Semrush در مقابل Google Analytics: تفاوت و مقایسه


Semrush و Google Analytics دو مورد از محبوب ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای متخصصان بازاریابی دیجیتال هستند.

اما دقیقاً تفاوت بین Semrush و Google Analytics چیست؟ و چگونه می دانید از کدام سرویس برای تجزیه و تحلیل وب سایت برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای رتبه بندی و ترافیک بالاتر استفاده کنید؟

در این پست به تفاوت گوگل آنالیتیکس و سمروش می پردازیم تا بتوانید نحوه کار این ابزارهای بازاریابی دیجیتال را درک کنید. در پایان، می دانید که کدام سرویس را برای نیازها و بودجه خود انتخاب کنید: Semrush یا Google Analytics.

این راهنمای کامل خود را در مورد Google Analytics در مقابل Semrush برای موفقیت در سئو و بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید.

Semrush در مقابل Google Analytics

Semrush در مقابل Google Analytics

تفاوت اصلی Semrush و Google Analytics در این است که Semrush یک سرویس خارجی برای مطالعه وب سایت یک شرکت دیگر است در حالی که Google Analytics یک سرویس داخلی برای مطالعه وب سایت شما است. Semrush داده‌های مصرف‌کنندگان، Google و اشخاص ثالث را برای ارائه اطلاعات بینش برای هر وب‌سایتی ترکیب می‌کند.

تفاوت بین نمودار مقایسه Semrush و Google Analytics

در اینجا مروری سریع و مقایسه کنار هم بین Semrush و Google Analytics است. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن بقیه این راهنما ادامه دهید.

شاخص سمروش تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
قیمت 119.95 دلار در ماه و بالاتر رایگان
هدف ردیابی و اندازه گیری کمپین های SEO، PPC، SMM و PR ترافیک وب سایت و داده های بازدیدکنندگان را ردیابی کنید
تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی آره خیر
تجزیه و تحلیل بک لینک آره خیر
تجزیه و تحلیل رقبا آره خیر
توصیه های سئو آره خیر
گزارش ترافیک در زمان واقعی خیر آره
پشتیبانی مشتری آره خیر

سمروش چیست؟

Semrush یک ابزار دیجیتال مارکتینگ همه در یک برای بهبود دید آنلاین برای وب سایت شما و کشف بینش بازاریابی برای وب سایت های رقیب است. Semrush شامل نرم افزارهایی برای SEO، PPC، SMM، PR، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا، مدیریت کمپین و تحقیقات رقابتی است.

می توانید Semrush را به صورت رایگان در اینجا با پیوند وابسته من امتحان کنید تا ببینید چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. من فقط در صورتی کمیسیون دریافت می کنم که بدون هیچ هزینه اضافی برای شما به یک طرح پولی ارتقا دهید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که به کاربران کمک می کند تا روندهای نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت خود را شناسایی کنند. گوگل آنالیتیکس فعالیت وب سایت مانند مدت زمان جلسه، صفحات در هر جلسه، نرخ پرش، کانال های جذب، تبدیل ها، جمعیت شناسی و فناوری بازدیدکنندگان را به همراه اطلاعات منبع ترافیک ردیابی می کند.

می‌توانید با Google Analytics از اینجا شروع کنید. استفاده از آن برای هر وب سایتی رایگان است.

اکنون که می دانید Semrush و Google Analytics چیست، بخش بعدی مزایا و معایب این ابزارهای بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد.

مزایا و معایب Semrush

نکات مثبت سمروش

  • خدمات دیجیتال مارکتینگ همه کاره با بیش از 50 ابزار.
  • به شما امکان می دهد برای هر دامنه وب سایت بینش SEO، PPC و SMM را به دست آورید.
  • شامل یک ابزار شکاف کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی رایج را که توسط رقبای خود به اشتراک گذاشته شده است پیدا کنید و فرصت های از دست رفته برای ایجاد محتوای جدید برای وب سایت خود را کشف کنید.
  • شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل شکاف بک لینک برای یافتن الگوهای بک لینک و شکاف در بین رقبای شما است، بنابراین می توانید سعی کنید همان بک لینک های با کیفیت بالا را برای وب سایت خود به دست آورید.
  • ویژگی قالب محتوای SEO به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت خلاصه‌های محتوایی ایجاد کنید که به نویسندگان اجازه می‌دهد مقالات سئوی بهینه‌سازی شده‌تری را بسازند.
  • را ابزار جادویی کلمه کلیدی موضوعات کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند و حجم جستجوی تخمینی، هدف کاربر، دشواری کلمه کلیدی، مقادیر CPC، سطح رقابت، ویژگی های SERP، تغییرات کلمه کلیدی و موارد دیگر را گزارش می کند. به شما کمک می کند تا شرایط مناسبی را برای هدف پیدا کنید.
  • ابزار ردیابی موقعیت به شما امکان می دهد رتبه بندی روزانه کلمات کلیدی را برای یک وب سایت هدف پیگیری کنید.
  • ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که پست ها را برنامه ریزی کنید، عملکرد را پیگیری کنید، و تبلیغات ایجاد کنید، راه اندازی کنید، مدیریت کنید و بهینه سازی کنید.
  • پشتیبانی مشتری عالی
  • ابزار رایگان Semrush Sensor برای ردیابی نوسانات SERP در گوگل. امتیازات Sensor Personal Semrush به شما امکان می دهد نوسانات مجموعه ای از کلمات کلیدی را که در بخش Position Tracking تنظیم کرده اید محاسبه کنید.

