TikTok Marketing 101: چگونه شروع کنیم


TikTok با پلتفرم رسانه‌های اجتماعی محبوب خود، جهان را به تسخیر خود درآورده است و فرصت‌های زیادی برای بازاریابان باهوش وجود دارد.

TikTok بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد و در ایالات متحده، کاربران تقریباً 52 دقیقه در روز را در برنامه صرف می کنند.

با این سطح از دسترسی و تعامل، TikTok راه‌های منحصربه‌فردی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند تا در مقابل مشتریان بالقوه قرار بگیرند.

در این پست، مزایای تبلیغات در TikTok، نحوه ایجاد نمایه کسب‌وکار در TikTok، نحوه پیمایش مدیر تبلیغات آن، و انواع تبلیغات در اپلیکیشن اجتماعی را شرح می‌دهم.

مزیت تبلیغات TikTok چیست؟

TikTok به بهبود کارایی بازاریابی و توانایی خود برای افزایش درآمد ادامه می دهد.

در سال 2022، تقریباً 24 درصد از بازاریابان دریافتند که این برنامه برای اهداف تجاری آنها مؤثر است.

پیشرفت به این زودی متوقف نخواهد شد.

در سال 2021، کاربران TikTok تقریباً 2.3 میلیارد دلار برای این برنامه هزینه کردند در حالی که در سال 2020 1.3 میلیارد دلار بود. یعنی 77 درصد افزایش درآمد!

و از آنجایی که تبلیغات TikTok به افراد زیادی دسترسی پیدا می کند، فرصت ارائه محصول خود در مقابل مخاطبان مناسب نسبتاً آسان است.

چگونه یک نمایه TikTok برای نام تجاری خود بسازید

کنجکاو هستید که چگونه یک نمایه تجاری TikTok بسازید؟

این پنج مرحله ساده را دنبال کنید.

مرحله 1: ورود خود را ایجاد کنید

از صفحه ثبت نام TikTok Ads Manager دیدن کنید و کادرها را با اطلاعات قابل شناسایی کسب و کار خود پر کنید.

روی «ارسال کد» کلیک کنید و کد تأیید خود را وارد کنید.

پس از اینکه حساب خود را تأیید کردید، گزینه “ثبت نام” برای ایجاد لاگین به شما داده می شود.

مرحله 2: حساب کاربری خود را بسازید

پس از تأیید حساب شما، باید اطلاعات اولیه کسب و کار خود را پر کنید.

این شامل نشان دادن موقعیت مکانی کسب و کار شما و ترجیحات ارزی است.

در اینجا، نام کسب و کار خود را نیز اضافه خواهید کرد.

مرحله 3: اطلاعات کسب و کار را اضافه کنید

هنگامی که برای اولین بار وارد سیستم می شوید، یک فرم پاپ آپ را مشاهده می کنید که در آن جزئیات بیشتری درباره کسب و کار و اطلاعات صورتحساب خود اضافه می کنید.

بسیار مهم است که URL خود را به درستی وارد کنید تا مطمئن شوید سایت شما به درستی کار می کند.

برای عبور از بررسی حساب، وب سایت باید حاوی تمام اطلاعات کسب و کاری باشد که قبلاً وارد کرده اید، فهرستی واضح از محصولاتی که نمایش می دهید و مرتبط با آنچه می خواهید تبلیغ کنید باشد.

مرحله 4: اولویت های پرداخت را مشخص کنید

در حساب خود، پرداخت دستی یا خودکار را ترجیح می دهید.

هنگامی که اولویت خود را انتخاب کردید، نمی توانید آن را تغییر دهید.

مرحله 5: حساب خود را ارسال کنید

پس از تکمیل افزودن اطلاعات حساب خود، روی «ارسال» ضربه می زنید و در عرض 24 ساعت خواهید شنید که آیا حساب شما تأیید شده است یا خیر.

رد شد؟ در اینجا دلایل متداول برای رد وجود دارد

  • قالب URL خود را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که از فرمت توصیه شده پیروی می کند.
  • وب سایت شما محصولی را که نشان داده اید تبلیغ نمی کند، یا صفحه فرود شما محصول را به اندازه کافی نمایش نداده است.
  • ممکن است محصول یا خدمات شما در بازار شما ممنوع باشد. برای اطلاعات بیشتر، دستورالعمل‌های تبلیغاتی TikTok را مرور کنید.

