چگونه خدمات سئو خود را به بازارهای جدید گسترش دهیم
انتشار: بهمن 10، 1403
بروزرسانی: 03 تیر 1404

چگونه خدمات سئو خود را به بازارهای جدید گسترش دهیم


بسیاری از صاحبان آژانس های سئو چشم انداز رشد تجارت خود را دارند ، و الگویی را ایجاد می کنند که درآمد مکرر را بدون نیاز به فدا کردن وقت ، انرژی یا عقل خود سوق می دهد.

متأسفانه ، بسیاری از صاحبان آژانس در یک فلات گیر می کنند. آنها در مورد تعداد مشتری هایی که می توانند مدیریت کنند ، به سقف برخورد کردند ، اما جریان نقدی برای استخدام یک تیم ندارند. صاحب آژانس جاه طلب چه کاری انجام می دهد؟

در این راهنما ، من استراتژی های رشد خود را به عنوان یک صاحب آژانس SEO 10 ساله به اشتراک می گذارم - از نحوه گسترش به بازارهای جدید گرفته تا نحوه اجرای یک مدل آژانس پایدار و مقیاس پذیر.

راز مدیرعامل برای سئو مقیاس پذیر

چگونه یک دانشجوی C ناامید کننده C یک آژانس 100 نفره سئو جهانی رشد کرد؟

خوب ، این از طریق "هک های رشد" ، خارج از کشور یا دوره های فروش نبود.

این از طریق اشتیاق به کاردستی بود: 30،000+ ساعت وسواس بر روی الگوریتم ، صحبت با مشتری ، تست استراتژی ها و انجام کار.

هیچ میانبر وجود ندارد.

اما وجود دارد طرز فکربشر

این یک طرز فکر است که به نیازهای صاحبان مشاغل واقعی توجه می کند. یکی از مواردی که به جلو آینده است ، و به رسمیت شناختن چالش های منحصر به فرد صاحبان مشاغل امروز. و یک طرز فکر که در ساخت یک سرویس سئو خلاق است که به صاحبان مشاغل کمک می کند تا بر این چالش ها غلبه کنند.

این کار با درک بازار ، یافتن شکاف ها و آوردن چیزی منحصر به فرد در جدول آغاز می شود.

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

1. چربی را اصلاح کنید

خیلی اوقات ، ما صاحبان آژانس ها در مدیریت حجم بالایی از مشتری های کم درآمد گیر می کنیم. این منابع ما را می سوزاند و مقیاس را بسیار دشوار می کند.

اگر نمی توانید قراردادهای بیشتری با درآمد بالاتر انجام دهید ، فضای بسیار کمی برای رشد دارید. این زمانی است که وقت آن رسیده است که "چربی را اصلاح کنیم" ، به اصطلاح.

ابتدا مشتریانی را که باعث بزرگترین سردرد برای کمترین مقدار قرارداد می شوند ، شناسایی کنید.

  • چقدر زمان برای مدیریت آن مشتری ها گذاشته می شود؟
  • آیا زمان ، انرژی و منابع ارزش کسب و کار ما را برای تجارت شما ارزش دارد؟

در مرحله بعد ، بهترین مشتری های خود را شناسایی کنید-نه فقط از نظر پول ، بلکه رابطه مشتری و آژانس.

  • خصوصیاتی که کار با آنها را لذت بخش می کند چیست؟
  • آیا این نوع حساب ها سودآور هستند؟
  • اگر چنین است ، حاشیه چیست؟

خبر سخت این است که شما به احتمال زیاد باید برخی از مشتریان دشوار را رها کنید. اما این فقط برای ایجاد فضایی برای پروژه های لذت بخش تر و پر سود است. انجام این کار همچنین اتاق تنفسی را برای شما باز می کند تا با ارائه خدمات خود خلاقیت بیشتری پیدا کنید.

2. تنگناهای عملیاتی را بردارید

علاوه بر مشتری های وقت گیر ، احتمالاً عوامل دیگری نیز وجود دارد که مانع رشد آژانس شما می شود. این می تواند فقدان منابع تیمی برای به دست آوردن پروژه های جدید ، عدم مهارت برای دستیابی به آن کالیبر بعدی خدمات یا کمبود وقت از طرف شما باشد تا همه اینها را جمع کند.

این زمان برای نگاهی خوب و سخت به ساختار ، منابع و فرآیندهای آژانس شما است.

در اینجا چند موضوع مشترک وجود دارد که می تواند منجر به ناکارآمدی (و در نهایت رکود) در تجارت شما شود:

  • عدم وجود سیستم های مقیاس پذیر برای تسهیل مصرف مشتری بدون درز به سرویس به مدل حفظ.
  • نقش های ضعیف تعریف شده برای اعضای تیم شما ، منجر به سردرگمی و خفه شدن می شود.
  • اتکا به فرآیندهای دستی ، کاهش سرعت خدمات و ایجاد تنگناها در تحقق.
  • آموزش کافی تیم ، منجر به کیفیت پایین خدمات می شود.