معایب سمروش

  • یک سرویس رایگان نیست.
  • حداقل قیمت برای Semrush 119.95 دلار در ماه برای طرح Pro است.
  • ویژگی روندها برای هر کاربر 200 دلار اضافی در ماه هزینه دارد تا به تجزیه و تحلیل ترافیک و ابزارهای کاوشگر بازار برای تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی رقبای شما در تمام کانال های کلیدی دسترسی پیدا کند.
  • دسترسی به داده های تاریخی فقط با ارتقاء به طرح گورو با 229.95 دلار در ماه امکان پذیر است.
  • برخی از ویژگی ها فقط به عنوان بخشی از پروژه ها در دسترس هستند و Semrush تعداد پروژه هایی را که می توانید بر اساس طرح اشتراک خود اجرا کنید محدود می کند.
  • بینش ترافیک و داده‌های تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای وب‌سایت‌های رقیب 100٪ دقیق نیستند، زیرا براساس تخمین‌هایی با استفاده از روش‌های جمع‌آوری داده اختصاصی هستند (یعنی مانند Google Analytics، داده‌ها مستقیماً از دامنه گرفته نمی‌شوند).
  • داده های ترافیک وب سایت در زمان واقعی گزارش نمی شود.

بر اساس مزایا و معایب ذکر شده در بالا، اگر Semrush به نظر یک ابزار بازاریابی SEO است که می خواهید از آن استفاده کنید، می توانید Semrush را به صورت رایگان در اینجا با پیوند وابسته من امتحان کنید.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

مزایا و معایب گوگل آنالیتیکس

مزایای گوگل آنالیتیکس

  • استفاده رایگان (برترین مزیت Google Analytics در مقابل Semrush).
  • راه اندازی ساده برای هر دامنه.
  • گزارش هایی را برای اکتساب، تعامل، کسب درآمد و حفظ ارائه می دهد.
  • جزئیات جمعیت شناختی و جزئیات فناوری را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه می دهد.
  • می‌تواند به کنسول جستجوی گوگل متصل شود تا داده‌های کلیدواژه‌ای مانند عبارت‌های جستجوی ارگانیک، نمایش‌ها، نرخ کلیک و میانگین موقعیت جستجو در Google را گزارش کند.
  • می تواند چندین ویژگی وب سایت را تحت یک حساب مدیریت کند.
  • داده های ترافیکی بلادرنگ را به شما نشان می دهد.
  • به شما امکان می‌دهد رویدادهای سفارشی مانند دانلودها، کلیک‌های پیوند، ارسال‌های فرم و غیره را ردیابی کنید.
  • به شما توانایی ردیابی تبدیل به اهداف (مانند خرید، دانلود، و ثبت نام) را می دهد.
  • برای وب‌سایتی که ردیابی می‌شود، نزدیک به 100٪ دقیق است، زیرا داده‌ها مستقیماً از Google می‌آیند (مشکلات مرتبط زیر را ببینید).

معایب Google Analytics

  • اطلاعات آماری فقط برای دامنه‌هایی که متعلق به شما هستند یا به آنها دسترسی سرپرست دارید، اجازه می‌دهد.
  • فقط برای ردیابی و اندازه گیری داده های SEO خوب است. هیچ توصیه ای برای بهبود سئو داخلی یا استراتژی های سئو خارج از صفحه برای وب سایت شما ارائه نمی دهد.
  • Google Universal Analytics در جولای 2023 متوقف خواهد شد و Google Analytics 4 داده های تاریخی را برای آن سرویس ارائه نخواهد کرد.
  • داده های ترافیک کلمه کلیدی ارگانیک را به طور پیش فرض ارائه نمی کند. برای دسترسی به آن داده ها در داشبورد، باید کنسول جستجوی Google را متصل کنید.
  • نمونه برداری محدود از داده های کاربر برای برخی از ویژگی های گزارش. این بدان معناست که تنها بخشی از داده های وب سایت شما برای گزارش گیری تجزیه و تحلیل می شود و سپس برای همه بازدیدکنندگان اعمال می شود. به عنوان مثال، میانگین زمان در صفحه، تک تک بازدیدکنندگان را در نظر نمی گیرد، بلکه تنها درصد کمی از کاربران را در نظر می گیرد، به این معنی که داده های گزارش شده 100٪ دقیق نیستند.
  • بدون پشتیبانی مشتری

اگرچه گوگل آنالیتیکس به اندازه Semrush مزایای زیادی ندارد، اما هر صاحب وب سایت باید یک حساب Google Analytics رایگان راه اندازی کند زیرا داده هایی که ارائه می دهد برای هدایت استراتژی های سئو داخلی و خارج از صفحه شما بسیار مفید است. می‌توانید با Google Analytics از اینجا شروع کنید.