نحوه پیمایش در مدیر تبلیغات TikTok

چهار منطقه اصلی وجود دارد که می توانید از مدیر تبلیغات TikTok خود به آنها بروید:

داشبورد

داشبورد به سرعت نگاهی به داده ها و روند عملکرد شما ارائه می دهد.

یک نمای کلی در سطح بالا از کمپین های فعال، هزینه های بودجه و نمودارهایی خواهید دید که عملکرد تبلیغات را در طول زمان ردیابی می کنند.

پویش

هنگامی که از صفحه کمپین بازدید می کنید، همه کمپین ها، گروه های تبلیغاتی و تبلیغات ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید ویرایش هایی را در مقیاس میکرو و کلان برای همه تبلیغات خود انجام دهید و به راحتی کمپین های جدیدی ایجاد کنید.

دارایی های

صفحه دارایی ها همه منابع تبلیغاتی شما از جمله رویدادها، خلاقیت، داده های مخاطبان و کاتالوگ شما را ذخیره می کند.

صفحه دارایی شما همچنین منبع اصلی برای ایجاد و مدیریت پیکسل های ردیابی شخص ثالث، پیکسل های وب سایت و مدیران مخاطبان خواهد بود.

گزارش نویسی

در اینجا می‌توانید گزارش‌های تبلیغاتی سفارشی بسازید که می‌توانید با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید هر ستون را به دلخواه خود سفارشی کنید یا می توانید از یکی از الگوهای از پیش تعریف شده استفاده کنید.

چه نوع تبلیغاتی را می توانید در TikTok اجرا کنید؟

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که می توانید در TikTok اجرا کنید. درک انواع مختلف تبلیغات برای تعیین اینکه آیا قالب برای اهداف کسب و کار شما موثر است یا خیر، بسیار مهم است.

در اینجا پنج نوع تبلیغات TikTok آورده شده است:

  • تبلیغات درون فید.
  • تصاحب برند.
  • TopView.
  • چالش هشتگ مارک دار.
  • جلوه های مارک دار

تبلیغات TikTok: تبلیغات درون فید

تبلیغات درون فید حسی شبیه به تبلیغات اینستاگرامی دارند که هنگام بررسی استوری های بی پایان اینستاگرام تجربه می کنید. آنها بین ویدیوهای دیگر در صفحه “برای شما” (FYP) شما ظاهر می شوند.

آن‌ها قرار است با تجربه TikTok شما یکپارچه احساس کنند. آنها معمولا یک قالب 9 تا 15 ثانیه ای دارند و دارای یک فراخوان برای اقدام (CTA) منحصر به فرد هستند که می تواند متفاوت باشد.

برای حفظ توجه کاربران نهایی، این تبلیغات باید چشم نواز و جذاب باشند. این به افزایش احتمال ادامه تعامل کاربر نهایی با تبلیغ شما کمک می کند.

تبلیغات TikTok: تصاحب برند

بلافاصله هنگامی که برنامه را باز می کنید، ممکن است بلافاصله یک تبلیغ به شما ارائه شود. این یک تبلیغ تصاحب برند خواهد بود.

اگر می‌خواهید آگاهی از برند را برای مخاطبان زیادی ایجاد کنید، این نوع تبلیغات بهترین گزینه برای دستیابی به آن هدف خواهد بود. پس از اینکه تبلیغ پس از باز کردن برنامه به کاربر ارائه شد، در FYP نیز ظاهر می شود.

اگر شرکت کوچکی هستید یا به تازگی تبلیغات TikTok را شروع کرده اید، ممکن است این الگوی تبلیغاتی موثرترین نباشد. این تبلیغات به دلیل گستردگی وسیعی که دارند می توانند بسیار گران باشند.

بررسی شاخص‌های KPI و عملکردتان هنگام تصمیم‌گیری در مورد چه فرمتی بسیار مهم است.

تبلیغات TikTok: TopView

تبلیغات TopView بر اساس تبلیغات تصاحب برند، شبیه به هم هستند، اما به جای اینکه تبلیغ بلافاصله پس از باز کردن برنامه توسط کاربر ظاهر شود، پس از سه ثانیه در فید شما نمایش داده می شود.

