینکه چه زمانی باید از بازاریابی موتور جستجو (SEM)، اجتماعی پولی یا هر دو استفاده کنید، صحبت کنیم.

افشای کامل: من یک “گورو” نیستم (من واقعاً از این اصطلاح متنفرم) و همچنین بهترین چیز از زمان برش نان در صنعت رسانه قابل پیشنهاد نیستم.

اما من این کار را برای مدت زمان کافی طولانی انجام داده ام و با افراد و برندهای درخشان به اندازه کافی کار کرده ام تا به عنوان منبعی تا حدودی قابل اعتماد از بینش در نظر گرفته شوم.

اما جون، هر دوی آنها رسانه قابل پیشنهاد هستند. نباید آنها همیشه برای رسیدن به یک هدف کلی با هم می روند? خیر

چرا؟

زیرا: SEM و شبکه های اجتماعی پولی لزوماً سیب به سیب نیستند، بلکه بیشتر شبیه “یک استار فروت و یک ولوو 240 1992 با اسپویلر روی آن هستند.”

این به این معناست که: یکی سرگرم کننده و جالب است، و یکی اغلب به عنوان گناه زشت است و به راحتی مورد سوء استفاده قرار می گیرد، اما در خدمت هدف قلبی است.

SEM و تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی چیست؟

واقعیت این است که آنها عملکردهای متفاوتی دارند.

اجتماعی پولی به عنوان رسانه فعال در نظر گرفته می شود، به این معنی که شخصی لزوماً به دنبال اطلاعات نیست، اما آگهی را دریافت می کند. (در واقع، تقریباً تمام رسانه های دیجیتال فعال هستند.)

از سوی دیگر، SEM یک رسانه واکنش‌گرا است – شخصی فعالانه به دنبال چیزی است و تبلیغ‌کننده با تبلیغ مرتبط با آنها ملاقات می‌کند.

انجام آنها با هم در تخصیص مساوی برای رسیدن به هدف یکسان، نمونه کاملی از ضرب المثل و میم رایج “F-Oround and Find Out” است.

F-Around and Find Out: همبستگی ارزش SEM و اجتماعی پولی.

SEM در مقابل مقدار اجتماعی پرداخت شدهتصویر ایجاد شده توسط نویسنده، اکتبر 2022

علیرغم عنوان کاملاً خنده دار نمودار، به عنوان یک توضیح عمل می کند: بله، شما می توانید این کار را یکباره انجام دهید، اما خروجی آن بر اساس هدف آن متفاوت خواهد بود.

در برخی مواقع، در صورت عدم نظارت، اختلاط SEM و اجتماعی پولی با یکدیگر روبرو می شوند. با این حال، اتکا، چه به حجم یا صلاحیت مشتری، ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد.

مزایای SEM در مقابل. اجتماعی پولی

به عنوان یک قانون کلی عقل سلیم در صنعت، مطمئن شوید که موارد زیر را به خاطر دارید:

  • شبکه‌های اجتماعی پولی ممکن است تبدیل‌ها/فروش/سرنخ‌ها و غیره را با آخرین کلیک برای شما به ارمغان بیاورد، اما در واقعیت، مانند نمایش و ویدیو عمل می‌کند. به شما کمک می کند تا آگاهی یا مشارکت مجدد بیشتری کسب کنید. این در مورد دریافت تبدیل بهتر و مستقیم تر است، اما هنوز بهترین نیست.
  • جستجوی پولی/SEM قصد بالایی برای تبدیل/فروش/سرنخ‌های سریع‌تر دارد، زیرا مصرف‌کننده باید تبلیغ شما را راه‌اندازی کند.. این بهترین ابزار برای آگاهی رانندگی نیست. اگر بازیکن شناخته شده ای نیستید، جستجو در تزریق نام تجاری شما به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) کار خوبی انجام می دهد، اما مراقب افزایش «برندسازی» که از آن خارج می شوید باشید.

بردن: SEM اقدامات را هدایت می کند و آگاهی اجتماعی پولی.

بنابراین، چگونه می دانید که چه زمانی از هر کدام استفاده کنید؟

خوب، اگر این را از خود می‌پرسید، شاید به اندازه کافی به نمودار یا توضیح قبلی مربوط به فعال در مقابل واکنش توجه کافی ندارید.

بنابراین، اجازه دهید آن را به شکلی ساده‌تر، ساده‌تر/رسانه‌ای توضیح دهم:

  • اجتماعی ارگانیک: اگرچه چیزی نیست که ما در اینجا بحث می کنیم، اما اجتماعی ارگانیک شما نشان دهنده چیزی است که می توانید کنترل کنید – رسانه متعلق به شما. می توانید از شبکه های اجتماعی پولی برای پیشبرد بیشتر استفاده کنید.
  • اجتماعی پولی: برای تقویت بیشتر اجتماعی ارگانیک شگفت‌انگیز شما و هدایت دنبال‌کنندگان جدید به صفحه‌تان استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید رسانه‌های متعلق به بیشتری را به سمت آنها هدایت کنید. یا، آنها را مستقیماً به سمت سایت هدایت کنید تا آگاهی بیشتر/برای جمع آوری داده های آنها، علاوه بر تلاش برای فروش مستقیم چیزی به آنها، افزایش یابد. این کاربران ممکن است فعالانه به دنبال چیزی باشند که می‌خواهید به آنها بفروشید یا نه، اما شما ابزارهای خاصی دارید که به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا ممکن است آنها باشند یا خیر.
  • جستجوی پولی/SEM: شما چیزی دارید که می خواهید به مردم فشار بیاورید، اما فقط می خواهید آن را به افرادی که به دنبال چیز شما (یا چیزی شبیه به آن هستند) فشار دهید. بنابراین، شما در موتورهای جستجو گرد هم می آیید و پورتال موردی را که ممکن است مستقیماً به دنبال آن هستند در اختیار آنها قرار دهید.

اکنون که آنچه را احتمالاً قبلاً می‌دانید تکرار کردم، بیایید در مورد اینکه کدام یک، چه موقع و چرا باید استفاده شود، بحث کنیم.

زمان استفاده از SEM در مقابل. اجتماعی پولی

  • اگر هدف نهایی شما این است که مستقیماً از سایت فروش / سرنخ / تعامل مبتنی بر وب سایت را هدایت کنید، پس با SEM پیشروی کنید.
  • اگر هدف نهایی شما افزایش آگاهی از برند یا محصول یا تعامل مجدد با کاربران/بازدیدکنندگان قبلی است، پس با پرداخت اجتماعی منجر شود.

گفته می شود، دلایل متعددی برای اجرای هر دو به طور همزمان وجود دارد.

برخی از ساده ترین سناریوها عبارتند از:

  • پاکسازی بازاریابی مجدد: شخصی در یک آگهی گوگل جستجو می کند و سایت را وارد می کند اما آن را رها می کند – این زمانی است که شبکه های اجتماعی پولی (یا در واقع هر برنامه ای) می توانند جستجوگر را با همان تشنگی خون که مامور TSA در فرودگاه لاگواردیا جستجو می کند، شکار کند و به دنبال نیمه پر من باشد. بطری آب.
  • گرفتن قیف متوسط ​​تا پایین: فردی که در فیس بوک مشغول بحث و جدل در مورد موضوعات سیاسی است و به او تبلیغی نشان داده می شود که بیکن آب دهان را فشار می دهد، به امید یافتن کد تخفیف بهتر، تحقیقات بیشتری در مورد Bing (من از نامیدن آن مایکروسافت خودداری می کنم) انجام می دهد.

در اینجا یک تبلیغ آگاهی اجتماعی پولی آمده است که به شناخت برند کمک می کند:

آگهی آگاهی اجتماعیتصویر از فیس بوک، اکتبر 2022

و در اینجا تبلیغ جستجویی است که در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی پولی، برند را به رسمیت شناخت و جذابیت پیدا کرد:

تخفیف برند بیکن را در بینگ جستجو کنیداسکرین شات از جستجو برای [nueske’s bacon]، بینگ، اکتبر 2022
  • انباشتن لیست های بازاریابی مجدد: یکی از موارد مورد علاقه شخصی من استفاده از SEM برای “تزریق” مصرف کنندگان واجد شرایط بیشتر به وب سایت، و مبدل ها برای رشد لیست های CRM اجتماعی/بازاریابی مجدد من است – که به نوبه خود منجر به ایجاد مخاطبان مشابه بیشتر و دقیق تر برای پولی می شود. اجتماعی.

ترکیب مناسب SEM و اجتماعی پولی چیست؟

ترکیب مناسب یک هدف متحرک و تا حدی ذهنی است. سطوح بر اساس عمودی، فصلی، و هدف نهایی متفاوت است.

من توصیه می کنم یک تمرکز اولیه و ثانویه را تنظیم کنید.

اگر تمرکز اصلی بر تبدیل مستقیم است، بیشتر به SEM متمایل شوید.

اگر آگاهی/درگیری است، بیشتر به سمت اجتماعی پولی متمایل شوید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از داده های تاریخی تصمیم بگیرید.

اگر داده‌های تاریخی ندارید، به حالت آزمایشی خالص بروید: با تقسیم 50/50 سرمایه‌گذاری شروع کنید و در عرض 48 ساعت، حسی برای سهم تأثیر جستجو (و امیدواریم داده‌های تبدیل) خواهید داشت و می‌تواند به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا نیاز به جابجایی وجوه به یک طریق یا دیگری دارید.

این دو با هم کار خواهند کرد، با ارائه هدف صحیح برای هر کدام:

  • SEM: مستقیم به سایت، تبدیل، و گرفتن کسانی که در حال حرکت در قیف هستند.
  • اجتماعی پولی: آگاهی، مشارکت مجدد، و حرکت مصرف کننده در طول قیف.

فقط شما می دانید که برای نیازهای شما مناسب است.

فقط به یاد داشته باشید: کانال Wach اهداف مختلفی را دنبال می کند، بنابراین ذهن را باز نگه دارید و بودجه را روان نگه دارید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock





منبع