شناسایی تنگناها اولین قدم برای رفع آنهاست. به من اعتماد کن ، این فقط مربوط به خانه داری خوب نیست. اگر آژانس شما مانند یک دستگاه روغنی خوب کار می کند ، بهتر است در بازارهای جدید گسترش یابد و مشتری های بیشتری را به خود اختصاص دهد.

3. سلامت مالی آژانس خود را ارزیابی کنید

اکنون وقت آن رسیده است که خانه مالی خود را مرتب کنید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید شروع به فروش سئو به بازارهای جدید بدون ایجاد یک مدل رشد سودآور و پایدار درآمد است.

در صورت وجود ، به صورتهای سود و زیان 2+ سال آژانس خود نگاه کنید.

  • آژانس شما سال به سال چقدر درآمد دارد؟
  • هزینه های شما چیست؟
  • آیا برای جبران هزینه های پرسنل ، نرم افزار ، حقوق خود و غیره به اندازه کافی شارژ می کنید؟

گزارش های مالی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به دنبال ناکارآمدی باشید.

  • آیا سابقه ای برای بیش از حد وجود دارد؟
  • دستگیره؟
  • جریان نقدی متناقض؟

این فعالیت به معنای جلوگیری از گسترش شما به بازارهای جدید نیست. در عوض ، این یک عمل است که نگاهی به مالی تجاری خود و تصمیم گیری های آگاهانه داده می کنید.

من به شدت توصیه می کنم برای کمک به شما در مدیریت هزینه های غیر منتظره و/یا مشکلات احتمالی در هنگام گسترش در بازارهای جدید ، یک ذخیره نقدی بهداشتی داشته باشید. تغییر می تواند با برخی از غیرقابل پیش بینی ها همراه باشد ، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید به خودتان یک کوسن بدهید ، بهتر می شود.

4. بازارهای با رشد بالا را شناسایی کنید

در این مرحله فرض می کنیم آژانس شما از نظر مالی سالم باشد ، شما می توانید مشتری های جدید را به خود اختصاص دهید (زیرا چربی را اصلاح کرده اید) و سیستم هایی را برای تسهیل رشد ایجاد کرده اید. چگونه بازارهای داغ جدید را برای گسترش شناسایی می کنید؟

یک راه این است که با نظارت بر روندها و اخبار صنعت ، "بمانید". رسانه هایی مانند ژورنال موتور جستجو بسیار شخصی ما در پوشش بازارهای نوظهور ، فناوری ها ، برنامه های سئو و موارد دیگر بسیار عالی هستند.

منبع دیگر تحقیقات بازار Google Trends است که می توانید افزایش حجم جستجو و کلمات کلیدی در حال ظهور را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، در زمان نوشتن این مقاله ، موضوعات قابل توجهی در موضوعات مربوط به قانون و دولت وجود داشت.

من همچنین گزارش های صنعت و نظرسنجی را برای دیدن آنچه در بازار جدید است ، توصیه می کنم. به عنوان مثال ، فوربس اغلب "بازارهای نوظهور" را بر اساس موقعیت مکانی ، جمعیتی و صنایع پوشش می دهد.

به دنبال فرصت هایی باشید که نشان دهنده افزایش و رشد پایدار باشد. به عنوان مثال ، دنیای هوش مصنوعی (AI) مدتی است که در حال صعود است ، در حالی که برخی دیگر (مانند همه شوق در مورد موضوعات اینستاگرام) از بین می روند.

5. به دنبال شکاف ها باشید

به دنبال فرصت هایی باشید که در آن رقبای شما هنوز در بازار جدید یا روند رشد سرمایه گذاری نکرده اند. اگر می توانید آنها را به ضرب و شتم ضرب و شتم کنید ، بهتر است برای کسب سهم شیر از بازار موقعیت پیدا کنید.

چند روش برای انجام این کار وجود دارد. برای یک ، شما می توانید اولین کسی باشید که خدمات ارائه شده را به یک بازار جدید/نوظهور راه اندازی می کنید. با این حال ، راه دیگر برای "پر کردن شکاف" ارائه یک سرویس/مدل موجود است.

به عنوان مثال ، می گویند افزایش تقاضا برای خدمات سئو توسط ارائه دهندگان خدمات حذف درخت در نتیجه طوفان های محلی (این واقعاً اتفاق افتاده است).

در میان سایر آژانس های بازاریابی که بسته های سئو عمومی را تحت فشار قرار می دهند ، شاید شما یک استراتژی دیجیتالی متمرکز بر "پاسخ طوفان" ، از جمله به روزرسانی سریع محتوا و تبلیغات پرداخت در هر کلیک بر روی خدمات اضطراری ارائه دهید.

این واقعاً شما را ملزم می کند که در خارج از جعبه فکر کنید (به یاد داشته باشید ، ذهنیت) را بفهمید 1) آنچه بازار به آن نیاز دارد ، 2) آیا می توانید ابتدا شکاف را پر کنید ، و 3) آنچه شما را با سایر ارائه دهندگان سئو متفاوت می کند.