Google Analytics در مقابل داده های Semrush

Semrush چگونه داده های تجزیه و تحلیل را جمع آوری می کند؟

به گفته Semrush، این شرکت داده های تجزیه و تحلیل وب سایت را با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین خود و ارائه دهندگان داده قابل اعتماد برای ارائه داده ها در پایگاه داده خود جمع آوری می کند. داده‌های موجود در ابزارهای Semrush Traffic Analytics و Market Explorer از پانل منحصربه‌فردی متشکل از بیش از 200 میلیون کاربر واقعی اینترنت در بیش از 190 کشور و منطقه می‌آیند.

گوگل آنالیتیکس چگونه داده ها را جمع آوری می کند؟

گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل وب سایت را از طریق استفاده از تگ های صفحه جمع آوری می کند. یک تگ جاوا اسکریپت در کد HTML هر صفحه وب درج می شود. این تگ در مرورگر هر بازدیدکننده وب‌سایت اجرا می‌شود تا داده‌های کاربر را جمع‌آوری کند و آن را به یکی از سرورهای جمع‌آوری داده‌های Google ارسال می‌کند که سپس در داشبورد Google Analytics برای وب‌سایت ردیابی شده گزارش می‌شود.

آیا Semrush بهتر از Google Analytics است؟

Semrush برای انجام تحقیقات رقبا و مطالعه وب سایت های خود برای تصمیم گیری بهتر برای SEO، PPC، SMM، PR، تحقیقات کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا، ساخت لینک و مدیریت کمپین بهتر از Google Analytics است. گوگل آنالیتیکس تنها برای ردیابی و اندازه گیری داده های ترافیک در وب سایت شما خوب است.

هنگام انتخاب بین Semrush یا Google Analytics، باید میزان تحلیلی را که می‌خواهید برای وب‌سایت خود و کمپین‌های بازاریابی مرتبط با آن انجام دهید و همچنین عمق تحقیقات رقبا را که می‌خواهید انجام دهید، در نظر بگیرید.

اگر می خواهید یک ابزار همه کاره برای ردیابی، اندازه گیری و مقایسه محتوای وب سایت و کمپین های بازاریابی آن با رقبای خود داشته باشید، Semrush انتخاب بهتری خواهد بود. در این صورت، از شما دعوت می کنم که Semrush را به صورت رایگان در اینجا با لینک وابسته من امتحان کنید. با این حال، اگر فقط می خواهید داده های تجزیه و تحلیل وب سایت خود را ردیابی و اندازه گیری کنید، گوگل آنالیتیکس گزینه خوبی برای استفاده خواهد بود.

آیا Semrush با Google Analytics یکپارچه می شود؟

Semrush با Google Analytics یکپارچه می شود و با اتصال حساب Google Analytics وب سایت خود به Semrush، می توانید تمام داده های وب سایت خود را از یک مکان مرکزی تجزیه و تحلیل کنید. Semrush همچنین با Google Search Console ادغام می شود تا آن داده ها را برای تجزیه و تحلیل جذب کند.

تفاوت بین خلاصه Semrush و Google Analytics

خلاصه Semrush در مقابل Google Analytics

امیدوارم از این پست در Semrush vs Google Analytics لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین Semrush و Google Analytics این است که Semrush یک سرویس خارجی ردیابی و اندازه گیری عملکرد وب سایت یک شرکت دیگر است و در حالی که Google Analytics یک سرویس داخلی برای مطالعه وب سایت شما است. با این حال، هر دو ابزار دیجیتال مارکتینگ زمانی که برای تجزیه و تحلیل سئو با هم استفاده می شوند می توانند مفید باشند.

اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید از کدام سرویس استفاده کنید: Semrush یا Google Analytics، بهتر است بدانید که اهداف فعلی برای کسب و کار شما چیست. اگر دریافت گسترده‌ترین بینش بازاریابی دیجیتال، تحقیقات رقبا و تجزیه و تحلیل وب‌سایت مهم‌تر است، Semrush را انتخاب کنید. اما اگر فقط ردیابی و اندازه‌گیری داده‌های بازدیدکننده برای وب‌سایت شما اهمیت بیشتری دارد، Google Analytics را انتخاب کنید.





منبع