YouTube برای کمک به افزایش ترافیک، @username Handles را راه‌اندازی می‌کند


یوتیوب روش جدیدی برای کاربران دارد که می‌توانند مستقیماً از طریق برچسب‌گذاری محتواسازان، سازندگان محتوا را بیابند و با آنها درگیر شوند. از طریق صفحه اخبار و رویدادهای پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو اعلام شده است و به کانال‌ها اجازه می‌دهد از شناسه‌های منحصربه‌فرد با فرمت نام کاربری @ استفاده کنند.

این دسته‌ها، در نظرات، توضیحات ویدیو، و در صفحات کانال، در میان مکان‌های دیگر ظاهر می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا دیگران را سریعاً برچسب‌گذاری کنند.

یوتیوب در این اعلامیه گفت: «به زودی ذکر کردن یکدیگر در نظرات، پست‌های انجمن، توضیحات ویدیو و موارد دیگر ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، سازندگان را می‌توان در کامنت‌ها فریاد زد یا در عنوان همکاری اخیر برچسب‌گذاری کرد و به آن‌ها کمک می‌کند دید و دسترسی به مخاطبان جدید را افزایش دهند.»

دسته‌ها در ماه آینده عرضه می‌شوند و سازندگان زمانی که می‌توانند دسته خود را انتخاب کنند مطلع خواهند شد. اگر کانالی قبلاً یک URL شخصی‌شده داشته باشد، به طور پیش‌فرض به کنترل تبدیل می‌شود، اگرچه می‌توان برای مدت کوتاهی پس از دریافت اعلان، آن را تغییر داد.

یوتیوب در این اطلاعیه می‌گوید: «زمان زمانی که یک سازنده به فرآیند انتخاب دسته‌ها دسترسی پیدا می‌کند به عوامل مختلفی از جمله حضور کلی YouTube، تعداد مشترکین و فعال یا غیرفعال بودن کانال بستگی دارد.

Handles به نام های کانال به عنوان شناسه منحصر به فرد می پیوندد

در اوایل سال 2022، یوتیوب به سازندگان محتوا اجازه داد تا نام و URL کانال های خود را تغییر دهند. اینها فرصت های برندسازی را برای کمک به کانال ها برای شناسایی و متمایز کردن خود ارائه می دهند.

با این حال، برخلاف نام کانال‌ها، هر دسته منحصربه‌فرد است و به سازندگان اجازه می‌دهد تا برند متمایز خود را بیشتر تشخیص دهند. این شبیه به دسته ها و نام های کاربری است که معمولاً در سایر سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام استفاده می شود.

قبل از این به‌روزرسانی، یوتیوب تنها پشتیبانی محدودی را برای استفاده از این قالب ارائه کرده بود. کاربران می‌توانند از آن در چت‌های زنده YouTube برای ذکر دیگران استفاده کنند، یا سازندگان می‌توانند از قالب @ برای ذکر کانال‌ها و عناوین ویدیوها استفاده کنند، اما فقط می‌توانند با پاسخ دادن به نظرات کاربر دیگری را برچسب‌گذاری کنند.

فرمت نام کاربری @ به دنبال رقابت با TikTok است

پلتفرم ویدیویی کوتاه TikTok با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، به یک بازیگر اصلی در دنیای رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. به این ترتیب، دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با راه‌اندازی Reels و YouTube با گسترش به Shorts، به دنبال راه‌هایی برای رقابت با فیس‌بوک هستند.

یکی از ویژگی‌هایی که TikTok ارائه می‌دهد این است که کاربران می‌توانند از طریق پست‌ها و بحث‌ها و نتایج حاصل از آن در مکالمه شرکت کنند. یوتیوب امیدوار است با افزودن دسته های نام کاربری @ به صفحات کانال و Shorts استفاده مشابهی را ایجاد کند.


تصویر ویژه: Shutterstock/PixieMe





منبع