6. پیشنهاد سئو خود را بازسازی کنید

مقیاس گذاری آژانس سئو شما نیاز به سازگاری دارد. رکود یک قاتل آژانس واقعی است. برای حفظ یک مسیر رو به بالا ، باید تغییراتی در ارائه خدمات SEO خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، هوش مصنوعی مدتی است که موضوع داغ بوده است. در حالی که بسیاری از آژانس ها ادعا می کنند که از هوش مصنوعی برای ساده سازی روند ایجاد محتوا استفاده می کنند ، ادعای شهرت شما می تواند این باشد که شما باشد نه از هوش مصنوعی استفاده کنید ، و در عوض یک مدل محتوای سفارشی را برای ارائه ارزش اضافی به مشاغل ارائه دهید.

یا شاید به جای ارائه خدمات SEO سوپ به آجیل ، متوجه می شوید که محتوا سودآورترین است ، بنابراین می خواهید روی استراتژی محتوا و وبلاگ نویسی تمرکز کنید.

بازسازی خدمات شما لزوماً به معنای تغییر آنچه شما ارائه می دهید نیست. این می تواند به معنای تغییر نحوه ارائه آن باشد.

مانند اگر به طور معمول استراتژی های سئو سفارشی (آن تغییر ماه به ماه) را ارائه می دهید ، شاید شما ارائه برنامه های SEO خارج از جعبه که شامل اجزای اصلی است که بیشتر مشاغل برای دیدن رشد ترافیک نیاز دارند ، اقتصادی تر است.

در آژانس سئو خودم ، هنسی دیجیتال ، متوجه شدم که برخی از خدمات ما "خوب است" اما "نیاز به داشتن" ندارند ، یا حتی مشتری های خدمات هرگز به عضویت خود پایان نمی دهند.

ما روی خدماتی که بهترین نتایج را برای مشتریان ارائه می داد ، متمرکز شدیم. و ما دائماً در حال تطبیق با زمان هستیم و از فن آوری ها و استراتژی های جدید استفاده می کنیم.

7. یک تیم مقیاس پذیر بسازید

حقیقت این است که رشد آژانس سئو خود با تیمی از یک نفر بسیار دشوار است. در بعضی از مواقع ، شما باید نه تنها برای مدیریت بار در حال رشد مشتری بلکه برای جبران شکاف ها در مهارت های خود ، پشتیبانی کنید.

یک کارآفرین بزرگ می تواند محدودیت های خود را بشناسد و نقاط قوت را در دیگران ببیند. اعضای تیم جدید ایده های جدید ، روش های جدید انجام کارها و فرآیندهای جدید را برای کمک به اقتصاد تجارت شما ارائه می دهند.

آنها همچنین ممکن است در بازارهای جدیدی که به دنبال گسترش آن هستید ، بینش داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر آژانس شما از لحاظ تاریخی با ارائه دهندگان خدمات خانگی همکاری داشته باشد ، و اکنون به دنبال گسترش در موسسات حقوقی هستید ، استخدام یک مدیر بازاریابی با تجربه در صنعت حقوقی می تواند یک مزیت بزرگ باشد.

با شناسایی 3 چالش برتر که در حال حاضر تجارت شما با آن روبرو است شروع کنید - و اینکه چگونه یک عضو تیم ماهر می تواند این چالش ها را جبران کند. اگر هزینه استخدام به راحتی با درآمد جدید وارد شده جبران شود ، این یک معامله انجام شده است!

شاید شما نتوانید بلافاصله کسی را تمام وقت استخدام کنید. اشکالی ندارد! برای شروع کار ، برون سپاری را در نظر بگیرید و سپس با رشد کسب و کار خود به صورت تدریجی مقیاس کنید.

آژانس سئو خود را با اطمینان مقیاس کنید

مقیاس بندی یک آژانس سئو با چالش های خود همراه است ، از محدودیت منابع گرفته تا مشتریان دشوار گرفته تا محدودیت های مالی.

اما بیشتر این موارد را می توان با برنامه ریزی مناسب ، پیرایش چربی در تجارت شما کاهش داد و ذهنیت خود را از سولپرن به مدیرعامل تغییر داد.

این همان چیزی است که به من اجازه داده است تا تجارت SEO خود را از یک تمرین انفرادی به یک آژانس جهانی رشد دهم. و در حالی که این اتفاق یک شبه اتفاق نیفتاد ، هنگامی که توانستم شکاف های موجود در مجموعه مهارت های خودم را شناسایی کنم و افراد بزرگی را پیدا کنم تا خلاقیت را به تجارت خود تزریق کنم.

هر صاحب آژانس قادر به مقیاس بندی است - فقط به دنبال آن شکاف ها باشید و یک بازار تازه را به بازار بیاورید!

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: فیزک/شاتر



منبع