تبلیغات TikTok: چالش هشتگ مارک دار

آیا به دنبال نوع تبلیغی هستید که مختص TikTok باشد؟ به استفاده از یک تبلیغ چالش هشتگ مارک دار فکر کنید.

هنگامی که این نوع تبلیغات را ایجاد می کنید، کاربران را تشویق می کنید تا با استفاده از هشتگ انتخابی خود، محتوای تولید شده خود را ایجاد کنند.

هنگامی که کاربر نهایی روی هشتگ حمایت شده شما کلیک می کند، به صفحه فرود TikTok با لوگوی شما، لینک وب سایت شما و شرح چالش شما منتقل می شود.

این اطلاعات زمینه را برای خلاقیت کاربران نهایی شما فراهم می کند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که این تبلیغات نیاز به اهداف شفافی دارند که قبل از راه اندازی تبلیغ ایجاد شوند.

شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید این چالش هشتگ برای ایجاد آگاهی برای محصولات شما، ایجاد سرنخ یا بهبود آگاهی از برند باشد.

تکمیل جزئیات به شما کمک می کند استانداردهای واضحی را برای چالش هشتگ خود تعیین کنید.

تبلیغات TikTok: جلوه های مارک دار

مانند اسنپ چت، TikTok به برندها اجازه می دهد با استفاده از برچسب ها و فیلترهای قابل اشتراک گذاری تبلیغات کنند.

این تبلیغات می توانند تا 10 روز اجرا شوند و کاربران نهایی را تشویق کنند که مستقیماً با برند شما تعامل داشته باشند.

چه نوع محتوایی در TikTok عملکرد خوبی دارد؟

هر پلتفرم اجتماعی سبکی از محتوا دارد که عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارد.

درک انواع محتوایی که باعث ایجاد تعامل می‌شوند، به به حداکثر رساندن شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) شما کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند از دام اشتراک‌گذاری صرفاً محتوای تبلیغاتی اجتناب کنید.

در زیر سه نوع محتوایی را که باعث ایجاد تعامل در TikTok می‌شوند را بررسی می‌کنیم:

شوخ طبعی

چرا کاربران نهایی به سمت TikTok گرایش دارند؟

آنها به دنبال سرگرمی و یک فرار کوتاه هستند. برندها می توانند از طریق طنز با این مخاطبان صحبت کنند.

معرفی ساده یک مشکل و اینکه محصول شما چگونه آن را حل می کند می تواند راهی منحصر به فرد برای ارائه محصول و راه حل های شما باشد.

آموزشی

آیا تا به حال در ویدیوی «نکات TikTok» یا «TikTok Hacks» برچسب گذاری شده اید؟ احتمالاً تعداد دفعات زیادی برای شمارش نیست.

دلیل این امر این است که این ویدیوها بسیار آموزنده و جذاب هستند.

پیروی از یک قالب مشابه می تواند برای برند شما مفید باشد. شما می توانید نشان دهید که چگونه محصولات شما به مشتریان احتمالی شما کمک می کند تا مشکلات را به شیوه ای به یاد ماندنی و معنادار حل کنند.

اینفلوئنسرها

ایجاد یک رابطه کاری قوی با اینفلوئنسرها در صنعت خود می تواند به شما کمک کند مستقیماً با مخاطبان هدف خود صحبت کنید.

اینفلوئنسرها توانایی منحصر به فردی برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با تعداد زیادی فالوور دارند.

این اعتماد بسیار ارزشمند است زیرا آنها این فرصت را دارند که بررسی صریح و تأیید محصول شما را ارائه دهند.

آنها می توانند با نقاط دردناک مخاطب شما صحبت کنند و به عنوان یک منبع معتبر و واقعی از اطلاعات درک شوند.

نتیجه

TikTok قرار است به رشد بی سابقه خود ادامه دهد.

با در دسترس‌تر شدن فرصت‌های تبلیغاتی جدید و به‌روزرسانی‌های مداوم در پلتفرم، پتانسیل رشد کسب‌وکار شما با این پلتفرم به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: کاسپارس گرینوالدز/شاتراستاک





منبع