آیا سئو دیگر اهمیت دارد؟  (جواب داد)
انتشار: تیر 05، 1402
بروزرسانی: 18 آبان 1404

آیا سئو دیگر اهمیت دارد؟ (جواب داد)

یکی از نمونه های آن، BERT گوگل است که مخفف Representations Encoder Bidirectional from Transformers است. BERT یک الگوریتم یادگیری عمیق است که به گوگل کمک می کند تا زمینه و معنای جستجوها و محتوای زبان طبیعی را بهتر درک کند. BERT می تواند سوالات پیچیده و محاوره ای مانند "چگونه ماهیگیری گاو را بگیریم؟" (گاو همچنین نام نوعی ماهی است) یا "آیا می توانی برای کسی از داروخانه دارو بگیری؟"



منبع

موتورهای جستجو دیگر فقط کلمات یا عبارات کلیدی را مطابقت نمی دهند. آنها با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر مقصود کاربر و ارائه نتایج مرتبط تر و شخصی تر، هوشمندتر و کاربر محور می شوند.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا سئو دیگر اهمیت دارد؟

این بدان معناست که اگر می خواهید به مخاطبان هدف خود برسید و حضور آنلاین خود را افزایش دهید، باید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و برای کلمات کلیدی و پرس و جوهای مرتبط رتبه خوبی داشته باشید. همچنین باید محتوای باکیفیتی ارائه کنید که به سوالات مخاطبان شما پاسخ دهد، مشکلات آنها را حل کند و به روز بماند، بنابراین در رتبه بندی گوگل، یاهو و بینگ بالا باقی بماند.

موتورهای جستجو هوشمندتر و کاربر محور می شوند

سئو در حال منسوخ شدن نیست، اما در حال تکامل است و با تغییر الگوریتم ها، رفتار کاربر و فناوری هایی که دنیای آنلاین را شکل می دهند، سازگار می شود. سئو همچنان اهمیت دارد و ارزش بسیار زیادی برای هر کسب و کاری فراهم می کند.

آیا سئو از اهمیت کمتری برخوردار است؟

برخی از این پلتفرم ها و کانال ها عبارتند از:

برای بهینه سازی وب سایت خود برای این پلتفرم ها و کانال ها، باید محتوای باکیفیت ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید که برای مخاطبانتان مرتبط و ارزشمند باشد. شما همچنین باید با مخاطبان خود درگیر شوید و به نظرات و بازخوردهای آنها پاسخ دهید. به علاوه، می توانید از ابزارهایی مانند HubSpot، Mailchimp و Hootsuite برای مدیریت و خودکارسازی فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید.

موتورهای جستجو دیگر فقط لیستی از لینک ها را نمایش نمی دهند. آنها ویژگی ها و فرصت های بیشتری را برای وب سایت ها ارائه می کنند تا توجه و ترافیک بیشتری را از سوی کاربران جلب کنند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • تکه های ویژه: کادرهای ویژه ای که در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند
  • و پاسخ مستقیم به درخواست کاربر ارائه دهید. قطعه های ویژه می توانند به شما کمک کنند توجه و ترافیک بیشتری را از کاربرانی که به دنبال پاسخ های سریع و دقیق هستند جلب کنید.
  • نتایج غنی: نتایج پیشرفته ای که اطلاعات یا ویژگی های اضافی را نشان می دهند، مانند تصاویر، رتبه بندی ها، نظرات، قیمت ها و غیره. نتایج غنی می تواند به شما کمک کند محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید و نرخ کلیک و تبدیل ها را افزایش دهید.
  • پانل های دانش: کادرهایی که در سمت راست نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند و خلاصه ای از اطلاعات یک شخص، مکان، چیز یا موضوع را ارائه می دهند. پانل های دانش می توانند به شما کمک کنند تا قدرت و اعتبار خود را ایجاد کنید و ترافیک بیشتری را به وب سایت یا پروفایل های رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید.
  • مردم همچنین می پرسند: کادرهایی که در زیر نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر می شوند و فهرستی از پرسش ها و پاسخ های مرتبطی را ارائه می دهند که ممکن است کاربران به آن ها علاقه داشته باشند. افراد نیز می پرسند می توانند به شما کمک کنند تا پرسش های مرتبط تری را کشف کنید و ارزش و اطلاعات بیشتری را به مخاطبان خود ارائه دهید.

اما آیا سئو دیگر اهمیت دارد؟

با ترکیب این کانال های بازاریابی دیجیتال اضافی با SEO، می توانید استراتژی بازاریابی جامع تری برای ترافیک سئو ایجاد کنید. این راهنمای مرتبط را ببینید، آیا سئو برای استراتژی بازاریابی من کافی است؟، که بیشتر در مورد این موضوع توضیح می دهد.

آیا سئو در حال منسوخ شدن است؟

برای بهینه سازی وب سایت خود برای این موتورهای جستجوی هوشمند و کاربر محور، باید از زبان طبیعی و کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که با روش صحبت و جستجوی کاربران مطابقت داشته باشد. همچنین باید به سوالات متداول مرتبط با موضوع یا جایگاه خود پاسخ های واضح و مختصری ارائه دهید. همچنین باید تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن خود را با ارائه اطلاعات دقیق، قابل اعتماد و مفید، استناد به منابع معتبر، نمایش نظرات و نظرات مثبت و غیره نشان دهید.

موتورهای جستجو ویژگی ها و فرصت های بیشتری را ارائه می دهند

آیا سئو همچنان مرتبط و موثر در تغییر چشم انداز آنلاین است؟

برای بهینه سازی وب سایت خود برای این ویژگی ها و فرصت ها، باید از نشانه گذاری طرحواره یا داده های ساختاریافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک مفهوم و مفهوم محتوای شما استفاده کنید. همچنین اگر چنین خدماتی را ارائه می دهید، باید نمایه کسب وکار Google خود را برای فهرست های محلی ادعا و به روزرسانی کنید و وب سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.

با این حال، موتورهای جستجو تنها منبع برای بازدیدکنندگان وب سایت نیستند

سئو مهم است و تا زمانی که موتورهای جستجو وجود دارند و مردم از آنها برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند، اهمیت خواهد داشت. سئو به طور مداوم در حال تغییر است و با الگوریتم های در حال تغییر، رفتار کاربر و فناوری هایی که دنیای آنلاین را شکل می دهند، سازگار می شود. در نتیجه، سئو به خلاقیت، همکاری و تمرکز کاربر بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.